Form of Work
Książki
(86)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(80)
available
(53)
unavailable
(3)
unknown
(3)
Branch
Magazyny
(14)
Wypożyczalnie
(42)
Czytelnie
(83)
Author
Dziewanowska Dorota (1956- )
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Piwko Marian
(3)
Urbański Stanisław (1947- )
(3)
Wieczorek Adam
(3)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewicki Roman (1953- )
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Wrzesińska Anna (rusycysta)
(2)
Zybert Mirosław
(2)
Anisimowicz Barbara
(1)
Bandura Ewa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Boryczka Bożena
(1)
Broadhead Annie
(1)
Brophy Jere E
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clarke Alan (1952- )
(1)
Czekaj Krzysztof (1958- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dudzik Iwona (filozofia)
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gawkowska Aneta (1972- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Gruchała Paweł (1979- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Jagieła Beata
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klebanowski Michał
(1)
Klinik Anna
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lishman Joyce
(1)
Lorens Roman
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Matczak Anna
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Noga Beniamin
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Nowicka Ewa
(1)
Nycz Kazimierz (1950- )
(1)
O'Dell Felicity (1947- )
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Palowska Jolanta
(1)
Pamuła-Behrens Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Parker Jonathan (1960- )
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Parnicki Florian
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pietrzak Danuta
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Year
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(87)
Kiribati
(1)
Language
Polish
(84)
Russian
(3)
Portuguese
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Dziennikarze
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły średnie
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Subject
JĘZYKI
(10)
JĘZYK ROSYJSKI
(8)
NAUCZANIE
(8)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
JAN PAWEŁ
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(5)
AKCENT ROSYJSKI
(3)
Dziecko zdolne
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(3)
Nauczanie
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CZYTANIE
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
DZIECKO
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(2)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
WYCHOWANIE
(2)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AUTYZM
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIOLOGIA
(1)
CAE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZASOWNIK ROSYJSKI
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Historia
(1)
IMIESŁÓW ROSYJSKI
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Jan Paweł
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LICZEBNIK ROSYJSKI
(1)
Literatura
(1)
MOODLE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NARCIARSTWO ZJAZDOWE
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(1)
NAUKA
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
OPROGRAMOWANIE OPEN SOURCE
(1)
PISANIE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
POLITYKA
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
PRAWDA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PRZYMIOTNIK ROSYJSKI
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
RELIGIA
(1)
ROBOTY RĘCZNE
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
RYNEK PRACY
(1)
Subject: time
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(2)
1901-
(1)
Subject: place
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(8)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
LISTY APOSTOLSKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLIKI
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
88 results Filter
No cover
Book
In basket
Materiały z konf.: "Kompetencje językowe i kulturowe absolwentów szkół średnich w świetle kształcenia na filologicznych studiach zawodowych", 24 maja 2007 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy pracach.
W opracowaniu zostały poruszone problemy natury ogólnej dotyczace nauczania i uczenia się języków obcych oraz bardziej szczegółowe zagadnienia w odniesieniu do poszczególnych podsystemów i sprawności językowych w kontekście przygotowania jak najlepszych kandydatów na studia neofilologiczne.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7415 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7414 V.8 [Wypożyczalnia A], P.7413 V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8404 V.8 [Czytelnia A], 8403 V.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18913 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony 102-104.
Niniejszy poradnik ma pomoc nauczycielom w rozwijaniu zainteresowań historycznych i zdolności uczniów. W pierwszej części zawarliśmy krótkie omówienie kwestii teoretycznych dotyczących identyfikacji uczniów zdolnych, starając się zwrócić uwagę na różnorodność charakteryzujących ich cech. Omówiliśmy też najważniejsze zadania, jakie w związku z kształceniem uczniów zdolnych stoją przed nauczycielem i szkołą. Podkreślaliśmy zwłaszcza potrzebę wspierania ich rozwoju poprzez przemyślane i zróżnicowane działania. Należy bowiem pamiętać, że systematyczna i planowa praca z uczniem zdolnym jest obowiązkiem szkoły i każdego nauczyciela z osobna. Druga część poradnika zawiera omówienie metod i sposobów rozwijania zainteresowań historycznych i zdolności uczniów od najmłodszych do najstarszych klas. W przedstawionych propozycjach położyliśmy nacisk na różnorodność form i metod pracy, konieczność różnicowania zadań i dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. Pokazaliśmy również, jak można do pracy z uczniem zainteresowanym historią, wykorzystać potencjał tkwiący w najbliższym otoczeniu. Całość uzupełniliśmy o informacje bibliograficzne, wykazy stron internetowych przydatnych uczniowi i nauczycielowi.
Book
CD
In basket
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Podręczniki “От а до я” dedykowane są osobom dorosłym, które znajomość języka rosyjskiego chcą wykorzystywać w sytuacjach kontaktów prywatnych i zawodowych. Każdy podręcznik składa się z 7 rozdziałów tematycznych oraz rozdziału powtórzeniowego z całego kursu. Poszczególne rozdziały zawierają aktualne, ciekawe teksty, dialogi i ćwiczenia służące opanowaniu zwrotów niezbędnych w danych sytuacjach życia codziennego. Większość ćwiczeń opracowano tak, by można je wykorzystać do aktywnej nauki (gry, konkursy, dyskusje, rozmowy w parach, praca w grupach). Dodatkowo w podręczniku zamieszczono lekcje powtórkowe, banki słownictwa oraz rodział powtórzeniowy z całego kursu. Na końcu każdego podręcznika umieszczono Audiokurs czyli transkrypcję wszystkich nagrań oraz w przystępny sposób opracowany Niezbędnik gramatyczny, zawierający podstawowe informacje na temat gramatyki języka rosyjskiego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15095 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 15994 XXII.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15993 XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Podręczniki “От а до я” dedykowane są osobom dorosłym, które znajomość języka rosyjskiego chcą wykorzystywać w sytuacjach kontaktów prywatnych i zawodowych. Każdy podręcznik składa się z 7 rozdziałów tematycznych oraz rozdziału powtórzeniowego z całego kursu. Poszczególne rozdziały zawierają aktualne, ciekawe teksty, dialogi i ćwiczenia służące opanowaniu zwrotów niezbędnych w danych sytuacjach życia codziennego. Większość ćwiczeń opracowano tak, by można je wykorzystać do aktywnej nauki (gry, konkursy, dyskusje, rozmowy w parach, praca w grupach). Dodatkowo w podręczniku zamieszczono lekcje powtórkowe, banki słownictwa oraz rodział powtórzeniowy z całego kursu. Na końcu każdego podręcznika umieszczono Audiokurs czyli transkrypcję wszystkich nagrań oraz w przystępny sposób opracowany Niezbędnik gramatyczny, zawierający podstawowe informacje na temat gramatyki języka rosyjskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15096 XXII.7 [Wypożyczalnia A], 15996 XXII.7 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15995 XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie języków obcych" (...) jest najlepszą książką poświęconą problematyce dysleksji, skierowaną do szerszego grona odbiorców, na tle innych pozycji ukazujących się na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada też walory literackie - jest świetnie napisana i czyta się ją z przyjemnością i zainteresowaniem. Stanowi użyteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskazówek praktycznych dotyczących nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13087 V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z II konf. naukowo-metodycznej, 28 września 2012 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy ref.
Artykuły zebrane w książce poświęcone są problematyce budowania wiedzy, rozwijania kompetencji językowej komunikacyjnej oraz promowania postaw otwartości i samodzielności w procesie kształcenia studentów kierunków neofilologicznych w zakresie różnych specjalności i specjalizacji. Artykuły są próbą poszukiwania odpowiedzi na liczne pytania zadawane przez współczesnych nauczycieli akademickich, którzy stają przed wyzwaniem prowadzenia nowoczesnego kształcenia neofilologicznego za pozimie XXI wieku.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.16192 [Magazyn 1], P.16191 [Magazyn 1], P.16190 [Magazyn 1], P.16189 [Magazyn 1], P.16188 [Magazyn 1], P.16187 [Magazyn 1], P.16186 [Magazyn 1], P.16185 [Magazyn 1], P.16184 [Magazyn 1], P.16183 [Magazyn 1], P.16182 [Magazyn 1], P.16181 [Magazyn 1], P.16180 [Magazyn 1], P.16179 [Magazyn 1], P.16178 [Magazyn 1], P.16177 [Magazyn 1], P.16176 [Magazyn 1], P.16175 [Magazyn 1], P.16174 [Magazyn 1], P.16173 [Magazyn 1], P.16172 [Magazyn 1], P.16171 [Magazyn 1], P.16170 [Magazyn 1], P.16169 [Magazyn 1], P.16168 [Magazyn 1], P.16167 [Magazyn 1], P.16166 [Magazyn 1], P.16165 [Magazyn 1], P.16164 [Magazyn 1], P.16163 [Magazyn 1], P.12993 [Magazyn 1] (31 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12992 XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.12991 XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14123 XXIV.14 [Czytelnia A], 14122 XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II)
W związku z wyodrębnieniem gimnazjów jako oddzielnego typu szkoły pojawia się konieczność uważnego diagnozowania potrzeb i trudności, zwłaszcza związanych z nauką szkolną, a także wytyczania kierunków wspierania rozwoju tej grupy uczniów. Autorka monografii dzięki wykorzystaniu bogatej literatury pedagogicznej i na podstawie własnych badań obala powszechne przekonanie rodziców i pedagogów, jakoby młodzież gimnazjalna potrzebowała jedynie swobody i niezależności. Udowadnia, że nie oczekuje ona oziębłego odłączenia od rodziców (ang. detachment), ale nadal odczuwa potrzebę silnego z nimi związku (ang. attachement) - zarówno kontroli rodzicielskiej, jak i emocjonalnego wsparcia z ich strony. Bliskie relacje z rodzicami są gwarantem nawiązywania znaczących relacji z rówieśnikami i osiągania sukcesu szkolnego. Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele i rodzice gimnazjalistów, studenci kierunków nauczycielskich oraz badacze okresu adolescencji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2884 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2883 V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4004 V.2 [Czytelnia B], 4003 V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia s. 94-96.
Opracowanie modelu pracy z uczniem zdolnym ma na celu przygotowanie grupy osób zaangażowanych w proces rozwoju zdolności dzieci i młodzieży do właściwego identyfikowania uzdolnień i tworzenia odpowiednich warunków do ich kształtowania. W stworzonym modelu czytelnik odnajdzie treści dotyczące dostosowywania metod i form pracy z uczniem zdolnym do indywidualnych i zróżnicowanych potrzeb tej grupy uczniów. Propozycje zawarte w publikacji mogą stać się źródłem inspiracji dla nauczycieli szkół podstawowych, poszukujących najbardziej efektywnych form wsparcia rozwoju uczniów zdolnych.
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 432-460.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego. Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18759 V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18758 V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
In basket
Tyt. z ekranu tyt.
Zaletą tej rozprawy jest bardzo dobre, syntetyczne i kompetentne osadzenie jej we współczesnych pedagogiach, które uzasadniają inne podejście do kształcenia językowego. Autorka bardzo dobrze łączy klasyków rodzimej glottodydaktyki z najnowszymi badaniami i teoriami francuskich pedagogów. Jest to niewątpliwie godna uwagi i szerokiego upowszechnienia w środowisku oświatowym (szkolnym i pozaszkolnym) oraz akademickim oferta kształcenia innowacyjnego i partycypacyjnego, konstruktywistycznego, które odchodzi od kształcenia adaptacyjnego, sprzyjając większej efektywności w realizacji zakładanych przez nauczycieli lub uczących się (studiujących) celów. [...] Książka E. Jastrzębskiej spełni także rolę bardzo dobrze napisanego podręcznika, dzięki bogactwu treści, interesującej formie przekazu, w tym zilustrowaniu czy syntetycznym porównywaniu. (fragment recenzji wydawniczej)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności: sygn. E.3 XXIV.14
E-book
In basket
Tyt. z ekranu tyt.
Bibliografia strony 195-204.
Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że w obszarze diagnozy ucznia zdolnego pojawia się kilka specyficznych problemów. Pierwszy z nich to problem z doborem jasnych i zgodnych z wiedzą teoretyczną kryteriów uznania ucznia za zdolnego. Najczęściej za takiego ucznia uważa się dziecko osiągające wysokie wyniki w nauce. W rezultacie głównym kryterium uznania dziecka za zdolne pozostają oceny i sukcesy szkolne. Takie ujęcie zdolności nie jest zgodne z klasycznym rozumieniem tego zjawiska.
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-202.
Tak znakomitej książki pedagogicznej nie napisano od wielu lat. Jest dobrze skonstruowana począwszy od tytułu, po ostatnią stronę. Treści w niej zawarte porządkują i uzupełniają wiedzę z historii dydaktyki od pradawnych czasów po dzień dzisiejszy. Na dodatek świetnie się ją czyta, a każdy kto po nią sięgnie znajdzie w niej to, czego potrzebuje: - pedagog akademicki dostrzeże zapewne stałe następstwo i dialektykę konstruowania teorii dydaktycznych ich realizacji; - studentowi pedagogiki pomoże zbudować w swoim umyśle system wiedzy zakresu dydaktyki, z uwzględnieniem porządku historycznego; - inne osoby zainteresowane sztuką nauczania dowiedzą się, z jakim trudem i mistrzostwem pedagodzy ją tworzyli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10657 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych pracach.
W 10 rocznicę śmierci Papieża i w roku Jego kanonizacji psychologowie różnych specjalności i ośrodków postanowili uczcić Jana Pawła II, pisząc teksty na temat tego, jak zrozumieli Jego myśl i jaki tkwi w niej potencjał dla zrozumienia człowieka. Zbiór zawiera artykuły naukowe i popularno-naukowe oraz wypowiedzi – narracje o wpływie Karola Wojtyły na życie autorów i ich bliskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16125 II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Znajomość psychologii jest jednym z najistotniejszych warunków powodzenia interwencji pracownika socjalnego. Książka, adresowana nie tylko do specjalistów w zakresie metodyki pracy socjalnej, pozwala na zapoznanie się z wiedzą dotyczącą zastosowania psychologicznych modeli ludzkiego zachowania w praktyce. Praca jest napisana bardzo ciekawie, szereg zamieszczonych w niej ćwiczeń można wykorzystać w pracy z uczniami i studentami inspirując ich do głębszych studiów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1806 [Magazyn 1], 3081 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
(Monografie i Opracowania / Akademia Wychowania Fizycznego J. Piłsudskiego w Warszawie. Zamiejscowy Wydział Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej ; nr 27.)
Bibliografia na stronie 122.
Narciarstwo zjazdowe jest dyscypliną bardzo "wdzięczną" do nauczania. W opinii doświadczonych instruktorów, również bardzo łatwą. według nich wystarczy ruszyć z miejsca, skrecić w prawo i w lewo oraz bezpiecznie zatrzymać się, by stać się "prawdziwym narciarzem"..... Niniejszy podręcznik jest próbą podpowiedzi instruktorowi narciarstwa szczególnie temu początkującemu, jak powinien pracowaćz uczniem.. jest swego rodzaju "praktyczną ściągawką", w której jest również miejsce na własne pomysły. Opracowanie składa sie z czterech zasadniczych rozdziałów: Rozdział pierwszy zawiera podstawowe informacje z zakresu historii narciarstwa, sprzętu narciarskiego oraz zagadnień związanych z bezpieczeństwem na stoku. Drugi rozdział to problematyka nauczania-uczenia sie narciarstwa. Znajdziemy w nim zagadnienia dotyczące techniki narciarskiej, metodyki nauczania narciarstwa oraz praktyczne wskazówki do pracy z uczniem, zarówno na śniegu jak i w świetlicy po powrocie z nart. Układ treści tej części podręcznika daje możliwość robienia własnych notatek- tworzenia własnego "banku" ćwiczeń narciarskich i rozwiązań metodycznych. Trzeci rzdział poświecony został sportowi narciarskiemu. Każdy instruktor powinien wiedziećcoś o sporcie narciarskim przez duże S i przez małe s, więc nieco informacji na ten temat. Całość opracowania kończą zagadnienia zwiazane z doskonaleniem i rozwijaniem własnego warsztatu metodycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności: sygn. 16983 XIX.1
Book
In basket
Środowiska naukowe i lekarskie coraz częściej zaczynają dostrzegać napięcia, obciążenia, ale i radości związane z opieką nad dzieckiem autystycznym. Książka ta prezentuje najważniejsze wyniki projektu badawczego przeprowadzonego przez Centrum Oceny i Wsparcia dla Rodzin oraz rozmów z rodzicami i rodzeństwem autystycznych dzieci i młodzieży. Książka „Autyzm. Jak pomóc rodzinie” jest cennym źródłem informacji dla szerokiej rzeszy profesjonalistów pracujących z autystycznymi dziećmi i ich rodzinami, w tym dla nauczycieli szkół specjalnych, pracowników opieki społecznej oraz pediatrów. Zainteresuje również psychologów szkolnych oraz rodziny osób autystycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7067 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: nauczanie ; sieć komputerowa ; Internet
Publikacja jest próbą przybliżenia aparatu pojęciowego i istoty zdalnego nauczania. Stawia sobie za cel prezentację platformy eLearningowej umożliwiającej wszystkim uczestnikom procesu dydaktycznego bezpieczne wkroczenie na drogę e-nauczania. Pierwsza część publikacji została poświęcona przedstawieniu aparatu pojęciowego i istoty elearningu. Część druga zawiera szczegółową charakterystykę wdrożenia i wykorzystania bezpłatnej platformy e-learningu LAMS (Learning Activity Management System). W części trzeciej przedstawiono przykłady wykorzystania systemu LAMS oraz omówiono zasady i możliwości tworzenia elektronicznych materiałów dydaktycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7393 XV.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Do podręcznika dołączone są dwie płyty CD o tej samej sygn.
Cykl Nowyj Dialog jest przeznaczony zarówno dla uczniów rozpoczynających naukę języka rosyjskiego w szkole ponadgimnazjalnej (poziom IV.0), jak i dla kontynuujących naukę po gimnazjum (poziom IV.1). Trzecia część podręcznik obejmuje następującą tematykę: państwo i społeczeństwo, turystyka, nauka i technika, świat przyrody, praca, życie rodzinne i towarzyskie, kultura. Uporządkowana struktura podręcznika ułatwia naukę, w każdym dziale znajdują się takie same elementy: zestawienie przewidywanych osiągnieć ucznia, zadania o podwyższonym stopniu trudności, strategie uczenia się, informacje realio- i kulturoznawcze dotyczące Rosji, propozycje prac projektowych, spis aktywnego słownictwa Твой словарь, test ewaluacyjny opatrzony kluczem Проверь себя! Na końcu każdej lekcji w części podręcznikowej zamieszczono zadanie przygotowujące do ustnego egzaminu maturalnego, a w części ćwiczeniowej, wśród wielu różnorodnych zadań, znajdują się zadania przygotowujące do pisemnego egzaminu maturalnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15094 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 15992 XXII.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15991 XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Cykl Dialog składa się z czterech części i jest przeznaczony zarówno dla uczniów rozpoczynających naukę języka rosyjskiego w szkole ponadgimnazjalnej (poziom IV.0), jak i dla kontynuujących naukę po gimnazjum (poziom IV.1). Podręcznik z ćwiczeniami Dialog 1 składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera informacje realio- i kulturoznawcze na temat Rosji. Rozdział drugi wprowadza litery alfabetu rosyjskiego oraz kształtuje nawyki poprawnej wymowy, akcentuacji i intonacji. Część podstawowa składa się z czterech rozdziałów i obejmuje następujące zakresy tematyczne: człowiek, dom, szkoła, życie rodzinne i towarzyskie oraz zdrowie. Na końcu podręcznika znajdują się słownik rosyjsko-polski i zestaw tablic gramatycznych. Na CD audio, które stanowi integralną część podręcznika, znajdują się nagrania umożliwiające kształcenie umieşjętności rozumienia ze słuchu oraz poprawnej wymowy. Prezentowane dialogi odpowiaşdają realnym sytuacjom komunişkacyjnym i zostały zrealizowane przez rodzimych użytkowników języka rosyjskiego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13802 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13801 XXII.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14767 XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again