Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Richards Jack C. (1943- )
(6)
Renandya Willy A
(3)
Brewster Jean
(2)
Ellis Gail
(2)
Gass Susan M
(2)
Mackey Alison
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Alasuutari Pertti
(1)
Bell Judith
(1)
Burnham Peter (1959- )
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Davies Geoff
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ellis Rod
(1)
Gilland Lutz Karin
(1)
Grant Wyn
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Hay Colin (1968- )
(1)
Hedge Tricia
(1)
Hudson Thom
(1)
Jarvis Jennifer
(1)
Kennedy Chris
(1)
Layton-Henry Zig
(1)
Marsh David (1946- )
(1)
Stoker Gerry
(1)
Stokes Jane
(1)
Taylor Linda
(1)
Woodward Tessa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(17)
Kiribati
(5)
Anglia
(3)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(22)
angielski
(4)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(13)
Nauczanie języków obcych
(4)
JĘZYKI
(3)
NAUKI POLITYCZNE
(3)
Badania naukowe
(2)
ETNOGRAFIA
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
KULTURA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Metodologia
(1)
NAUKI SPOŁECZNE
(1)
Nauczyciele języków
(1)
POLITYKA
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Słowo kluczowe
methodology
(26)
teaching
(15)
ELT
(10)
political science
(3)
research
(3)
study and teaching
(3)
EFL
(2)
English language
(2)
applied linguistics
(2)
culture
(2)
language teaching
(2)
linguistics
(2)
story
(2)
SLA
(1)
TESOL
(1)
applied statistics
(1)
data analysis
(1)
data collection
(1)
design
(1)
education
(1)
ethnology
(1)
handbook
(1)
language
(1)
language skills
(1)
language teacher
(1)
learning
(1)
mass media
(1)
politics
(1)
primary school
(1)
qualitative research
(1)
reading
(1)
reasearch
(1)
research method
(1)
second language acquisition
(1)
textbook
(1)
theory
(1)
vocabulary
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Political analysis / Guy Peters, Jon Pierre, Gerry Stoker)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11306.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Now in its third edition, this best selling methodology resource gives both experienced and prospective teachers the theoretical background and practical applications they need to succeed.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5071.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6173.XXIV.14.11 [Czytelnia A], 6174.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Practical Primary Drama / Geoff Davies. - [Oxford] : Heinemann, 1991. - 63 s. ; 22 cm.
Słowo kluczowe: ELT teaching methodology
This book provides many useful suggestion on preparing and conducting drama sessions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 775.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Political analysis / Guy Peters, Jon Pierre, Gerry Stoker)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11305.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This second edition is an extensive revision of this successful text. Like the first edition, it surveys the major approaches and methods in language teaching, such as grammar translation, audiolingualism, communicative language teaching, and the natural approach. The text examines each approach and method in terms of its theory of language and language learning, goals, syllabus, teaching activities, teacher and learner roles, materials, and classroom techniques. The second edition includes new chapters on topics such as whole language, multiple intelligences, neurolinguistic programming, competency-based language teaching, cooperative language learning, content-based instruction, task-based language teaching, and the Post-Methods Era. Teachers and teachers-in-training will enjoy reading this comprehensive survey and analysis of the major and minor teaching methods used around the world. The book seeks not only to clarify the assumptions behind these methods and their similarities and differences, but also to help teachers explore their own beliefs and practices in language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3443.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3442.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This collection provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. This book provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. The anthology offers a comprehensive overview to the teaching of English and illustrates the complexity underlying many of the practical planning and instructional activities it involves. Organized into 16 sections, the book contains 41 seminal articles by well-known teacher trainers and researchers. Also included are two sets of discussion questions - a pre-reading background set and a post-reading reflection set. This anthology serves as an important resource for teachers wishing to design a basic course in methodology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5067 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5066.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6167.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This collection provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. This book provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. The anthology offers a comprehensive overview to the teaching of English and illustrates the complexity underlying many of the practical planning and instructional activities it involves. Organized into 16 sections, the book contains 41 seminal articles by well-known teacher trainers and researchers. Also included are two sets of discussion questions - a pre-reading background set and a post-reading reflection set. This anthology serves as an important resource for teachers wishing to design a basic course in methodology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6901 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6900.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7685.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This collection provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. This book provides an overview of current approaches, issues, and practices in the teaching of English to speakers of other languages. The anthology offers a comprehensive overview to the teaching of English and illustrates the complexity underlying many of the practical planning and instructional activities it involves. Organized into 16 sections, the book contains 41 seminal articles by well-known teacher trainers and researchers. Also included are two sets of discussion questions - a pre-reading background set and a post-reading reflection set. This anthology serves as an important resource for teachers wishing to design a basic course in methodology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3632 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ways of Training : recipes for teacher training / Tessa Woodward. - Harlow : Pilgrims : Longman, cop. 1992. - VIII, 184 s. : il. ; 25 cm.
(Pilgrims Longman Resource Books)
The "Pilgrim Longman Resource Books" series provide a range of practical lessons in recipe format. They are written by experienced English language teachers. The activities can be used as the basis for lessons, as a departure point for classroom development and creativity, or as last minute time fillers. This book is for anyone interested in teacher training, whether trainer, trainee, organizer or administrator. It is for teachers who help each other in staffrooms, who sit in on each other's classes, or who want to share ideas with others. It is mostly concerned with modern language teacher training, but contains much of interest for people involved in other kinds of training too.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11156.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The growth of interdisciplinary cultural studies poses new challenges for the process of doing research. In this textbook, Pertti Alasuutari introduces the range of approaches and methodological tools available for undertaking critical research, and shows how cultural studies transcend traditional divisions between qualitative and quantitative methods and between social sciences and humanities. He draws upon three main sources: the qualitative traditions of sociological and anthropological research, including ethnography and symbolic interactionism; methods for the study of language and interaction - semiotics, narrative analysis, conversation analysis and discourse analysis; and quantitative analysis in terms of its relevance to data produced by research on culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11198.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
If you are a beginner researcher, the problems facing you are much the same whether you are producing a small project, an MEd dissertation or a PhD thesis. You will need to select a topic; identify the objectives of your study; plan and design a suitable methodology; devise research instruments; negotiate access to institutions, material and people; collect, analyze and present information; and, finally, produce a well-written report or dissertation. Whatever the scale of the undertaking, you will have to master techniques and devise a plan of action which does not attempt more than the limitations of expertise, time and access permit. Most people learn to do research by actually doing it, but a great deal of time can be wasted and goodwill dissipated by inadequate preparation. This book aims to provide you with the tools to do the job, to help you avoid some of the pitfalls and time-wasting false trails that can eat into your time, and to establish good research habits. It takes you from the stage of choosing a topic through to the production of a well-planned, methodologically sound and well-written final report or dissertation on time. "Doing Your Research Project" is designed to serve as a source of reference and guide to good practice for all beginner researchers, whether undergraduate and postgraduate students or professionals such as teachers or social workers undertaking investigations in education and the social sciences. This second edition retains the basic structure of the first edition, whilst incorporating some important new material.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3190.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3189.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Political analysis / Guy Peters, Jon Pierre, Gerry Stoker)
The second edition of this popular text provides a comprehensive introduction to the main research methods employed in the study of politics and assessment of their strengths and limitations and of ethical issues in research. It has been revised and updated throughout, and a new chapter considers the relationship between research and policy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11304.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables)
Storytelling handbook for primary teachers of English - a lot of interesting material to be used in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3256.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables ; Cassette)
Storytelling handbook for primary teachers of English - a lot of interesting material to be used in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.161 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book explores the relationship between research, teaching, and tasks, and shows how research and task-based teaching can mutually inform each other and illuminated the areas of task-based course design, methodology, and assessment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7639.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.6834.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7638.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This is a comprehensive handbook for teachers wishing to develop and explore their teaching. It involves teachers in their own professional development and aims to develop insights into issues, problems, and possibilities in ELT methodology. It is also useful as a general reference for the classroom teacher. Each chapter is illustrated with examples from course materials and includes follow-up activities and recommended reading.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6837 [Magazyn 1], P.6838 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5151.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.6836.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6280.XXIV.14 [Czytelnia A], 6281.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Gives you a thorough overview of theory and research relating to second-language reading. Includes practical suggestions for teaching reading in different contexts. Presents a variety of strategies for reading and teaching reading and discusses how to use them in appropriate contexts. Sets the skill of reading in a wider psychological and social context Can be used as a textbook or self-study text for trainee teachers or as a reference guide for practising teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7905.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A], 9196.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9195.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Research methods in second language acquisition : a practical guide / edited by Alison Mackey and Susan M. Gass. - 1st edition - Chichester, West Sussex ; Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, c2012. - 326 pages ; 26 cm.
(Guides to research methods in language and linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guideis an informative guide to research design and methodology for graduate students and scholars. Each chapter of this volume offers background, step-by-step guidance, and relevant studies to create comprehensive coverage of each method.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18002.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Key issues in language teaching / Jack C. Richards. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2015. - XXII, 826 stron : ilustracje ; 25 cm.
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive and extensively researched overview of key issues in language teaching today. This essential text, also available to purchase separately as an enhanced eBook with embedded video, surveys a broad range of core topics that are essential in understanding contemporary approaches to teaching English as a second or international language, and which form the content of many professional development courses for language teachers. A wide range of issues is examined, including a consideration of the nature of English in the world, the way the English teaching profession works, the development of teaching methods, the nature of classroom teaching, teaching the four skills, teaching the language system, and elements of a language program.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18292.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20094.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20093.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This second edition is an extensive revision of this successful text. Like the first edition, it surveys the major approaches and methods in language teaching, such as grammar translation, audiolingualism, communicative language teaching, and the natural approach. The text examines each approach and method in terms of its theory of language and language learning, goals, syllabus, teaching activities, teacher and learner roles, materials, and classroom techniques. The second edition includes new chapters on topics such as whole language, multiple intelligences, neurolinguistic programming, competency-based language teaching, cooperative language learning, content-based instruction, task-based language teaching, and the Post-Methods Era. Teachers and teachers-in-training will enjoy reading this comprehensive survey and analysis of the major and minor teaching methods used around the world. The book seeks not only to clarify the assumptions behind these methods and their similarities and differences, but also to help teachers explore their own beliefs and practices in language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21379.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21378.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej