Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(119)
Forma i typ
Książki
(117)
Publikacje naukowe
(3)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(59)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(41)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Ellis Rod
(6)
Roach Peter (1943- )
(5)
Crystal David (1941- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Trudgill Peter
(3)
Widdowson H. G
(3)
Yule George
(3)
Atkinson Martin
(2)
Britain David
(2)
Carter Ronald (1947- )
(2)
Clahsen Harald
(2)
Hoey Michael (1948- )
(2)
Radford Andrew
(2)
Skehan Peter
(2)
Sobkowiak Włodzimierz
(2)
Spencer Andrew
(2)
Trask R. L
(2)
Allen J. P. B
(1)
Armstrong Nigel
(1)
Baker Mona
(1)
Barber Charles
(1)
Barnhardt Sarah
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Bauer Laurie (1949- )
(1)
Bell Roger T. (1938- )
(1)
Benati Alessandro G
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bielak Marlena
(1)
Bot Kees de
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Bygate Martin
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Stuart (1950- )
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chomsky Noam (1928- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
DeCarrico Jeanette S
(1)
Dłutek Aneta
(1)
El-Dinary Pamela Beard
(1)
Fabb Nigel
(1)
Fairclough Norman
(1)
Finch Geoffrey
(1)
Firth J.R
(1)
Fleming Michael (1974- )
(1)
Freeman David E
(1)
Freeman Yvonne S
(1)
Gamerschlag Thomas
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Greene Judith (1936- )
(1)
Głaz Adam (1970- )
(1)
Haegeman Liliane
(1)
Hannah Jean
(1)
Hatim Basil
(1)
Haynes John (1936- )
(1)
Hughes Arthur (1941- )
(1)
Hughes Rebecca (1962- )
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Jackson Howard
(1)
Johnson Keith
(1)
Kalenscher Tobias
(1)
Kenworthy Joanne
(1)
Krashen Stephen D
(1)
Kumaravadivelu B. (1948- )
(1)
Lado Robert (1915- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lee David Alan (1939- )
(1)
Lehmann Winfred P
(1)
Lieber Rochelle 1954-
(1)
Lorenzo-Modia Maria Jesús
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Lyons John 1932-
(1)
Löner Sebastian
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Macpherson Robin (1952- )
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Malmkjoer Kirsten
(1)
McKay Sandra Lee
(1)
McMordie W
(1)
Munday Jeremy
(1)
Munday Jeremy (1960- )
(1)
Nattinger James R
(1)
Newmeyer Frederick J
(1)
Odlin Terence
(1)
Pahl Kate
(1)
Painter Lesley
(1)
Paul Gill
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Pietrzak Danuta
(1)
Podesva Robert
(1)
Porwoł Monika
(1)
Puppel Stanisław (1947- )
(1)
Rheindorf Markus
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Rost Michael
(1)
Rowsell Jennifer
(1)
Saeed John I
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(33)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
10 - 19
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(94)
Anglia
(11)
Wielka Brytania
(4)
Kiribati
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Niemcy
(1)
Illinois (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(91)
angielski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(53)
JĘZYKOZNAWSTWO
(44)
JĘZYKI
(14)
Językoznawstwo
(14)
Nauczanie języków obcych
(8)
PRZEKŁADY
(7)
Język angielski
(3)
JĘZYK
(2)
JĘZYK POLSKI
(2)
Język
(2)
KULTURA
(2)
Second language acquisition
(2)
Semantyka
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
AFAZJA
(1)
CZYTANIE
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gramatyka
(1)
Historia
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Językowy obraz świata
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korpus językowy
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Kultura popularna
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Literatura
(1)
Metody badawcze
(1)
Modalność językowa
(1)
Morfologia (językoznawstwo)
(1)
Nauczanie
(1)
Ontologia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(1)
PRZEKŁADY ANGIELSKIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Publicystyka
(1)
RUSIECKI, JAN (1926- )
(1)
SEMANTYKA LINGWISTYCZNA
(1)
Semiotyka
(1)
Warhol, Andy (1928-1987)
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(21)
Edukacja i pedagogika
(9)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
linguistics
(116)
language
(22)
applied linguistics
(21)
English language
(17)
teaching
(14)
second language acquisition
(10)
ELT
(9)
EFL
(8)
phonetics
(8)
culture
(7)
English phonetics
(6)
psycholinguistics
(6)
ESL
(5)
learning
(5)
syntax
(5)
translation
(5)
SLA
(4)
comparative linguistics
(4)
semantics
(4)
cognitive grammar
(3)
discourse
(3)
grammar
(3)
literature
(3)
vocabulary
(3)
English grammar
(2)
English syntax
(2)
authentic text
(2)
communication
(2)
context of speech
(2)
foreign language
(2)
historical linguistics
(2)
history
(2)
intercultural studies
(2)
interpreting
(2)
language and culture
(2)
lexicon
(2)
linguistic
(2)
literary text
(2)
methodology
(2)
morphology
(2)
pragmatics
(2)
psychology
(2)
reading
(2)
research
(2)
research method
(2)
sociolinguistics
(2)
spoken language
(2)
story
(2)
structure
(2)
translating
(2)
Andy Warhol
(1)
Chomsky Noah
(1)
English accent
(1)
English dialects
(1)
Interlanguage
(1)
Polish language
(1)
academic English
(1)
aphasia
(1)
bilingualism
(1)
change
(1)
cognition
(1)
cognitive linguistics
(1)
communicative competence
(1)
communicative method
(1)
composition
(1)
corpora
(1)
creative writing
(1)
cultural adaptation
(1)
cultural studies
(1)
dialect
(1)
digital libraries
(1)
discourse analysis
(1)
ecocriticism
(1)
education
(1)
elinguistics
(1)
emigration
(1)
ethics
(1)
etymology
(1)
first language acquisition
(1)
generative grammar
(1)
generative linguistics
(1)
history of language
(1)
homework
(1)
identity
(1)
idiom
(1)
intercultural teaching
(1)
interpretation
(1)
kompetencje językowe
(1)
language acquisition
(1)
language and languages
(1)
language and society
(1)
language assessment
(1)
language learning
(1)
language play
(1)
language structure
(1)
lexicology
(1)
linguistic method
(1)
listening
(1)
literacy
(1)
mass media
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
The collection of papers presented in the monograph covers an impres­ sively broad range of topics that possess one common denominator. It is language and communication in action, demonstrated in the tremendous and highly predictable richness of what is encompassed by means of a collective term linguolabourese (see Puppel 2017) , unfolding under the pressures of its highly diversified Environment. The latter concept can be, therefore, viewed both as a necessary 'fellow traveller' and irremovable background of language and communication and as a gigantic igniter responsible for generating an astounding diversity of linguistic and communicative behaviours.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18899.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Artykuły zawarte w tomie odnoszą się do szerokiego zakresu tematów. zostały one podzielone na cztery części, tj. Językoznawstwo / Linguistics, Literatura / Literature, Kultura / Culture oraz Nauczanie/Uczenie się / Teaching/Learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18090.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Chomsky : selected readings / ed. by J. P. B. Allen, Paul Van Buren. - London ; New York ; Toronto : Oxford University Press, [1972]. - IX, 166 s. ; 21 cm.
(Language and Language Learning)
These cogent essays on linguistic theory explore Noam Chomsky's influential concept of generative grammar. The readings form a coherent outline of transformational theory, the distinguished author and educator's controversial challenge to structural linguistics. They rely chiefly on Chomsky’s own words, but their arrangement is such that nonspecialists will have no difficulty in following the text. Topics include syntactic structure, features, and categories; phonology, syntax, and semantics; language acquisition; and the implications of transformational theory for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3311.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Translation, linguistics, culture : a French-English handbook / Nigel Armstrong. - Clevedon [England] ; Buffalo : Multilingual Matters, cop.2005. - X, 218 s. : il. ; 21 cm.
(Topics in Translation ; 27)
Includes bibliographical references (s. 214-216) and index.
This book is written for advanced students of French who wish to refine their translation skills, as well for students of translation interested in problems posed by rendering of French into English. The book's distinctive approach is based on a linguistic analysis of French-English translation issues, looking first at the structural view of language the explains the difficulty of translation and then at theories of cultural non-equivalence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12205.XXIV.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12531.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
In Other words : a coursebook on translation / Mona Baker. - London, New York : Routledge, cop. 2009. - X, [2], 304 s. ; 22 cm.
This bestselling "Coursebook" addresses the need for a systematic approach to training in translation studies by drawing on key areas in modern linguistic theory and relating them systematically to a number of translation problems and strategies. The strategies are identified by an examination of authentic examples of translated texts in a variety of languages. No knowledge of linguistics or foreign languages is assumed. Each chapter begins with an explanation of the key linguistic concepts referred to and ends with a series of practical exercises. By striking a balance between theory and practice, the book provides a sound basis for training professional translators.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8584.XXIV.11 [Wypożyczalnia A], 10009.XXIV.11 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10008.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"The English Language: A Historical Introduction" covers the history of the English language from its remote Indo-European origins to the present day. It provides substantial information about the English language at different periods, and introduces the main theoretical and technical concepts of historical linguistics. Chapters on the nature of language and on language change are followed by a chronological survey, beginning in the Prehistoric age and working down from Anglo-Saxon times to the twentieth century. Topics covered include vocabulary, grammar, pronunciation, semantics, attitudes to language, and English as a world language. Short passages of English are used to illustrate the state of the language in different periods and all over the world, in a range of contexts. This thoroughly updated edition of Charles Barber's The Story of Language is the ideal introduction to the subject for students of English language and linguistics, accessible to all readers who are curious about language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 773.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Introducing Second Language Acquisition / Muriel Saville-Troike and Karen Barto. - Third edition. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2017 - X, 232 strony : ilustracje ; 26 cm.
(Cambridge Introductions to Language and Linguistics)
Includes bibliographical references (pages 219-229) and index.
Providing a solid foundation in second language acquisition, this book has become the leading introduction to the subject for students of linguistics, psychology and education, and trainee language teachers. Now in its third edition, the textbook offers comprehensive coverage of fundamental concepts, including second language acquisition (SLA) in adults and children, in formal and informal learning contexts, and in diverse socio-cultural settings, and takes an interdisciplinary approach, encouraging students to consider SLA from linguistic, psychological and social perspectives. Each chapter contains a list of key terms, a summary, and a range of graded exercises suitable for self-testing and class discussion. The third edition has been revised throughout, and features new material on the practical aspects of teaching language, along with updated online resources, including new classroom activities to accompany each chapter, as well as updated references and further reading suggestions.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21526.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21525.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Learning about Language)
Includes bibliographical references (p. [183]-195) and index.
Examines the ways language has changed in the twentieth century. It concentrates on standard English and takes a historical rather than sociolinguistic view of the changes which have occurred.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11906.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Translation and Translating : theory and practice / Roger T. Bell. - London, New York : Longman, cop. 1991. - XX, [2], 298 s. ; 22 cm.
(Applied Linguistics and Language Study)
Argues that the subjective evaluation of the product must give way to a descriptive and objective attempt to reveal the workings of the process (ie translating). Without such a shift, translation theory will continue outside the mainstream of intellectual activity in human sciences and fail to take its rightful place as a major field in applied Linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10088.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autonomy and Independence in Language Learning / ed. Phil Benson, Peter Voller. - Londyn Nowy Jork : Longman, 1997. - XIII, 270 s. : ryc. ; 22 cm.
(Applied Linguistics and Language Study)
This volume offers new insights into the principles of autonomy and independence and the practices associated with them focusing on the area of EFL teaching. The editors' introduction provides the context and outlines the main issues involved in autonomy and independence. Later chapters discuss the social and political implications of autonomy and independence and their effects on educational structures. The consequences for the design of learner-centred materials and methods is discussed, together with an exploration of the practical ways of implementing autonomy and independence in language teaching and learning. Each section of the book opens with an introduction to give structure to the development of ideas and themes, with synopses to highlight salient features in the text and help build upon the material of previous chapters. Its comprehensive and up-to-date coverage will be welcomed by advanced undergraduate and postgraduate students of applied linguistics, TESOL, TEFL and PGCE courses.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Routledge Applied Linguistics / Christopher N. Candlin, Ronald Carter)
Bibliogr. s. 279-297. Index s. 298-303
The book is characterized by an ambitious scope, a well-thought out structure, and a balanced approach. It follows a clear progression from fundamental concepts in linguistics to models of acquisition to practical applications in language teaching. Complex information is presented in an easily accessible format without resorting to oversimplification or generalizations and without losing sight of the intended audience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9772.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This volume assembles reflections on the performance/competence distinction from leading researchers in a variety of disciplines--linguistics, sociolinguistics, second language research, language testing, cognitive science--providing the reader with a unique opportunity to compare diverse approaches.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3239.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3238.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Language Assessment: Principles and Classroom Practices", offers a clear, comprehensive survey of the essential principles of assessing second language learning, as well as the critical tools teachers need to evaluate performance fairly and effectively. This invaluable resource joins Brown's classic texts, "Principles of Language Learning and Teaching and Teaching by Principles", in providing indispensible guidance for second language instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6829 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7636.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7635.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book systematically explains the characteristics and purposes of various types of research, including terminology, and the typical steps of each type of research design.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5078 [Magazyn 1], P.6835 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7640.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6184.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Index s. 244-258
Researching Pedagogic Tasks brings together a series of empirical studies into the use of pedagogical tasks for second language learning, with a view to better understanding the structure of tasks, their impact on students, and their use by teachers. The volume starts with an introduction to the background and key issues in the topic area and is then organised into three sections: the first section focuses on the language and learning of students on tasks the second on the use of tasks in the language classroom the third on the use of tasks for language testing Each section begins with a succinct section introduction, and the volume concludes with an afterword relating the theme of the volume to issues in curriculum development. The chapters include both experimental and qualitative approaches to the topic, some providing original accounts of specific studies, others offering overviews of linked series of studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8393.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9777.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 327-344. Indeks.
The sixth edition of Language and Learning continues to provide an accessible and comprehensive introduction to the nature and function of language and language learning and its implications for teaching. Written specifically for teacher-education students, it covers a range of language theories and uses relevant examples for applying them in the classroom. The book aims to support teachers in expanding their knowledge about language, in order to assist them to understand and implement curriculum guidelines, and to interpret current policies and future initiatives. Fully revised and updated, this edition builds on the sociocultural constructivist view of language and emphasizes the changing nature of literacy, the breadth of multi literacies, and the importance of embracing new forms of language and literacy, such as the language of the internet, to enable students to participate effectively in society.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17775.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Translation into the Second Language / Stuart Campbell. - London, New York : Longman, 1998. - X, [4], 208 s. ; 22 cm.
(Applied Linguistics and Language Study)
The dynamics of immigration, international commerce and the postcolonial world make it inevitable that much translation is done into a second language, despite the prevailing wisdom that translators should only work into their mother tongue. This book is the first study to explore the phenomenon of translation into a second language in a way that will interest applied linguists, translators and translation teachers, and ESOL teachers working with advanced level students. Rather than seeing translation into a second language as deficient output, this study adopts an interlanguage framework to consider L2 translation as the product of developing competence; learning to translate is seen as a special variety of second language acquisition. Through carefully worked case studies, separate components of translation competence are identified, among them the ability to create stylistically authentic texts in English, the ability to monitor and edit output, and the psychological attitudes that the translator brings to the task. While the case studies mainly deal with Arabic speakers undergoing translator training in Australia, the conclusions will have implications for translation into a second language, especially English, around the world. Translation into the Second Language is firmly grounded in empirical research, and in this regard it serves as a stimulus and a methodological guide for further research. It will be a valuable addition for advanced undergraduate and postgraduate students of applied linguistics, translation theory, bilingualism and second language acquisition as well as those involved in teaching or practicing translation at a professional level.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7624.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin English Applied Linguistics)
This is a brief, accessible dictionary of applied linguistics terms. The entries have been linked alphabetically, but have the detailed explanations and examples of an encyclopedia. The book includes explanations of current terms, concepts, theories and methodologies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3200.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3199.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vocabulary : applied linguistics perspective / Ronald Carter. - London ; New York : Routledge, 1994. - XIV, 249 s. : ryc. ; 22 cm.
(Linguistics)
This book has considerable merits ...eminently readable ...coheres as a whole remarkably well ...an extremely wide range of research and literature is covered ...recommended' - EFL Gazette Until recently, vocabulary has been relatively neglected as an area of language study. This book provides the necessary basis for further study of modern English vocabulary, with particular reference to linguistic descriptive frameworks and to educational contexts. A detailed and wide-ranging bibliography covers many aspects of lexis and modern English language studies. Part 1 : offers an introductory account of linguistic approaches to the analysis of the modern lexicon in English Part 2 : reviews recent work on vocabulary in relation to literary stylistics, lexicography and vocabulary learning and teaching Part 3 : details two case studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3187.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This exciting new handbook provides teachers with practical guidelines and classroom-tested lessons and activities to teach ESL students how to use learning strategies. Written by experts in the field, this book is a highly accessible must-have guide for implementing learning strategies in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3628.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej