Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(155)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(155)
available
(125)
unavailable
(8)
Branch
Magazyny
(45)
Wypo┼╝yczalnie
(88)
Czytelnie
(155)
Author
Pier┼Ťcionek Zdzis┼éaw
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Le┼Ťniewski Micha┼é Adam
(3)
Nowacki Robert
(3)
Partycki S┼éawomir (1951- )
(3)
Skawi┼äska Eulalia (1943- )
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Balcerzak Adam P
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bisaga Anna
(2)
Buko Jacek
(2)
D─ůbrowska Barbara Jolanta
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Rapacz Andrzej (1951- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Stru┼╝ycki Marian (1930- )
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Wojtkowska-Łodej Grażyna
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zioło Magdalena
(2)
┼Ülusarczyk Stanis┼éaw (1952- )
(2)
┼Üwierczewska-G─ůsiorowska Anna
(2)
Adamowicz Mieczys┼éaw (1939- )
(1)
Adamska Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Afonin Anatolij Alekseevi─Ź (1938- )
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak-Paradowska Bo┼╝ena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Betlej Alina
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogusz Anna
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Budzowski Klemens
(1)
Buszko Andrzej
(1)
B─ůk Henryk
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Ch─ůdzy┼äski Jacek
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Czy┼╝ewska Marta
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowo┼Ť─ç)
(1)
Dymek Łukasz
(1)
D─Öbski Maciej
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Flak Olaf
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Getzen Thomas E
(1)
Ginter Peter M
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
G├│rska-Warsewicz Hanna
(1)
G─ůsiorowska El┼╝bieta (nauki ekonomiczne)
(1)
G─ůsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadry┼Ť-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Horode┼äski Ryszard (1927- )
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jakubiak Małgorzata
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jasi┼äski Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jasi┼äski Leszek Jerzy (1952- )
(1)
Johnson Gerry
(1)
Jolly Adam
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
J├│┼║wik Bartosz
(1)
Kaczmarek Jarosław
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(41)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(156)
Belarus
(1)
Language
Polish
(155)
Russian
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWO
(37)
INNOWACJE
(24)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(15)
KONKURENCJA
(12)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(12)
ROZWÓJ REGIONALNY
(12)
ZARZ─äDZANIE
(11)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(10)
TURYSTYKA
(10)
GOSPODARKA TERENOWA
(9)
MARKETING
(9)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(9)
POLSKA
(9)
REGIONY (adm.)
(8)
UNIA EUROPEJSKA
(8)
EKOROZWÓJ
(6)
GLOBALIZACJA
(6)
KLASTRY (ekon.)
(5)
MI─śDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(5)
ROLNICTWO
(5)
GOSPODARKA
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(4)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć (postawa)
(4)
KADRY
(3)
Konkurencyjno┼Ť─ç
(3)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(3)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(3)
SAMORZ─äD TERYTORIALNY
(3)
ZNAKI TOWAROWE
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
EKONOMIA
(2)
FIRMA (nazwa)
(2)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
HANDEL MI─śDZYNARODOWY
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MIASTA
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
POLITYKA REGIONALNA UE
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsi─Öbiorstwa ma┼ée i ┼Ťrednie (M┼ÜP)
(2)
Rozw├│j regionalny
(2)
SAMORZ─äD GMINNY
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
USŁUGI
(2)
WIEŚ
(2)
WZROST GOSPODARCZY
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
BRANDING (marketing)
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
DECYZJE
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
FINANSE MI─śDZYNARODOWE
(1)
Finanse mi─Ödzynarodowe
(1)
Finanse przedsi─Öbiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Handel mi─Ödzynarodowy
(1)
INFORMACJA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KAPITA┼ü INTELEKTUALNY PRZEDSI─śBIORSTWA
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINI─śTE
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LOGISTYKA
(1)
LUBELSKIE, wojew├│dztwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okr─Ög)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MAKROEKONOMIA
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIKROEKONOMIA
(1)
Mi─Ödzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(1)
POPYT
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć MI─śDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
Subject: time
2001-0
(14)
1989-
(13)
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
POLSKA
(4)
Polska
(4)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
OPOLE (woj. opolskie ; okr─Ög)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
┼ÜWI─śTOKRZYSKIE, wojew├│dztwo
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(22)
PODR─śCZNIKI
(4)
Praca zbiorowa
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Podr─Öcznik
(2)
Dane statystyczne
(1)
Ksi─Öga pami─ůtkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Monografia
(1)
PAMI─śTNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podr├│┼╝e i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
156 results Filter
Book
In basket
Bibliografia na stronach 265-293.
B─Öd─ůce domen─ů logistyki zarz─ůdzanie strumieniami przep┼éyw├│w fizycznych i informacji w przedsi─Öbiorstwie oraz mi─Ödzy podmiotami gospodaruj─ůcymi uczestnicz─ůcymi w dostarczaniu produktu do klienta w warunkach globalizacji i bezprecedensowego poziomu zmienno┼Ťci jest bardzo z┼éo┼╝onym procesem, determinuje niezak┼é├│cone funkcjonowanie, wyniki dzia┼éalno┼Ťci oraz konkurencyjno┼Ť─ç przedsi─Öbiorstw. W ksi─ů┼╝ce przedstawiono w szerokim zakresie problematyk─Ö logistyki w procesie budowania konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa. Zaprezentowano w niej logistyczny model, pozwalaj─ůcy osi─ůgn─ů─ç odpowiedni poziom konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa w dynamicznym otoczeniu oraz wnioski z teoretycznych rozwa┼╝a┼ä i prezentowanych bada┼ä empirycznych b─Öd─ůce wk┼éadem w┼éasnym autorki w rozw├│j nauk o zarz─ůdzaniu. Publikacja napisana zosta┼éa na podstawie studi├│w literatury z zakresu nauk o zarz─ůdzaniu, ekonomii i finans├│w w skali ┼Ťwiatowej, wynik├│w bada┼ä wykonanych przez o┼Ťrodki naukowe i instytuty badawcze z r├│┼╝nych kraj├│w oraz w┼éasnych bada┼ä empirycznych przeprowadzonych w┼Ťr├│d polskich przedsi─Öbiorstw produkcyjnych i handlowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20813.IX.14 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20812.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 335-341. Indeks.
Kolejna pozycja z ciesz─ůcej si─Ö du┼╝─ů popularno┼Ťci─ů serii Kompendium wiedzy o.... Wielow─ůtkow─ů problematyk─Ö konkurencyjno┼Ťci przedstawiono w spos├│b syntetyczny, prostym i zwi─Öz┼éym j─Özykiem. Wyszukiwanie informacji u┼éatwia alfabetyczny wykaz hase┼é oraz umieszczone na marginesach definicje. Podr─Öcznik-leksykon jest przeznaczony dla student├│w kierunk├│w ekonomicznych ze specjalno┼Ťci─ů biznes mi─Ödzynarodowy i gospodarka mi─Ödzynarodowa oraz dla os├│b zainteresowanych kwesti─ů mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci Polski.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8080.XI.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9439.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 236-243.
Aktywno┼Ť─ç gmin w procesie kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci powoduje, ┼╝e staj─ů si─Ö one jednym z najwa┼╝niejszych podmiot├│w wspomagaj─ůcych rozw├│j lokalny. W pracy szczeg├│┼éowo zbadano problematyk─Ö konkurencyjno┼Ťci jednostek terytorialnych na przyk┼éadzie gmin wiejskich wojew├│dztwa lubelskiego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15729 [Magazyn 1], P.15728 [Magazyn 1], P.15727 [Magazyn 1], P.15726 [Magazyn 1], P.15725 [Magazyn 1], P.15724 [Magazyn 1], P.15723 [Magazyn 1], P.15722 [Magazyn 1], P.15721 [Magazyn 1], P.15720 [Magazyn 1], P.15719 [Magazyn 1], P.15718 [Magazyn 1], P.15717 [Magazyn 1], P.15716 [Magazyn 1], P.15715 [Magazyn 1], P.15714 [Magazyn 1], P.15713 [Magazyn 1], P.15712 [Magazyn 1], P.15711 [Magazyn 1], P.15710 [Magazyn 1], P.15709 [Magazyn 1], P.15708 [Magazyn 1], P.15707 [Magazyn 1], P.15706 [Magazyn 1], P.15705 [Magazyn 1], P.15704 [Magazyn 1], P.15703 [Magazyn 1], P.15702 [Magazyn 1], P.15701 [Magazyn 1], P.15700 [Magazyn 1], P.7998 [Magazyn 1] (31 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7997.XIII.3 [Wypo┼╝yczalnia C], P.7996.XIII.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9323.XIII.3 [Czytelnia C], 9322.XIII.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-269.
Rozw├│j gospodarczy Polski w coraz wi─Ökszym stopniu stymuluj─ů przedsi─Öbiorstwa wkraczaj─ůce i skutecznie konkuruj─ůce na rynku Unii Europejskiej. Istnieje wiele czynnik├│w zdobywania przewagi konkurencyjnej umo┼╝liwiaj─ůcych stabilny rozw├│j przedsi─Öbiorstwa w warunkach intensywnej konkurencji. Dlatego te┼╝ bardzo wa┼╝nym zagadnieniem staje si─Ö poznanie, w jaki spos├│b wy┼éaniaj─ůca si─Ö nowa klasa polskich przedsi─Öbiorstw skutecznie konkuruj─ůcych na rynkach europejskich tworzy i rozwija ┼║r├│d┼éa swojej przewagi konkurencyjnej. Wiedza na temat proces├│w i mechanizm├│w tworzenia i rozwoju konkurencyjnych zasob├│w i umiej─Ötno┼Ťci stanowi─ůcych ┼║r├│d┼éo przewagi konkurencyjnej mo┼╝e pom├│c w procesie dalszego zwi─Ökszania konkurencyjno┼Ťci polskich przedsi─Öbiorstw. Jej posiadanie staje si─Ö obecnie warunkiem koniecznym do prawid┼éowego stosowania nowoczesnych metod i narz─Ödzi umo┼╝liwiaj─ůcych tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasob├│w i umiej─Ötno┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11110.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12084.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Ksi─ů┼╝ka jest zbiorem artyku┼é├│w z X Warsztat├│w Metodologicznych, kt├│re odby┼éy si─Ö w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte s─ů zagadnienia dotycz─ůce teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsi─Öbiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywno┼Ťci wyboru marek na rynku, praktycznych sposob├│w okre┼Ťlania pozycji przedsi─Öbiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narz─Ödzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pog┼é─Öbiaj─ůcych si─Ö proces├│w interakcji i globalizacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7794.IX.16.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7793.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Nowoczesnego Mened┼╝era / Jan D. Antoszkiewicz, Zbigniew Dworzecki)
Bibliogr. s. 199-208.
Ksi─ů┼╝ka ┼é─ůczy najnowsz─ů wiedz─Ö na temat zarz─ůdzania mark─ů z nowatorskim i nigdzie jeszcze nie publikowanym modelem zarz─ůdzania potencja┼éem marki. G┼é├│wne w─ůtki dotycz─ů istoty kapita┼éu marki, dzia┼éa┼ä i mechanizm├│w jego kreowania, to┼╝samo┼Ťci i potencja┼éu konkurencyjnego marki, a tak┼╝e mierzenia si┼éy marki. Bazuj─ůc na swoich wieloletnich do┼Ťwiadczeniach biznesowych, Autor odpowiada na kluczowe pytania: jak wykreowa─ç warto┼Ť─ç firmy poprzez mark─Ö, jak budowa─ç przewag─Ö konkurencyjn─ů w oparciu o mark─Ö, jak skuteczne zarz─ůdza─ç potencja┼éem konkurencyjnym marki. Publikacja napisana jest w spos├│b przejrzysty i przyst─Öpny, ma praktyczny, poradnikowy charakter. Omawiane trendy, procesy i zjawiska ilustrowane s─ů przyk┼éadami z firm krajowych i zagranicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9933.IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11569.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 294-304.
Rozw├│j globalizacji postawi┼é przed przedsi─Öbiorstwami szczeg├│lne wyzwania. Osi─ůgni─Öcie mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci sta┼éo si─Ö konieczne nie tylko dla firm chc─ůcych internacjonalizowa─ç sw─ů dzia┼éalno┼Ť─ç, ale tak┼╝e dla tych, kt├│re pragn─ů osi─ůga─ç sukcesy na rynkach rodzimych, na kt├│rych s─ů obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsi─Öbiorstw zagranicznych. W ksi─ů┼╝ce podj─Öto pr├│b─Ö odpowiedzi na odwieczne pytanie, kt├│re zadaj─ů sobie przedsi─Öbiorstwa - co nale┼╝y zrobi─ç, ┼╝eby si─Ö dynamicznie rozwija─ç w skali rynku krajowego i mi─Ödzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjno┼Ťci trzeba zwr├│ci─ç szczeg├│ln─ů uwag─Ö. Intensywno┼Ť─ç konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, ┼╝e nie wystarczy ju┼╝ tylko dobre zarz─ůdzanie i okre┼Ťlenie, kt├│re czynniki konkurencyjno┼Ťci s─ů istotne, lecz konieczne si─Ö staje okre┼Ťlenie ich po┼╝─ůdanych cech oraz konfiguracji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11017.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12072.IX.2 [Czytelnia C], 11993.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
W celu zapewnienia wiekszej przejrzysto┼Ťci i komunikatywno┼Ťci ca┼éy zbi├│r opracowa┼ä podzielono na trzy cz─Ö┼Ťci. Pierwsza dotyczy og├│lnych uwarunkowa┼ä konkurencyjno┼Ťci w agrobiznesie rozpatrywana w aspekcie wst─ůpienia naszego kraju do Unii Europejskiej i do┼Ťwiadczenia w tym wzgl─Ödzie innych kraj├│w. W drugiej cz─Ö┼Ťci tre┼Ť─ç wi─Ökszo┼Ťci opracowa┼ä nawi─ůzuje do teorii "┼éa┼äcucha warto┼Ťci" sformu┼éowanej przez M.E. Portera. Autorzy koncentrowali swoj─ů uwag─Ö na relacji mi─Ödzy zasobami czynnik├│w produkcji a celami rozwojowymi przedsi─Öbiorstw i gospodarstw, ujmowanymi przy pomocy r├│┼╝nych kategorii ekonomicznych. W szczeg├│lno┼Ťci zwr├│cono uwag─Ö na takie zagadnienia jak produktywno┼Ť─ç czynnik├│w wytw├│rczych, op┼éacalno┼Ť─ç produkcji rolniczej, umiej─Ötno┼Ťci wyboru kryterium celu gospodarowania czy te┼╝ analiza finansowa dzia┼éalno┼Ťci. Bior─ůc pod uwag─Ö uwarunkowania rozwojowe agrobiznesu w krajach wysoko rozwini─Ötych gospodarczo i w Polsce oraz dochodotw├│rcz─ů funkcj─Ö rynku powi─ůzan─ů z konieczno┼Ťci─ů permanentnej adaptacji zw┼éaszcza drobnych i ┼Ťrednich gospodarstw i przedsi─Öbiorstw do turbulentnego ich otoczenia zewn─Ötrznego, cz─Ö┼Ť─ç autor├│w uzna┼éa, ┼╝e kluczowe znaczenie w tak rozproszonym sektorze ma budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o czynnik organizacji. Stanowi to my┼Ťl przewodni─ů trzeciej cz─Ö┼Ťci tego tomu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2397 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1063.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka dost─Öpna r├│wnie┼╝ w wersji elektronicznej na p┼éycie CD o sygn. CD.19.
Ksi─ů┼╝ka przedstawia analiz─Ö pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w por├│wnaniu do produktu turystycznego wybranych kraj├│w Unii Europejskiej na tle og├│lnych tendencji w turystyce ┼Ťwiatowej. Wskazuje r├│wnie┼╝ wnioski i propozycje dzia┼éa┼ä, kt├│re prowadzi┼éyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na mi─Ödzynarodowym rynku turystycznym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.662 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.652.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
(Prace badawcze w turystyce)
P┼éyta CD zawiera wersj─Ö elektroniczn─ů ksi─ů┼╝ki o sygn. B.652 XX CZYT, B.662 WYP.
Ksi─ů┼╝ka przedstawia analiz─Ö pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w por├│wnaniu do produktu turystycznego wybranych kraj├│w Unii Europejskiej na tle og├│lnych tendencji w turystyce ┼Ťwiatowej. Wskazuje r├│wnie┼╝ wnioski i propozycje dzia┼éa┼ä, kt├│re prowadzi┼éyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na mi─Ödzynarodowym rynku turystycznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.19 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Tyt. oryg.: "The innovator's dilemma : when new technologies cause great firms to fail" 1997.
Indeks.
Najwi─Öksz─ů warto┼Ťci─ů ksi─ů┼╝ki jest ukazanie b┼é─Ödnego ko┼éa, w kt├│rym tkwi─ů przedsi─Öbiorstwa. Staj─ů si─Ö one zak┼éadnikami jednej z g┼é├│wnych zasad prowadzenia biznesu: klient jest najcenniejszym zasobem firmy. Stosuj─ůc t─Ö zasad─Ö, w pewnym uproszczeniu, przedsi─Öbiorstwa robi─ů tylko, czego oczekuje klient. W efekcie nie przeznaczaj─ů ┼Ťrodk├│w na dzia┼éania, kt├│re nie s─ů w danym momencie po┼╝─ůdane przez klienta. [...\ W konsekwencji firma nie zauwa┼╝a, ┼╝e technologia zak┼é├│caj─ůca rozw├│j tworzy nowy rynek i buduje tzw. nowy ┼éa┼äcuch warto┼Ťci, w kt├│rym b─Öd─ů obowi─ůzywa─ç inne zasady gry, ni┼╝ w tym, w kt├│rym obecnie ona funkcjonuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10908.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 101-108.
Podr─Öcznik dydaktyczny ÔÇ×Konkurencyjno┼Ť─ç przedsi─Öbiorstwa. Cz─Ö┼Ť─ç 1. Poj─Öcia, definicje, modeleÔÇŁ jest przeznaczony dla student├│w kierunk├│w ekonomicznych oraz mened┼╝er├│w i przedsi─Öbiorc├│w chc─ůcych pog┼é─Öbi─ç analiz─Ö swojego przedsi─Öbiorstwa. Aby w pe┼éni przyswoi─ç tre┼Ť─ç podr─Öcznika, Czytelnik powinien mie─ç wiedz─Ö na temat funkcjonowania przedsi─Öbiorstwa co najmniej na poziomie tytu┼éu licencjata nauk ekonomicznych. Niniejszy podr─Öcznik stanowi kompendium wiedzy o funkcjonowaniu przedsi─Öbiorstwa w warunkach konkurencji. Zawiera przegl─ůd definicji i uwarunkowa┼ä konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa; prezentacj─Ö sk┼éadnik├│w konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa; wybrane modele konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa spotykane w literaturze przedmiotu; zintegrowany model konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa podsumowuj─ůcy tre┼Ť─ç wcze┼Ťniejszych rozdzia┼é├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.9922.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11532.IX.2 [Czytelnia C], 11531.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka "Podstawy strategii", zosta┼éa oparta na ├│smym wydaniu "Exploring Corporate Strategy". Autorzy staraj─ů si─Ö pom├│c w odpowiedzi na podstawowe pytania dotycz─ůce rozwoju firmy, wdra┼╝ania innowacji oraz kierunku i sposobu zarz─ůdzania firm─ů. Odpowiedzi na te pytania dotycz─ů tak korporacji, jak i ma┼éych przedsi─Öbiorstw, czy instytucji pa┼ästwowych. W publikacji zawarte s─ů przyk┼éadowe koncepcje strategii. "Podstawy strategii" to ksi─ů┼╝ka skierowana do student├│w zarz─ůdzania wy┼╝szych uczelni r├│┼╝nych typ├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10899.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 213-221.
Obecnie logistyka wywiera coraz wi─Ökszy wp┼éyw na przestrzenn─ů alokacj─Ö przep┼éyw├│w transportowych i lokalizacj─Ö powierzchni magazynowych w regionach oraz na obszarach metropolitalnych. Podejmowanie decyzji logistycznych w tym zakresie wymaga zastosowania metod ilo┼Ťciowych pozwalaj─ůcych na racjonalizacj─Ö i optymalizacj─Ö przep┼éyw├│w oraz lokalizacji element├│w infrastruktury punktowej. Ksi─ů┼╝ka pokazuje, jak rozpozna─ç sytuacje problemowe pojawiaj─ůce si─Ö w zwi─ůzku z decyzjami przestrzennymi oraz jakie metody ilo┼Ťciowe zastosowa─ç w celu ich rozwi─ůzania. Przedstawione przyk┼éady pomog─ů czytelnikowi podejmowa─ç w spos├│b racjonalny decyzje w zakresie logistyki przestrzennej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14388 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14387.IX.14 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15290.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 221-236. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka wyznacza nowe trendy w nauczaniu koncepcji i metod zarz─ůdzania. Autorzy celowo pomijaj─ů w niej powszechnie znane podej┼Ťcia, kt├│re mo┼╝na by┼éoby ju┼╝ zaliczy─ç do historii nauk o zarz─ůdzaniu, akcentuj─ůc jednocze┼Ťnie nowoczesne aspekty problematyki. Praca zawiera szczeg├│┼éowa charakterystyk─Ö r├│┼╝norodnych metod i technik zarz─ůdzania, kt├│re zosta┼éy uporz─ůdkowane wok├│┼é dziesi─Öciu wyodr─Öbnionych nurt├│w badawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13094.IX.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14186.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka zawiera kompleksowy i szczeg├│┼éowy opis metod i procedur zarz─ůdzania strategicznego w ochronie zdrowia, obejmuj─ůcy m.in.: zasady my┼Ťlenia i planowania strategicznego, sposoby oceny otoczenia oraz reagowania na gwa┼étownie zmieniaj─ůce si─Ö warunki funkcjonowania organizacji, nowoczesne narz─Ödzia analizy danych w sektorze opieki zdrowotnej, metody weryfikacji przyj─Ötych za┼éo┼╝e┼ä i rozwijania nowych procedur i narz─Ödzi, systemy dokumentowania dzia┼éa┼ä za pomoc─ů plan├│w strategicznych. Przedstawiona tre┼Ť─ç jest przekazana w bardzo przejrzysty spos├│b. Autorzy w ka┼╝dym rozdziale podaj─ů m.in. kluczowe teminy i odniesienia do konkretnych problem├│w u┼éatwiaj─ůcych poznanie tematu. Opis teoretyczny jest poparty licznymi przyk┼éadami oraz studiami przypadk├│w, opracowanymi tak, aby umo┼╝liwi─ç ┼╝yw─ů dyskusj─Ö i analiz─Ö r├│┼╝nych rozwi─ůza┼ä.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12322.XVIII.13 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13469.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 220-235. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce Innowacje i konkurencyjno┼Ť─ç autor omawia wybrane aspekty proces├│w innowacji, traktowanych jako wynik wsp├│┼épracy s┼éu┼╝b ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniaj─ůcy przedsi─Öbiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje te┼╝ nowe podej┼Ťcie do analizy mechanizm├│w innowacji i postuluje potrzeb─Ö zastosowania nowych zasad modelowania proces├│w innowacyjnych. Ksi─ů┼╝ka przeznaczona jest dla teoretyk├│w i praktyk├│w ekonomii, kadry dydaktycznej wy┼╝szych uczelni, przedstawicieli nauk technicznych oraz student├│w ekonomii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4590.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Konkurencyjno┼Ť─ç Polskiej Gospodarki ┼╗ywno┼Ťciowej w Warunkach Globalizacji i Integracji Europejskiej : program wieloletni 2011-2014 ; nr 68.)
Bibliogr. przy pracach.
Kolejny zeszyt z serii: Z bada┼ä nad rolnictwem spolecznie zr├│wnowa┼╝onym, zawieraj─ůcy cztery artyku┼éy dotycz─ůce problematyki zr├│wnowa┼╝onego rozwoju rolnictwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14640.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
U g├│ry ok┼é.: Marka dla Polski. Na ksi─ů┼╝ce ISBN oryg.
Nasze gospodarstwo narodowe to ponad 3 miliony g┼é├│wnie ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw. Kilkaset tysi─Öcy spo┼Ťr├│d nich ma szans─Ö znale┼║─ç swoje nisze na rynku europejskim, dziesi─ůtki tysi─Öcy na globalnym. Najbardziej po┼╝yteczn─ů form─ů pomocy pa┼ästwa dla MSP jest wywo┼éanie i utrwalenie silnego "efektu kraju pochodzenia", kiedy dobra reputacja i wyrazisty wizerunek marki kraju przenosi si─Ö na wszystko, co z niego pochodzi. Dobre zarz─ůdzanie procesem budowania marki kraju jest podobne do budowania to┼╝samo┼Ťci narodowej. Ksi─ů┼╝ka pokazuje, ┼╝e "to┼╝samo┼Ť─ç konkurencyjna" jest najlepsz─ů drog─ů do dobrej reputacji i silnej marki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14856.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 156-163.
W ksi─ů┼╝ce autorka prezentuje koncepcje teoretyczne dotycz─ůce budowania potencja┼éu konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw, tworzenia ┼║r├│de┼é przewag konkurencyjnych oraz osi─ůgania po┼╝─ůdanej pozycji konkurencyjnej na rynku zbytu. Na podstawie wynik├│w bada┼ä empirycznych przedstawia oczekiwania i preferencje m┼éodzie┼╝y odno┼Ťnie do stosowanych instrument├│w konkurowania w kategorii produkt├│w odzie┼╝owych. Autorka podj─Ö┼éa pr├│b─Ö skonstruowania modelu kszta┼étowania pozycji konkurencyjnej przedsi─Öbiorstw odzie┼╝owych w segmencie m┼éodych konsument├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.11518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11517.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12750.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again