Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(27)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Status
only on-site
(27)
available
(17)
unavailable
(2)
Branch
Magazyny
(5)
Wypo┼╝yczalnie
(14)
Czytelnie
(27)
Author
Czerniawska Ewa
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Arentewicz Joanna
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Augustynek Andrzej (1948- )
(1)
Baumeister Roy F. (1953- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Guzowska-D─ůbrowska Ma┼égorzata
(1)
Hurson Tim
(1)
Johnson Robert L
(1)
Jolly Adam
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lehman Dale
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Morgan Gareth (1943- )
(1)
Myers David G
(1)
N─Öcka Edward (1953- )
(1)
Olczak Małgorzata (pedagog)
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Piekarczyk Anna
(1)
Png Ivan (1957- )
(1)
Rokeach Milton (1918-1988)
(1)
Romecka Małgorzata
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stefańska-Szewczuk Dorota
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szu┼Ťcik Urszula
(1)
Szymanek Krzysztof (1962- )
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Tavris Carol
(1)
Tomaszewski Adam
(1)
Wade Carole
(1)
Walczyna Borys
(1)
Wiankowska-Ładyga Zofia
(1)
Wichary Szymon
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Wollman-Mazurkiewicz Lidia
(1)
Wyci┼Ťlak S┼éawomir
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zawadzka Anna (anglistka)
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Zimniewicz Kazimierz
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(8)
Time Period of Creation
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(28)
Language
Polish
(26)
Portuguese
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Subject
MYŚLENIE TWÓRCZE
(5)
PSYCHOLOGIA
(4)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(3)
ZARZ─äDZANIE
(3)
DZIECKO
(2)
MYŚLENIE
(2)
NAUCZANIE POCZ─äTKOWE
(2)
Psychologia
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
DECYZJE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dogmatyzm (psychologia)
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
Etologia
(1)
Genetyka
(1)
INNOWACJE
(1)
J─śZYK POLSKI
(1)
LOGIKA
(1)
MATEMATYKA
(1)
My┼Ťlenie tw├│rcze
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(1)
Neurobiologia
(1)
ORGANIZACJA
(1)
ORGANIZACJE
(1)
Osobowo┼Ť─ç
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POLITYKA GOSPODARCZA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Pami─Ö─ç
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
SIE─ć KOMPUTEROWA
(1)
System przekonań
(1)
Sztuka
(1)
SŁOWNIKI POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Trening tw├│rczo┼Ťci
(1)
UCZENIE SI─ś
(1)
Uczenie si─Ö
(1)
Układ nerwowy
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zootechnika
(1)
Zwierz─Öta
(1)
┼ÜWIADOMO┼Ü─ć
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podr─Öcznik
(3)
Monografia
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Domain
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona ┼Ťrodowiska
(1)
Opieka nad zwierz─Ötami i weterynaria
(1)
28 results Filter
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Tyt. oryg.: Think Better : an Innovator's Guide to Productive Thinking
Ksi─ů┼╝ka powsta┼éa jako efekt wieloletnich bada┼ä nad zjawiskiem kreatywno┼Ťci i metodami poprawiania sprawno┼Ťci umys┼éu, stosowanymi mi─Ödzy innymi przez NASA. Jest to podr─Öcznik produktywnego my┼Ťlenia, kt├│ry pozwoli w spos├│b zdyscyplinowany i powtarzalny generowa─ç wi─Öksz─ů liczb─Ö lepszych pomys┼é├│w w kr├│tszym czasie. Na ko┼äcu ksi─ů┼╝ki znajduje si─Ö s┼éowniczek z terminologi─ů produktywnego my┼Ťlenia i kluczowymi narz─Ödziami, a tak┼╝e przyk┼éad zastosowania Modelu Produktywnego My┼Ťlenia w praktyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10759.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; tł. Zofia Wiankowska-Ładyga. - Wyd. 1, 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 489, [2] s. ; 21 cm.
(Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç)
Bibliogr. s. 451-477. - Indeks.
