Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Gofron Beata
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Klebaniuk Jarosław (1967- )
(1)
Konovaluk Elena (1972- )
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ochocki Andrzej (1945- )
(1)
Organiściak-Krzykowska Anna
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Żuk Piotr (1972- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(6)
NAUCZANIE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
DEMOGRAFIA
(1)
DOSTĘP do OŚWIATY
(1)
EGALITARYZM
(1)
FUNKCJONALIZM (antropol. społ.)
(1)
KAPITALIZM
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KLASY SPOŁECZNE
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(1)
Nauczanie
(1)
OŚWIATA
(1)
POLITYKA REGIONALNA UE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
TRANSFORMACJA SYSTEMU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
nierówności edukacyjne
(11)
nierówności społeczne
(4)
ubóstwo
(4)
szkoła
(3)
wykluczenie społeczne
(3)
cele kształcenia
(2)
dydaktyka
(2)
formy kształcenia
(2)
kształcenie
(2)
metody nauczania
(2)
nauczyciel
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
rodzina zastępcza
(2)
uczeń
(2)
zasady nauczania
(2)
środki kształcenia
(2)
Caritas
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność gospodarcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
bezdomność
(1)
demografia
(1)
dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
edukacja
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
egalitaryzm
(1)
funkcjonalizm
(1)
homoseksualizm
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
kapitalizm
(1)
kapitał społeczny
(1)
klasa społeczna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
konkurencyjność
(1)
ludność
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
narkomania
(1)
nieletni przestępcy
(1)
nierówności ekonomiczne
(1)
nierówność płci
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
podział klasowy
(1)
polityka edukacyjna
(1)
polityka rodzinna
(1)
polityka społeczna
(1)
prawa dziecka
(1)
przedsiębiorczość
(1)
readaptacja społeczna
(1)
region
(1)
regionalizacja gospodarcza
(1)
resocjalizacja
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
równość szans
(1)
społeczeństwo
(1)
starzenie się
(1)
status społeczny
(1)
subkultura
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
szkolnictwo
(1)
transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
ubezpieczenie społeczne
(1)
utrzymanie dziecka
(1)
wykluczenie cyfrowe
(1)
wynagrodzenie
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. 339-360.
Książka poświęcona jest jakości kształcenia, jednakże punktem wyjścia w tych rozważaniach uczniono zagadnienie nierówności obserwowane we współczesnej szkole. Tematyka została zgrupowana wokół trzech zagadnień: oblicza nierówności edukacyjnych, problemy i dylematy szkoły, komunikacja w środowisku edukacyjnym. Książka pozwala lepiej poznać przemiany i oblicza współczesnej szkoły, jej osiągnięcia i trudności, a także ukazuje perspektywy możliwego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12689.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13737.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 218-229.
Istniejący w Polsce przed 1990 r. system oświaty, który na wyższym szczeblu miał charakter elitarny, w krótkim czasie i dość spontanicznie dostosował się do oczekiwań mas. W praktyce zmiany te następowały w dwóch wymiarach. Pierwszy polegał na zwiększeniu dostępności ścieżek edukacyjnych prowadzących do wyższego wykształcenia oraz na wzroście liczby miejsc na tym poziomie. Drugi obejmował zmiany wewnątrz poszczególnych szczebli i różnicowanie się instytucji. W efekcie tych zmian doszło do powstania rynku edukacyjnego oferującego większe niż dotychczas możliwości elastycznego kształtowania karier. Nieuchronnie prowadzi to również do zaostrzenia konkurencji między instytucjami edukacyjnymi i podziału na instytucje lepsze i gorsze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12682.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13729.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 373-401. Indeks.
Problem równości i sprawiedliwości przewija się przez całą historię myśli i praktyki społecznej. Refleksje na temat równości społecznej nie mogły ominąć również oświaty, ponieważ od wieków wykształcenie uznawane jest za wartość szczególnie cenną. Kwestia równości i jej braku w edukacji jest elementem szerszej problematyki egalitaryzmu społecznego. Publikacja analizuje zjawisko nierówności edukacyjnych jako jeden z istotnych przejawów funkcjonowania całego społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12690.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13738.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
"Ludzie pragną równości nawet w zniewoleniu - pisał ponad 150 lat temu Alexis de Tocqueville. Chociaż od tego czasu rządy i ich ideologiczne aparaty poczyniły wielkie postępy w sztuce legitymizowania nierówności, większość ludzi stale odczuwa deprywację w jakiejś sferze i raz po raz dochodzi do społecznych buntów na wielką skalę. Duch równości nie zginął i jest obecny we wszystkich wymiarach życia społecznego. Pokazanie wielowymiarowości i skomplikowania problemu nierówności jest wielką zaletą książki. Rozważania ogólne spotykają się w nich ze studiami bardzo szczegółowymi. I to dobrze: jest konkret i jest abstrakcja." (prof. dr hab. Jacek Raciborski)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12693.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13741.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja poświęcona jest interdyscyplinarnej debacie nad nierównościami społecznymi, takimi jak: nierówny dostęp do dóbr cenionych społecznie, szans rozwoju, edukacji, wykształcenia, pracy, zdrowia, prestiżu, władzy, dóbr materialnych, partycypacji społecznej. Analizując problem nierówności uwzględniono wartość kapitału społecznego. W niektórych artykułach zawarto analizę problemów z punktu widzenia kapitału ludzkiego, edukacyjnego i kulturowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12705.VI.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13748.VI.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 271-289. Indeks.
Nierówności społeczne oraz przemilczane w polskiej sferze publicznej podziały klasowe to główny temat artykułów znajdujących się w tej książce. Refleksja nad realizowanym w Polsce po 1989 roku modelem kapitalizmu nie powinna unikać opisywania różnych skutków społecznych realizowanej polityki. Zwłaszcza w czasie, gdy pytanie o kondycję kapitalizmu oraz możliwości jego przekształceń po krachu neoliberalnej wersji stosunków społeczno-ekonomicznych stało się sprawą otwartą i dyskutowaną na poziomie globalnym nie tylko w krajach peryferyjnych, ale również w państwach tworzących rdzeń systemu światowego. Stanowisko autorów ma często charakter polemiczny wobec poglądów i mitów wygłaszanych przez strategiczne instytucje obecnego porządku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11163.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12185.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Przedmiotem publikacji jest zróżnicowanie rozwoju polskich regionów badane z perspektywy uwarunkowań, rozmiarów oraz konsekwencji. Podjęto w niej próbę przedstawienia sytuacji społeczno-gospodarczej regionów Polski oraz roli instytucji rządowych i pozarządowych wobec tej sytuacji. Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny. Opracowanie składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje analizę sytuacji, zróżnicowań, zmian i strategii społeczno-gospodarczych regionów Polski. Druga poświęcona jest badaniu uwarunkowań pracy i rozwoju gospodarczego, regionalnych zróżnicowań kreatywności, znaczenia formalnej i nieformalnej aktywności gospodarczej w regionach oraz roli państwa w podnoszeniu konkurencyjności gospodarki. Część trzecia natomiast zawiera omówienie roli wymienionych w tytule sektorów w realizacji polityki wobec osób niepełnosprawnych oraz dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12884.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podręcznik częściowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12224.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13340.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 13. zmienione - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 356 stron ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 331-337, 346-356 i przy rozdziałach. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.46.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The social exclusion - factors of the risk, the prophylaxis, remedies.
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem referatów wygłoszonych na szóstej międzynarodowej konferencji naukowej "Wykluczenie społeczne - czynniki ryzyka, profilaktyka, remedia", zorganizowanej przez Instytut Pedagogiki PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Zgromadzone w niej referaty podzielono na trzy, odmienne tematycznie, części. Pierwsza z nich dotyczy złożoności zjawiska wykluczenia społecznego oraz jego źródeł. Kolejna przedstawia instytucje wspierające oraz formy i możliwości wyjścia z wykluczenia społecznego w sensie ogólnym. Część trzecia, ostatnia, prezentuje artykuły ukazujące praktyczne rozwiązania edukacyjne i resocjalizacyjne ułatwiające readaptację społeczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15922 [Magazyn 1], P.12037 [Magazyn 1], P.15919 [Magazyn 1], P.15921 [Magazyn 1], P.15920 [Magazyn 1], P.15918 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12035.VI.12 [Wypożyczalnia B], P.12036.VI.12 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13168.VI.12 [Czytelnia B], P.12034.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-200. Indeks.
Tytuł może się wydawać oczywisty i nie wzbudzać żadnych emocji, jeśli jednak zważymy na fakt, iż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu jednym z dominujących problemów wielu wpływowych środowisk, np. przeróżnych "ekologów", czy międzynarodowych organizacji, jak chociażby ONZ, była kwestia przeludnienia naszej planety, sprawa od razu wygląda nieco inaczej. Temat przeludnienia stał się fetyszem, takim samym mniej więcej jak kilka lat temu "globalizacja", dziś zaś "ocieplenie klimatu". Co gorsza, w niektórych krajach, jak chociażby w Chinach, państwo na serio zabrało się za regulowanie kwestii urodzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11443.XI.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej