Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Barth Grzegorz
(1)
Copleston Frederick (1907-1994)
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Magier Piotr
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szudra Anna
(1)
Uzar Katarzyna
(1)
Łuka Magdalena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
PERSONALIZM
(4)
PEDAGOGIKA
(2)
WYCHOWANIE
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Etyka
(1)
FILOZOFIA
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
System wartości
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
personalizm
(7)
wychowanie
(4)
filozofia
(3)
pedagogika
(2)
August Comte
(1)
Bergson
(1)
Jan Paweł II
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
antropologia społeczna
(1)
apologetyka chrześcijańska
(1)
bezrobocie
(1)
edukacja kulturalna
(1)
egzystencjalizm
(1)
eklektyzm
(1)
fenomenologia
(1)
filozofia nauki
(1)
idealizm
(1)
indywidualizm
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konsekwencjalizm
(1)
metafizyka
(1)
neokrytycyzm
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika religii
(1)
praca
(1)
ruch spirytualistyczny
(1)
seksualność
(1)
sport
(1)
tomizm
(1)
wychowanie narodowe
(1)
wychowanie personalistyczne
(1)
wychowanie zdrowotne
(1)
zdrowie publiczne
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka katedry filozofii wychowania / red. Marian Nowak, Ewa Smołka, Anna Szudra, Katarzyna Uzar)
Personalistyczna filozofia wychowania bywa różnie rozumiana i uprawiana w obszarze współczesnej pedagogiki. Fakt ten znajduje również odzwierciedlenie w niniejszej książce. Wśród zamieszczonych w niej tekstów znalazły się artykuły ściśle związane z personalistyczną filozofią wychowania, ale również takie, w których "osoba" wydaje się być tylko tłem dla prowadzonych rozważań o charakterze pedagogicznym. Niektórzy autorzy umieszczają swoje wypowiedzi w ramach określonego nurtu filozofii personalistycznej, wielu zaś pomija źródła filozoficzne obranej przez siebie interpretacji faktów pedagogicznych. Publikacja jest próbą przybliżenia istniejących podejść do tytułowego zagadnienia, zarówno na gruncie pedagogiki, jak i filozofii. Traktując ją jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania w obszarze filozofii wychowania, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli, zwłaszcza w obszarze personalistycznych podstaw wychowania i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8225.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9571.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-301.
Zasadniczym celem monografii jest podjęcie analizy teoretycznej o charakterze filozoficzno-antropologicznym na temat wzajemnych wpływów, powiązań oraz uwarunkowań bezrobocia i osoby ludzkiej. Tak sformułowany cel wymaga wskazania na wynikające z faktu bezrobocia implikacje pedagogiczne. Równocześnie publikacja ta stawia sobie za cel określenie roli wychowania, i ogólnie pedagogiki, w przeciwdziałaniu bezrobociu. Celem publikacji jest także wskazanie potrzeby rozwoju swoistej pedagogii bezrobocia, przygotowującej osoby do funkcjonowania w sytuacji bezrobocia i wskazanie na drogi poprawy własnej sytuacji życiowej oraz niesienie pomocy w przeciwdziałaniu zjawisku bezrobocia poprzez wychowywanie człowieka do pełnej aktywności. Praca powstała w kontekście tego sposobu uprawiania refleksji pedagogicznej, który jest charakterystyczny dla pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania, głównym zaś przyjętym stanowiskiem teoretycznym i koncepcyjnym jest personalizm etyczny. Zastosowano metody analizy, interpretacji i eksplikacji zjawiska bezrobocia oraz człowieka bezrobotnego w świetle najnowszej literatury z zakresu nauk społecznych i filozoficznych. (Ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12097.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13212.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8085 [Magazyn 1], P.8084 [Magazyn 1], P.8086 [Magazyn 1], P.8088 [Magazyn 1], P.8087 [Magazyn 1], P.8089 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8012.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8013.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9346.IV.7 [Czytelnia B], 9345.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 11-14 czerwca 2007 r., Dąbrowica k. Lublina.
Streszcz. ang., fr., niem. przy niektórych ref.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja stanowi zbiór tekstów uczestników konferencji pt. "Antropologia i antropologiczne podstawy w Pedagogice Ogólnej", która odbyła się w czerwcu 2007 roku w Dąbrowicy k. Lublina. Wśród grup problemowych i bloków zagadnień znalazły sie następujące tematy: podstawy antropologiczne pedagogiki ogólnej, interdyscyplinarne podejście do pedagogiki ogólnej, antropologiczna aksjologia wychowania i rozwoju człowieka oraz antropologiczne podtsawy szczególnych obszarów badan pedagogiki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10331 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10330.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11848.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Personalizm : sympozja ; 3)
Bibliogr. przy pracach.
Personalizm jako refleksja nad osobą jest naukową syntezą łączącą teorię i praktykę, wiedzę i etykę, mysl i ethos, poznanie i działanie na rzecz ochrony osób. W nowoczesnym kształcie ten nurt filozoficzny skupia w sobie takie dziedziny jak: filozofia, antropologia teologiczna, psychologia, peagogika, etyka, medycyna, które próbują wyjaśnić fenomen osoby ludzkiej. Książka "Osoba a wychowanie" pozwoli dostrzec realność każdej indywidualnej osoby, jej wyjątkowość. piękno,a tym samym znaleźć drogę do jej człowieczeństwa, wytyczając nowe intelektualne szlaki dla współczesnej pedagogiki i edukacji zdrowotnej. Ufamy także, że posłuży jako impuls i przewodnik do tworzenia konkretnych programów przenikniętych duchem personalizmu w jednostkach szkolno-wychowawczych. (od redaktorów)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14596.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5047.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej