Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(138)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(113)
available
(107)
unavailable
(3)
unknown
(2)
Branch
Magazyny
(45)
Wypo┼╝yczalnie
(65)
Czytelnie
(115)
Author
Fiedler Eckhard
(6)
Jansen Reimer
(6)
Norman-Risch Mil
(6)
Oakland John S
(6)
O'Driscoll James
(5)
Harvey Paul (1949- )
(3)
Jones Rhodri
(3)
Laird Elizabeth
(3)
Mauk David (1945- )
(3)
Adrian-Vallance D'Arcy
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bednarek J├│zef
(2)
Berbeka Jadwiga
(2)
Bromhead Peter (1919- )
(2)
Fiske John
(2)
Hofman Iwona
(2)
K─Öpa-Figura Danuta (1969- )
(2)
Lapp Diane
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Musman Richard
(2)
Niemczyk Agata
(2)
Popławski Zbigniew
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Soko┼éowski Marek (1962- )
(2)
Stevenson Douglas Keith (1944- )
(2)
Szpunar Magdalena
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Ambercrombie Nicholas
(1)
Andrusiewicz Joanna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Andrzejewski Piotr (1955-2009)
(1)
Arnoldi Jakob
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Barefoot Darren (1974- )
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barnes Colin (1946- )
(1)
Barrett Barney
(1)
Bell Allan
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Branston Gill
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bur┼╝acka-Majcher Monika
(1)
Bussey Cathy
(1)
Bytniewski Pawe┼é (1954- )
(1)
Błasiak Anna
(1)
Ceramella Nick
(1)
Cha┼éubi┼äski Miros┼éaw (1949- )
(1)
Che┼épa Stanis┼éaw (1962- )
(1)
Chick Anne
(1)
Coulton Gary
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czernecka Julita
(1)
D'Amico Vito
(1)
Dawes Lyn
(1)
Deszczy┼äski Przemys┼éaw (1956- )
(1)
Doherty Nora
(1)
Dovey Jon
(1)
Drozdowska Karolina (1985- )
(1)
Drzewiecki Marcin (1948- )
(1)
Dutton Brian (1952- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dyer Gillian
(1)
Dzierżyńska-Mielczarek Jolanta
(1)
Dzik Renata
(1)
Edelmann Robert J
(1)
Fisher Alan
(1)
Gackowski Tomasz
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Giddings Seth
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Go┼éuchowski Jerzy (1953- )
(1)
Grabowski Rafa┼é Dominik (1966- )
(1)
Grant Iain
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Griswold Wendy (1946- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grugeon Elizabeth
(1)
Grzega Urszula
(1)
Grzegorczyk Adam M
(1)
Guyler Marcelas
(1)
G─ůsiorowska El┼╝bieta (organizacja i zarz─ůdzanie)
(1)
Haber Les┼éaw Henryk (1943- )
(1)
Hart Andrew
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Ho┼éyst Brunon (1930- )
(1)
Hubbard Lorraine
(1)
Huk Tomasz
(1)
Hussey Gemma
(1)
Izdebski Paweł (psycholog)
(1)
Jakubowicz Karol (1941- )
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(22)
1980 - 1989
(4)
Time Period of Creation
2001-
(25)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(111)
Kiribati
(15)
United Kingdom
(5)
unknown (us)
(4)
England
(2)
New York (State)
(2)
United States
(1)
Language
Polish
(129)
English
(10)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Hotelarze
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Subject
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(30)
WIELKA BRYTANIA
(17)
INTERNET
(13)
STANY ZJEDNOCZONE
(11)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(10)
Środki masowego przekazu
(9)
KONFLIKT
(6)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(6)
MULTIMEDIA
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
MEDIACJA (prawo)
(4)
MEDIACJA (socjol.)
(4)
EDUKACJA MEDIALNA
(3)
KULTURA MASOWA
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Metody badawcze
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(3)
PODR─śCZNIKI
(3)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Turystyka
(3)
Analiza tre┼Ťci i zawarto┼Ťci medi├│w
(2)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(2)
BIBLIOTEKARSTWO
(2)
CYBERKULTURA
(2)
CZYTANIE
(2)
Dziennikarstwo
(2)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
Innowacje
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
Literacy
(2)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(2)
Marketing
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Media literacy
(2)
Media spo┼éeczno┼Ťciowe
(2)
Medioznawstwo
(2)
NEGOCJACJE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
PISANIE
(2)
PORZĄDEK SPOŁECZNY
(2)
Przedsi─Öbiorstwo
(2)
RODZINA
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
Społeczeństwo
(2)
Visual literacy
(2)
WYCHOWANIE
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
Alienacja
(1)
BEZPIECZE┼âSTWO MI─śDZYNARODOWE
(1)
BIBLIOTEKOZNAWSTWO
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania rynku
(1)
Czasopismo polskie
(1)
DANE OSOBOWE
(1)
DZIENNIKARSTWO
(1)
DZIENNIKARSTWO INTERNETOWE
(1)
Decyzje
(1)
Dyskurs (j─Özykoznawstwo)
(1)
EDUKACJA REGIONALNA
(1)
EDYTORSTWO
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Eskapizm
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Hotelarstwo
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
IRLANDIA
(1)
Image
(1)
Infografika
(1)
Internet
(1)
JAKO┼Ü─ć ┼╗YCIA
(1)
Jako┼Ť─ç produktu
(1)
Jako┼Ť─ç us┼éug
(1)
J─śZYK ANGIELSKI
(1)
J─śZYKI
(1)
J─śZYKOZNAWSTWO
(1)
J─Özyk angielski
(1)
J─Özyk specjalistyczny
(1)
KOMPUTERY
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
KONWERGENCJA MEDIÓW
(1)
KSI─śGARSTWO
(1)
KULTURA
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencyjno┼Ť─ç
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Krauze, Ryszard
(1)
Kultura
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Subject: time
2001-
(20)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1989-
(4)
1945-1989
(2)
Subject: place
Polska
(6)
Wielka Brytania
(5)
POLSKA
(2)
WIELKA BRYTANIA
(2)
CHEŁM (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
ROSJA
(1)
SŁOWACJA
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI
(12)
Opracowanie
(8)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Podr─Öcznik
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PORADNIKI
(4)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
Antologia
(1)
CZASOPISMA ZWI─äZKOWE POLSKIE
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Esej
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
PUBLICYSTYKA POLSKA
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Media i komunikacja społeczna
(17)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarz─ůdzanie i marketing
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Kultura i sztuka
(5)
J─Özykoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Bezpiecze┼ästwo i wojskowo┼Ť─ç
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(1)
Psychologia
(1)
Rozw├│j osobisty
(1)
139 results Filter
No cover
Book
In basket
The Media Student's Book / Gill Branston, Roy Stafford. - 5th ed. - London, New York : Routledge, cop. 2010. - X, 394 s. : il. ; 25 cm.
Słowo kluczowe: mass media ; media
Index.
"The Media Student's Book" is a comprehensive introduction for students of media studies. It covers all the key topics and provides a detailed, lively and accessible guide to concepts and debates. Now in its fifth edition, this bestselling textbook has been thoroughly revised, re-ordered and updated, with many very recent examples and expanded coverage of the most important issues currently facing media studies. It is structured in three main parts, addressing key concepts, debates, and research skills, methods and resources.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11805 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Understanding the Media / Andrew Hart. - London, New York : Routledge, 1997. - XVI, 267 s. ; 23 cm.
A guide for teachers to teaching the media. Hart focuses on television, the press, radio and pop music. Addressing familiar problems which teachers encounter, the book provides examples of practical classroom activities.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11268 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
In basket
(Zeszyt Wydzia┼éowy / Uniwersytet Jagiello┼äski. Wydzia┼é Zarz─ůdzania i Komunikacji Spo┼éecznej. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Spo┼éecznej ; z. nr 2)
Bibliografia strony: 126-127.
Praktyczny poradnik jako┼Ťciowej analizy dyskurs├│w medialnych w prasie, radiu, telewizji, internecie. Ksi─ů┼╝ka w przyst─Öpny spos├│b t┼éumaczy, na czym polega analiza dyskursu (ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem metodologii wypracowanej na gruncie tzw. krytycznej analizy dyskursu), a tak┼╝e ukazuje r├│┼╝norodne, praktyczne zastosowania jako┼Ťciowych metod badania tekstu w prasie, mediach elektronicznych, reklamie. Poradnik przeznaczony jest dla student├│w dziennikarstwa i medioznawc├│w, mo┼╝e by─ç jednak przydatny tak┼╝e adeptom innych kierunk├│w humanistycznych ÔÇô socjologii, kulturoznawstwa, historii, nauk politycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. E.8 VI.11
No cover
Book
In basket
Studying the Media: an introduction / Tim O'Sullivan, Brian Dutton, Philip Rayner. - Ed.1, 6 im. - London : Arnold, 1996. - XI, 308 s. : il. ; 24 cm.
Słowo kluczowe: media ; history
Providing an introduction to the main subject areas of media studies for 16+ students, this book covers media history, forms and analysis, representations, audiences, institutions and production, and media practice. Key concepts are introduced, using examples, backed up with a selection of exercises and activities. Suggestions for future reading provide students with guidelines for further research and analysis.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11191 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
New media language / edited by Jean Aitchison and Diana M. Lewis. - London ; New York : Routledge, 2006. - X, [3], 209 stron : ilustracje ; 24 cm.
New Media Language brings leading media figures and scholars together to debate the shifting relations between today's media and contemporary language. From newspapers and television to email, the Internet and text messaging, there are ever increasing media conduits for news. This book investigates how developments in world media have affected, and been affected by, language. Exploring a wide range of topics, from the globalization of communication to the vocabulary of terrorism and the language used in the wake of September 11, New Media Language looks at the important and wide-ranging implications of these changes. From Malcolm Gluck on wine writing, to Naomi Baron on email, the authors provide authoritative and engaging insights into the ways in which language is changing, and in turn, changes us. With a foreword by Simon Jenkins, New Media Language is essential reading for anyone with an interest in today's complex and expanding media.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19782 XXIV.5 [Wypo┼╝yczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19781 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Advertising as communication / Gillian Dyer. - London ; New York : Routledge, 1999. - XIV, 230 pages : illustrations ; 21 cm.
(Studies in culture and communication.)
Includes bibliographies and index.
Advertising is a form of communication that constantly impinges on our daily lives, yet we are often unaware of its more subtle form of persuasion, or of the extent to which it manipulates our (consumer) culture. This book sets out to examine advertising as a form of communication in contemporary society and also places it in its wider cultural and economic context.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 19344 XXIV.5 [Wypo┼╝yczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19343 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 299-300. Indeksy.
Metody badania wizerunku w mediach s─ů niezwykle atrakcyjn─ů nowo┼Ťci─ů wydawnicz─ů na polskim rynku bada┼ä medi├│w. Casus polskiego biznesmena Ryszarda Krauzego jest dobrze dobranym przyk┼éadem analizy kreowania pozytywnego wizerunku, jak r├│wnie┼╝ jego niszczenia w przestrzeni publicz┬şnej. O czym zatem jest ta ksi─ů┼╝ka? O tym, jak to robi─ç w spos├│b profesjonalny, jakie metodologiczne ustalenia znajduj─ů tu zastosowanie, jakie to mo┼╝e rodzi─ç nast─Öpstwa dla jednostki w sferze publicznej ? - i o tym wszystkim pisz─ů w spos├│b niezwykle interesuj─ůcy i badawczo odkrywczy m┼éodzi analitycy, dzia┼éaj─ůcy przy Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Czy warto si─Ögn─ů─ç po t─Ö ksi─ů┼╝k─Ö? - tak i to jak najszybciej, po to, aby poszerzy─ç wiedz─Ö i umiej─Ötno┼Ťci badawcze w zakresie komunikacji spo┼éecznej. prof. Teresa Sasi┼äska-Klas, Uniwersytet Jagiello┼äski
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19560 VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19559 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografie, netografie przy referatach.
Uznaj─ůc, ┼╝e nauki o mediach wchodz─ů w okres dojrza┼éo┼Ťci metodologicznej i chc─ůc uczci─ç jubileusz naszej serii, dziesi─ůty jej tytu┼é ÔÇô Wsp├│┼éczesne media. Problemy i metody bada┼ä nad mediami ÔÇô zaplanowa┼éy┼Ťmy jako swoiste podsumowanie. Wa┼╝nym powodem wyboru problematyki by┼éo przej┼Ťcie od etapu opisu wn─Ötrza dyscypliny nauki o mediach (przedmioty bada┼ä i ich geneza) do poziomu dyskusji o metodologii (jak bada─ç, czerpi─ůc z multigenetyczno┼Ťci dyscypliny). Na nasze zaproszenie odpowiedzia┼éo 46 badaczy, kt├│rych teksty zosta┼éy podzielone na dwa tomy. Teksty te, reprezentuj─ůc poszczeg├│lne nurty badawcze wsp├│┼éczesnego medioznawstwa, zawieraj─ů om├│wienie metod wykorzystywanych w badaniach nad mediami (zar├│wno zaczerpni─Ötych z innych dyscyplin naukowych, jak i wypracowanych na gruncie medioznawstwa) i egzemplifikuj─ů zastosowanie tych metod w praktyce analitycznej, a tak┼╝e zwracaj─ů uwag─Ö na najwa┼╝niejsze (najbardziej aktualne lub ponadczasowo istotne) problemy bada┼ä nad mediami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19556 VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19555 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 229-247.
Publikacja ta jest pr├│b─ů zaznaczenia wsp├│┼éistnienia medi├│w w skali makro i mikro, a zatem r├│wnie┼╝ pewnych wi─Özi, zale┼╝no┼Ťci tych dw├│ch, wydawa┼éoby si─Ö, skrajnych zjawisk w kontek┼Ťcie spo┼éeczno-edukacyjnym. W tytule celowo umieszczono media lokalne obok medi├│w globalnych, by m├│c wyra┼║nie zaznaczy─ç tak┼╝e r├│┼╝norodno┼Ť─ç tych medi├│w, ich odmienno┼Ť─ç, zalety i wady, jak r├│wnie┼╝ mo┼╝liwo┼Ťci we wspieraniu oraz rozwoju kultury i edukacji. Media lokalne i media globalne wsp├│lnie tworz─ů ┼Ťrodowisko medialne, jednak kwestia wizerunku i oddzia┼éywania tych pierwszych w publikacjach naukowych w kontek┼Ťcie edukacyjnym jest podejmowana bardzo rzadko, st─ůd pr├│ba ich wydobycia z medialnej masowo┼Ťci. (fragment Wst─Öpu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14318 V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Brilliant PR : create a PR sensation, whatever your budget, whatever your business, 2011.
W ksi─ů┼╝ce om├│wiono wszelkie aspekty PR, pocz─ůwszy od wyszukania atrakcyjnego tematu, przygotowania komunikatu prasowego i podsuwania materia┼é├│w informacyjnych dziennikarzom, przez wykorzystanie medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, a sko┼äczywszy na realizacji r├│┼╝nych kampanii PR. Ksi─ů┼╝ka zawiera mn├│stwo doskona┼éych przyk┼éad├│w i cennych wskaz├│wek pochodz─ůcych od ludzi, kt├│rzy na co dzie┼ä maj─ů styczno┼Ťc z bran┼╝─ů PR. Czytelnik znajdzie w niej wszystko, co jest potrzebne, by zaistnie─ç w mediach z dobrym skutkiem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12901 IX.18 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14023 IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia z Podstaw Socjologii Wiedzy.)
Słowo kluczowe: socjologia wiedzy ; socjologia ; nauka ; media
Bibliogr. przy pracach.
Socjologia wiedzy jest dziedzin─ů obejmuj─ůc─ů r├│┼╝norakie studia z pogranicza socjologii, filozofii, metodologii nauk spo┼éecznych, czasem te┼╝ innych dyscyplin naukowych, tj. psychologii, pedagogiki czy literaturoznawstwa. Pytanie o to, jak formy ┼╝ycia spo┼éecznego, warto┼Ťci i normy kulturowe determinuj─ů wiedz─Ö, w tym tak┼╝e wiedz─Ö naukow─ů, wydaje si─Ö dzi┼Ť szczeg├│lnie interesuj─ůce, o czym ┼Ťwiadczy rosn─ůca liczba prac dotycz─ůcych tej tematyki. Przekonani o u┼╝yteczno┼Ťci socjologii wiedzy i jej naukowej donios┼éo┼Ťci, prezentujemy czytelnikom trzeci tom "Teoretycznych podstaw socjologii wiedzy", zapowiadaj─ůc jednocze┼Ťnie kontynuacj─Ö tej problematyki. Autorzy zawartych w nim studi├│w stawiaj─ů pytania zwi─ůzane m. in. ze spo┼éecznym funkcjonowaniem wiedzy, warunkami jej nabywania i reprodukcji, a tak┼╝e psychospo┼éecznymi uwarunkowaniami rozwoju nauki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15526 VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Przestrzenie mediów i dziennikarstwa / Jerzy Jastrzębski. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2018. - 260, [1] stron ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 253-260.
Szczeg├│┼éy ÔÇ×Ksi─ů┼╝ka Jerzego Jastrz─Öbskiego jest zbiorem artyku┼é├│w i esej├│w, kt├│re ┼é─ůczy przedmiot refleksji ÔÇô media, dziennikarstwo i komunikacja spo┼éeczna. Wsp├│ln─ů cech─ů wszystkich tekst├│w sk┼éadaj─ůcych si─Ö na publikacj─Ö jest wartka narracja, pi─Ökny j─Özyk oraz liczne odniesienia do bogatej interdyscyplinarnej literatury przedmiotu. Podejmowana w poszczeg├│lnych rozdzia┼éach tematyka jest obudowana solidnym i szerokim kontekstem historycznym i kulturowym. Czytelnik dowie si─Ö, jakie teorie i paradygmaty dotycz─ůce oddzia┼éywania medi├│w dominowa┼éy w przesz┼éo┼Ťci, jakie s─ů wsp├│┼éczesne ustalenia, co wp┼éyn─Ö┼éo na zmiany oraz jakie mog─ů by─ç ich konsekwencje. Z recenzji dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz, prof. KA
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19554 VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19553 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16958 VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Media - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy pracach. Indeksy.
Nowe media to wyczerpuj─ůce wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych medi├│w. Ksi─ů┼╝ka ta powsta┼éa z my┼Ťl─ů o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo ÔÇ×nowych medi├│wÔÇŁ, poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z kt├│r─ů jeste┼Ťmy ┼Ťwiadkami rewolucji medialnej i technicznej, oraz wytyczenie nowych kierunk├│w w badaniach nad mediami. Autorzy poruszaj─ů szeroki wachlarz zagadnie┼ä, takich jak: charakterystyka nowych medi├│w; spo┼éeczne i polityczne zastosowania nowych medi├│w i nowych technik komunikowania si─Ö; nowe technologie medialne i ich zwi─ůzek z polityk─ů i globalizacj─ů; nowe media i ┼╝ycie codzienne; teorie interaktywno┼Ťci; symulacja; ekonomia nowych medi├│w; cybernetyka i cyberkultura oraz historia robot├│w i sztucznego ┼╝ycia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10654 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdzia┼éy lub artyku┼éy tej ksi─ů┼╝ki skatalogowano pod w┼éasnymi tytu┼éami. Dost─Öpne pod tytu┼éem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.
Publikacja jest owocem pracy naukowc├│w z Polski, W┼éoch, Hiszpanii, W─Ögier, Ukrainy. Kwestie praw cz┼éowieka s─ů nie tylko aktualne, ale r├│wnie┼╝ ci─ůgle nowe. Wp┼éyw na to ma przede wszystkim rozw├│j spo┼éecze┼ästwa spowodowany nowymi technologiami komunikacji i przemieszczania si─Ö. Umi─Ödzynarodowienie zespo┼éu badawczego pozwoli┼éo na przedstawienie wsp├│┼éczesnych problem├│w cz┼éowieka z szerszej perspektywy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19889 X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka My┼Ťli Wsp├│┼éczesnej)
Byron Reevs i Clifford Nass, ameryka┼äscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbada─ç - wykorzystuj─ůc metody psychologii spo┼éecznej i socjologii - jak ludzie reaguj─ů na media. Ot├│┼╝ okaza┼éo si─Ö, ┼╝e uczestnicy eksperymentu bardzo si─Ö starali, aby nie zrobi─ç komputerowi przykro┼Ťci, czuli si─Ö fizycznie zagro┼╝eni przez co┼Ť, co by┼éo tylko wizerunkiem, przypisywali kresk├│wkom bogat─ů osobowo┼Ť─ç b─ůd┼║ reagowali na g┼éosy w komputerze zgodnie ze stereotypami p┼éci. Zachowania te potwierdzi┼éy ciekaw─ů i nowatorsk─ů tez─Ö autor├│w: wbrew intuicyjnym wyobra┼╝eniom nasze interakcje z komputerami, telewizj─ů i nowymi mediami s─ů z zasady spo┼éeczne i naturalne, tak jak interakcje z innymi lud┼║mi. Stawianie znaku r├│wno┼Ťci mi─Ödzy mediami a realnym ┼╝yciem nie wynika bynajmniej z niewiedzy lub m┼éodego wieku, lecz jest zjawiskiem powszechnym i niezale┼╝nym od naszej ┼Ťwiadomo┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3515 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4271 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Infografika w prasie i Internecie / Przemysław Szews. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. - 196, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 181-193.
Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przyk┼éadzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przyk┼éad├│w zaczerpni─Ötych z miesi─Öcznika ÔÇ×PRESSÔÇŁ, dw├│ch gazet codziennych ÔÇô ÔÇ×FaktuÔÇŁ i ÔÇ×Gazety WyborczejÔÇŁ ÔÇô oraz z wybranych realizacji internetowych (dw├│ch czo┼éowych portali internetowych i serwisu specjalizuj─ůcego si─Ö w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwag─Ö m.in. na: ruchomo┼Ť─ç infografik, ewentualne przejawy manipulacji, b┼é─Ödy i odchylenia konstrukcyjne, efektywno┼Ť─ç przekazu, rodzaj grafiki, u┼╝yte ┼Ťrodki wyrazu, wiarygodno┼Ť─ç, elementy budowy, a tak┼╝e powi─ůzania mi─Ödzy blokami i informacjami. Ocenia r├│wnie┼╝ sp├│jno┼Ť─ç, wype┼énianie podstawowych cel├│w infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzgl─Ödnieniem jego kompetencji wizualnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19552 VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19551 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
The Language of News Media / Allan Bell. - Oxford : Blackwell Publishers Ltd., 1996. - XV, 277 s. : il. ; 23 cm.
(Language in Society)
Written by a linguist who is himself a journalist, this is a uniquely informed account of the language of the news media. The aim of this book is to explore this influential language, to ask what the patterns of media discourse tell readers about wider linguistic issues, and what they also reveal about news and the media.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11189 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdzia┼éy lub artyku┼éy tej ksi─ů┼╝ki skatalogowano pod w┼éasnymi tytu┼éami. Dost─Öpne pod tytu┼éem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy referatach.
Tom jest osi─ůgni─Öciem naukowym. [ÔÇŽ] B─Ödzie dobrze s┼éu┼╝y┼é wielu dyscyplinom polskiej humanistyki [ÔÇŽ], pomna┼╝a w stopniu wysokim nasza wiedz─Ö o mediach i j─Özyku ÔÇ×medialnymÔÇŁ. Zagadnienie jest fascynuj─ůce poznawczo zar├│wno dla lingwistyki, jak i nauk spo┼éecznych (medioznawstwa, teorii kultury, psychologii spo┼éecznej, politologii) z kilku powod├│w. Po pierwsze, media sta┼éy si─Ö we wsp├│┼éczesnym ┼Ťwiecie dominuj─ůc─ů si┼é─ů nap─Ödow─ů cywilizacji, a internet, korona medi├│w, podstaw─ů funkcjonowania jednostek, mniejszych i wi─Ökszych grup a┼╝ po wymiar globalny. Po wt├│re, w dw├│ch ostatnich dekadach XX wieku dokona┼éa si─Ö rewolucja w przyswajaniu wiedzy, kultura pisma zosta┼éa zast─ůpiona przez now─ů kultur─Ö pi┼Ťmienno┼Ťci elektronicznej; ta nowa kultura jest silnie powi─ůzana z najnowocze┼Ťniejszymi mediami. Po trzecie, we wszystkich mediach, tak┼╝e w mediach najnowszej generacji, j─Özyk nadal pe┼éni rol─Ö najwa┼╝niejsz─ů i wci─ů┼╝ jest kodem wiod─ůcym, jednak nara┼╝onym na dzia┼éanie medialnych m├│d, kult├│w i fascynacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19558 VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19557 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie nowe.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Prawie wszystko, co jest wa┼╝ne dla ludzkiej kondycji, zar├│wno tej dobrej, jak i z┼éej, ma sw├│j pocz─ůtek w komunikacji. Konflikt i kooperacja, spo┼éecze┼ästwo i rodzina, mi┼éo┼Ť─ç i przyja┼║┼ä, funkcjonowanie handlu i organizacji s─ů mo┼╝liwe dzi─Öki komunikacji. Okazuje si─Ö, ┼╝e im bardziej kompetentna jest komunikacja, tym lepsze s─ů podstawowe instytucje i zwi─ůzki. Komunikacja mi─Ödzy lud┼║mi (nowe wydanie) to kompendium wiedzy na temat komunikacji i lektura obowi─ůzkowa dla os├│b chc─ůcych poprawi─ç umiej─Ötno┼Ťci komunikowania si─Ö w na wszystkich p┼éaszczyznach ┼╝ycia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19224 III.10 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19223 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again