Form of Work
Książki
(13)
Status
only on-site
(13)
available
(7)
Branch
Wypożyczalnie
(7)
Czytelnie
(13)
Author
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Grabowski Rafał Dominik (1966- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Jakubowicz Karol (1941- )
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kobylińska Zdzisława (1965- )
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Krzemień-Ojak Krystyna (1932- )
(1)
Niezgoda Marian (1943- )
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Rogala Piotr
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Tomaszewska Hanna Barbara
(1)
Wagner Aleksandra
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Zielinski Siegfried (1951- )
(1)
Łysak Alina (1982- )
(1)
Świątkiewicz-Mośny Maria
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Subject
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(11)
INTERNET
(3)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
DZIENNIKARSTWO
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KONWERGENCJA MEDIÓW
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Młodzież
(1)
PORZĄDEK SPOŁECZNY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Subject: time
1989-
(2)
Subject: place
POLSKA
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PUBLICYSTYKA POLSKA
(1)
13 results Filter
Book
In basket
Za treściami upowszechnionymi przez media stoją przede wszystkim ludzie i oni opracowują najważniejsze scenariusze oraz metody wpływu na społeczeństwo. Z tej racji walory duchowe, moralne i intelektualne dziennikarzy prasy, radia i telewizji oraz współpracujących z nimi twórców kultury są zawsze nie do przecenienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.221 II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej, 22 maja 2009 r., Wrocław.
Bibliogr. przy ref.
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej umieszczone zostały teksty, które dotyczą szeroko pojętej edukacji i wychowania (wraz z podmiotami tych procesów – uczniami, nauczycielami; odbywającego się z udziałem mediów, za ich pośrednictwem czy też w nich. W drugiej części zawarte zostały artykuły dotyczące poradnictwa w mediach, edukacji nieformalnej, wpływu spolecznego, a także roli, jaką media odgrywają w życiu współczesnego człowieka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11921 V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. i netogr. s. 344-[360].
Aktualność i ważkość podjętego tematu jest oczywista - poszerza on naszą wiedzę zarówno o przeobrażeniach współczesnej kultury, jak też o postawach i obyczajach młodzieży, l w jednym i drugim obszarze dotyczy spraw ciągle jeszcze mało zbadanych - myślę/ że takie sformułowanie problematyki/ z jakim mamy do czynienia w pracy, jest oryginalne i nie powiela dotychczasowych badań nad rolą mediów w życiu młodzieży. [...] W analizie wyników badań respektowane jest przyjęte założenie, aby badanego zjawiska nie izolować od warunkujących go procesów. Stąd jest ono ukazywane w kontekście innych zjawisk: funkcji mediów tradycyjnych/ wykorzystywania nowych technologii do celów niekomunikacyjnych. Funkcje komunikacyjne mediów rozpatrywane są w porównaniu ze stosunkiem młodzieży do komunikacji bezpośredniej. [...] Wyniki uzyskane w badaniu są naprawdę ciekawe i rzeczywiście poszerzają naszą wiedzę o sposobie wykorzystywania nowych mediów przez wielkomiejskich licealistów, a także - co wydaje mi się jeszcze ciekawsze i trudniejsze do zbadania - poszerzają naszą wiedzę o tym, co się dzieje w środowisku współczesnej młodzieży, co stanowi treść jej doświadczeń, jak odbiera ona współczesny świat". (Fragment recenzji prof. dr hab. Anny Przecławskiej)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12095 VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13207 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 3)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie III zaprezentowano fakty i poglądy dotyczące wybranych zagadnień związanych z edukacją dla zrównoważonego rozwoju społecznego. Przedstawiono istotę ładu społecznego oraz podstawy aksjologiczne edukacji - problemy aksjologii rozwoju w programach kształcenia, problem "rozmytej" aksjologii w systemach edukacyjnych oraz niełatwe dylematy związane z konfrontacją rozszerzonej wizji edukacji dla zrównoważonego rozwoju z egocentryczną rzeczywistością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11851 XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Kultury Mediów ; 1)
Bibliogr. s. 371-382. Publ. S. Zielinskiego s. 423-428. Indeksy.
Autor an-archeologię mediów rozumie jako alternatywną wobec „oficjalnej” historii mediów, pisanej pod dyktando kolejnych, zrealizowanych wynalazków, których nie byłoby może, gdyby nie przedsięwzięcia marginalne, traktowane przez otoczenie wynalazców jako dziwactwa, odstępstwa od normy. One właśnie zostały w niniejszej publikacji omówione, bogato zilustrowane i włączone w szeroki kontekst kulturowy. Z perspektywy dzisiejszego dynamicznego rozwoju mediów owe marginalizowane przedsięwzięcia okazały się bowiem „prehistorią” naszych czasów. Przygotowały one grunt pod eksplozję dwudziestowiecznych przekaźników masowych, stanowiąc jej podstawy technologiczne, zwłaszcza zaś mentalne, bo włączyły do dyskursu refleksję nad rolą maszyn widzenia i słyszenia jako aparatów z pogranicza magii i nauki. Dzieje kultury materialnej splatają się w narracji Zielinskiego z dziejami kultury symbolicznej. Archeologia mediów uzupełnia panoramę mediów o utracone, zaniechane bądź zrepresjonowane formy świadomości medialnej z „głębokiej przeszłości”, jak magiczne maszyny obrazowe, latarnia magiczna, aparaty do przybliżania tego, co odległe, camera obscura… Ich repertuar jest niezwykle bogaty, a nowe media jawią się tu jako już nie tak bardzo nowe, bo mają swoje źródła w sile imaginacji głębokiej przeszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11379 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Akademickie Warsztaty Dziennikarskie)
Bibliogr. s. [275]-306. Indeks.
Wielu badaczy mediów uważa, że skoro tradycyjne media masowe jakoby schodzą ze sceny, warto zajmować się jedynie nowymi mediami, Internetem oraz nowymi technologiami. Ale media jeszcze nie zginęły: podlegają "internetyzacji", ale też "mediatyzują" Internet, okazując się niezbędnym dostawcą treści "internetowych". Autor poddaje szczegółowej analizie procesy konwergencji, mediamorfozy i remediacji, tworząc "nową ekologię mediów". Zajmuje się też przyszłością dziennikarstwa i demokracji, które za sprawą nowych mediów będą musiały przejść gruntowną metamorfozę.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11943 VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13113 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11169 VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12192 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 403-436.
W prezentowanym tomie komunikowanie jest rozumiane bardzo szeroko, a tytułowe zmiany dotyczą zarówno sfery technologicznej, instrumentów, za pomocą których się komunikujemy, treści, które są/mogą być komunikowane, jak też charakteru nadawcy i odbiorcy komunikatów. W pierwszej części książki opisywane są media, które jak nigdy wcześniej muszą poszukiwać swojej tożsamości. W drugiej części omawiane są problemy związane z komunikowaniem politycznym. W trzeciej - to, co jest związane z komunikowaniem marketingowym, reklamą, public relations. W ostatniej części pojawiają się analizy Web 2.0. (ze wstępu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11161 VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11915 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12324 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 659-684. Indeks.
Wszystko zaczyna się od ludzi: to oni stanowią materię społeczeństwa. To motto socjologów, którzy zajmują się badaniem życia społecznego. Dzięki prowadzonym przez nich analizom łatwiej zrozumieć zmiany, które wpływają na każdego z nas, i odpowiedzieć na nurtujące wielu pytania. Dlaczego żyjemy coraz dłużej, mamy coraz mniej dzieci i coraz częściej zawierane małżeństwa kończą się rozwodem? Dlaczego czekamy w długich kolejkach do lekarza i czy faktycznie Polacy są wierzący? Po co ludzie pracują i czy kiedykolwiek będziemy zarabiać tyle, ile na Zachodzie? Kiążka ma za zadanie nie tylko uczyć wyobraźni socjologicznej, ale również pokazywać historyczne, polityczne i ekonomiczne uwarunkowania przemian, jakie dzieją się na naszych oczach. Interaktywna struktura rozdziałów ma ułatwić łączenie ze sobą pozornie odległych zjawisk i zachęcać do krytycznego myślenia, zapraszając do wgłębienia się w socjologiczne spojrzenie na świat.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12972 VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14101 VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problemtyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego "wykorzystania" sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują sie na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamości płci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11207 VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12279 VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszego podręcznika jest przekazanie merytorycznej wiedzy z zakresu komunikacji i zarządzania, mającej w przyszłości wpływ na pozycję i autorytet menedżera, jak również przynoszące zysk, umiejętne zarządzanie własnym biznesem. Prezentowane w podręczniku problemy i zagadnienia odwołują się do przedmiotów: kształcenie w zakresie socjologii, nauk o komunikowaniu, public realtions, podstawy zarządzania, nauka o organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing, nauka o koncepcjach zarządzania, przedsiębiorczości, etyka w zarządzaniu, psychologia w zarządzaniu, negocjacje. Zaletą podręcznika jest innowacyjność analityczna związana z usadowieniem problematyki komunikacji i zarządzania w nowym otoczeniu, jakim jest społeczeństwo informacyjne, i wynikająca stąd specyficzna rola technologii teleinformatycznej w systemach sieciowego zarządzania poprzez Intranet, Ekstranet i Internet. Wielość przykładów praktycznych zamieszczonych w tekście, ma w zamysle autorów pobudzić zainteresowania Czytelników dla dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu komunikacji i zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11403 VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12609 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie - Prace zbiorowe / Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu)
Tekst częśc. w jęz. ang., niem.
Globalizacja jest zjawiskiem, które dominuje w opisie obecnej rzeczywistości międzynarodowej dokonanym przez przedstawicieli nauki o stosunkach międzynarodowych, lecz jej zakres znaczeniowy nie jest jednoznacznie określony. Różnorodność sposobów definiowania tego pojęcia dorównuje popularności oraz częstotliwości jego stosowania. Niewątpliwie główną przyczyną jest złożoność, wielowymiarowość globalizacji i brak wyraźnych granic jej zakresu, co w zasadzie uniemożliwia skonstruowanie spójnej, jednoznacznej definicji, uwzględniającej wszystkie istotne elementy. Dlatego też naukowcy, politycy czy dziennikarze publikujący swoje teksty związane z procesami globalizacyjnymi zachodzącymi w sferze stosunków międzynarodowych poruszają szereg kwestii społecznych, ekonomicznych, ekologicznych i politycznych, a także wiele innych, które podkreślają znaczenie tych procesów w światowej gospodarce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10778 XII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again