Jedno z najwa┼╝niejszych na ┼Ťwiecie opracowa┼ä w dziedzinie zarz─ůdzania! Adresowane g┼é├│wnie do mened┼╝er├│w, dotyczy kwestii bieg┼éo┼Ťci w "sztuce" w┼éa┼Ťciwego odczytywania i rozumienia sytuacji organizacji, umiej─Ötno┼Ťci niezwykle wa┼╝nej przy podejmowaniu decyzji. Autor pokazuje, jak wiele naszych tradycyjnych pogl─ůd├│w na temat organizacji i zarz─ůdzania opiera si─Ö na niewielu przyj─Ötych za oczywiste obraz├│w, zaczerpni─Ötych zw┼éaszcza z mechaniki i biologii. Demonstruje, jak mo┼╝na tworzy─ç nowe sposoby my┼Ťlenia o organizacji i praktycznie z nich korzysta─ç.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8857.IX.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10413.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Umysł otwarty i zamknięty / Milton Rokeach ; przełożył Aleksander Wojciechowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - XIII, [1], 404, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
(Biblioteka Klasyk├│w Psychologii)
Bibliografia na stronach 396-[405].
Milton Rokeach jest badaczem znanym polskim Czytelnikom g┼é├│wnie z docieka┼ä na temat struktury systemu warto┼Ťci. Umys┼é otwarty i zamkni─Öty to praca, w kt├│rej badacz podsumowuje 9 lat studi├│w nad natur─ů systemu przekona┼ä oraz istot─ů dogmatyzmu. Badania Rokeacha dotycz─ů struktury, nie za┼Ť tre┼Ťci przekona┼ä, co pozwala odnie┼Ť─ç jego hipotezy tak┼╝e do wsp├│┼écze┼Ťnie wyst─Öpuj─ůcych zjawisk, takich jak podatno┼Ť─ç na populizm, uprzedzenia czy ÔÇ×wyznanioweÔÇŁ zniekszta┼écanie osi─ůgni─Ö─ç nauki. Prowadz─ůc badania w┼Ťr├│d os├│b my┼Ťl─ůcych w spos├│b dogmatyczny, Rokeach zadaje pytania: ÔÇ×Co takiego ci ludzie ┼Ťci┼Ťle rzecz bior─ůc robi─ů i m├│wi─ů, ┼╝e sprawiaj─ů wra┼╝enie, jakoby byli zamkni─Öci w trybie kszta┼étowania swoich my┼Ťli i przekona┼ä? Czy┼╝by byli oni autorytarni? Nietolerancyjni? O jakiego typu cechy ich systemu przekona┼ä mo┼╝e tutaj chodzi─ç? Czy s─ů one swoist─ů cech─ů konkretnego punktu widzenia, czy te┼╝ mo┼╝na je prze┼éo┼╝y─ç tak┼╝e na pozosta┼ée rodzaje ┼Ťwiatopogl─ůd├│w? Czy da si─Ö te w┼éa┼Ťciwo┼Ťci w jakikolwiek spos├│b zmierzy─ç?ÔÇŁ.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18043.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tyt. oryg.: The cultural animal : human nature, meaning and social life, 2005.
Bibliogr. s. 406-428. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka stanowi po┼é─ůczenie psychologii kulturowej i ewolucyjnej. Pierwsza pokazuje jak kultura wp┼éywa na r├│┼╝nice w psychologicznym funkcjonowaniu jednostek, druga dostarcza dowod├│w na takie funkcjonowanie struktur i proces├│w poznawczych jednostek, kt├│re pozwalaj─ů na skuteczn─ů adaptacj─Ö do ┼Ťrodowiska. Autor analizuje powi─ůzania mi─Ödzy my┼Ťleniem, odczuwaniem, po┼╝─ůdaniem, dzia┼éaniem i wchodzeniem w interakcje spo┼éeczne oraz wskazuje, ┼╝e w rozumieniu istoty ludzkiej wa┼╝ne jest rozr├│┼╝nienie trzech ┼Ťwiat├│w, w kt├│rych ┼╝yje cz┼éowiek: otoczenia fizycznego - potrzebnego do przetrwania jednostki, ┼Ťwiata spo┼éecznego - dostarczaj─ůcego lepszego sposobu radzenia sobie z otoczeniem fizycznym i kultury, b─Öd─ůcej lepszym sposobem, strategi─ů radzenia sobie z otoczeniem fizycznym i ┼Ťwiatem spo┼éecznym. Wed┼éug niego to natura kszta┼étuje jednostk─Ö tak, aby ┼╝y┼éa w ┼Ťwiecie spo┼éecznym i w kulturze. Autor poszukuje odpowiedzi na pytanie o uniwersaln─ů podstaw─Ö bycia cz┼éowiekiem. (opis ze strony http://ksiegarnia.pwn.pl/)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12358.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 389-421. Indeksy.
Podr─Öcznik prezentuje najwa┼╝niejsze prawid┼éowo┼Ťci odnosz─ůce si─Ö do uczenia si─Ö i nauczania, zasady konstruktywistycznego podej┼Ťcia do tych proces├│w oraz zagadnienia szczeg├│┼éowe, w ko┼äcowej cz─Ö┼Ťci natomiast problemy nauczania na pocz─ůtku XXI wieku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11175.III.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12211.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
Om├│wienie 3 kolejnych wielkich temat├│w w psychologii: wra┼╝e┼ä zmys┼éowych i spostrze┼╝e┼ä, my┼Ťlenia i inteligencji oraz stan├│w ┼Ťwiadomo┼Ťci. Autorzy przybli┼╝aj─ů procesy psychiczne nadaj─ůce znaczenie i osobist─ů wag─Ö informacjom zmys┼éowym docieraj─ůcym do m├│zgu, pomagaj─ů na przyk┼éad zrozumie─ç, w jaki spos├│b ┼é─ůczymy nast─Öpuj─ůce po sobie d┼║wi─Öki w znajom─ů melodi─Ö, a w zbiorze kszta┼ét├│w i ┼Ťwiat┼éocieni odnajdujemy twarz bliskiej osoby. Zajmuj─ů si─Ö r├│wnie┼╝ procesami le┼╝─ůcymi u pod┼éo┼╝a my┼Ťlenia, podejmowania decyzji i rozwi─ůzywania problem├│w. Analizuj─ůc inteligencj─Ö, omawiaj─ů testy inteligencji, a tak┼╝e przedstawiaj─ů r├│┼╝ne sprzeczne pogl─ůdy na temat tego, czym jest inteligencja i co to oznacza, ┼╝e iloraz inteligencji jest dziedziczony. Czytelnik poznaje ponadto r├│┼╝ne stany ┼Ťwiadomo┼Ťci: czuwanie, sen bez marze┼ä sennych, hipnoz─Ö, medytacj─Ö oraz zmienione chemicznie stany wyst─Öpuj─ůce po za┼╝yciu ┼Ťrodk├│w psychoaktywnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11357.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura, Szymon Wichary. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2020. - 670, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 601-645. Indeksy.
"Oddaj─ůc do r─ůk czytelnik├│w nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyra┼╝amy nadziej─Ö, ┼╝e ksi─ů┼╝ka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumie─ç, jak dzia┼éa umys┼é. Pisz─ůc j─ů, sami mogli┼Ťmy si─Ö tylko zbli┼╝y─ç do takiego zrozumienia." Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podr─Öcznika. Tre┼Ťci publikacji dostosowane s─ů do program├│w kszta┼écenia z zakresu psychologii proces├│w poznawczych, a uk┼éad i liczba rozdzia┼é├│w pozwalaj─ů uporz─ůdkowa─ç tre┼Ťci kszta┼écenia w obr─Öbie semestru lub roku akademickiego. Istot─ů uk┼éadu tre┼Ťci podr─Öcznika jest podzia┼é na struktury i procesy poznawcze: Pierwsza cz─Ö┼Ť─ç podr─Öcznika po┼Ťwi─Öcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdzia┼éach autorzy ukazali istot─Ö sporu o reprezentacj─Ö poznawcz─ů, om├│wili badania nad reprezentacjami nietrwa┼éymi (wyobra┼╝eniami, s─ůdami, modelami umys┼éowymi) i trwa┼éymi (poj─Öciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a tak┼╝e jej nabywaniem i organizacj─ů. Drug─ů cz─Ö┼Ť─ç podr─Öcznika po┼Ťwi─Öcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie z┼éo┼╝ono┼Ťci: uwadze, ┼Ťwiadomo┼Ťci, kontroli poznawczej, percepcji oraz pami─Öci. Trzecia cz─Ö┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki ma za przedmiot z┼éo┼╝one procesy poznawcze: my┼Ťlenie i rozumowanie, rozwi─ůzywanie problem├│w, podejmowanie decyzji i formu┼éowanie s─ůd├│w oraz przetwarzanie j─Özyka. "Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podr─Öcznik dobrze pomy┼Ťlany pod wzgl─Ödem struktury, doboru wiedzy i sposob├│w zilustrowania prowadzonego wywodu. Podr─Öcznik b─Ödzie stanowi┼é bardzo dobr─ů podstaw─Ö kszta┼écenia dla student├│w psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczaj─ůc im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umys┼éu." Z recenzji prof. dr hab. Czes┼éawa Nosala
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17933 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19444.III.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19443.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2018. - 456, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeksy.
