Form of Work
Książki
(171)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Status
only on-site
(166)
available
(134)
unavailable
(10)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(40)
Wypożyczalnie
(104)
Czytelnie
(167)
Author
Kostera Monika (1963- )
(3)
Partycki Sławomir (1951- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Bitkowska Agnieszka
(2)
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Głowacka Maria Danuta
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Koziej Stanisław (1943- )
(2)
Kożuch Barbara (1950- )
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
Mojs Ewa
(2)
Pająk Kazimierz (1953- )
(2)
Piotrowski Włodzimierz
(2)
Polcyn Jan
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Zimniewicz Kazimierz (nauki ekonomiczne)
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Adamik Anna
(1)
Aluchna Maria
(1)
Auleytner Julian Marian (1948- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balińska Agata
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Banaszak-Dankowska Anna
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Betlej Alina
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bieńkowska Jolanta (ekonomia)
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Blacksell Mark (1942- )
(1)
Blicharz Jolanta (1961- )
(1)
Boberski Jakub
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borek Paweł (nauki historyczne)
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Bugdol Marek
(1)
Buglewicz Ksenia
(1)
Buła Piotr
(1)
Bywalec Magdalena
(1)
Bączek Jakub B
(1)
Bąk Tadeusz Władysław (1960- )
(1)
Bąk Tomasz
(1)
Błaut Robert
(1)
Chick Anne
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Ciupiński Andrzej
(1)
Coulton Gary
(1)
Cybula Piotr
(1)
Cybulko Anna
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Czarnecki Paweł (1980- )
(1)
Czarniawska Barbara (1948- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Deszczyński Przemysław (1956- )
(1)
Doh Jonathan (1960- )
(1)
Dolińska Małgorzata (1956- )
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Elak Leszek
(1)
Evans Christina
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fisher Alan
(1)
Francik Anna
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Galicki Jan
(1)
Getzen Thomas E
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Gitling Maciej
(1)
Glinka Beata
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gomółka Krystyna (1954- )
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzeganek-Więcek Brygida (1936- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(134)
2000 - 2009
(35)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(171)
Language
Polish
(170)
Sandawe
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(1)
Subject
ZARZĄDZANIE
(43)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(24)
ORGANIZACJA
(13)
TURYSTYKA
(11)
KADRY
(10)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(9)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(7)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(7)
SŁUŻBA ZDROWIA
(7)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(6)
INNOWACJE
(6)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
ONZ
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
USŁUGI
(5)
MARKETING
(4)
ORGANIZACJE
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(4)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
NATO
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRACA
(3)
TERRORYZM
(3)
ETNOGRAFIA
(2)
ETYKA BIZNESU
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
INFORMATYKA
(2)
INTERNET
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(2)
MENEDŻEROWIE
(2)
PRACOWNICY SOCJALNI
(2)
PRAWA CZŁOWIEKA
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
RACHUNKOWOŚĆ BUDŻETOWA
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
SPORT
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
WOJSKO
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(2)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(2)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
BANKI
(1)
BENCHMARKING
(1)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(1)
BLOGI
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
Banki
(1)
Biblioteki
(1)
CARITAS POLSKA
(1)
Crowdfunding
(1)
DOWODZENIE (wojsk.)
(1)
DZIAŁANIA SIECIOCENTRYCZNE
(1)
EKONOMIA
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
FUNDACJA
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GEOGRAFIA POLITYCZNA
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
HOLDINDI
(1)
HOLDINGI
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KONFLIKT 2008 r. GRUZIŃSKO-ROSYJSKI
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRAJOWY REJESTR SĄDOWY
(1)
Kapitał obcy przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIĘDZYNARODOWY FUNDUSZ WALUTOWY
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(1)
ORGANIZACJE CHARYTATYWNE
(1)
ORGANIZACJE GOSPODARCZE
(1)
ORGANIZACJE SPORTOWE
(1)
Organizacja
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
Subject: time
1989-
(8)
2001-
(8)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
2001-0
(2)
Subject: place
Polska
(2)
Azja
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(52)
PODRĘCZNIKI
(13)
Podręcznik
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Ekspertyza
(1)
INFORMATORY
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PORADNIKI
(1)
SŁOWNIKI
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
171 results Filter
Book
In basket
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 169-186.
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest koncepcją coraz szerzej wdrażaną w zarządzaniu firmami. Ogólnie polega ona na połączeniu działań mających budować przewagę konkurencyjną z podejmowaniem inicjatyw korzystnych dla otoczenia firmy i środowiska. Autorka przedstawiła: powstanie i ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej znaczenie we współpracy międzynarodowej, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i jej oddziaływanie na budowanie i utrwalanie wizerunku polskich organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17291 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17290 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Praca jest opracowaniem interesującym, zarówno w sensie poznawczym, jak i metodycznym oraz aplikacyjnym. Za szczególnie interesujące należy uznać rozważania przeprowadzone w rozdziale drugim, poświęconym doświadczeniom światowym, oraz w rozdziale czwartym, prezentującym wyniki badań przeprowadzonych na próbie trzydziestu polskich grup kapitałowych oraz cztery studia przypadków - Polimex-Mostostal SA, TP SA, GTC SA oraz TVN SA. (z recenzji dr. hab. Jana Jeżaka)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11606 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia na stronach 107-110.
Autorzy podjęli próbę ukazania ewolucji zarządzania od końca XIX do początku XXI wieku. Dzielą opisywany okres na trzy różniące się etapy - industrialny, modernistyczny i informacyjny. W przystępny sposób przedstawiają, jak zmiana warunków zewnętrznych skutkowała ewolucją narzędzi zarządzania w przestrzeni organizacyjnej. Wychodząc od zmian technicznych, poprzez zmiany społeczno-gospodarcze, prezentacja organizacji osadzona jest w szerszym kontekście. Czytelnik może więc poznać zarówno logikę otoczenia, uczestników organizacji, jak i ich wpływ na logikę jej funkcjonowania. Proponowany model wsparty jest przez jasny i uporządkowany wywód, znajdujący odbicie w strukturze. Rozdziały poświęcone zarządzaniu w przestrzeni organizacyjnej w każdym z okresów powielają logiczną strukturę - w każdym, poza nakreśleniem tła technologiczno-społeczno-gospodarczego, zobrazowane są zmiany zachodzące w obszarze struktury, strategii i kultury organizacyjnej charakterystyczne dla danego okresu. Podstawą do wyodrębnienia okresów poza zmianami technologicznymi jest też odrębna logika kierująca zarządzaniem - czytelnik obserwuje, jak w wyniku rozwoju technologicznego i społecznego w organizacjach zachodzi ewolucja, a najważniejszym instrumentem zarządzania staje się odpowiednio: struktura, strategia i wreszcie kultura. Zmiana ta znajduje odbicie w przejściu od prymatu wydajności, przez prymat konkurencyjności, do obowiązującego dziś prymatu przedsiębiorczości. Na uwagę zasługuje szczególnie opis okresu informacyjnego, który wymusza swoistą syntezę, na pierwszy rzut oka sprzecznych, rozwiązań przyjętych we wcześniejszych okresach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17063 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17062 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-212.
Książka prezentuje alternatywne ujęcia tradycyjnych tematów teorii organizacji: władza i racjonalność, przywództwo i zmiana, technika i porozumiewanie się. Uzupełnione są one nowszymi zagadnieniami, takimi jak globalizacja i wiedza narracyjna. Dominująca perspektywa to połączenie teorii neoinstytucjonalnej, konstruktywizmu i teorii aktora-sieci. Przedstawione w książce teorie ilustrowane są licznymi studiami przypadku. Uznanie roli aktorów społecznych jako wyzwalaczy lub hamulcowych aktualizacji złożonych procesów organizowania, ludzkie interakcje z władzą w tle, niezdeterminowane drogi porządkowania organizacji, wyjście poza racjonalność zakorzenioną w klasycznej myśli ekonomicznej – wszystko to powoduje, że fascynująca i oryginalna książka prof. B. Czarniawskiej jest ważnym źródłem mądrości dla poszukujących czegoś więcej niż powierzchowne odpowiedzi na pytania dotyczące współczesnego zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9936 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11573 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ewolucja metod organizatorskich / Marek Ćwiklicki. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011. - 205 s., [1] k. tabl. złoż. : il. ; 24 cm.
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, ISSN 1899-0428 ; nr 203)
Bibliogr. s. 176-191.
W monografii opisano mechanizmy wywołujące zmiany w koncepcjach i metodach organizatorskich z wykorzystaniem nomenklatury ewolucjonistycznej. Sformułowano wytyczne badania metod organizatorskich, zdefiniowano ogólne procesy ewolucyjne, np. adaptację, dyfuzję, paralelizm rozwojowy czy koewolucję. W wyniku przeprowadzonych studiów nad poszczególnymi mechanizmami ewolucji zaproponowano zarys metodyki badania i prognozowania rozwoju metod.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11914 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13091 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
O zmianie / [red. prowadzący Paweł Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 240 s. : il. ; 21 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 235-236.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on change, 2010.
Indeks.
Książka podpowiada, jak postępować w specyficznym dla organizacji okresie i skutecznie wprowadzać zmiany. Jedno jest bowiem pewne: tylko umiejętne zarządzanie zmianą może dziś zagwaratnować sukces. Czytelnik dowie się m.in.: kiedy zmiana jest niezbędna, a kiedy należy się z nią wstrzymać, w jaki sposób wprowadzać zmiany metodą perswazji oraz dlaczego impelentacja zmian jest konieczna w okresie rozwoju firmy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13579 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 259-275. Indeks.
Niniejsze opracowanie stanowi próbę opisu, wyjaśnienia i interpretacji wybranych przez autorów 264 pojęć występujących w obszarze pedagogiki pracy, która ma charakter interdyscyplinarny. W myśli, teoriach i praktyce pedagogicznej pojawiają się bowiem coraz częściej nowe, czasem trudne do jednoznacznego zrozumienia terminy, które są zapożyczane z innych dyscyplin naukowych lub językowych. Ponadto niektóre pojęcia, od lat już obecna w literaturze przedmiotu, niekiedy zyskują nowe, dodatkowe znaczenia. Książka jest więc wyjściem naprzeciw oczekiwaniom szerokiego kręgu osób, a zwłaszcza studentów pedagogiki, odczuwającym brak tego rodzaju opracowań na polskim rynku wydawniczym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15207 I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Monografie i Opracowania, ISSN 1689-6556 ; 197)
ISSN i numeracja serii gł.: 1899-3192 ; nr 153.
Bibliogr. s. 212-220.
Kluczowym wkładem Autora jest opracowanie metodyki identyfikacji struktury i natężenia występowania mechanizmów dostosowawczych systemów zarządzania regulujących sprawną adaptację i rozwój przedsiębiorstw. Rozważania Autora na temat roli przedsiębiorcy, przywódcy i menedżera/administratora należy uznać za inspirujące i głębokie. Zaprezentowana macierz potencjału dostosowawczego systemu zarządzania stanowi bardzo wartościowy, innowacyjny wkład do nauk o zarządzaniu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11102 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12081 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 131-139.
W książce przedstawiono aktualny system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Zostały w niej szczegółowo omówione najważniejsze struktury krajowe, regionalne oraz lokalne. Zaprezentowano w niej: współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką, zarys rozwoju i struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką w Polsce, stan obecny struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką w Polsce na szczeblach: ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym, otoczenie zewnętrzne (w tym organizacje międzynarodowe i struktury zagraniczne) a rozwiązania organizacyjne w Polsce. Publikacja jest swoistym podsumowaniem przeobrażeń w systemie organizacji i zarządzania turystyką w Polsce w pierwszych latach XXI wieku.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11215 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 12292 XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.11214 XX.3 [Czytelnia B], 12291 XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Finanse)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr., netogr. s. 522-537 i przy rozdz. Indeks.
Instytucje kredytowe to podmioty o specyficznym zakresie i modelu działania, których cele i stosowane praktyki biznesowe przynajmniej częściowo muszą respektować rolę, jaką przypisano im w gospodarce. To także podmioty o skomplikowanej strukturze własnościowej i organizacyjnej, dysponujące dużym potencjałem rozwojowym i realizujące swoje cele w warunkach globalizacji i wysokiej konkurencyjności. Niniejszy podręcznik to przekrojowe kompendium wiedzy z zakresu zarządzania instytucjami kredytowymi. Odnosi się on nie tylko do tego, czym te instytucje się zajmują, ale przede wszystkim skupia uwagę Czytelnika na tym, z jakimi uwarunkowaniami muszą się liczyć i jakich używać metod czy mechanizmów, aby działać sprawnie i efektywnie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17924 VIII.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17923 VIII.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Communicating for results : a guide for business and the professions, 2008.
Bibliogr. s. 584-628. Indeks.
Znakomity podręcznik wprowadzający w tematykę komunikacji międzyludzkiej w strukturach biznesowych. Zostały w nim przedstawione najważniejsze teorie i techniki służące skutecznej komunikacji we współczesnym świecie biznesu, przydatnie niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego. Czytelnik przeprowadzany jest krok po kroku przez cały proces komunikacyjny, poznając kwestie teoretyczne oraz aspekty bardziej zaawansowane (takie jak np. rozwiązywanie konfliktów, wpływ technologii na komunikację, przeszkody w komunikowaniu, krytyczne słuchanie), użyteczne na poszczególnych etapach, od rozmowy kwalifikacyjnej, poprzez tworzenie prezentacji aż do pełnienia funkcji kierowniczych. Książka, jako wprowadzenie w sferę skutecznego komunikowania, zawiera liczne przykłady dotyczące nawiązywania relacji i utrzymywania ich, rozwiązywania problemów, prowadzenia negocjacji oraz publicznego przemawiania. Celem ich jest wskazanie, jak powinna przebiegać komunikacja w organizacji oraz nauczenie podstawowych technik i sposobów komunikowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12062 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka "Podstawy strategii", została oparta na ósmym wydaniu "Exploring Corporate Strategy". Autorzy starają się pomóc w odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące rozwoju firmy, wdrażania innowacji oraz kierunku i sposobu zarządzania firmą. Odpowiedzi na te pytania dotyczą tak korporacji, jak i małych przedsiębiorstw, czy instytucji państwowych. W publikacji zawarte są przykładowe koncepcje strategii. "Podstawy strategii" to książka skierowana do studentów zarządzania wyższych uczelni różnych typów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10899 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Antropologia organizacji : metodologia badań terenowych / Monika Kostera. - Wyd. 1, 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. - 217, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Przedsiębiorczość)
Antropologia organizacji jest metodologią badań empirycznych, która cieszy się ogromną popularnością w krajach zachodnich, lecz w Polsce nadal jest mało znana. Literatura, jaka dotąd była wykorzystywana do takich badań, jest przede wszystkim obcojęzyczna i trudno dostępna dla polskiego czytelnika. Tymczasem antropologiczne badania organizacji umożliwiają ciekawe i istotne badania terenowe. Książka została napisana z myślą o studentach wydziałów nauk społecznych i humanistycznych oraz badaczach pragnących przeprowadzić własne badania terenowe organizacji na poziomie pracy dyplomowej, magisterskiej lub doktorskiej. Jej celem jest, z jednej strony - zapoznanie polskich czytelników z mało w Polsce znanymi antropologicznymi badaniami organizacji, z drugiej zaś - pomoc w poprawnym przeprowadzeniu takich badań i napisaniu na ich podstawie pracy. Książka powstała na podstawie doświadczeń badawczych autorki oraz badań dotyczących organizacji i literatury - tak pozycji klasycznych, jak i najbardziej aktualnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10406 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 201-204.
Compaliance jest to taki sposób organizacji przedsiębiorstwa, który redukuje do minimum ryzyko wystąpienia wszelkich nieprawidłowości. Autor w interdyscyplinarnym ujęciu przedstawia poszczególne elementy systemu Compliance. Książka może znacznie ułatwić zbudowanie struktury przedsiębiorstwa opartej na nowoczesnych standardach zarządzania. Przedstawione zagadnienia zostały poparte wieloma przykładami, zwłaszcza z Niemiec i Stanów Zjednoczonych, gdzie systemy Compliance są na porządku dziennym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12842 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf. nauk., grudzień 2009 r., Poznań.
Bibliogr. s. 163-[171].
Praca zawiera omówienie sposobów tworzenia innowacji w różnych obszarach przedsiębiorstwa, od zasad formułowania strategii, przez koncepcje marketingowe, projektowanie opakowań, do mozliwości uzyskiwania wsparcia z różnych programów pomocowych. Prezentuje wyniki badań dotyczących dyfuzji innowacji, barier ich rozwoju, a także sposobów ochrony własności. Doświadczenia z obszaru gospodarki polskiej oraz unijnej odniesione zostały do koncepcji realizowanych w Stanach Zjednoczonych. Całość publikacji podzielono na trzy części, z których pierwsza poświęcona została ogólnym warunkom innowacyjności przedsiębiorstw z perspektywy teoretycznej, organizacyjnej, modelowej, międzynarodowej i prawnej. W części drugiej ujęto referaty traktujące o innowacyjności w sektorze technologii informacyjnych, branży rolno-spożywczej oraz turystyce. Część rzecia prezentuje wpływ różnych czynników na innowacyjność organizacyjną i marketingową przedsiębiorstw. Bogate i użyteczne analizy wykonane przez autorów związanych z platformami oraz programami innowacyjnymi, umiejętnie wpleciono w rozważania teoretyczne na temat modeli, procedur i procesów innowacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11247 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12335 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-301.
Książka stanowi wartościowe studium teoretyczno-empiryczne określonych zależności ekonomicznych dotyczące uwarunkowań innowacyjności organizacji funkcjonujących w specyficznych warunkach regionu przemysłowego, jakim jest województwo śląskie. Autorka podejmuje tematykę, która odnosi się do uwarunkowań innowacji w skali mikro i mezo. Podjęty temat uważam za ważny, aktualny i wobec niewystarczających osiągnięć w zakresie budowy teorii czy wiedzy praktycznej, wymaga on różnokierunkowych badań. Każda terytorialne zorientowana sieć, aby móc się rozwijać dynamicznie, potrzebuje potencjału innowacyjnego, a tym samym nowych produktów, usług, technologii i systemów organizacyjnych. Nie maleje zainteresowanie badawcze problematyką innowacyjności. Ma to swoje uzasadnienie w głębokim, niemal zasadniczym znaczeniu innowacyjności w rozwoju i osiągnięciu przewagi strategicznej organizacji, a znajduje swoje odzwierciedlenie w opracowaniach naukowych powstających w wyniku badań prowadzonych w wielu krajach wysoko rozwiniętych. Prace takie muszą być kontynuowane ustawicznie, bowiem nieustannie zmieniają się uwarunkowania procesów innowacyjnych, co prowadzi do powstawania nowych okoliczności ich inicjacji. Niniejsza książka wpisuje się w listę tych opracowań, które mogą być bardzo pomocne w ocenie wspomnianych uwarunkowań. (Z recenzji prof. zw. dr. hab. Władysława Janasza)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12116 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13244 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera aneks.
Bibliogr. s. 255-259.
Prezentowany podręcznik zawiera usystematyzowany wykład z podstaw zarządzania, sprawdzony w toku wieloletnich zajęć dydaktycznych realizowanych przez autora na uczelniach wyższych i kursach dla kadry kierowniczej w różnych organizacjach sektora publicznego, wzbogacony o oceny wyniesione z praktyki zawodowej i badań empirycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14750 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15489 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 249-272.
Zaufanie w organizacji to ważny czynnik ułatwiający kooperacje oraz koordynacje społecznych interakcji. Zmniejsza potrzebę monitorowania zachowań pracowniczych i jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na satysfakcje z pracy. Brak zaufania wiąże się z kolei z dużymi kosztami ponoszonymi przez pracownika, głównie emocjonalnymi i transakcyjnymi, a umiejętność ich niwelowania odzwierciedla istniejący poziom zaufania. Brak zaufania w organizacji przyczynia się do jej dysfunkcjonalności. Uniemożliwiając podejmowanie dobrych decyzji, utrudnia tez rozwój więzi społecznych. Zaufanie znacznie ogranicza negatywne następstwa zmian organizacyjnych i ułatwia dokonywanie zmian w grupie pracowniczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11104 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12083 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Innowacyjne zarządzanie wiedzą / Jan Fazlagić. - Warszawa : Difin, 2014. - 294 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 281-287.
Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą. Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.14782 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15527 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 111-117.
W dyskusji o roli oraz znaczeniu pracowników we współczesnych organizacjach ścierają się różne poglądy i stanowiska. Autor pokazał: rolę pracownika i jego zachowań przedsiębiorczych wobec realizacji celów organizacji, zmiany zachodzące w tym zakresie w organizacji na różnych etapach rozwoju i funkcjonowania, istotę i znaczenie pracy zespołowej dla rynkowego powodzenia organizacji. Książka jest przeznaczona dla specjalistów z dziedziny zarządzania organizacjami, przedsiębiorczości, zarządzania zasobami ludzkimi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12257 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13380 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again