Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(2)
only on-site
(1)
Branch
Wypo┼╝yczalnie
(2)
Czytelnie
(1)
Author
Babik Wies┼éaw (1956- )
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(1)
Sk├│rka Stanis┼éaw (1970- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
KULTURA INFORMACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA BIBLIOTECZNA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PODR─śCZNIK
(1)
Domain
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Nauka o informacji / pod redakcj─ů Wies┼éawa Babika. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; [Krak├│w] : Instytut Ksi─ů┼╝ki, 2016. - 711, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 174.)
Bibliografia, netografia na stronach 655-689 i przy pracach. Indeksy.
Monografia jest adresowana do wszystkich os├│b zainteresowanych problematyk─ů szeroko poj─Ötej informacji i dzia┼éalno┼Ťci informacyjnej, w tym zw┼éaszcza do student├│w bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyk├│w. Opracowanie przedstawia panoram─Ö obecnego stanu nauki o informacji (informacji naukowej, informatologii) w Polsce i jej prospektywny potencja┼é. Jest to kompendium uaktualnionej wiedzy o informacji i o nauce o informacji, motywuj─ůce do dalszych poszukiwa┼ä odpowiedzi na pytania o aktualny stan nauki o informacji oraz dzia┼éalno┼Ťci informacyjnej w Polsce i za granic─ů, a tak┼╝e o dalsze kierunki jej rozwoju. Autorzy starali si─Ö odnie┼Ť─ç do kluczowych zagadnie┼ä wsp├│┼éczesnej nauki o informacji, nie roszcz─ůc sobie jednak pretensji do kompletno┼Ťci ani autorytatywnych rozstrzygni─Ö─ç. Szczeg├│┼éowej analizie zosta┼éy poddane przede wszystkim te zagadnienia informacji, kt├│re koresponduj─ů z realizowanymi na wy┼╝szych uczelniach w Polsce programami kszta┼écenia w zakresie szeroko rozumianej nauki o informacji. Poruszone problemy odnosz─ů si─Ö tak┼╝e do dzia┼éa┼ä praktycznych oraz umiej─Ötno┼Ťci informacyjnych stosownie do wypracowanych w tej dziedzinie norm i standard├│w, a tak┼╝e obecnej oferty us┼éug informacyjnych dla indywidualnych i zbiorowych grup odbiorc├│w informacji w r├│┼╝nych spo┼éeczno┼Ťciach i korzystaj─ůcych z r├│┼╝nych ┼║r├│de┼é informacji, w tym z serwis├│w spo┼éeczno┼Ťciowych i Internetu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17022 I.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf., 16-17 maja 2011 r., Kraków.
Bibliogr. przy ref.
Przestrze┼ä edukacyjna jest obszarem nieograniczonych mo┼╝liwo┼Ťci rozwoju intelektualnego, oddzia┼éuj─ůcym na wykszta┼écenie i osobowo┼Ť─ç cz┼éowieka od najwcze┼Ťniejszych lat ┼╝ycia. W rozwoju tym bibliteki pe┼éni─ů istotn─ů funkcj─Ö jako element instytucjonalny przestrzeni edukacyjnej, a tak┼╝e jako cz─Ö┼Ť─ç jej infrastruktury. Bez bibliotek nie mo┼╝na m├│wi─ç o eukacji, trudno r├│wniez prowadzi─ç prawid┼éowy proces dydaktyczny - nawet w erze powszechnego dost─Öpu do internetowych ┼║r├│de┼é informacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 14184 I.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 142)
Bibliogr. s. 129-141. Indeksy.
Autorka podj─Ö┼éa w ksi─ů┼╝ce bardzo wa┼╝n─ů kwesti─Ö dojrza┼éo┼Ťci informacyjnej jako wa┼╝nej i po┼╝─ůdanej cechy ludzi funkcjonuj─ůcych we wsp├│┼éczesnym spo┼éecze┼ästwie, w kt├│rym do┼Ťwiadczenia zwi─ůzane z tworzeniem i korzystaniem z informacji s─ů bardzo skomplikowane. Dojrza┼éo┼Ť─ç ta jest rozumiana szerzej ni┼╝ tylko sprawne pos┼éugiwanie si─Ö informacj─ů i nowymi technologiami informacyjnymi. Droga do jej osi─ůgni─Öcia, w uj─Öciu Autorki, przebiega r├│wnolegle z permanentnym procesem wychowania do informacji oraz kszta┼étowania kultury informacyjnej jednostki i ca┼éych grup spo┼éecznych. (...) Omawiana praca jest bardzo wa┼╝nym g┼éosem w dyskusji nad zakresem edukacji informacyjnego spo┼éecze┼ästwa, celami i kierunkami tego kszta┼écenia. (z recenzji prof. UMK dr hab. Ewy G┼éowackiej)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 14287 I.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again