Psychologia wsp├│┼éczesna, jako jedna z nauk o cz┼éowieku, zajmuje si─Ö jego psychik─ů i zachowaniem. Jest zar├│wno dyscyplin─ů naukow─ů, jak i form─ů dzia┼éalno┼Ťci praktycznej. Psychologiczna wiedza ci─ůgle si─Ö dynamicznie rozwija, zw┼éaszcza w XXI wieku, wraz z kszta┼étowaniem si─Ö spo┼éecze┼ästwa informacyjnego. Jedne aspekty tej wiedzy s─ů lepiej poznane, inne dopiero oczekuj─ů na eksploracj─Ö badawcz─ů i opracowanie teoretyczne. Aktualny stan wiedzy psychologicznej jest wynikiem wiele lat trwaj─ůcych poszukiwa┼ä, kt├│rych za┼éo┼╝enia i metody inspirowane s─ů przez r├│┼╝ne dziedziny wiedzy (zw┼éaszcza biologi─Ö, fizyk─Ö i chemi─Ö), systemy filozoficzne i cz─Östo zupe┼énie odmienne podej┼Ťcia metodologiczne. Wprowadzenie do psychologii to podr─Öcznik zawieraj─ůcy podstawow─ů i aktualn─ů wiedz─Ö psychologiczn─ů w szerokim zakresie. Om├│wiono szereg zagadnie┼ä: od biologicznych podstaw psychiki, poprzez pami─Ö─ç, uczenie si─Ö, wywieranie wp┼éywu, po zaburzenia psychiczne i ich leczenie. Ksi─ů┼╝ka adresowana jest do szerokiego grona Czytelnik├│w interesuj─ůcych si─Ö zagadnieniami psychologii i psychopatologii, zw┼éaszcza do lekarzy, pedagog├│w i student├│w, nie tylko psychologii i medycyny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17340 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17900.III.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17899.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 521-587 oraz przy rozdz. Indeksy.
Ksi─ů┼╝ka prezentuje najwa┼╝niejsze zagadnienia z zakresu psychologii. Autor przybli┼╝a histori─Ö powstania tej nauki, r├│┼╝ne kierunki jej rozwoju, zmieniaj─ůce si─Ö przez lata teorie i ich tw├│rc├│w. Na licznych przyk┼éadach pokazuje, jaki zwi─ůzek maj─ů one z codziennym ┼╝yciem. Omawia mi─Ödzy innymi psychologi─Ö rozwojow─ů, spostrzeganie, motywacj─Ö, pami─Ö─ç, rozwi─ůzywanie problem├│w, procesy uczenia si─Ö oraz emocje i radzenie sobie ze stresem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13507.III.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14477.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia / David G. Myers ; tł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. Indeksy przy rozdz.
