Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(14)
Status
only on-site
(14)
available
(12)
Branch
Magazyny
(4)
Wypo┼╝yczalnie
(8)
Czytelnie
(14)
Author
Pier┼Ťcionek Zdzis┼éaw
(2)
Anholt Simon
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
G─ůsiorowska El┼╝bieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kisperska-Miroń Danuta
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Le┼Ťniewski Micha┼é Adam
(1)
Matwiejczuk Rafa┼é (1973- )
(1)
Moszyński Michał
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Łukiewska Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(14)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWO
(8)
KONKURENCJA
(3)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(3)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
GOSPODARKA
(1)
INNOWACJE
(1)
KADRY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
ZARZ─äDZANIE
(1)
ZNAKI TOWAROWE
(1)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
Subject: place
POLSKA
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
14 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. r├│wnie┼╝ przy rozdz.
Ksi─ů┼╝ka przeznaczona dla student├│w kierunk├│w zarz─ůdzania i marketingu, ekonomii, studi├│w mened┼╝erskich, a tak┼╝e dla praktyk├│w zatrudnionych w przedsi─Öbiorstwach oraz konsultant├│w. Przedstawia metody budowy strategii konkurencji przedsi─Öbiorstwa oparte na trwa┼éych ┼║r├│d┼éach przewagi konkurencyjnej. W zakresie strategii wzrostu i rozwoju zaprezentowane s─ů zasady wyboru i metody budowy takich strategii, jak: koncentracja, penetracja rynku, rozw├│j rynku, integracja pionowa, outsourcing oraz dywersyfikacja. Wiele uwagi po┼Ťwi─Öcono r├│wnie┼╝ zasadom tworzenia strategii umi─Ödzynarodowienia oraz zewn─Ötrznym metodom rozwoju zwi─ůzanym z nowymi warunkami dzia┼éania przedsi─Öbiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3559 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3560 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika Cz─Östochowska. Wydzia┼é Zarz─ůdzania.)
Na s. tyt.: 1949-2014 jubileusz 65-lecia Politechniki Cz─Östochowskiej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Celem niniejszej publikacji jest zasygnalizowanie konieczno┼Ťci dostosowywania zmian w dzia┼éalno┼Ťci ca┼éej organizacji i w filozofii jej dzia┼éania do wymaga┼ä klient├│w. Punkt ci─Ö┼╝ko┼Ťci przesun─ů┼é si─Ö na rynek, to oznacza konieczno┼Ť─ç wykorzystywania dost─Öpnych rozwi─ůza┼ä do badania potrzeb i preferencji nabywc├│w. Dopiero na takich fundamentach mo┼╝na budowa─ç przewag─Ö konkurencyjn─ů organizacji. Wyzwaniem dla organizacji jest obecnie umiej─Ötne wykorzystywanie nowoczesnych narz─Ödzi marketingowych w zintegrowanych dzia┼éaniach zgodnych z opracowan─ů strategi─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15673 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Ksi─ů┼╝ka jest zbiorem artyku┼é├│w z X Warsztat├│w Metodologicznych, kt├│re odby┼éy si─Ö w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte s─ů zagadnienia dotycz─ůce teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsi─Öbiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywno┼Ťci wyboru marek na rynku, praktycznych sposob├│w okre┼Ťlania pozycji przedsi─Öbiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narz─Ödzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pog┼é─Öbiaj─ůcych si─Ö proces├│w interakcji i globalizacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7794 IX.16.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7793 IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ta zosta┼éa napisana na podstawie bada┼ä najlepszych polskich przedsi─Öbiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku bada┼ä stwierdzono, ┼╝e najwi─Öksza grupa naszych przedsi─Öbiorstw utrzymuje si─Ö na rynkach UE dzi─Öki przewadze kosztowej (g┼é├│wnie w sektorach o ┼Ťrednio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzi─Öki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jako┼Ťci. Zasadniczym nurtem rozwa┼╝a┼ä w niniejszej ksi─ů┼╝ce jest ocena ┼║r├│de┼é przewagi konkurencyjnej polskich przedsi─Öbiorstw na rynkach UE.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6705 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Logistyka)
Bibliogr. s. 469-485. Indeks.
Podr─Öcznik omawia przede wszystkim charakterystyczne cechy logistyki jako koncepcji sk┼éadowej szeroko rozumianych ┼éa┼äcuch├│w dostaw d├│br w gospodarce, problemy obs┼éugi klienta jako kluczowy element kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw na wsp├│┼éczesnych rynkach, podstawowe obszary dzia┼éa┼ä proces├│w logistycznych, problematyk─Ö us┼éug logistycznych, procesy tworzenia i funkcjonowania sieci logistycznych oraz problemy koordynacji i integracji proces├│w logistycznych w ramach ┼éa┼äcuch├│w dostaw. W pracy nie zabrak┼éo r├│wnie┼╝ przegl─ůdu wsp├│┼éczesnych kierunk├│w rozwoju logistyki oraz wyzwa┼ä, z kt├│rymi trzeba b─Ödzie si─Ö zmierzy─ç w przysz┼éo┼Ťci. Intencj─ů autor├│w i redaktor├│w by┼éo stworzenie podr─Öcznika, kt├│ry by┼éby uniwersaln─ů pomoc─ů wykorzystywan─ů na wielu polskich uczelniach zajmuj─ůcych si─Ö logistyk─ů, porz─ůdkowa┼éby podstawowe poj─Öcia i zagadnienia z tego zakresu oraz u┼éatwia┼é przyswojenie wiedzy dzi─Öki atrakcyjnej formie prezentowanych tre┼Ťci. Ksi─ů┼╝ka ma nowoczesn─ů form─Ö ze s┼éowami kluczowymi na marginesach, indeksem tematycznym oraz zestawem pyta┼ä na ko┼äcu ka┼╝dego rozdzia┼éu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8179 [Magazyn 1], P.8178 [Magazyn 1], P.7917 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 9516 IX.14 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9210 IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 511.)
Bibliogr. s. 355-374.
W monografii przedstawiono relatywnie rzadko podejmowan─ů w polskoj─Özycznej literaturze problematyk─Ö kompetencji logistyki i ich oddzia┼éywania na tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsi─Öbiorstwa. Rola logistyki jako koncepcji zarz─ůdzania przep┼éywami towar├│w i informacji stale ro┼Ťnie. Dotyczy to m.in. kompetencji logistyki rozumianych jako czynniki umo┼╝liwiaj─ůce zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej przez przedsi─Öbiorstwo. Kompetencje zwi─ůzane ze sfer─ů logistyki zosta┼éy przedstawione na tle nowoczesnych koncepcji zarz─ůdzania strategicznego. Opr├│cz rozwa┼╝a┼ä teoretycznych w monografii przedstawiono r├│wnie┼╝ wyniki bada┼ä empirycznych prowadzonych na ┼Ťwiecie i w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14501 IX.14 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15443 IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
U g├│ry ok┼é.: Marka dla Polski. Na ksi─ů┼╝ce ISBN oryg.
Nasze gospodarstwo narodowe to ponad 3 miliony g┼é├│wnie ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw. Kilkaset tysi─Öcy spo┼Ťr├│d nich ma szans─Ö znale┼║─ç swoje nisze na rynku europejskim, dziesi─ůtki tysi─Öcy na globalnym. Najbardziej po┼╝yteczn─ů form─ů pomocy pa┼ästwa dla MSP jest wywo┼éanie i utrwalenie silnego "efektu kraju pochodzenia", kiedy dobra reputacja i wyrazisty wizerunek marki kraju przenosi si─Ö na wszystko, co z niego pochodzi. Dobre zarz─ůdzanie procesem budowania marki kraju jest podobne do budowania to┼╝samo┼Ťci narodowej. Ksi─ů┼╝ka pokazuje, ┼╝e "to┼╝samo┼Ť─ç konkurencyjna" jest najlepsz─ů drog─ů do dobrej reputacji i silnej marki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14856 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 217-227.
Problematyka ksi─ů┼╝ki zwi─ůzana jest z funkcjonowaniem ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw w gospodarce polskiej, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem uwarunkowa┼ä finansowych ich rozwoju oraz konkurencyjno┼Ťci. Praca sk┼éada si─Ö sze┼Ťciu rozdzia┼é├│w. W rozdziale pierwszym zaprezentowano rozwa┼╝ania dotycz─ůce rozwoju wsp├│┼éczesnych przedsi─Öbiorstw i jego determinant, zar├│wno zewn─Ötrznych, jak i wewn─Ötrznych. W rozdziale drugim skoncentrowano uwag─Ö wok├│┼é zagadnie┼ä zwi─ůzanych z rol─ů ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw w polskich warunkach rynkowych. Rozdzia┼é trzeci po┼Ťwi─Öcono rozpoznaniu barier i szans rozwoju MSP w Polsce, natomiast w czwartym przedstawiono wyniki analiz w zakresie zasob├│w finansowych MSP, stosowanych strategiach finansowania, wykorzystywanych ┼║r├│d┼éach. Rozdzia┼é pi─ůtku skupia si─Ö na roli proces├│w inwestycyjnych w rozwoju przedsi─Öbiorstwa, a ostatni wskazuje na efekty zarz─ůdzania zasobami finansowymi, ich wp┼éyw na strategie innowacyjne oraz poziom konkurencyjno┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13354 IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14359 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 192-199, netogr. s. 199-200.
Sieciowo┼Ť─ç jest obecnie jedn─ů z najwa┼╝niejszych w┼éa┼Ťciwo┼Ťci gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezb─Ödna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w ka┼╝dej skali. Sie─ç sta┼éa si─Ö dzi┼Ť te┼╝ sposobem konkurowania, co przejawia si─Ö w obiegowym stwierdzeniu ÔÇ×konkuruj─ů nie przedsi─Öbiorstwa, ale ich sieciÔÇŁ. Autorzy ksi─ů┼╝ki chcieliby przyczyni─ç si─Ö do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowo┼Ťci w gospodarce. Ksi─ů┼╝k─Ö podzielono na dwie cz─Ö┼Ťci. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwag─Ö na: zjawisku sieciowo┼Ťci w nauce i gospodarce, dobrach sieciowych, sieciach przedsi─Öbiorstw, zale┼╝no┼Ťciach mi─Ödzy sieciami a rynkiem, rozk┼éadzie w┼éadzy w sieciach, znaczeniu sieci dla konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw oraz wp┼éywie sieci na strategie firm. W drugiej cz─Ö┼Ťci ksi─ů┼╝ki zaprezentowano wybrane typy sieci na przyk┼éadzie pi─Öciu bran┼╝ - odzie┼╝owej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15102 IX.11 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16005 IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 151-156.
W monografii dokonano dekompozycji poj─Öcia konkurencyjno┼Ťci na nast─Öpuj─ůce elementy sk┼éadowe: potencja┼é konkurencyjny i pozycj─Ö konkurencyjn─ů. Na tej podstawie okre┼Ťlono syntetyczny wska┼║nik konkurencyjno┼Ťci, kt├│ry uwzgl─Ödnia┼é wymienione wymiary konkurencyjno┼Ťci. Umo┼╝liwi┼éo to dokonanie kompleksowej oceny konkurencyjno┼Ťci wybranych bran┼╝ na rynku unijnym oraz okre┼Ťlenie czynnik├│w j─ů determinuj─ůcych. Opracowanie sk┼éada si─Ö z czterech rozdzia┼é├│w. W pierwszym przedstawiono znaczenie wybranych bran┼╝ w gospodarce Polski. W rozdziale drugim skoncentrowano si─Ö na ocenie potencja┼éu konkurencyjnego. W rozdziale trzecim skupiono uwag─Ö na efektach konkurencyjnych. W rozdziale czwartym dokonano syntetycznej oceny konkurencyjno┼Ťci bran┼╝.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16858 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-268.
Podr─Öcznik obejmuje wiedz─Ö dotycz─ůc─ů podstaw zarz─ůdzania strategicznego i propozycje metod post─Öpowania przy tworzeniu planu strategicznego. Wiedza ta umo┼╝liwia mened┼╝erom opracowanie profesjonalnej i ca┼éo┼Ťciowej analizy strategicznej, a tak┼╝e budow─Ö planu strategicznego dla ca┼éego przedsi─Öbiorstwa oraz jego wyodr─Öbnionych cz─Ö┼Ťci, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W ksi─ů┼╝ce autorka przedstawia zatem, jakie warianty strategii nale┼╝y rozpatrywa─ç, jaka strategia pasuje do okre┼Ťlonej sytuacji strategicznej, jakie s─ů wady i zalety r├│┼╝nych ┼Ťcie┼╝ek rozwoju, w jaki spos├│b s─ů powi─ůzane decyzje strategiczne podejmowane w r├│┼╝nych obszarach i cz─Ö┼Ťciach przedsi─Öbiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13529 IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14499 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka jest pr├│b─ů odpowiedzi na pytanie o drog─Ö, jak─ů obieraj─ů organizacje, g┼é├│wnie przedsi─Öbiorstwa, chc─ůce w ┼Ťwiadomy spos├│b tworzy─ç przewagi konkurencyjne i rynkowe. Pierwsza cz─Ö┼Ť─ç monografii, sk┼éadaj─ůca si─Ö z pi─Öciu rozdzia┼é├│w, podejmuje problematyk─Ö znaczenia informacji, wiedzy oraz jako┼Ťci kapita┼éu ludzkiego dla budowania potencja┼éu konkurencyjnego przedsi─Öbiorstwa. Druga cz─Ö┼Ť─ç monografii, na kt├│r─ů sk┼éadaj─ů si─Ö cztery rozdzia┼éy, koncentruje si─Ö na kwestiach szeroko ujmowanej innowacyjno┼Ťci organizacyjnej i procesowej przedsi─Öbiorstwa. Trzecia "sze┼Ťciorozdzia┼éowa" cz─Ö┼Ť─ç monografii po┼Ťwi─Öcona zosta┼éa tworzeniu efektywnych kana┼é├│w dystrybucji w strategii kreowania i zdobywania nowych nisz rynkowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14049 IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14920 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 239-252.
Konkurencyjno┼Ť─ç mi─Ökka to jedna z dr├│g do osi─ůgni─Öcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjno┼Ťci, aby mog┼éy by─ç efektywne i skuteczne, musz─ů by─ç rozwijane i kszta┼étowane w d┼éu┼╝szym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsi─Öbiorstw. Ka┼╝dy czynnik konkurencyjno┼Ťci poci─ůga za sob─ů okre┼Ťlone zmiany. ksi─ů┼╝ce przedstawiono problem konkurencyjno┼Ťci mi─Ökkiej przedsi─Öbiorstw. Autor om├│wi┼é w┼éasn─ů koncepcj─Ö czterech podstawowych uk┼éad├│w konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw, a tak┼╝e w┼éasny model konkurencyjno┼Ťci mi─Ökkiej przedsi─Öbiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14975 IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15805 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Monografia omawia ca┼éo┼Ť─ç wiedzy na temat konkurencyjno┼Ťci organizacji, od uog├│lnie┼ä teoretycznych do praktyki gospodarczej. Opracowanie podzielono na dwie cz─Ö┼Ťci, z czego pierwsza zawiera tre┼Ťci z zakresu ekonomicznych aspekt├│w konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw (zarz─ůdzania finansami, kapita┼éu ludzkiego, kapita┼éu zagranicznego, czy te┼╝ pomiaru efektywno┼Ťci dzia┼éania), druga cz─Ö┼Ť─ç przedstawia dywagacje dotycz─ůce organizacyjnych aspekt├│w zwi─ůzanych z konkurencyjno┼Ťci─ů organizacji, takie jak problematyka integracji i wsp├│┼épracy firm, nowoczesne koncepcje i metody zarz─ůdzania organizacj─ů, jak r├│wnie┼╝ zagadnienia zwi─ůzane z innowacyjno┼Ťci─ů przedsi─Öbiorstw. (ze Wst─Öpu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13854 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again