Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Cook Guy
(2)
Lapp Diane
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Pahl Kate
(2)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Antonacci Patricia
(1)
August Diane
(1)
Combs Martha
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Daloiso Michele
(1)
Ehren Barbara J
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Frey Nancy 1959-
(1)
Fu Danling
(1)
Grellet Francoise
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hallet Elaine
(1)
Hattie John
(1)
Israel Susan E
(1)
Marsh Jackie
(1)
Matoush Marylou M
(1)
O'Callaghan Catherine M
(1)
Odo Denis Murphy
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Riley Jeni
(1)
Rowsell Jennifer
(1)
Rowsell Jennifer (1969- )
(1)
Schumm Jeanne Shay (1947- )
(1)
Sedgwick Fred
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Silliman Elaine R
(1)
Stone C. Addison
(1)
Styles Morag
(1)
Templeton Shane
(1)
Wallace Catherine
(1)
Wallach Geraldine P
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Stany Zjednoczone
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Anglia
(2)
Massachusetts (USA)
(2)
New Jersey (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(16)
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(13)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(9)
CZYTANIE
(8)
Nauczanie
(4)
PISANIE
(4)
Nauczanie języków obcych
(3)
Czytanie
(2)
Language arts (Elementary)
(2)
Literacy
(2)
Media literacy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pisanie
(2)
Visual literacy
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
EDUCATION / Elementary bisacsh
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Language acquisition
(1)
Language arts (Middle school)
(1)
Language arts (Primary)
(1)
Language disorders
(1)
Metacognition in children
(1)
Modalność językowa
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauka pisania
(1)
PAMIĘĆ
(1)
Reading
(1)
Reading, Psychology of
(1)
Special education
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(5)
Słowo kluczowe
literacy
(23)
study and teaching
(8)
English language
(6)
reading
(6)
teaching
(5)
ELT
(4)
language arts
(3)
reading skills
(3)
teacher education
(3)
Great Britain
(2)
dyslexia
(2)
education
(2)
foreign speakers
(2)
media literacy
(2)
semantics
(2)
visual literacy
(2)
writing
(2)
EFL
(1)
English
(1)
United States
(1)
bilingualism
(1)
children
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
communication skills
(1)
developing literacy
(1)
early childhood education
(1)
elementary school
(1)
foreign language
(1)
language
(1)
language teaching
(1)
language testing
(1)
learning
(1)
lesson planning
(1)
linguistics
(1)
literacy acquisition
(1)
literacy disorders
(1)
literacy learning
(1)
mass media
(1)
metacognition
(1)
phonics
(1)
psychology
(1)
readers
(1)
second language acquisition
(1)
spoken English
(1)
study of language
(1)
teaching approaches
(1)
visible learning
(1)
visual learning
(1)
vocabulary
(1)
writer
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 343-353
"Dyslexia and Literacy: An Introduction to Theory and Practice" provides the reader with an understanding of the most recent theoretical positions in dyslexia and literacy and how these may be applied in practice. The book critically considers the current notions of literacy, provides an understanding of literacy concepts and re–appraises what we mean by literacy. The implications of this for dyslexic children are immense as it means that assessment and support can be more embedded in the curriculum context.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7988.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9299.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Discourse / Guy Cook. - Oxford : Oxford University Press, 1999. - XI, 167 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
Discourse analysis - the study of spoken and written language in its social and psychological context - can provide important insights for the language teacher. "Discourse" explains the relevant theory and applies it to classroom activities designed to improve students' discourse skills. The teacher is then shown how these activities may be further developed in specific teaching situations.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1723 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3630.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
Discourse analysis - the study of spoken and written language in its social and psychological context - can provide important insights for the language teacher. "Discourse" explains the relevant theory and applies it to classroom activities designed to improve students' discourse skills. The teacher is then shown how these activities may be further developed in specific teaching situations.
