Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(24)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(27)
only on-site
(20)
unavailable
(2)
Branch
Magazyny
(12)
Wypo┼╝yczalnie
(17)
Czytelnie
(20)
Author
Strelau Jan
(3)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Kaczmarczyk Stanis┼éaw (1945- )
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Sztumski Janusz (1930- )
(2)
Anderson Leon
(1)
Bauman Teresa
(1)
Broniecka Anna
(1)
Bucholc Marta
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gajda Robert (technolog ┼╝ywno┼Ťci)
(1)
Goriszowski W┼éodzimierz (1928- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Haman Jacek
(1)
Ha┼éas El┼╝bieta (1954- )
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Kaczmarek Mirosława
(1)
Kordasiewicz Anna
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kwieci┼äski Zbigniew (1941- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lofland John (1936- )
(1)
Lofland Lyn H
(1)
Lutosta┼äski Micha┼é Jan (1985- )
(1)
Modzelewski Wojciech
(1)
Mozga Maja
(1)
Nowak Stefan (1925-1989)
(1)
Olejnik Iwona
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Protasiuk Micha┼é (1978- )
(1)
Siwi┼äski Wies┼éaw (1934- )
(1)
Snow David A
(1)
Springer Agnieszka
(1)
Sudo┼é Stanis┼éaw (1928- )
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Urbańska Sylwia
(1)
W─Ögrzecka Maria
(1)
Łebkowska Agnieszka (marketing)
(1)
┼Üliwerski Bogus┼éaw (1954- )
(1)
Żychlińska Monika
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(25)
Language
Polish
(25)
Audience Group
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
SOCJOLOGIA
(5)
PEDAGOGIKA
(4)
MARKETING
(3)
NAUKI SPOŁECZNE
(3)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PSYCHOLOGIA
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Badania rynku
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Marketing
(1)
Metody badawcze
(1)
Nauki społeczne
(1)
Od┼╝ywianie
(1)
PRACE DYPLOMOWE
(1)
Psychologia
(1)
RYNEK
(1)
TURYSTYKA
(1)
WYCHOWANIE
(1)
ZARZ─äDZANIE
(1)
Zdrowe od┼╝ywianie
(1)
Zwyczaje ┼╝ywieniowe
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
PODR─śCZNIKI
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Podr─Öcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
─ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarz─ůdzanie i marketing
(1)
25 results Filter
Book
In basket
Nowoczesny podr─Öcznik metodologii bada┼ä spo┼éecznych, obejmuj─ůcy ca┼éo┼Ť─ç podstawowej wiedzy metodologicznej. Ksi─ů┼╝ka jest niezb─Ödna na zaj─Öciach z metodologii bada┼ä i nauk spo┼éecznych, krok po kroku pokazuje, jak przygotowa─ç i prowadzi─ç badania spo┼éeczne, wprowadza w teori─Ö i paradygmaty bada┼ä spo┼éecznych a tak┼╝e szczeg├│┼éowo omawia struktur─Ö procesu badawczego, typy obserwacji i sposoby analizy danych. Przeznaczona jest dla student├│w socjologii, nauk spo┼éecznych, nauk politycznych oraz dziennikarstwa. Skorzystaj─ů z niego te┼╝ osoby zajmuj─ůce si─Ö badaniem rynku, opinii publicznej, marketingiem, analiz─ů informacji i reklam─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.4287.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.4289.V.9 [Czytelnia B], P.4288.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
E-book
In basket
Do udost─Öpniania na czytniku e-book.
Nowoczesny podr─Öcznik metodologii bada┼ä spo┼éecznych, obejmuj─ůcy ca┼éo┼Ť─ç podstawowej wiedzy metodologicznej. Ksi─ů┼╝ka jest niezb─Ödna na zaj─Öciach z metodologii bada┼ä i nauk spo┼éecznych, krok po kroku pokazuje, jak przygotowa─ç i prowadzi─ç badania spo┼éeczne, wprowadza w teori─Ö i paradygmaty bada┼ä spo┼éecznych a tak┼╝e szczeg├│┼éowo omawia struktur─Ö procesu badawczego, typy obserwacji i sposoby analizy danych. Przeznaczona jest dla student├│w socjologii, nauk spo┼éecznych, nauk politycznych oraz dziennikarstwa. Skorzystaj─ů z niego te┼╝ osoby zajmuj─ůce si─Ö badaniem rynku, opinii publicznej, marketingiem, analiz─ů informacji i reklam─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. E.29.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ta jest zestawem podstawowych informacji, pomocnych w prowadzeniu bada┼ä pedagogicznych. Po ka┼╝dym rozdziale zamieszczone zosta┼éy przypisy, literatura oraz pytania kontrolne, s┼éu┼╝─ůce repetycji przyswojonego materia┼éu. W kilku przypadkach przytoczono te┼╝ teksty ┼║r├│d┼éowe. Praca kierowana jest przede wszystkim do student├│w pedagogiki, natomiast dla ucz─ůcych sie tego przedmiotu mo┼╝e tak┼╝e stanowi─ç pomoc informacyjn─ů i bibliograficzn─ů.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.3512.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B], 4267.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6564.V.9 [Czytelnia B], 6563.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Badania marketingowe : metody i techniki / Stanisław Kaczmarczyk. - Wyd. 3 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 409, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Badania marketingowe stanowi─ů jeden z najwa┼╝niejszych element├│w dzia┼éa┼ä marketingowych w ka┼╝dym przedsi─Öbiorstwie. Dlatego te┼╝ ksi─ů┼╝ka ta b─Ödzie przydatna dla student├│w i pracownik├│w naukowych uczelni r├│┼╝nych typ├│w, s┼éuchaczy kurs├│w doskonal─ůcych umiej─Ötno┼Ťci z zakresu bada┼ä marketingowych, a tak┼╝e menad┼╝er├│w firm oraz pracownik├│w agencji reklamowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5934 [Magazyn 1], P.5933 [Magazyn 1], P.5932 [Magazyn 1], P.5931 [Magazyn 1], P.5929 [Magazyn 1], P.2956 [Magazyn 1], P.2955 [Magazyn 1], 7258 [Magazyn 2] (8 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5930.IX.16.1 [Wypo┼╝yczalnia C], P.2954.IX.16.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7259.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Badania marketingowe : metody i techniki / Stanisław Kaczmarczyk. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. - 409, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Badania marketingowe stanowi─ů jeden z najwa┼╝niejszych element├│w dzia┼éa┼ä marketingowych w ka┼╝dym przedsi─Öbiorstwie. Dlatego te┼╝ ksi─ů┼╝ka ta b─Ödzie przydatna dla student├│w i pracownik├│w naukowych uczelni r├│┼╝nych typ├│w, s┼éuchaczy kurs├│w doskonal─ůcych umiej─Ötno┼Ťci z zakresu bada┼ä marketingowych, a tak┼╝e menad┼╝er├│w firm oraz pracownik├│w agencji reklamowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.819 [Magazyn 1], P.818 [Magazyn 1], 1851 [Magazyn 2], 1023 [Magazyn 2] (4 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Analyzing Social Settings : a Guide to Qualitative Observation and Analysis.
Bibliogr. s. 322-362. Indeks.
Szeroko cytowana, napisana przez wybitnych uczonych ameryka┼äskich ksi─ů┼╝ka przedstawia strategie analizy danych jako┼Ťciowych. Ukazuje proces badawczy jako interakcj─Ö spo┼éeczn─ů, a tak┼╝e zwraca uwag─Ö na etyczne aspekty bada┼ä. Odpowiada na pytanie: jak w spos├│b systematyczny, rzetelny i wiarygodny prowadzi─ç badania jako┼Ťciowe? Czytelnik dowiaduje si─Ö o ┼Ťcis┼éych powi─ůzaniach mi─Ödzy teori─ů, metodologi─ů i empirycznymi badaniami jako┼Ťciowymi. W ksi─ů┼╝ce przedstawiono wszystkie etapy bada┼ä terenowych - zbieranie, ogniskowanie i analizowanie danych oraz przedstawianie wynik├│w. Napisana z interakcyjnej perspektywy socjologicznej ksi─ů┼╝ka ma charakter interdyscyplinarny. Mo┼╝e s┼éu┼╝y─ç jako podstawowy podr─Öcznik do nauczania metod jako┼Ťciowych w socjologii, antropologii spo┼éecznej, etnografii, a tak┼╝e w naukach politycznych. B─Ödzie szczeg├│lnie przydatna w badaniu takich zagadnie┼ä jak: relacje spo┼éeczne i komunikacja spo┼éeczna, subkultury i style ┼╝ycia, stosunki edukacyjne, stosunki pracownicze, przest─Öpczo┼Ť─ç i dewiacja, organizacje spo┼éeczne i ruchy spo┼éeczne, sfera publiczna, administracja i polityka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8766.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10236.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Badanie rynku : jak zrozumieć konsumenta? / redakcja naukowa Michał Jan Lutostański, Agnieszka Łebkowska, Michał Protasiuk. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 735 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Druk dwuszpaltowy.
Bibliografie przy rozdziałach.
To ksi─ů┼╝ka, kt├│ra odkrywa przed czytelnikiem, jak z┼éo┼╝onym analizom rynkowym podlega ┼Ťwiat konsumenta - cz┼éowieka, kt├│ry si─Öga po produkty, klienta korzystaj─ůcego z us┼éug, osoby robi─ůcej zakupy, u┼╝ytkownika. ÔÇ×Badanie rynku. Jak zrozumie─ç konsumenta?ÔÇŁ to kompendium wiedzy autorstwa pi─Ö─çdziesi─Öciu ekspertek i ekspert├│w dzia┼éaj─ůcy w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworz─ůcych na co dzie┼ä bran┼╝─Ö bada┼ä marketingowych w Polsce. Zajmuj─ů si─Ö zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego do┼Ťwiadczenia stworzyli u┼╝yteczny przewodnik porz─ůdkuj─ůcy aktualn─ů wiedz─Ö o badaniach rynku i opisuj─ůcy dobre praktyki, kt├│re warto stosowa─ç. Ksi─ů┼╝ka daje mo┼╝liwo┼Ť─ç zapoznania si─Ö z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Zosta┼éa podzielona na kilka cz─Ö┼Ťci. Pierwsza zawiera opis element├│w procesu badawczego od briefu po prezentacj─Ö wynik├│w. Druga cz─Ö┼Ť─ç to praktyczny przewodnik po metodach badawczych ÔÇô zar├│wno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej cz─Ö┼Ťci znalaz┼éy si─Ö badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawc├│w. Na ko┼äcu umie┼Ťcili┼Ťmy s┼éownik, wyja┼Ťniaj─ůcy kluczowe poj─Öcia. Rozdzia┼éy zosta┼éy wzbogacone o cytaty ekspert├│w, przyk┼éady empiryczne oraz ─çwiczenia praktyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20249.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20248.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Zadaniem ksi─ů┼╝ki jest przygotowanie do samodzielnej i wnikliwej lektury dzie┼é socjologicznych niezb─Ödnych w dalszej pracy, poniewa┼╝ rzetelna wiedza socjologiczna jest niezwykle u┼╝ytecznym narz─Ödziem w pracy socjalnej. W ksi─ů┼╝ce opisane zosta┼éy podstawowe poj─Öcia i problemy, osi─ůgni─Öcia socjologii, jej wyniki, a tak┼╝e sposoby prowadzenia bada┼ä.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.725 [Magazyn 1], P.724 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1753.VI.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.723.VI.2 [Czytelnia B], P.722.VI.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Dynamicznie rozwijaj─ůcy si─Ö rynek ┼╝ywno┼Ťci oraz ┼éatwy dost─Öp do nowych produkt├│w spo┼╝ywczych utrudniaj─ů precyzyjne oszacowanie poda┼╝y energii i poszczeg├│lnych sk┼éad-nik├│w od┼╝ywczych. Znajomo┼Ť─ç sposob├│w oznacze┼ä analitycznych, jak r├│wnie┼╝ szacowania wielko┼Ťci spo┼╝ycia ┼╝ywno┼Ťci oraz preferencji i nawyk├│w ┼╝ywieniowych jest niezb─Ödna do okre┼Ťlenia adekwatno┼Ťci spo┼╝ycia oraz u┼éatwia komponowanie indywidualnych zalece┼ä ┼╝ywieniowych. W tej perspektywie kszta┼écenie specjalist├│w w zakresie ┼╝ywienia i suplementacji w spor-cie powinno wi─ůza─ç si─Ö z interdyscyplinarnym podej┼Ťciem do wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci oraz dawa─ç gruntowne podstawy naukowe w zakresie m.in. metodologii bada┼ä ┼╝ywieniowych. Z t─ů my┼Ťl─ů powsta┼é niniejszy skrypt. W opracowanym przewodniku do ─çwicze┼ä uwzgl─Ödniono 6 obszernych tematycznie za-gadnie┼ä, dotycz─ůcych m.in. metod badania sposobu ┼╝ywienia i stanu od┼╝ywienia cz┼éowieka. Zaproponowane ─çwiczenia maj─ů charakter obliczeniowy i empiryczny. Niekt├│re z nich wymagaj─ů posiadania podstawowych informacji z zakresu ┼╝ywienia cz┼éowieka i dietetyki. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e niniejszy skrypt b─Ödzie przydatnym narz─Ödziem do utrzymania wyso-kiej jako┼Ťci kszta┼écenia w zakresie metodologii bada┼ä ┼╝ywieniowych, a studentom przyniesie wiele satysfakcji i u┼éatwi osi─ůganie dobrych wynik├│w kszta┼écenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.1406.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Antropologia organizacji : metodologia badań terenowych / Monika Kostera. - Wyd. 1, 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. - 217, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç)
Antropologia organizacji jest metodologi─ů bada┼ä empirycznych, kt├│ra cieszy si─Ö ogromn─ů popularno┼Ťci─ů w krajach zachodnich, lecz w Polsce nadal jest ma┼éo znana. Literatura, jaka dot─ůd by┼éa wykorzystywana do takich bada┼ä, jest przede wszystkim obcoj─Özyczna i trudno dost─Öpna dla polskiego czytelnika. Tymczasem antropologiczne badania organizacji umo┼╝liwiaj─ů ciekawe i istotne badania terenowe. Ksi─ů┼╝ka zosta┼éa napisana z my┼Ťl─ů o studentach wydzia┼é├│w nauk spo┼éecznych i humanistycznych oraz badaczach pragn─ůcych przeprowadzi─ç w┼éasne badania terenowe organizacji na poziomie pracy dyplomowej, magisterskiej lub doktorskiej. Jej celem jest, z jednej strony - zapoznanie polskich czytelnik├│w z ma┼éo w Polsce znanymi antropologicznymi badaniami organizacji, z drugiej za┼Ť - pomoc w poprawnym przeprowadzeniu takich bada┼ä i napisaniu na ich podstawie pracy. Ksi─ů┼╝ka powsta┼éa na podstawie do┼Ťwiadcze┼ä badawczych autorki oraz bada┼ä dotycz─ůcych organizacji i literatury - tak pozycji klasycznych, jak i najbardziej aktualnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10406.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Autor opieraj─ůc si─Ö na swoim bogatym do┼Ťwiadczeniu pracownika naukowo-dydaktycznego, pokaza┼é zarz─ůdzanie jako dyscyplin─Ö naukow─ů oraz zwi─ůzane z tym problemy i kontrowersje. W ksi─ů┼╝ce om├│wiono m.in. powstanie, rozw├│j i osi─ůgni─Öcia nauk o zarz─ůdzaniu; przedmiot i zakres tych nauk; problem miejsca nauk o zarz─ůdzaniu w klasyfikacji dziedzin i dyscyplin naukowych; twierdzenia, paradygmaty i teorie nauk o zarz─ůdzaniu; badania naukowe w zakresie zarz─ůdzania; etyke badacza w naukach o zarz─ůdzaniu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12246 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12245.IX.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13369.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zarys psychologii / Maria W─Ögrzecka. - Wyd. 5. popr. - Krak├│w : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2010. - 150, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [151].
Publikacja przeznaczona jest dla student├│w kierunk├│w ekonomicznych, zamierzaj─ůcych sw─ů karier─Ö zawodow─ů zwi─ůza─ç z gospodarowaniem i interesami. Udzia┼é cz┼éowieka - zw┼éaszcza aktywny, wp┼éywowy - w ┼╝yciu gospodarczym stwarza wiele specyficznych sytuacji wymagaj─ůcych korzystania z wiedzy psychologicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11337.III.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12514.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 422-439. Indeks.
Praca jest podr─Öcznikiem akademickim przeznaczonym dla student├│w nauk o wychowaniu, przede wszystkim pedagog├│w i psycholog├│w, a tak┼╝e praktyk├│w, nauczycieli r├│┼╝nych przedmiot├│w, terapeut├│w oraz pracownik├│w poradni psychologiczno-pedagogicznych. Ksi─ů┼╝k─Ö rozpoczyna szerokie om├│wienie diagnozy oraz jej praktycznego zastosowania w pedagogice i psychologii. Praca omawia ponadto metody i techniki diagnostyczne, wraz z propozycj─ů narz─Ödzi badawczych takich, jak kwestionariusze, arkusze i dzienniki obserwacji. Ca┼éo┼Ť─ç ko┼äczy zaprezentowanie konkretnych wzor├│w tych narz─Ödzi. Na podkre┼Ťlenie zas┼éuguje r├│wnie┼╝ fakt szczeg├│┼éowych ilustracji graficznych prezentowanych tre┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11400.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12601.V.9 [Czytelnia B], 12600.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 221-228.
Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z siedmiu rozdzia┼é├│w podejmuj─ůcych najwa┼╝niejsze zagadnienia zwi─ůzane z przygotowaniem i realizacj─ů jako┼Ťciowych bada┼ä marketingowych. Pierwsze dwa maj─ů charakter wprowadzaj─ůcy i dotycz─ů istoty bada┼ä, r├│┼╝nic z badaniami ilo┼Ťciowymi, etyki bada┼ä i przebiegu procesu badawczego. W nast─Öpnych rozdzia┼éach zaprezentowano "tradycyjne" metody bada┼ä jako┼Ťciowych - wywiad grupowy i wywiad indywidualny, metod─Ö najbardziej "klasyczn─ů" - obserwacj─Ö, techniki projekcyjne oraz "nowoczesn─ů" metod─Ö opart─ů na badaniach biometrycznych - eye tracking.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13539 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13538.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B], P.13058.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14140.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 269-272.
Opracowanie dotyczy problem├│w gromadzenia materia┼éu empirycznego i jego analizy ilo┼Ťciowej i jako┼Ťciowej w naukach spo┼éecznych, w tym badaniach pedagogicznych. Ksi─ů┼╝ka zawiera podstawowe definicje i rodzaje prac dyplomowych, przedstawia charakterystyk─Ö metod i technik bada┼ä pedagogicznych. Pokazuje nie tylko, jak gromadzi─ç rzetelny, wiarygodny materia┼é empiryczny, ale tak┼╝e co z nim zrobi─ç, jak go interpretowa─ç i w jakim kierunku prowadzi─ç wnioskowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15114.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Socjologiczna)
Indeks.
To klasyczna praca omawiaj─ůca ca┼éo┼Ťciowo problemy metodologii bada┼ä spo┼éecznych. Stanowi podsumowanie wieloletnich bada┼ä i przemy┼Ťle┼ä jednego z najwi─Ökszych polskich specjalist├│w w tej dziedzinie, kt├│rego dorobek naukowy inspiruje kolejne pokolenia badaczy i teoretyk├│w nauk spo┼éecznych. Z czasem ksi─ů┼╝ka uzyska┼éa charakter pracy klasycznej w polskiej socjologii. To obowi─ůzkowa pozycja w biblioteczce ka┼╝dego socjologa, adresowana tak┼╝e do przedstawicieli innych nauk spo┼éecznych, jak psychologia czy psychologia spo┼éeczna, pedagogika, nauki polityczne czy ekonomiczne, a nawet do bardziej empirycznie zorientowanych adept├│w nauk prawnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4792.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5161.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Znajomo┼Ť─ç metodologii bada┼ä naukowych oraz przynajmniej niekt├│rych metod i technik bada┼ä, jakimi si─Ö ona pos┼éuguje, jest w tych naukach szczeg├│lnie potrzebna. Zrozumienie tego, czym jest nauka, wiedza i tw├│rczo┼Ť─ç naukowa, powinno by─ç upowszechniane, gdy┼╝ w przeciwnym razie w dalszym ci─ůgu pod szyldem nauki cz─Östo b─Öd─ů wykonywane takie prace, kt├│re przynosi─ç b─Öd─ů szkod─Ö nie tylko nauce, hamuj─ůc jej rozw├│j i zmniejszaj─ůc spo┼éeczne zaufanie do niej, lecz tak┼╝e spo┼éecze┼ästwu, wprowadzaj─ůc je w b┼é─ůd i nara┼╝aj─ůc na powa┼╝ne straty. W┼Ťr├│d student├│w wy┼╝szych uczelni musi si─Ö kszta┼étowa─ç umiej─Ötno┼Ť─ç odr├│┼╝niania prac naukowych od pseudonaukowych. Do zrozumienia nauki i jej roli we wsp├│┼éczesnym ┼Ťwiecie konieczna jest znajomo┼Ť─ç m.in. zagadnie┼ä z metodologii po┼Ťwi─Öconych: aparaturze poj─Öciowej i tokowi post─Öpowania badawczego; problemowi naukowemu i hipotezie; schematowi sytuacji badawczych i doborowi zmiennych i wska┼║nik├│w; metodzie i technikom bada┼ä; warto┼Ťci wynik├│w bada┼ä; opracowaniu wynik├│w oraz opisowi.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6030 [Magazyn 1], P.6029 [Magazyn 1], P.5380 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6028.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6677.V.9 [Czytelnia B], 6676.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Metodologia)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Tom 2 podr─Öcznika przybli┼╝a metody i narz─Ödzia niezb─Ödne w rakcie prowadzenia wywiad├│w indywidualnych, grup fokusowych, bada┼ä etnograficznych (r├│wnie┼╝ za po┼Ťrednictwem Internetu) czy analizy dyskursu i dokument├│w. Oba tomy sk┼éadaj─ů si─Ö na kompletny obraz mo┼╝liwych strategii badawczych, jakie mo┼╝na wykorzysta─ç do analizy ┼Ťwiata spo┼éecznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12833.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13943.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 300-303.
W publikacji om├│wiono zagadnienia: metodologiczne problemy bada┼ä spo┼éecznych, eksperyment, badania terenowe, badania ca┼éo┼Ťciowe i reprezentacyjne, obserwacja, wywiad, badania ankietowe, socjometria, badania sonda┼╝owe, opracowanie zebranych materia┼é├│w badawczych, wyja┼Ťnianie zjawisk spo┼éecznych, metodologiczne aspekty zaufania i podejrzliwo┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11251.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12341.V.9 [Czytelnia B], 12340.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
"Podr─Öcznik (...) nie zawiera pe┼énej i wyczerpuj─ůcej wiedzy o sztuce bada┼ä naukowych. Jest form─ů propedeutyki, kt├│r─ů mozna uzupe┼énia─ç i pog┼é─Öbia─ç przez studia specjalistycznych publikacji oraz praktyk─Ö badawcz─ů. Praca nie nadaje si─Ö do systematycznego czytania. Powinno si─Ö raczej wyszukiwa─ç i czyta─ç fgragmenty dora┼║nie potrzebne dla konkretnej sytuacji. Kluczow─ů zasad─ů porz─ůdku poznania w naukach humanistycznych jest organizacja i fazy post─Öpowania badawczego. To w┼éa┼Ťnie owe kroki poznania dyktowa─ç powinny kolejno┼Ť─ç czytania tre┼Ťci i zalece┼ä metodycznych podr─Öcznika." (fragment S┼éowa wst─Öpnego)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12373 [Magazyn 1], P.6138 [Magazyn 1], P.6137 [Magazyn 1], P.6136 [Magazyn 1], P.6135 [Magazyn 1], P.6134 [Magazyn 1], P.6133 [Magazyn 1], P.6132 [Magazyn 1], P.6131 [Magazyn 1], P.4421 [Magazyn 1], P.4420 [Magazyn 1], P.4419 [Magazyn 1], P.2063 [Magazyn 1], P.1291 [Magazyn 1] (14 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2062.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B], 4873.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B], 1408.V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (3 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7345.V.9 [Czytelnia B], 7344.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again