Form of Work
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(16)
available
(8)
Branch
Magazyny
(3)
Wypożyczalnie
(5)
Czytelnie
(16)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Bahmet T
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Danielak-Chomać Małgorzata
(1)
Dennett Daniel C. (1942- )
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Gryciuk Franciszek (1948- )
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kasprzyk Damian
(1)
Kuba Lidia
(1)
Marciniak Katarzyna (nauki historyczne)
(1)
Niedziółka Jacek
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Paruzel-Dyja Marzena
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Stanosz Barbara (1935- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaniewicz Joanna Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(15)
Russia (Federation)
(1)
Language
Polish
(15)
Russian
(1)
Subject
ĆWICZENIA SIŁOWE
(3)
KULTURA MASOWA
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Bonny, Helen L.
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Kreatywność
(1)
MUZYKA
(1)
MUZYKA ROSYJSKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
RELIGIA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SCHOLA CANTORUM MISERICORDIS CHRISTI (Biała Podlaska)
(1)
SOCJOLOGIA KULTURY
(1)
Siłownie (sport)
(1)
TELEKOMUNIKACJA
(1)
TRADYCJA
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
UNIWERSALIZM
(1)
WIELOKULTUROWOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Ćwiczenia siłowe
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Genre/Form
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(3)
MUZYKA ROZRYWKOWA
(3)
ALBUMY
(1)
FOTOGRAFIA POLSKA
(1)
Monografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
16 results Filter
No cover
Book
CD
In basket
80s POP MEETS HOUSE [Dokument dźwiękowy] Vol. 2. - Hamburg : MOVE YA!, cop. 2007. - 1 płyta CD (61,06 min.) : digital, stereo. ; 12 cm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.157 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
2010 Most Wanted [Dokument dźwiękowy] : best of chart hits. - Hamburg : MOVE YA!, cop. 2010. - 1 płyta CD (67:02 min.) : digital stereo. ; 12 cm.
Płyta zawiera dynamiczną muzykę specjalnie przygotowaną do wykorzystania podczas treningu fitness.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.290 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
2010 Most Wanted [Dokument dźwiękowy] : best of club hits. - Hamburg : MOVE YA!, cop. 2010. - 1 płyta CD (69:51 min.) : digital, stereo. ; 12 cm.
Płyta zawiera dynamiczną muzykę specjalnie przygotowaną do wykorzystania podczas treningu fitness.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.289 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Rossijskaâ Imperatorskaâ Biblioteka)
Słowo kluczowe: muzyka ; historia ; Rosja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14234 XXII.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18557 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Książka stanowi próbę empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia się muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca została podzielona na dwie części - teoretyczną i empiryczną. Część pierwsza prezentuje pojęcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegląd teorii i światowych badań nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuację wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie międzynarodowej wraz z analizą podstaw programów szkolnych w tym zakresie. Część empiryczną wypełnia prezentacja rezultatów badań własnych nad konstrukcją autorskiego modelu uwarunkowań kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Książkę kończy próba umiejscowienia empirycznego modelu predyktorów kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizmów rozwojowych człowieka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12016 IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13159 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Schola Cantorum Miseri: XX-lecie chóru 1996-2016. - Lublin: Wydawnictwo POLIHYMNIA, 2016. - 119, [1] s. : il. kolor. ; 30 cm.
Album jublieuszowy wydany z okazji dwudziestolecia funkcjonowania chóru 1996-2016.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16735 XXI.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tyt. oryg.: Breaking the spell : religion as a natural phenomenon.
Bibliogr. s. 462-477.
Daniel Dennett w swojej najnowszej książce szuka źródeł zjawisk religijnych, traktując je jako przejawy natury ludzkiej na równi z innymi zjawiskami społecznymi, psychologicznymi czy politycznymi. Pyta, na jakiej psychologicznej i kulturowej glebie wyrastają religie. Czy ich źródłem są jakieś istotne potrzeby, o które należy dbać? Czy stanowią produkt ślepego instynktu i ewolucji, czy też wynik racjonalnego wyboru? Czy ci, którzy wierzą w Boga, mają po temu słuszne racje? Książka Dennetta czerpie z wyników nauk empirycznych: biologii, historii, psychologii społecznej i ewolucyjnej. Autor twierdzi, że aby lepiej poznać i wytłumaczyć religie, należy zdjąć z nich pozór tajemniczości. Książka nie jest jednak dziełem antyreligijnym, to raczej trzeźwa eksploracja roli, jaką religie grają w życiu osobistym, społecznym i politycznym każdego człowieka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8561 II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony: 201-205.
Wiedza instruktora rekreacji ruchowej jest niezbędna w efektywnym prowadzeniu zajęć. Dla instruktora niezwykle istotne okazują się również: znajomość techniki wykonania ruchu, podstawowe zasady bezpieczeństwa ćwiczeń w treningu rekreacyjnym czy też metodyka nauczania. Nieadekwatna do potrzeb liczba godzin kursów instruktorskich nie sprzyja pełnemu przekazaniu wiadomości, a spory koszt specjalistycznych szkoleń zazwyczaj ogranicza dalszy rozwój instruktora. Obecnie na rynku polskim istnieje kilka podręczników polsko-i obcojęzycznych o tematyce wellnessu, fitnessu czy aerobiku. Jednakże w swojej dotychczasowej pracy niejednokrotnie spotykałyśmy się z problemem zebrania i usystematyzowania wiadomości z omawianego zakresu. Celem niniejszego opracowania jest zatem zamieszczenie interesujących i najbardziej poszukiwanych przez instruktorów informacji oraz połączenie treści teoretycznych z praktyką stosowaną w zajęciach. Pozycja Fitness - nowoczesne formy gimnastyki. Podstawy teoretyczne, którą oddajemy w Państwa ręce, zawiera informacje niezbędne w pracy każdego instruktora aerobiku, zarówno początkującego, jak i doskonalącego swoje umiejętności zawodowe.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18021 [Magazyn 1], P.18020 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19647 XIX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19646 XIX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 233-245.
Helen Bonny stworzyła metodę, która odmieniła muzykoterapię. Zaprzestano postrzegania muzyki jedynie jako narzędzia w rękach terapeuty, a zaczęto rozumieć realną siłę jej bezpośredniego oddziaływania na człowieka. Książka ukazuje wszechstronne możliwości, jakie daje Wizualizacja Kierowana z Muzyką w pracy z ludźmi o różnych potrzebach. Powstała, by przybliżyć klasyczną metodę BMGIM, dokonać przeglądu różnorakich form jej modyfikacji, pomóc wyjaśnić procesy oddziaływania muzyki i wyobrażeń. Podjęto w niej próbę przekrojowego ukazania szerokiego wachlarza perspektyw wykorzystania muzyki i wizualizacji w terapii oraz edukacji - począwszy od profilaktycznego, wspierającego ich zastosowania, przez wspomaganie w radzeniu sobie z traumatycznymi doświadczeniami, a skończywszy na głębokich formach terapii o charakterze reedukacyjnym i rekonstrukcyjnym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18027 [Magazyn 1], P.18026 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19653 IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19652 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14437 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3306 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2116 VI.11 [Czytelnia B], P.2115 VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14438 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności. Część pierwsza obejmuje tematykę popularnych zachowań we współczesnym świecie, część druga wskazuje na współczesnych bohaterów kina oraz to w jaki sposób wpływają oni na stan świadomości zbiorowej oraz masowe upodobania. W trzeciej części autorzy wskazują na problem literatury popularnej, a w kolejnej omawiają problematykę muzyki popularnej i dziennikarstwa muzycznego. W ostatniej części wskazano na tradycyjne wątki, motywy oraz instytucje oraz ich nowe popkulturowe ujęcie. Problem naukowej dyskusji nad zjawiskiem kultury popularnej wiąże się nierozerwalnie z kłopotliwą potrzebą stworzenia względnie jednolitej definicji tego specyficznego typu kultury oraz określenia płaszczyzn, na których się przejawia. Przedsięwzięcie to wydaje się jednak skazane z góry na porażkę z tej przyczyny, iż o ile wszyscy zgadzamy się, że kultura popularna kształtuje w istotny sposób nasze życie codzienne, to trudno nam jasno wskazać klarowną granicę określającą pole jej bezpośredniego oddziaływania. Kultura popularna stała się tym samym immanentną częścią życia w społeczeństwach współczesnych, przy jednoczesnym rozmyciu jej konceptualnej jednoznaczności. Wydaje się dziś przenikać społeczną praktykę oraz zbiorowe światopoglądy tak silnie, że tracimy z oczu wyraźnie odrębną specyfikę jej charakteru. Charakter ten określany jest zarówno przez dające się wyróżnić mechanizmy jej działania, jak i nowe formy kulturowej ekspresji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11208 VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12281 VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problemtyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego "wykorzystania" sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują sie na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamości płci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11207 VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12279 VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. 249-260 i przy pracach. Indeks.
Recenzowana praca jest trzecią częścią projektu badawczego pt. Uniwersalizm i tradycja w kulturze, którego rezultatem są trzy publikacje książkowe, z których dwie zostały opublikowane. Zbiór artykułów z zakresu kultury ludowej i ludoznawstwa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16851 XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again