Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(24)
Forma i typ
Książki
(23)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Trempała Janusz
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Klinik Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pużyński Stanisław (1936- )
(1)
Rybakowski Janusz (1946- )
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Wciórka Jacek
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
CHORZY w RODZINIE
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PSYCHIATRIA
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
CHORZY PSYCHICZNIE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
RODZINA
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
STRES
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PORADNIKI
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawność umysłowa
(24)
dziecko niepełnosprawne
(6)
rodzina
(6)
niepełnosprawni intelektualnie
(5)
choroba Alzheimera
(4)
niepełnosprawni
(4)
praca
(4)
dorosłość
(3)
edukacja
(3)
nauczanie
(3)
pedagogika specjalna
(3)
rehabilitacja
(3)
terapia
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
wychowanie
(3)
autyzm
(2)
depresja
(2)
diagnoza
(2)
dom pomocy społecznej
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
głusi
(2)
jakość życia
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
niedosłyszący
(2)
niedowidzący
(2)
nieprzystosowanie społeczne
(2)
niewidomi
(2)
opieka społeczna
(2)
otępienie
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
pomoc postpenitencjarna
(2)
praca socjalna
(2)
pracownicy socjalni
(2)
psychologia rozwojowa
(2)
resocjalizacja
(2)
rozwój moralny
(2)
rozwój psychiczny
(2)
samopoznanie
(2)
schizofrenia
(2)
seksualność
(2)
sieroctwo
(2)
starzenie się
(2)
tyflopedagogika
(2)
uczeń
(2)
zaburzenia lękowe
(2)
zaburzenia osobowości
(2)
zaburzenia snu
(2)
życie rodzinne
(2)
ADHD
(1)
agresja
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
arteterapia
(1)
bulimia
(1)
choroba Huntingtona
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroby afektywne
(1)
choroby somatyczne
(1)
czas wolny
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
dyskurs
(1)
dyslalia
(1)
dzieci
(1)
edukacja specjalna
(1)
farmakoterapia
(1)
fizjoterapia
(1)
fobia
(1)
gimnazjum
(1)
guz mózgu
(1)
halucynacje
(1)
jadłowstręt psychiczny
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
klasyfikacja
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kształcenie
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
muzykoterapia
(1)
młodzież
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
nerwica
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
ojcostwo
(1)
otępienie z ciałami Lewy'ego
(1)
padaczka
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
placówka edukacyjno-rewalidacyjna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
pomoc społeczna
(1)
psychiatria
(1)
psychiatria kliniczna
(1)
psychogeriatria
(1)
psychologia
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-301.
Książka Jakuba Niedbalskiego to imponujące studium empiryczne przeprowadzone zgodnie z zasadami metodologii teorii ugruntowanej. Autor dokonuje wszechstronnej, pogłębionej analizy miejsca, w którym z całą jaskrawością wychodzą na jaw reguły rządzące konstruowaniem ładu społecznego. Miejscem tym jest dom pomocy społecznej dla osób upośledzonych umysłowo. Oglądając to miejsce możemy, podążając za wskazaniami Autora, odnaleźć reguły, którymi na co dzień posługujemy się w naszym społecznym życiu – jednak zwielokrotnione, przerysowane, a więc tym bardziej przemawiające do naszej ospałej wyobraźni. Autor książki symbolizuje postawę, zgodnie z którą o upośledzeniu umysłowym może wypowiadać się tylko ktoś, kto z upośledzonymi „zjadł beczkę soli”. Mam nieodparte wrażenie, że większość specjalistów od „niepełnosprawności intelektualnej” upośledzonego człowieka widziała tylko z daleka, a w dodatku na krótko. Książka Jakuba Niedbalskiego ma szansę stać się publikacją, która to zmieni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15227.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-320.
Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9114.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10742.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 640-643 i przy rozdz. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw:: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14335.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15244.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 199-220.
Praca jest rozprawą badawczą, w której przy użyciu uniwersalistycznego narzędzia dokonano analizy jakości życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, mieszkających w Polsce w otwartym środowisku, uczestników dziennych form rehabilitacji. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów, w których zaprezentowano analizę pojęć "niepełnosprawność intelektualna" i "jakość życia"oraz uwarunkowań uzyskiwania pomyślnych stosunków z otoczeniem przez osoby niepełnosprawne intelektualnie. Część metodologiczna przedstawia zastosowane rozwiązania badawcze, wyniki badań oraz wnioski z nich płynące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11179.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12218.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-189.
Celem publikacji jest jakościowa charakterystyka stylu i strategii radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w różnych sytuacjach trudnych oraz poznanie regulacyjnej mocy wybranych właściwości temperamentu i niektórych wymiarów osobowości w radzeniu sobie tej młodzieży w tych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9955.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11595.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-256.
"Problematyka niepełnosprawności intelektualnej doczekała się szerokiego opracowania w literaturze polskiej i światowej. Związek kompetencji społecznych i niepełnosprawności intelektualnej to zagadnienie, któremu poświęcono w publikacjach znacznie mniej miejsca. Te dwa pojęcia tworzą zestawienie z pogranicza psychologii społecznej i pedagogiki specjalnej. Pierwsza z nauk próbuje zdefiniować kompetencje społeczne i dokonuje ich interpretacji, druga zajmuje się osobą z niepełnosprawnością intelektualną jako jednym z obiektów swoich badań i rozważań teoretycznych. Książka jest próbą obszaru eksploracji, czyli związku niepełnosprawności intelektualnej i kompetencji społecznych." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12247.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13370.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Niepełnosprawność intelektualna / Remigiusz J. Kijak. - Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013. - 126 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Między Diagnozą a Działaniem)
Bibliogr. s. 120-126.
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka dotyczy podstawowych problemów życia i funkcjonowania osób z orzeczonym stopniem społecznej i psychicznej niesprawności. Zawiera ogólną charakterystykę osoby niepełnosprawnej intelektualnie i problemów, z jakimi styka się w codziennym społecznym życiu. Przedstawia także zakres świadczeń i ulg przewidzianych prawem dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Podkreślono w niej równiez obszar ekonomii społecznej, jako ważnego kierunku działań na rzecz włączania osób niepełnosprawnych intelektualnie do życia społecznego i równoprawnego bytowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15081.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11365.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.12)
Tom ten poświęcono w głównej mierze różnorodnym formom oddziaływania podmiotów środowiska społecznego, w tym głównie rodziny, na rzecz usamodzielniania, upodmiotowiania osób niepełnosprawnych. W stosowanych zabiegach terapeutycznych ukierunkowanych na treści modelu społecznego coraz częściej korzysta się z wiedzy i przesłanek nauk humanistycznych, w których to jednostka, w naszym przypadku niepełnosprawna, postrzega świat subiektywnie, uczestnicząc w nim na zasadzie własnej aktywności, podejmowania różnorodnych zadań, poszukiwania swojego miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10658.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-188.
Celem książki jest uzasadniona konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości. Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji- sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9928.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11552.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 461-513 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11177.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12215.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 461-513 i przy rozdziałach. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.126.III.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5279.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6557.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej