Form of Work
Książki
(14)
Status
only on-site
(14)
available
(12)
Branch
Magazyny
(4)
Wypożyczalnie
(8)
Czytelnie
(14)
Author
Pierścionek Zdzisław
(2)
Anholt Simon
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kisperska-Miroń Danuta
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Moszyński Michał
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Łukiewska Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(14)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(8)
KONKURENCJA
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
GOSPODARKA
(1)
INNOWACJE
(1)
KADRY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZNAKI TOWAROWE
(1)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
Subject: place
POLSKA
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
14 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. również przy rozdz.
Książka przeznaczona dla studentów kierunków zarządzania i marketingu, ekonomii, studiów menedżerskich, a także dla praktyków zatrudnionych w przedsiębiorstwach oraz konsultantów. Przedstawia metody budowy strategii konkurencji przedsiębiorstwa oparte na trwałych źródłach przewagi konkurencyjnej. W zakresie strategii wzrostu i rozwoju zaprezentowane są zasady wyboru i metody budowy takich strategii, jak: koncentracja, penetracja rynku, rozwój rynku, integracja pionowa, outsourcing oraz dywersyfikacja. Wiele uwagi poświęcono również zasadom tworzenia strategii umiędzynarodowienia oraz zewnętrznym metodom rozwoju związanym z nowymi warunkami działania przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3559 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3560 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania.)
Na s. tyt.: 1949-2014 jubileusz 65-lecia Politechniki Częstochowskiej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Celem niniejszej publikacji jest zasygnalizowanie konieczności dostosowywania zmian w działalności całej organizacji i w filozofii jej działania do wymagań klientów. Punkt ciężkości przesunął się na rynek, to oznacza konieczność wykorzystywania dostępnych rozwiązań do badania potrzeb i preferencji nabywców. Dopiero na takich fundamentach można budować przewagę konkurencyjną organizacji. Wyzwaniem dla organizacji jest obecnie umiejętne wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi marketingowych w zintegrowanych działaniach zgodnych z opracowaną strategią.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15673 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Książka jest zbiorem artykułów z X Warsztatów Metodologicznych, które odbyły się w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte są zagadnienia dotyczące teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsiębiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywności wyboru marek na rynku, praktycznych sposobów określania pozycji przedsiębiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narzędzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pogłębiających się procesów interakcji i globalizacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7794 IX.16.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7793 IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka ta została napisana na podstawie badań najlepszych polskich przedsiębiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku badań stwierdzono, że największa grupa naszych przedsiębiorstw utrzymuje się na rynkach UE dzięki przewadze kosztowej (głównie w sektorach o średnio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzięki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jakości. Zasadniczym nurtem rozważań w niniejszej książce jest ocena źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach UE.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6705 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Logistyka)
Bibliogr. s. 469-485. Indeks.
Podręcznik omawia przede wszystkim charakterystyczne cechy logistyki jako koncepcji składowej szeroko rozumianych łańcuchów dostaw dóbr w gospodarce, problemy obsługi klienta jako kluczowy element kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw na współczesnych rynkach, podstawowe obszary działań procesów logistycznych, problematykę usług logistycznych, procesy tworzenia i funkcjonowania sieci logistycznych oraz problemy koordynacji i integracji procesów logistycznych w ramach łańcuchów dostaw. W pracy nie zabrakło również przeglądu współczesnych kierunków rozwoju logistyki oraz wyzwań, z którymi trzeba będzie się zmierzyć w przyszłości. Intencją autorów i redaktorów było stworzenie podręcznika, który byłby uniwersalną pomocą wykorzystywaną na wielu polskich uczelniach zajmujących się logistyką, porządkowałby podstawowe pojęcia i zagadnienia z tego zakresu oraz ułatwiał przyswojenie wiedzy dzięki atrakcyjnej formie prezentowanych treści. Książka ma nowoczesną formę ze słowami kluczowymi na marginesach, indeksem tematycznym oraz zestawem pytań na końcu każdego rozdziału.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8179 [Magazyn 1], P.8178 [Magazyn 1], P.7917 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 9516 IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9210 IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 511.)
Bibliogr. s. 355-374.
W monografii przedstawiono relatywnie rzadko podejmowaną w polskojęzycznej literaturze problematykę kompetencji logistyki i ich oddziaływania na tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Rola logistyki jako koncepcji zarządzania przepływami towarów i informacji stale rośnie. Dotyczy to m.in. kompetencji logistyki rozumianych jako czynniki umożliwiające zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo. Kompetencje związane ze sferą logistyki zostały przedstawione na tle nowoczesnych koncepcji zarządzania strategicznego. Oprócz rozważań teoretycznych w monografii przedstawiono również wyniki badań empirycznych prowadzonych na świecie i w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14501 IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15443 IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
U góry okł.: Marka dla Polski. Na książce ISBN oryg.
Nasze gospodarstwo narodowe to ponad 3 miliony głównie małych i średnich przedsiębiorstw. Kilkaset tysięcy spośród nich ma szansę znaleźć swoje nisze na rynku europejskim, dziesiątki tysięcy na globalnym. Najbardziej pożyteczną formą pomocy państwa dla MSP jest wywołanie i utrwalenie silnego "efektu kraju pochodzenia", kiedy dobra reputacja i wyrazisty wizerunek marki kraju przenosi się na wszystko, co z niego pochodzi. Dobre zarządzanie procesem budowania marki kraju jest podobne do budowania tożsamości narodowej. Książka pokazuje, że "tożsamość konkurencyjna" jest najlepszą drogą do dobrej reputacji i silnej marki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14856 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 217-227.
Problematyka książki związana jest z funkcjonowaniem małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań finansowych ich rozwoju oraz konkurencyjności. Praca składa się sześciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym zaprezentowano rozważania dotyczące rozwoju współczesnych przedsiębiorstw i jego determinant, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. W rozdziale drugim skoncentrowano uwagę wokół zagadnień związanych z rolą małych i średnich przedsiębiorstw w polskich warunkach rynkowych. Rozdział trzeci poświęcono rozpoznaniu barier i szans rozwoju MSP w Polsce, natomiast w czwartym przedstawiono wyniki analiz w zakresie zasobów finansowych MSP, stosowanych strategiach finansowania, wykorzystywanych źródłach. Rozdział piątku skupia się na roli procesów inwestycyjnych w rozwoju przedsiębiorstwa, a ostatni wskazuje na efekty zarządzania zasobami finansowymi, ich wpływ na strategie innowacyjne oraz poziom konkurencyjności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13354 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14359 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 192-199, netogr. s. 199-200.
Sieciowość jest obecnie jedną z najważniejszych właściwości gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezbędna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w każdej skali. Sieć stała się dziś też sposobem konkurowania, co przejawia się w obiegowym stwierdzeniu „konkurują nie przedsiębiorstwa, ale ich sieci”. Autorzy książki chcieliby przyczynić się do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowości w gospodarce. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwagę na: zjawisku sieciowości w nauce i gospodarce, dobrach sieciowych, sieciach przedsiębiorstw, zależnościach między sieciami a rynkiem, rozkładzie władzy w sieciach, znaczeniu sieci dla konkurencyjności przedsiębiorstw oraz wpływie sieci na strategie firm. W drugiej części książki zaprezentowano wybrane typy sieci na przykładzie pięciu branż - odzieżowej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15102 IX.11 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16005 IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 151-156.
W monografii dokonano dekompozycji pojęcia konkurencyjności na następujące elementy składowe: potencjał konkurencyjny i pozycję konkurencyjną. Na tej podstawie określono syntetyczny wskaźnik konkurencyjności, który uwzględniał wymienione wymiary konkurencyjności. Umożliwiło to dokonanie kompleksowej oceny konkurencyjności wybranych branż na rynku unijnym oraz określenie czynników ją determinujących. Opracowanie składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono znaczenie wybranych branż w gospodarce Polski. W rozdziale drugim skoncentrowano się na ocenie potencjału konkurencyjnego. W rozdziale trzecim skupiono uwagę na efektach konkurencyjnych. W rozdziale czwartym dokonano syntetycznej oceny konkurencyjności branż.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16858 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-268.
Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania strategicznego i propozycje metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Wiedza ta umożliwia menedżerom opracowanie profesjonalnej i całościowej analizy strategicznej, a także budowę planu strategicznego dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawia zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13529 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14499 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie o drogę, jaką obierają organizacje, głównie przedsiębiorstwa, chcące w świadomy sposób tworzyć przewagi konkurencyjne i rynkowe. Pierwsza część monografii, składająca się z pięciu rozdziałów, podejmuje problematykę znaczenia informacji, wiedzy oraz jakości kapitału ludzkiego dla budowania potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa. Druga część monografii, na którą składają się cztery rozdziały, koncentruje się na kwestiach szeroko ujmowanej innowacyjności organizacyjnej i procesowej przedsiębiorstwa. Trzecia "sześciorozdziałowa" część monografii poświęcona została tworzeniu efektywnych kanałów dystrybucji w strategii kreowania i zdobywania nowych nisz rynkowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14049 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14920 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw / Michał Adam Leśniewski. - Warszawa : Difin, 2015. - 252, [5] s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 239-252.
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany. książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14975 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15805 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Monografia omawia całość wiedzy na temat konkurencyjności organizacji, od uogólnień teoretycznych do praktyki gospodarczej. Opracowanie podzielono na dwie części, z czego pierwsza zawiera treści z zakresu ekonomicznych aspektów konkurencyjności przedsiębiorstw (zarządzania finansami, kapitału ludzkiego, kapitału zagranicznego, czy też pomiaru efektywności działania), druga część przedstawia dywagacje dotyczące organizacyjnych aspektów związanych z konkurencyjnością organizacji, takie jak problematyka integracji i współpracy firm, nowoczesne koncepcje i metody zarządzania organizacją, jak również zagadnienia związane z innowacyjnością przedsiębiorstw. (ze Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13854 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again