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Visible Learning for Literacy is the newest book in John Hattie’s Visible Learning series. The authors John Hattie, Douglas Fisher and Nancy Frey focus on literacy in grades K-12. They explore how to implement the practices that work best to accelerate student learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17698.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This is a handbook for language teachers who would like to develop their own reading materials or who wish to enrich a reading course. It offers a classification and description of exercises aimed at developing different reading skills. While the book is designed primarily for teachers of English as a second language, the exercises are equally appropriate for the teaching of other foreign languages and much of the book is relevant to the teaching of first-language reading skills. The question-types range from the familiar (for example, multiple-choice and open questions) to highly original exercises which require the integration of different skills and an active, creative response from the student. It encourages teachers to introduce variety into the teaching of reading and offers them a great deal of resource material to draw on.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.134.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
This text provides both ESL and mainstream teachers of students at all levels, from kindergarten to adult learners, with the background and expertise necessary to plan and implement reading programs that match the particular needs and abilities of their students. Designed for use by pre-service and in-service teachers at all levels from kindergarten to adult learners, the text explains different theoretical models of literacy instruction, includes specific teaching methods within each model, and encourages teachers to develop their own teaching strategies within their own instructional models. The importance of culture in L2 literacy instruction is addressed.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14542.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Index.
What are the ways in which young children learn to communicate? Collating their extensive experience of language and literacy in the early years, the contributors explore key aspects of this topic, linking practical ideas for early years settings and classrooms to relevant theory and research. This second edition is updated to take into account important developments in research, policy and practice, and now covers the 0-8 age range. It also addresses developments in new media and the impact this has upon literacy in young children, and offers chapters on new areas which have emerged in recent years, such as multimodality, media literacy, creative arts and literacy. Explored in the book are: the relationship between play and literacy; the role environmental print has in early literacy development; the language and literacy development of young bilinguals; ideas, suggestions and justifications for the use of poetry; a two-year research project, funded by Creative Partnerships; key issues relating to family literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14539.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on Literacy / Danling Fu and Marylou M. Matoush. - Oxford : Oxford University Press, copyright 2015. - XII, 145 pages ; 24 cm.
(Oxford Key Concepts for the Language Classroom)
Includes bibliographical references (pages 129-140) and index.
Focus on Literacy explores research on the second language literacy development of learners aged 5-18. It demonstrates how teachers can interpret such research to facilitate their instructional decision-making and classroom practice. This book examines second language literacy development and identity formation in a globalized world from a sociocultural and sociolinguistic perspective. It discusses the complexity of communicative competence and emphasizes the value of strong learning support through scaffolded activities that encourage students to express their understanding and insights in meaningful contexts. Examples are taken from real classroom practice and key research studies, and activities encourage reflection and interaction. This book promotes an informed stance for teachers seeking to empower learners as well as themselves as they encounter the rapid changes of the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21412.XXIV.14.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17711.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literacy and education : understanding the new literacy studies in the classroom / Kate Pahl and Jennifer Rowsell. - 2nd ed. - Los Angeles, Calif. ; London : SAGE, 2012. - XXI, 191 s. : il. ; 25 cm.
"Literacy and Education" continues to be an accessible guide to current theory on literacy with practical applications in the classroom. This new edition has a new focus on the ecologies of literacy and on participatory and visual ways of researching literacy. The new edition examines: New Literacy Studies, material culture and literacy, digital literacies, the ecological, place-based approaches to literacy education, timescales and identities, ways in which research has moved to inform literacy education. classroom teachers, teacher trainers and students of literacy will find this a user-friendly guide to new theory in literacy education, clearly demonstrating how to implements this theory in the classroom in a way is inclusive and listens to the students of today.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14548.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge Handbooks in Applied Linguistics)
Includes bibliographical references and index.
This is the first handbook of literacy studies to recognise new trends and evolving trajectories together with a focus on radical epistemologies of literacy. The Routledge Handbook of Literacy Studies is an essential reference for undergraduate and postgraduate students and those researching and working in the areas of applied linguistics and language and literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20520.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy / ed. Kathy Collins Block)
Index s. 561-576
Weaving together the latest knowledge and best practices for teaching children to read, this indispensable text and professional resource provides a complete guide to differentiated instruction for diverse learners. Uniquely integrative, the book places the needs of English language learners and students with disabilities front and center instead of treating them as special topics. Accessible chapters on each of the core components of literacy clearly demonstrate how to link formal and informal assessment to evidence-based instruction. Special features include Research Briefs, Tech Tips, Internet Resources, Reflection and Action Questions, and dozens of reproducible student activities and assessment tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9298.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Continuum one hundreds)
Written by a seasoned teacher, parent and poet, this book is brimming with 100 ideas and simple tips for developing creativity and literacy from Foundation Stage through to Key Stage 2, such as: How to make displays that inspire and encourage children to think, talk and write? How using rhyme can help children with phonics? How to use props to encourage children tell stories?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14535.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: teaching reading writing literacy
Bibliografia strony 461-465.