Celem ksi─ů┼╝ki jest ukazanie, w jaki spos├│b badacze psychologii rozpatruj─ů konkurencyjne pogl─ůdy i idee - w jaki spos├│b opisuj─ů i wyja┼Ťniaj─ů zdarzenia z w┼éasnego ┼╝ycia. Psychologia jest nie tylko zbiorem informacji, ale przede wszystkim sposobem stawiania pyta┼ä i odpowiedzi na nie. Jako nauka psychologia rozpatruje opinie i ocenia pogl─ůdy, pos┼éuguj─ůc si─Ö dok┼éadn─ů obserwacj─ů i ┼Ťcis┼é─ů analiz─ů. D─ů┼╝─ůc do opisu i wyja┼Ťnienia g┼é├│wnie natury cz┼éowieka, wiedza psychologiczna przyjmuje domniemania i prawdopodobnie brzmi─ůce hipotezy, kt├│re poddaje weryfikacji. Celem jest zatem nie tylko przedstawienie w tej ksi─ů┼╝ce wynik├│w, ale r├│wnie┼╝ pokazanie jak toczy si─Ö gra. W jaki spos├│b badacze psychologii rozpatruj─ů konkurencyjne pogl─ůdy i idee. W jaki spos├│b ka┼╝dy z nas, czy to naukowiec, czy po prostu cz┼éowiek ciekawy ┼Ťwiata, mo┼╝e si─Ö nauczy─ç sprawniej my┼Ťle─ç, kiedy opisuje i wyja┼Ťnia zdarzenia z w┼éasnego ┼╝ycia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11556.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia : podej┼Ťcia oraz koncepcje / Carol Tavris, Carole Wade ; t┼é. Joanna Gilewicz. - Wyd. popr. i uzup. - Pozna┼ä : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2008. - 502, [2] s. : fot., rys., wykr. ; 26 cm.
Tyt. oryg. : "Psychology in perspective" 1995.
Bibliogr. s. 544-[582].
Autorki, aby zapewni─ç czytelnikom raczej g┼é─Öbsze ni┼╝ szersze spojrzenie na wiedz─Ö psychologiczn─ů, u┼éo┼╝y┼éy materia┼é nie wed┼éug temat├│w czy dziedzin psychologii, lecz wed┼éug pi─Öciu g┼é├│wnych podej┼Ť─ç: biologicznego, poznawczego, teorii uczenia si─Ö, spo┼éeczno-kulturowego oraz psychoanalitycznego. Ukazuj─ů, jak badacze postrzegaj─ů ┼Ťwiat w ramach ka┼╝dego z tych podej┼Ť─ç - jakie stawiaj─ů pytania, jakich metod u┼╝ywaj─ů, jakie wysuwaj─ů hipotezy i jakie s─ů ich osi─ůgni─Öcia, a tak┼╝e ograniczenia i nadu┼╝ycia. Om├│wienie ka┼╝dego podej┼Ťcia ko┼äcz─ů ocen─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11381.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Biologiczne mechanizmy zachowania si─Ö ludzi i zwierz─ůt / Bogdan Sadowski. - Wydanie 3, 4 dodruk - Warszawa : PWN, copyright 2012. - 584, [1] strony : rysunki, tablice ; 24 cm.
Bibliografia strony 564-[585].
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat: dziedziczenia cech, funkcjonowania neuron├│w, w┼éa┼Ťciwo┼Ťci uk┼éad├│w sensorycznych, problem├│w uczenia si─Ö i pami─Öci, mechanizm├│w mowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19094.III.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19093.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Wyd. 1 ukaza┼éo si─Ö pt. Psychologia : jak ┼Ťlimak pi─ů┼é si─Ö w g├│r─Ö.
Dla student├│w kierunk├│w maj─ůcych w programie psychologi─Ö.
Bibliogr. przy rozdz.
Ksi─ů┼╝ka to kompendium wiedzy psychologicznej - adresowana jest szczeg├│lnie do student├│w kierunk├│w maj─ůcych w programie psychologi─Ö jako przedmiot uzupe┼éniaj─ůcy lub fakul┬ştatywny. Spos├│b prezentacji pozwala znale┼║─ç w jednym podr─Öczniku zar├│wno rozdzia┼éy po┼Ťwi─Öcone problematyce podstawowych proces├│w psychicznych - pami─Öci, my┼Ťlenia, in┬şteligencji i osobowo┼Ťci, emocji (r├│wnie┼╝ stresu), jak i zagadnienia, kt├│rych poznanie s┼éu┼╝y zwi─Ökszeniu efektywno┼Ťci w┼éasnego dzia┼éania: prowadzenie negocjacji, rodzaje manipulacji i obrona przed ni─ů, kierowanie karier─ů zawodow─ů.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7509 [Magazyn 1], P.7508 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7507.III.1 [Wypo┼╝yczalnia B], P.7406.III.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8387.III.1 [Czytelnia B], 8386.III.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 317-324.
Niniejsza publikacja stanowi szczeg├│ln─ů pozycje w┼Ťr├│d ksi─ů┼╝ek przedmiotowo-metodologicznych. Zawiera ona wiadomo┼Ťci rzeczowe z r├│┼╝nych dzia┼é├│w j─Özyka polskiego oraz og├│lne i szczeg├│┼éowe tre┼Ťci i metody pracy, przyk┼éady lekcji, a tak┼╝e wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania s─ů praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o j─Özyku, co wi─ů┼╝e si─Ö z dalszym rozwojem umys┼éowym dzieci i mo┼╝liwo┼Ťci─ů doskonalszego poznawania rzeczywisto┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12007.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13150.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Tyt. oryg.: From idea to profit, 2005.
Indeks.
Kiedy┼Ť Tw├│j rynek zape┼éni si─Ö konkurentami. B─Ödziesz chcia┼é si─Ö od nich odci─ů─ç: stworzy─ç niezr├│wnany produkt i wkroczy─ç na niezaj─Öty teren. Ju┼╝ teraz pomy┼Ťl, jak to zrobisz. Jak znajdziesz nowe pomys┼éy i jak wybierzesz najlepsze z nich? Jak zamienisz ide─Ö w gotowy produkt? I najwa┼╝niejsze: jak wykorzystasz warto┼Ť─ç handlow─ů pomys┼éu i jak wytworzysz zysk? Odpowiedzi znajdziesz w tej ksi─ů┼╝ce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 14203 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14202.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 301-309.
Ksi─ů┼╝ka jest zaproszeniem do refleksji nad efektami edukacji matematycznej w polskiej szkole. Praca niniejsza sk┼éada si─Ö z siedmiu rodzia┼é├│w. Pierwszy zosta┼é po┼Ťwi─Öcony opisowi, czym jest tekstowe zadanie matematyczne. Zawarto┼Ť─ç drugiego rozdzia┼éu koncentruje si─Ö wok├│┼é definicji wiedzy, jej rodzaj├│w i sposob├│w powstawania w umy┼Ťle jednostki. Rozdzia┼é nast─Öpny zosta┼é po┼Ťwi─Öcony zagadnieniom zwi─ůzanym z tw├│rczym my┼Ťleniem i rozwi─ůzywaniem problem├│w oraz mo┼╝liwo┼Ťci ich zaistnienia w procesie edukacyjnym matematyki w klasach najm┼éodszych. Kolejne rozdzia┼éy maj─ů charakter empiryczny. Prezentuj─ů przedmiot, cel i metody bada┼ä: analiz─Ö jako┼Ťciow─ů transmisyjnego modelu edukacji, ilo┼Ťciowe wyniki eksperymentu oraz mo┼╝liwo┼Ťci konstruowania wiedzy matematycznej przez najm┼éodszych uczni├│w, a tak┼╝e analizy uczniowskich znacze┼ä matematycznych przejawiaj─ůcych si─Ö w strategiach rozwi─ůzywania przez nich zada┼ä problemowych. W zako┼äczeniu pracy zamieszczono wnioski z przeprowadzonych bada┼ä.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12012.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13155.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka jest kontynuacj─ů refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyk─ů przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w r├│┼╝nych obszarach dzia┼éa┼ä pedagogicznych. Publikacja sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i mo┼╝liwo┼Ťci dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii wsp├│┼éczesnych ekspert├│w edukacji. W cz─Ö┼Ťci drugiej podniesiono problem stymulacji tw├│rczo┼Ťci dziecka poprzez rozw├│j jego do┼Ťwiadczenia poznawczego i praktycznego. Cz─Ö┼Ť─ç trzecia tomu prezentuje rozwa┼╝ania, kt├│re dotycz─ů potrzeb edukacyjnych dziecka niepe┼énosprawnego i wynikaj─ůcych z tego ┼Ťci┼Ťle okre┼Ťlonych metod pracy z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom ksi─ů┼╝ki kontynuuje refleksje dotycz─ůce pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera cz─Ö┼Ť─ç, w kt├│rej autorzy poszczeg├│lnych rozdzia┼é├│w interpretuj─ů podstawowe kategorie ─ż dziecka i dzieci┼ästwa ─ż w kontek┼Ťcie przemian edukacyjnych wyznaczanych zmian─ů spo┼éeczn─ů. Cz─Ö┼Ť─ç druga poszerza nakre┼Ťlon─ů problematyk─Ö o obszar edukacyjnych do┼Ťwiadcze┼ä naszych po┼éudniowych s─ůsiad├│w: Czech i S┼éowacji. Ostatnia cz─Ö┼Ť─ç tomu obejmuje opracowania skupiaj─ůce si─Ö na kwestiach wspierania r├│┼╝nych form aktywno┼Ťci (my┼Ťlowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, spo┼éecznego, kulturowego) dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
Do udost─Öpniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 479-488.
Ksi─ů┼╝ka odnosi si─Ö do potrzeby i konieczno┼Ťci podejmowania r├│┼╝nych dzia┼éa┼ä sprzyjaj─ůcych tw├│rczo┼Ťci i kreatywno┼Ťci, tworzeniu i aktywno┼Ťci tw├│rczej, rozwijaniu i kszta┼éceniu dyspozycji tw├│rczych i postawy tw├│rczej. Przedstawiony w pracy autorski Trening My┼Ťlenia Tw├│rczego (TMT) ┼Ťci┼Ťle koresponduje w┼éa┼Ťnie z t─ů tematyk─ů. Ponadto jest zasadniczo now─ů propozycj─ů, poniewa┼╝ g┼é├│wnym narz─Ödziem stymulowania my┼Ťlenia tw├│rczego jest sztuka, a dok┼éadniej plastyka i zagadnienia z ni─ů zwi─ůzane. Jak dot─ůd ┼╝aden z autor├│w trening├│w tw├│rczo┼Ťci - zar├│wno polskich, jak i zagranicznych - nie opracowa┼é takiego treningu, tzn. treningu uwzgl─Ödniaj─ůcego jako narz─Ödzie plastyk─Ö.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. E.16.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 181-184.
Czy poj─Öcie sieci mo┼╝na odnie┼Ť─ç do my┼Ťlenia? My┼Ťl jest czym┼Ť nieuchwytnym, bytem niewidzialnym charakteryzuj─ůcym inteligencj─Ö cz┼éowieka. My┼Ťli nie wida─ç, ale mo┼╝na j─ů przedstawi─ç w postaci s┼éowa pisanego, zapisu nutowego, obrazu, rze┼║by, budowli, za┼éo┼╝enia krajobrazowego itd. Pojedyncza my┼Ťl zawiera zaledwie cz─ůstk─Ö tego, co cz┼éowiek chce wyrazi─ç. Ksi─ů┼╝ka, utw├│r muzyczny to ju┼╝ zbiory my┼Ťli. Propozycja rozwi─ůzania jakiego┼Ť problemu musi si─Ö opiera─ç na my┼Ťlowym ogarni─Öciu zagadnienia, a potem na przedstawieniu propozycji decyzyjnych. Ogarni─Öcie zagadnienia mo┼╝na sobie wyobrazi─ç jako skomplikowan─ů sie─ç powi─ůza┼ä mi─Ödzy zar├│wno znanymi, jak i odkrywanymi w tym procesie elementami. Sformu┼éowanie "my┼Ťlenie siecioweÔÇŁ, czyli obejmuj─ůce swoim zasi─Ögiem jaki┼Ť problem, ma zatem istotne uzasadnienie. My┼Ťlenie sieciowe ma podstawy teoretyczne, kt├│re mo┼╝na przenie┼Ť─ç do praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10898.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again