Form of Work
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(61)
available
(38)
unavailable
(3)
unknown
(2)
Branch
Magazyny
(9)
Wypożyczalnie
(33)
Czytelnie
(62)
Author
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(4)
Skowronek-Mielczarek Anna
(3)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Bogusz Anna
(2)
Grzywacz Jacek
(2)
Pyra Mariusz
(2)
Silûk Taccâna (1975- )
(2)
Strzyżewska Marianna
(2)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(2)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Bronakowski Henryk (1934-2011)
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Buła Piotr
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarządzanie)
(1)
Darecki Marcin
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Glinka Beata
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grajewska Monika (ekonomia)
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (organizacja i zarządzanie)
(1)
Hościłowicz Edward
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Jakubowski Jacek (1954- )
(1)
Janc Alfred (1951- )
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jaworski Jacek (zarządzanie)
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Kałowski Adam
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(1)
Korol Janusz
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Krawczyk Marzena
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Lichniak Irena
(1)
Lubas Barbara
(1)
Machla Aldona
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Matejun Marek
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mickiewicz Bartosz
(1)
Mieszkowski Krzysztof (gospodarka)
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Mikołajczyk Bożena (1944- )
(1)
Misiąg Franciszek
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nestorowicz Renata
(1)
Niemczyk Roman (ekonomista)
(1)
Nowak Mariusz
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Paszkowski Jerzy
(1)
Pawlak Jakub
(1)
Pawlicki Rafał (nauki ekonomiczne)
(1)
Piasecki Ryszard (ekonomia)
(1)
Piasny Beata
(1)
Piech Krzysztof (ekonomia)
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Popowska Magdalena
(1)
Puka Anna
(1)
Rakowska Anna (ekonomia)
(1)
Rzemieniak Magdalena Lidia
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Sadowska Monika (ekonomia)
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Samul Joanna
(1)
Sawicki Kazimierz (1926- )
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Steinerowska-Streb Izabella
(1)
Stuss Magdalena Maria
(1)
Surma Jerzy
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Year
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(10)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(62)
Belarus
(2)
Language
Polish
(59)
Russian
(2)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(38)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(10)
INNOWACJE
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
ZARZĄDZANIE
(4)
EKOROZWÓJ
(2)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Innowacje
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
MARKETING
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
Zarządzanie
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
DECYZJE
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EKONOMIA
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
KADRY
(1)
KONKURENCJA
(1)
KRAJE ROZWIJAJĄCE SIĘ
(1)
KRYZYS FINANSOWY 2007 r.
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
Marketing
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nauki społeczne
(1)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
POLITYKA GOSPODARCZA
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLSKA
(1)
POMOC PUBLICZNA
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORTSWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Podatek
(1)
Polityka fiskalna
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(1)
ROLNICTWO
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Statystyka
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
VENTURE CAPITAL
(1)
WIEŚ
(1)
WSPÓŁPRACA TRANSGRANICZNA
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Subject: time
2001-0
(11)
2001-
(10)
1989-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Subject: place
Polska
(5)
Białoruś
(2)
POLSKA
(1)
UKRAINA
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Praca zbiorowa
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PORADNIKI
(2)
Raport z badań
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
62 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 231-241
Książka pokazuje główne bariery rozwojowe polskich przedsiębiorstw - brak możliwości finansowania rozwoju, brak dostępu do szkoleń i wiedzy na temat nowoczesnego zarządzania, nadmierny fiskalizm państwa. Z badań przeprowadzonych przez autora wynika, że słaba kondycja i niska konkurencyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw wynika też z małej świadomości przedsiębiorców, niechęci do uczenia się, do współpracy z innymi przedsiębiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana książka może dostarczyć ciekawych przemyśleń polskim menedżerom, którzy chętnie narzekają na fiskalizm państwa i drogie kredyty, ale nie szukają przyczyn niepowodzeń biznesowych we własnych postawach i działaniach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10292 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 274-283.
Bardzo ważną rolę w życiu gospodarczym wszystkich krajów, także Polski, odgrywają małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP). Ich funkcjonowanie jest przejawem przedsiębiorczości społeczeństwa. Charakteryzują się dynamicznym podejściem do otoczenia - szybko reagują na powstające potrzeby i zmiany preferencji nabywczych klientów. Działając w przemyśle i usługach, uzupełniają ofertę dużych przedsiębiorstw i podmiotów sektora publicznego, dla których często stanowią zaplecze kooperacyjne. Małe i średnie przedsiębiorstwa w rezultacie zapewniają zatrudnienie wielu pracownikom i tworzą znaczną część produktu krajowego brutto. W dobie globalizacji coraz częściej uczestniczą też w międzynarodowym obrocie gospodarczym, prowadząc działalność gospodarczą przekraczającą granice państwa lub podejmując ją za granicą. Działalność małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych stanowi przedmiot niniejszej publikacji. Skoncentrowano się na polskich MSP w okresie po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8284 XI.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9627 XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W książce autorzy omawiają zasady pomocy publicznej dla małych i średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej, z uwzględnieniem sektora MSP w Polsce i stanu pomocy publicznej w naszym kraju. Rozważania zostały poparte wynikami badań na temat postrzegania pomocy publicznej przez polskie małe i średnie firmy. Na zakończenie wskazano kierunki wpływu tej pomocy na warunki funkcjonowania sektora MSP w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.5492 XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6894 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 133-139.
Choć zarówno w polskiej, jak i światowej literaturze widać zmniejszenie zainteresowania zarządzaniem wiedzą w organizacjach w porównaniu z okresem przełomu wieków (co zapewne wynika z konieczności zajęcia się problemami związanymi z wciąż dokuczającym przedsiębiorstwom kryzysem), to przecież wiedza i wynikające z niej umiejętności wciąż traktowane są jako czynnik decydujący współcześnie o innowacyjności i tym samym o konkurencyjności organizacji. Warto zatem podejmować temat włączania działań związanych z wiedzą do praktyki przedsiębiorstw. Wydaje się nawet, że w czasach gorszej koniunktury wiedza jest bardziej w cenie niż w czasach prosperity. Pozwala ona skuteczniej unikać zagrożeń i wygrywać z konkurentami. Rezultatem wzrostu konkurencyjności są na ogół dobre (poprawiające się i lepsze od konkurentów) wyniki ekonomiczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11080 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12041 IX.2 [Czytelnia C], 12040 IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 130-137.
W książce zaprezentowano ewolucję sektora MSP. Wskazano przyczyny powstawania i utrzymywania się luki kapitałowej wśród małych i średnich przedsiębiorstw oraz zasygnalizowano rolę i istotę wsparcia ze strony funduszy wysokiego ryzyka (venture capital) oraz aniołów biznesu. Największą uwagę skupiono na dostępność MSP do źródła finansowania jaką stanowią nieformalni inwestorzy rynku podwyższonego ryzyka. W tym celu zaprezentowano dynamikę i strukturę aniołów biznesu jak i sieci „aniołów”. Ponadto zaprezentowano profil statystycznego „anioła”, wskazano motywy jego działania, a także dokonano podziału inwestorów w oparciu o różne kryteria. Scharakteryzowano również schemat inwestowania aniołów biznesu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na znaczenie syndykatów i sieci aniołów biznesu w procesie inwestycyjnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10307 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie i Opracowania / [Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu], ISSN 2084-6193 ; nr 232)
Bibliogr., netogr. s. 434-454.
Głównym celem monografii jest identyfikacja i ocena stanu społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa (w tym zarządzania społeczną odpowiedzialnością), a także określenie kierunków jego doskonalenia wraz z propozycją praktycznych zaleceń w tym zakresie przy uwzględnieniu uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych. W pracy posłużono się metodą analizy opisowej na podstawie rozległych studiów polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu. Praca składa się z pięciu rozdziałów, w których przedstawiono m.in.: istotę i teoretyczne podstawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, modelową koncepcję teoretyczną dotyczącą społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa, doskonalenie społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa poprzez sposoby eliminacji dysfunkcji w obszarze zarządzania społeczną odpowiedzialnością, możliwości tworzenia infrastruktury społecznej odpowiedzialności oraz wyzwania badawcze związane ze społeczną odpowiedzialnością małego przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13130 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14218 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika Śląska ; 249)
Bibliogr. s. 126-[134].
W monografii przedstawiono koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) z uwzględnieniem jej genezy, norm i inicjatywy z nią związanych; zwrócono również uwagę na konieczność rozpatrywania tej koncepcji z punktu widzenia zarządzania strategicznego. Zaprezentowano tematykę systemów zarządzania jakością ze szczególnym uwzględnieniem ich doskonalenia. W monografii zamieszczono również przewodnik wdrażania społecznej odpowiedzialności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10684 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 161-165.
Problematyka europejskiej unii rynków kapitałowych jest aktualna i bardzo ważna dla dalszej integracji europejskiej oraz kreowania podstaw dla wzrostu gospodarczego poprzez ułatwienie dostępu do źródeł finansowania podmiotom z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw za pośrednictwem rynku kapitałowego. Unia rynków kapitałowych, która obejmie wszystkie państwa Unii Europejskiej jest kolejną, po obecnie wdrażanej w państwach strefy euro unii bankowej, inicjatywą integracyjną w obszarze finansowym. Obecny stan wiedzy o jej docelowym kształcie, ze względu na dość wstępny etap prac nad tym projektem, rodzi jednak wiele pytań i wątpliwości. Recenzowana książka jest pozycją unikatową na polskim rynku wydawniczym. Jej autorzy nie tylko bowiem zebrali w całość wszystkie rozproszone elementy idei europejskiej unii rynków kapitałowych, ale także przeanalizowali jej kluczowe filary pod kątem szans i wyzwań dla polskiego rynku finansowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16175 XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 137-142.
Niniejsza książka to studium empiryczne o charakterze analityczno-diagnostycznym, wykorzystujące nowoczesne narzędzia ilościowego opisu zjawisk i procesów gospodarczych na szczeblu regionów (województw). Oceny funkcjonowania sektora MSP w gospodarce w ujęciu przestrzennym dokonano, przyjmując model badawczy obejmujący rozwój przedsiębiorstw i przedsiębiorczości oraz poziom rozwoju regionów. Metody badań i modele będące narzędziami opisu prawidłowości w strukturach regionalnych zakwalifikowano do dyscypliny, którą określono ekonometrią regionalną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12744 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(ABC Przedsiębiorcy.)
Bibliogr. s. 149-153.
Książka „Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw" stanowi opis podstawowych problemów gospodarki finansowej małych przedsiębiorstw wraz z uwzględnieniem roli otoczenia makrofinansowego. Prezentowane treści odnoszą się w dużej części do praktycznych problemów finansowych jakie muszą być rozwiązywane przez właścicieli. Publikacja przedstawia problemy finansowe na poziomie podstawowym, ale stanowi także w dużej części pogłębioną analizę wybranych problemów. Zakresem opracowania objęto: - gradację i specyfikę finansowania małych przedsiębiorstw, - samofinansowanie działalności inwestycyjnej, - pozyskiwanie środków pieniężnych za pomocą równoważnika odpisów amortyzacyjnych w przychodach, - możliwość wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu, - wykorzystanie preferencji podatkowych dla zwiększania zdolności inwestycyjnych, - politykę i ryzyko zwiększania zadłużenia długoterminowego, - wpływ polityki finansowej państwa na potencjalne decyzje małych przedsiębiorstw, - problemy finansowania kredytem bankowym w warunkach negatywnych efektów rynku małego kredytu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14463 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15388 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 234-248.
Współpraca między przedsiębiorstwami - zarówno krajowymi, jak i z różnych krajów - stała się potężną dźwignią ich rozwoju i internacjonalizacji. Tymczasem w polskim sektorze MSP jest raczej zjawiskiem rzadkim. Nie jest postrzegana przez przedsiębiorstwa jako narzędzie pomocne w ich rozwoju na rynkach zagranicznych ani na rynku polskim. Dominującą relacją między firmami jest konkurencja, łącznie z nieuczciwą. Powstaje zatem pytanie o przyczyny takiego stanu rzeczy. Dlaczego niski jest poziom współpracy i niska skłonność do jej podejmowania, odmiennie niż w wielkich, ale także w wielu małych i średnich firmach zagranicznych? Książka zawiera próbę odpowiedzi na to i inne pytania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11895 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13080 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [315]-327.