Teaching Reading and Writing: The Developmental Approach gives pre-service and experienced teachers the knowledge and tools they need to teach reading and writing effectively and engagingly in pre-K through grade 8 settings. Using a conversational tone to present a wealth of critical content, this book helps readers connect theory to practice through vignettes and sample lessons from real classrooms; authentic student work samples; ideas for using and integrating print-based and digital texts across the curriculum; and tools for organizing and managing a comprehensive, developmentally-responsive literacy program.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17498.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reading / Catherine Wallace. - Oxford : Oxford University Press, 1999. - XI, 161 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
This book places reading firmly in its social context, discussing what it means to be a reader in the modern world. It contains many innovative ideas on how to approach reading in the language classroom, and presents a variety of text-related exercises and activities. The final section invites teachers to explore the attitudes of their own learners as readers, and to design reading activities for them.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3631.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
Upper-elementary students encounter a sometimes dizzying array of traditional and nontraditional texts both in and outside of the classroom. This practical handbook helps teachers in grades 4-6 harness the instructional potential of fiction, poetry, and plays; informational texts; graphic novels; digital storytelling; Web-based and multimodal texts; hip-hop; advertisements; math problems; and many other types of texts. Twenty-four complete lessons promote critical literacy skills such as comprehending, analyzing, and synthesizing information and using writing to communicate new ideas and pose questions. Snapshots of diverse classrooms are accompanied by clear explanations of the research base for instruction in each genre. Ready-to-use reproducibles are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15605.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
Even the youngest readers and writers in today’s classrooms can benefit enormously from engagement with a wide range of traditional and nontraditional texts. This teacher-friendly handbook is packed with creative strategies for introducing K-3 students to fiction, poetry, and plays; informational texts; graphic novels; digital storytelling; Web-based and multimodal texts; hip-hop; advertisements; math problems; and many other types of texts. Prominent authorities explain the research base underlying the book’s 23 complete lessons and provide practical activities and assessments for promoting decoding, fluency, comprehension, and other key literacy skills. Snapshots of diverse classrooms bring the material to life; helpful reproducibles are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15606.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and literacy 3-7 : creative approaches to teaching / Jeni Riley. - Repr. - London ; Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, 2011. - VIII, 269 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. (s. [251]-262). Index.
Language and Literacy 3-7 is a practical guide which considers the research evidence that is needed to inform enlightened practice, and offers concrete suggestions and teaching approaches for early years settings and classrooms. This comprehensive book shows the 'what', the 'how' and the 'why' of innovative, creative practice for teaching language and literacy. The author examines how young children learn to use both spoken and written language, and shows how to assess, plan, offer learning opportunities and teach for the efective development of speaking, listening, reading and writing. Each chapter includes case studies, learnign and teaching suggestions and further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14547.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Drawing on many popular as well as literary texts, the contributors to this book write with enthusiasm abut opportunities for creative teaching and learning. They also provide many examples of good practice, both inside and outside the Literacy Hour.Using a variety of: poetry, playscripts, picture-books and performance texts, comics, clasics and cinema texts, novels and non-fiction, pupils' own naratives this book seeks to provide lively and innovative ways to promote literacy in the primary classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13938.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Organized around 10 key areas for teaching and learning literacy-phonemic awareness, phonics, reading fluency, vocabulary, story comprehension, comprehension of informational text, questioning for understanding, discussion for understanding, narrative writing, and writing to learn-Promoting Literacy Development offers 50 clearly written, step-by-step strategies for developing proficient readers and writers. The authors also include suggestions for differentiating instruction for English language learners and for students with special needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15597.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
This book was created as a summary of the full volume, Developing Literacy in Second-Language Learners, reporting the findings of the National Literacy Panel on language-minority children and youth. In this book, chapters adapted from the original report concisely review the state of knowledge on the development of literacy in language-minority children and youth, in relation to five specific themes: development of literacy in second-language learners; cross-linguistic relationship in second-language learners; sociocultural contexts and literacy development; educationg language-minority students: instruction and professional development; student assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14540.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej