Form of Work
Książki
(57)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(55)
available
(49)
unavailable
(3)
Branch
Magazyny
(16)
Wypożyczalnie
(36)
Czytelnie
(55)
Author
Sułkowski Łukasz
(4)
Adamik Anna
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Białas Sylwia
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bolland Eric J
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Budnik Monika
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bugdol Marek
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Connors Roger
(1)
Dancewicz Bożena
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Durska Małgorzata
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fletcher Frank
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gapińska Dorota
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gitling Maciej
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Griswold Wendy (1946- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hofstede Geert (1928- )
(1)
Hofstede Gert Jan (1956- )
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Komorowska Marta
(1)
Komorowski Jan
(1)
Kowrygo Barbara (1946- )
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krajewska-Bińczyk Elżbieta
(1)
Kryjom Grzegorz
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lizurej Alicja
(1)
Marek Stanisław
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Mazur Barbara
(1)
McGee Rita
(1)
Mead Richard (1943- )
(1)
Minkov Michael (1959- )
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Mroziewski Marian
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Piotrowski Włodzimierz
(1)
Rakowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Rzycka Olga
(1)
Schermerhorn John R
(1)
Smith Tom
(1)
Srokowski Łukasz
(1)
Strzałecki Andrzej (1937- )
(1)
Szmidt Henryk
(1)
Tomanek Paweł (1980- )
(1)
Toruński Janusz
(1)
Tyrańska Małgorzata
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wajda Augustyn
(1)
Wolniak Radossław
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka (organizacja i zarządzanie)
(1)
Świątkowska Monika
(1)
Year
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(6)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(57)
Language
Polish
(56)
Sandawe
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
ZARZĄDZANIE
(26)
KADRY
(16)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(14)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(10)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
ORGANIZACJE
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
KULTURA
(2)
ORGANIZACJA
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
TURYSTYKA
(2)
ZACHOWANIE
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
ETNOPSYCHOLOGIA
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
GOSPODARKA
(1)
INNOWACJE
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
ODMIENNOŚĆ KULTUROWA
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Praca
(1)
RELIGIA
(1)
ROZMOWA
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
SUKCES
(1)
Socjologia pracy
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WIZERUNEK PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZAUFANIE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(14)
PODRĘCZNIKI
(5)
PORADNIKI
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(1)
57 results Filter
Book
In basket
Podstawy nauki o zarządzaniu organizacjami / Augustyn Wajda. - Warszawa : "Difin", 2003. - 288 s. : il. ; 23 cm.
Niniejsza praca stanowi kompendium wiedzy z zakresu przedmiotów: "Socjologia organizacji i zarządzania", "Podstawy organizacji i zarządzania", "Teoria organizacji i zarządzania", wykładanych na wielu kierunkach studiów. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom powstania i rozwoju nauki o organizacjach i zarządzaniu, problemom struktur organizacyjnych, otoczenia, ról kierowniczych, władzy, przywództwa, stylów kierowania. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie omówienie roli grup społecznych w organizacji, zasad kierowania zespołami ludzkimi, systemów informacji i komunikacji interpersonalnej, kultury organizacyjnej oraz motywacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6304 [Magazyn 1], P.6303 [Magazyn 1], P.6302 [Magazyn 1], P.6301 [Magazyn 1], P.6300 [Magazyn 1], P.6299 [Magazyn 1], P.6298 [Magazyn 1] (7 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6297 IX.1 [Wypożyczalnia C], P.2080 IX.1 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3283 IX.1 [Czytelnia C], 3282 IX.1 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 224-239.
Monografia dobrze wpisuje się w lukę istniejącą w naukach o zarządzaniu. W książce Autorka, wskazując na konieczność zapewnienia spójności i integracji składowych systemu zarządzania, konstruuje interesującą poznawczo propozycję modelu kształtowania dopasowania organizacyjnego, integrującego strategię, kulturę organizacyjną i zarządzanie zasobami ludzkimi i wskazującego na znaczenie praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania. (z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14189 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 252-256.
Książka inspiruje i skłania do poszukiwań metod i technik adekwatnych do potrzeb każdego przedsiębiorstwa wkraczającego na ścieżkę zarządzania wiedzą. W monografii skupiono sie na pokazaniu obszarów i problemów związanych z procesami zarządzania wiedzą i elementami organizacji, których powiązania mogą przynosić pozytywne sprzężenia zwrotne i efekty synergii w zarządzaniu wiedzą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11340 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12524 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka. Biblioteka Nauk o Zarządzaniu)
ISSN i numeracja serii gł.: 0867-096X ; nr 223.
Bibliogr. s. 179-188.
Problematyka pracy dotyczy źródeł kultury organizacyjnej firm działających w wielokulturowym otoczeniu. Wielokulturowość rozpatrywana jest z punktu widzenia religii, która tworzy fundament kulturowy oparty na dominujących w danej konfesji wartościach oraz podstawowych założeniach kulturowych. Obszarami badawczymi są: determinanty kultury organizacyjnej, preferencje wartości osobowych wyznawców religii chrześcijańskich i ich wpływ na kulturę organizacyjną, podstawowe założenia kultur wyznaniowych i ich wpływ na kulturę organizacyjną.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12408 VI.14 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13569 VI.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-197.
Książka pozwala zrozumieć i wykorzystać potężną siłę, jaką jest kultura organizacji. Napisana w sposób lekki i łatwy w czytaniu, łączy wiedzę naukową z praktycznymi przykładami ze świata biznesu. Menedżerowie będą w stanie dzięki niej skuteczniej kierować swoimi zespołami. Konsultanci i trenerzy biznesu mogą ją wykorzystać, aby podnieść jakość swoich usług. Dla studentów kierunków zarządzania, administracji, ekonomii czy socjologii może stanowić doskonałe uzupełnienie podręczników akademickich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12774 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Kulturowe procesy zarządzania / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : Difin, 2012. - 335 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 304-335.
Celem monografii jest opisanie wielości perspektyw rozumienia i badania procesów kulturowych w organizacjach, ale jednocześnie wskazanie płaszczyzn ich możliwej integracji. Autor podjął próbę przejścia od analizy teoretycznej do propozycji metodologicznych, a więc oceny możliwości zastosowania przyjętego podejścia do badania kulturowych procesów organizowania oraz zarządzania procesami zmian kulturowych. Książka ta stanowi rozwinięcie kilku tez, które lokują analizy kulturowe w naukach o zarządzaniu na bardzo ogólnej płaszczyźnie dyskursu naukowego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12708 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13751 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Metody i Techniki Zarządzania)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi innowacyjną na naszym rynku wydawniczym publikację na temat metod kształtowania kultury organizacyjnej. W poszczególnych rozdziałach skoncentrowano się na badaniu oraz zmianie wartości organizacyjnych, tożsamości organizacyjnej, komunikacji w organizacji, kulturze sieci, roli kultury organizacyjnej w procesie budowania wysokiej jakości środowiska pracy oraz kulturze organizacyjnej opartej na zaufaniu. Opracowanie jest zbiorem materiałów badawczych i dydaktycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14846 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15644 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Na okł. podtyt.: zestaw narzędzi.
Tyt. oryg.: Organisational development and change : CIPD toolkit, 2008.
Bibliogr. s. 595-597.
Książka zawiera zestaw ponad stu narzędzi pozwalających na efektywne wprowadzanie zmian w organizacji i kierowanie jej rozwojem. Jest to komplet materiałów potrzebnych, aby opracować i wdrożyć projekt zmiany, a następnie nim odpowiednio zarządzać i ocenić efekty podjętych działań. Przedstawione w książce narzędzia dotyczą następujących zagadnień: rozwój organizacyjny, zarządzanie zmianą, proces zmian organizacyjnych, uzasadnienie biznesowe planowanych zmian i innowacji, tworzenie kultury innowacyjnej w organizacji, psychologia zmiany, ocena wprowadzenia zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13762 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Change the culture, change the game : the breakthrough strategy for energizing your organization and creating accountability for results, 2011.
Książka przedstawia strategię, której celem jest pomoc liderom w przyspieszaniu zmiany kultury organizacyjnej. W tym znakomitym przewodniku po transformacji kulturowej autorzy proponują model "piramidy rezultatów", prostą i łatwą do zapamiętania metodologię wpływania na sposób myślenia i działania ludzi tak, by osiągnięte zostały pożądane rezultaty. Doskonalenie umiejętności przyspieszania zmiany kulturowej jest kompetencją niezbędną każdemu liderowi, który chce, by jego organizacja była coraz bardziej konkurencyjna. W książce Czytelnik znajdzie dokładną metodologię rozwoju tej umiejętności - metodologię, która jest wykorzystywana przez najbardziej poważane firmy na świecie. W każdym rozdziale znajdują się ciekawe przykłady na to, jak organizacje, które osiągnęły olbrzymi sukces, wykorzystują przedstawione najlepsze praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12607 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka wpisuje sie w nowoczesne, humanistyczne nurty zarządzania. Jest swoistym wykładem psychologii odpowiedzialności, a równocześnie praktycznym przewodnikiem pokazującym jak wdrażać taką koncepcję zarządzania. stawia trudne pytania, które wychodzą w przyszłość: jak spowodować, by ludzie pracujący w firmie czuli się za nią odpowiedzialni; czy jest mozliwe, by ludzie czuli się odpowiedzialni za coś, co nie jest ich własnością; jak motywować ludzi bez naruszania ich odności oraz bez "kija i marchewki". Książka pokazuje głęboki i długofalowy sens zarządania przez odpowiedzialność. Okresla, jak zbudować podwaliny długotrwałego rozwoju oraz fundamenty czegoś, co dziś nazywa się modnie CSR.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.13185 IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14304 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Bibliogr. s. 257-259. Indeks.
Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się pomysłami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych zadań. Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują sie tym, co dzieje się z ich podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie przez zadawanie pytań. Dobre pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13753 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. 231-238.
Autorka opisuje czym jest kultura narodowa, jakie są jej wymiary i artefakty. W przystępny sposób omawia wpływ kultury na poszczególne elementy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Charakteryzuje kulturę narodową m.in. Francji, Anglii, Szwecji, czy Japonii, opisując jednocześnie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, przyjęte w tych krajach. Na koniec wskazuje problemy, które mogą wystąpić przy wprowadzaniu tych samych rozwiązań w różnych obszarach kulturowych. Prosty język, przejrzysta struktura i zawarte przykłady sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest ona znakomitym przewodnikiem zarządzania w otoczeniu międzynarodowym, skierowanym do menedżerów, pracowników działów HR, a także wszystkich, którzy łączą swoją karierę z międzynarodową organizacją.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14112 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 227-243. Indeks.
Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych - począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych - zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11388 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12589 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 249-272.
Zaufanie w organizacji to ważny czynnik ułatwiający kooperacje oraz koordynacje społecznych interakcji. Zmniejsza potrzebę monitorowania zachowań pracowniczych i jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na satysfakcje z pracy. Brak zaufania wiąże się z kolei z dużymi kosztami ponoszonymi przez pracownika, głównie emocjonalnymi i transakcyjnymi, a umiejętność ich niwelowania odzwierciedla istniejący poziom zaufania. Brak zaufania w organizacji przyczynia się do jej dysfunkcjonalności. Uniemożliwiając podejmowanie dobrych decyzji, utrudnia tez rozwój więzi społecznych. Zaufanie znacznie ogranicza negatywne następstwa zmian organizacyjnych i ułatwia dokonywanie zmian w grupie pracowniczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11104 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12083 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Zmiany zachodzące w organizacji i ich wpływ na jednostkę stanowią obecnie jedno z najchętniej podejmowanych zagadnień badawczych. Na człowieka w środowisku pracy oddziałuje szereg czynników, a ich wpływ ma charakter symultaniczny. Tylko poprzez dokładną analizę poszczególnych obszarów można określić owe determinanty. Opracowanie tak postawionego problemu badawczego wymaga przeprowadzenia analizy w trzech blokach tematycznych, którym podporządkowany jest układ książki. Celem części pierwszej jest próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zmieniają się organizacje i jednostki oraz jakie ma to konsekwencje dla ich współdziałania. Rozważania zawarte w części drugiej mają charakter bardziej szczegółowy. Analizie poddano wybrane obszary organizacji i przez pryzmat ich ewolucji dokonano charakterystyki zachowań ludzi w organizacjach określanych jako tradycyjne, współczesne i przyszłości. Zawarte w części drugiej charakterystyki organizacji przyszłości stały się podstawą do wyabstrahowania najbardziej symptomatycznych zmian w analizowanych obszarach; na podstawie tej wiedzy opisano zachowania ludzi w organizacji jutra. Część trzecia ma więc cechy projektu, jednak z uwagi na unikatowy charakter należy podkreślić jej walory poznawcze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12320 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13467 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Bibliogr. s. 145-148.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalne spojrzenie na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedź, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Poprzez przeprowadzone analizy i przedstawione przykłady autorzy starają się udowodnić tezę, że odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi i wybór określonego modelu zarządzania zasobami ludzkimi przyczynia się do rozwoju firmy i pozwala stać się konkurencyjnym na rynku.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11888 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11887 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13071 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Metody i Techniki Zarządzania)
Bibliogr. przy rozdz.
W publikacji opisane zostało miejsce zarządzania publicznego w rodzinie nauk o zarządzaniu, metody zarządzania służbami publicznymi oraz ich zastosowania w wybranych typach działalności. Tytułowe „instrumentarium” rozumiane jest metaforycznie i szeroko, jako istota zarządzania publicznego, ale także metody organizacyjne oraz ich aplikacje w odniesieniu do sfery publicznej. Autorzy publikacji najwięcej uwagi poświęcili metodom zarządzania jakością, zarządzania projektami oraz strategii i kulturze organizacyjnej. Analizy zostały zilustrowane przykładami zaczerpniętymi z sektorów opieki zdrowotnej i szkolnictwa wyższego. Książka przeznaczona jest dla menedżerów sektora publicznego, badaczy i studentów zainteresowanych zarządzaniem oraz pracowników administracji i służb publicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15006 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15854 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 289-312.
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jakością. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projakościowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na: kulturę projakościową (kulturę sukcesu), kulturę unikania, kulturę konserwatywną (kulturę sztywną), kulturę wymuszonych zmian. Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12279 IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13406 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 279-191, netogr. s. 291.
Książka zawiera nową, oryginalną koncepcję wizerunku równoległego (nazwaną teorią PI), która powstała w wyniku 25-letnich badań autora nad kształtowaniem sie wizerunku, prowadzonych w kraju i za granicą. W pracy przedstawiono rozbudowna teorię PI, w tym kompleksowy model kształtowania wizerunku, który zweryfikowano za pomocą dodatkowych badań oraz analizy czynnikowej. Dla czytelnika poszukującego nowych koncepcji zarządzania rozważania na temat wizerunku równoległego będą inspiruującą lekturą. Teoretyków zainteresuje nowe, niekonwencjonalne spojrzenie na teorie kształtowania wizerunku, jako istotnego elementu w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Menedżerowie zaś znajdą tu nie tylko oryginalne rozwiązania, ale także informacje, jak dokonać implementacji teorii PI do praktyki gospodarczej. Przedstawiciele branży reklamowej, instytucji i organizacji, dowiedzą się ponadto, jak zastosować teorie PI w zarządzaniu kryzysowym oraz kreowaniu wizerunku branży i kraju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13361 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 163-166.
Zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Świadome budowanie w organizacji efektywnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących, a także podejmowania działań kreujących odpowiednie postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce. Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji wspomagających kreowanie wartości firmy dla interesariuszy. Marta Juchnowicz przedstawiła: zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji; istotę koncepcji zarządzania przez zaangażowanie; problemy oceny i pomiaru zaangażowania pracowników; metody oceny zaangażowania organizacyjnego i zaangażowania w pracę; motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie; system motywowania do zaangażowania pracowników. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12125 IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13249 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again