W opracowaniu dokonano analizy przedsiębiorczości jako głównej determinanty sukcesu, rozumianej nie tylko jako prowadzenie działalności gospodarczej, lecz także jako umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów. Aby zapewnić przejrzystość i logikę powiązań zagadnień tematycznych, w publikacji zastosowano podział na dwie części obejmujące problemy poświęcone przedsiębiorczości i zarządzaniu małych i średnich przedsiębiorstw. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie szerokiego spektrum tematów poświęconych przedsiębiorczości, zarządzaniu, ekonomii, finansom, prawu i studiom międzynarodowym w kontekście ponad dwudziestoletnich doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Książka ta stanowi wynik badań naukowych i doświadczeń dydaktycznych autorów oraz uczestnictwa w procesach przedsiębiorczości i zarządzania, konsultacji i wywiadów z polskimi przedsiębiorcami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14466 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15391 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 291-308.
Problematyka budowy potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa mieści się w ramach szerokiego obszaru zagadnień związanych z innowacyjnością współczesnej kapitalistycznej gospodarki, która z kolei mimo swej długiej historii wciąż znajduje się w centrum zainteresowania wielu ośrodków naukowo-badawczych na świecie. Jest to wynik ogólnoświatowych trendów wskazujących na innowacje, jako na jedno z podstawowych źródeł napędzających postęp oraz rozwój gospodarek i społeczeństw XXI wieku. Coraz częściej spotkać można się z poglądami mówiącymi, iż o poziomie konkurencyjności gospodarki danego państwa, a w konsekwencji poziomie życia jego ludności, decyduje zdolność gospodarki do kreowania i skutecznego komercjalizowania innowacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11246 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12334 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliografia, netografia na stronach 349-368. Indeks.
Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorców i społeczeństwa, w decydującym stopniu wpływają na wzrost oraz podnoszenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych, a także rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturowego układów regionalnych, czy krajowych. Dlatego na szczególne podkreślenie zasługuje duża waga i aktualność podjętej problematyki badawczej przez redaktorów oraz interesująca koncepcja układu recenzowanego tomu [rec. Prof. dr hab. Zbigniew Zioło]
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18007 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19618 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19617 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 143-148.
Książka przedstawia wybrane kluczowe zagadnienia dotyczące finansowych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa w obecnych, złożonych warunkach gospodarczych. Są to problemy mające duży wpływ na kreowanie stabilnej sytuacji ekonomicznej jednostki i realne możliwości realizowania podstawowych celów, których wspólnym mianownikiem jest wartość rynkowa. W sposób syntetyczny i jednocześnie nader zrozumiały wskazano tu na rozwiązania służące efektywnemu podejmowaniu decyzji finansowych opartych na racjonalnych przesłankach. Jasno również określono wagę zagrożeń występujących w przedsiębiorstwie i skuteczność narzędzi finansowych służących ograniczaniu różnorodnych niebezpieczeństw.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14455 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14454 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15365 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18538 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf. nauk., grudzień 2009 r., Poznań.
Bibliogr. s. 163-[171].
Praca zawiera omówienie sposobów tworzenia innowacji w różnych obszarach przedsiębiorstwa, od zasad formułowania strategii, przez koncepcje marketingowe, projektowanie opakowań, do mozliwości uzyskiwania wsparcia z różnych programów pomocowych. Prezentuje wyniki badań dotyczących dyfuzji innowacji, barier ich rozwoju, a także sposobów ochrony własności. Doświadczenia z obszaru gospodarki polskiej oraz unijnej odniesione zostały do koncepcji realizowanych w Stanach Zjednoczonych. Całość publikacji podzielono na trzy części, z których pierwsza poświęcona została ogólnym warunkom innowacyjności przedsiębiorstw z perspektywy teoretycznej, organizacyjnej, modelowej, międzynarodowej i prawnej. W części drugiej ujęto referaty traktujące o innowacyjności w sektorze technologii informacyjnych, branży rolno-spożywczej oraz turystyce. Część rzecia prezentuje wpływ różnych czynników na innowacyjność organizacyjną i marketingową przedsiębiorstw. Bogate i użyteczne analizy wykonane przez autorów związanych z platformami oraz programami innowacyjnymi, umiejętnie wpleciono w rozważania teoretyczne na temat modeli, procedur i procesów innowacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11247 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12335 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Przeprowadzanie zmian w organizacjach nie jest zjawiskiem prostym, o czym przekonał się niejeden (menedżer) przedsiębiorca. W czasach kiedy podmiotom gospodarczym przyszło funkcjonować w nader złożonym, a jednocześnie dynamicznym otoczeniu i coraz bardziej dających znać o sobie procesach umiędzynarodawiania, procesy przekształceń firm nabierają znaczenia szczególnego. Wyniki restrukturyzacji są zróżnicowane. Znaczna część organizacji skutecznie wykorzystuje okoliczności towarzyszące zmianom, co z kolei przekłada się korzystnie na dalsze losy firmy i pozycję na rynku. Nie do rzadkości należą jednak przypadki, że wynik zmian jest nieco inny. W tej sytuacji rodzą się pytania dlaczego jednym się powiodło, a drugim nie. Odpowiedź na powyższe pytanie i refleksję nie należy do łatwych. Wynika to z szeregu uwarunkowań. Przede wszystkim otoczenie każdej organizacji jest nieszablonowe. Inna jest też załoga, która realizuje konkretne zadania na drodze do osiągnięcia założonego celu. Inne są również osoby funkcyjne, od usytuowanych na samym szczycie struktury, na kierownikach niższego szczebla (operacyjnych) skończywszy. Taka odmienność daje znać o sobie na każdym kroku, w każdym momencie funkcjonowania i przekształceń przedsiębiorstw. Dostrzegana jest na styku między poszczególnymi pracownikami i w relacjach z przełożonymi. W tej sytuacji, pod koniec pierwszej dekady XXI wieku, za nader złożony należy uznać proces zmian. Wszyscy są zainteresowani tym, aby finał przekształceń całej firmy, czyjej elementów, był pozytywny - skutkował określonymi korzyściami. Na drodze do osiągnięcia takiego stanu rzeczy wielce pomocne są wyniki badań, prowadzone głównie przez ośrodki naukowo-dydaktyczne. Jak pokazuje rzeczywistość, nie zawsze jest to wystarczający i przekonywujący materiał dla przedsiębiorców. Ponadto zawsze mamy do czynienia ze wspomnianym zróżnicowaniem poszczególnych przedsiębiorstw, nawet jeśli działają w tej samej branży i regionie. Dlatego bardzo istotne jest konfrontowanie poglądów ludzi nauki i zarządzających organizacjami. Może mieć ono miejsce na różnych płaszczyznach. Mocno zaakcentowane jest również na łamach niniejszej publikacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności: sygn. 16986 IX.2
Book
In basket
Na okł. nazwa projektu: Biznestrans. Materiały z konf. nauk.-praktycznej, 30 - 31 października 2014 r., Brzesko.
Bibliogr. przy ref.
Publikacja jest pokłosiem Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej pt. "Podstawy instytucjonalne przedsiębiorczości transgranicznej". Efektem prac konferencji były rekomendacje ekspertów dotyczące udoskonalenia: -warunków organizacyjnych, prawnych, gospodarczych, sprzyjających dynamicznemu i zrównoważonemu rozwojowi sektora przedsiębiorstw na obszarach transgranicznych; - prawa regulującego problemy związane z procedurami administracyjnymiw sferze przedsiębiorczości; - warunków dostępu malych przedsiębiorstw do mozliwości uzyskania kredytów i środków finansowych; - infastruktury wsparcia małych i średnich przedsiębiortsw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16763 XII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16762 XII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W obliczu narastającej niepewności wnioskowanie przez analogię jest powszechną formą stosowaną przez zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Stając przed wyzwaniami strategicznymi czy będąc w trudnych sytuacjach biznesowych, menedżerowie wracaja myślami do podobnych sytuacji ze swojego życia lub do tych, o których słyszeli, i wykorzystują to jako lekcję wzięte z przeszłych doświadczeń. W kontekście dużej złożoności decyzji strategicznych, kiedy wnioskowanie dedukcyjne jest ograniczone, odwołanie sie do doświadczenia jest jak najbardziej racjonalnym zachowaniem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9926 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11547 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again