Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Brady Susan A
(1)
Braze David
(1)
Fowler Carol A
(1)
Freeman David E
(1)
Freeman Yvonne S
(1)
Fromkin Victoria
(1)
Hyams Nina
(1)
Kuczyński Marek (1969- )
(1)
Preston Peter
(1)
Rodman Robert
(1)
Szpyra Jolanta
(1)
Zawodniak Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Anglia
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
angielski
(5)
polski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
Język angielski
(2)
Językoznawstwo
(2)
CZYTANIE
(1)
English language
(1)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
Gramatyka
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
Leksykologia
(1)
Morfologia (językoznawstwo)
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
PSYCHOLOGY / General bisacsh
(1)
PSYCHOLOGY / Neuropsychology bisacsh
(1)
Phonology
(1)
Reading
(1)
Reading disability
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Struktury zadaniowe
(1)
Słowotwórstwo
(1)
Wymowa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Słowo kluczowe
phonology
(6)
morphology
(3)
phonetics
(2)
pronunciation
(2)
syntax
(2)
ELT
(1)
English language
(1)
disability
(1)
first language acquisition
(1)
foreign language
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
language and society
(1)
language system
(1)
linguistics
(1)
reading
(1)
second language acquisition
(1)
semantics
(1)
sentences
(1)
study and teaching
(1)
word formation
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(New directions in communication disorders research)
Includes bibliographical references and indexes.
Research into reading development and reading disabilities has been dominated by phonologically guided theories for several decades. In this volume, the authors of 11 chapters report on a wide array of current research topics, examining the scope, limits and implications of a phonological theory. The chapters are organized in four sections. The first concerns the nature of the relations between script and speech that make reading possible, considering how different theories of phonology may illuminate the implication of these relations for reading development and skill. The second set of chapters focuses on phonological factors in reading acquisition that pertain to early language development, effects of dialect, the role of instruction, and orthographic learning. The third section identifies factors beyond the phonological that may influence success in learning to read by examining cognitive limitations that are sometimes co-morbid with reading disabilities, contrasting the profiles of specific language impairment and dyslexia, and considering the impact of particular languages and orthographies on language acquisition. Finally, in the fourth section, behavioral-genetic and neurological methods are used to further develop explanations of reading differences and early literacy development. The volume is an essential resource for researchers interested in the cognitive foundations of reading and literacy, language and communication disorders, or psycholinguistics; and those working in reading disabilities, learning disabilities, special education, and the teaching of reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15684.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gimson's pronunciation of English. - 6 Edit. - London : Arnold, [2001]. - 339 s. ; 24 cm.
This revised edition in the field of English pronunciation gives an expanded treatment of world Englishes. The content has been extended, in particular the sections on language teaching and the measurement of sounds. This comprehensive study includes: historical background to the present sound systems; a detailed study of the present sound systems; changes in received pronunciation; the acoustic nature of English sounds; a section on stylistic variation in received pronunciation; rules concerning connected-spead processes; and an appendix on the teaching of English pronunciation. The book should be useful as a reference book for teachers of English as a foreign language and for students of English pronunciation at an advanced level of English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3122 [Magazyn 1], 4116 [Magazyn 2], P.3123 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3121.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4115.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 82)
Includes bibliographical references and index.
In view of recent debates on the global spread of English and its international lingua franca role, what pronunciation models are appropriate for millions of EFL learners? Which aspects of English phonetics should be taught to foreign students and which can be neglected with little loss to successful communication? How can English pronunciation be taught in an interesting and effective way which is both learner- and teacher-friendly, in accordance with the latest scholarly and technological achievements? This research-based book addresses these and many other fundamental issues that are currently at the centre of pronunciation teaching. It offers a wealth of new theoretical ideas and practical solutions to various phonodidactic problems that arise in EFL contexts, approaching pronunciation instruction from global and local perspectives and supporting its theoretical claims with extensive empirical evidence. It will be of interest to EFL teachers and teacher trainers, pronunciation specialists and students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15688.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 288-295) and index.
In this unique linguistics course-in-a-book, David and Yvonne Freeman explain essential linguistic concepts in a thorough, but manageable manner and show the connections between linguistic theory and classroom practice. They demonstrate that the greater a teacher's understanding of basic language structures and processes, the easier it is to make good decisions on tough topics like phonics, spelling, and grammar. They present: the basic concepts of linguistics in everyday language examples and activities that apply linguistics concepts to teaching reading, spelling, phonics, and grammar to all students, including English language learners end-of-chapter applications that link linguistic theory and classroom practice. Understand more about how language works, then use that knowledge to help your students learn. Turn prescriptive approaches into linguistic investigations. Get yourself and your students hooked on linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20492.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-219.
W procesie nabywania języka obcego rolę odgrywają różne czynniki, do których należy transfer, czyli wpływ języka rodzimego ucznia na jego kompetencję w języku docelowym. Tam, gdzie systemy są paralelne (np. w zdaniu polskim i angielskim szyk wyrazowy jest identyczny a przyswoić należy jedynie nowe formy wyrazów), przewiduje się stosunkowo łatwe przyswajanie materiału językowego, a tam, gdzie są one nieparalelne (np. inny szyk wyrazowy w zdaniu), przewiduje się utrudnienia. ; Dobra dydaktyka czerpie z dóbr takiej wiedzy, przesuwając częściowo wysiłek ucznia i nauczyciela na obszary wymagające więcej uwagi. Dostępne na rynku myśli lingwistycznej publikowane wyniki analiz mają jednak przeważnie charakter czysto akademicki, a ich potencjalna użyteczność do celów dydaktycznych nie została w ocenie wnioskodawcy jak dotąd zagospodarowana w stopniu zadowalającym. Podczas gdy zadowalającą zastosowalność badań w praktyce obserwuje się w przypadku nauk inżynieryjnych czy medycznych, w glottodydaktyce jest pod tym względem dużo do zrobienia. ; Celem przedłożonej monografii jest takie przedstawienie wyników badań autora, które badania te uczyni bezpośrednio zastosowalnymi w dydaktyce. Rynek myśli dydaktycznej i jej praktycznej implementacji oczekuje na taką publikację. Można nawet pójść dalej i stwierdzić, że rynek myśli oraz jej praktycznych zastosowań publikacji takiej wręcz się domaga. ; Monografia powstała na bazie kilkuletnich prac badawczych autora i jest głosem w dyskusji w obszarze językoznawstwa stosowanego - głosem, który konkretnie wskazuje, jak praca akademicka powinna przekładać się na glottodydaktykę. Książka jest zwieńczeniem badań, które dzięki wcześniejszym doświadczeniom w dziedzinie autor mógł przez ostatnie pięć lat prowadzić z perspektywy osoby zapoznanej zarówno z szerokim oceanem wiedzy teoretycznej jak i praktycznymi uwarunkowaniami glottodydaktyki. ; Kontrastywne zestawienia komponentów języka (np. podobne i niepodobne głoski polskie i angielskie, podobieństwa i różnice we fleksji i procesach słowotwórczych, pokrywające się i nie pokrywające się znaczenia słów, paralelna lub nieparalelna struktura frazy czy zdania) przedstawione zostały z takiej perspektywy, która, zachowując dyskurs akademicki, jest jednocześnie wartościowym materiałem dla praktyków. ; Czerpiąc z treści książki, osoby zaangażowane w dydaktykę języka angielskiego w Polsce i języka polskiego za granicą będą mogły tak rozkładać materiał i planować jego utrwalanie, aby optymalnie zagospodarować możliwości poznawcze ucznia. Język monografii (angielski) czyni jej treść dostępną nie tylko dla dydaktyków języka angielskiego w Polsce i środowiskach polonijnych, lecz również dla osób zaangażowanych w dydaktykę języka Polskiego jako obcego. Praca zapewne może też być inspiracją dla osób zaangażowanych w porównywanie innych języków i szukających zastosowalności praktycznej wyników swoich badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22695.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22694.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An introduction to language / Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams. - 11th edition. - Boston: Cengage, 2017 - XIX, 524 pages, 24 cm
Whether you are studying education, languages, cognitive science, psychology, anthropology, English, or teaching English as a Second Language (TESL), AN INTRODUCTION TO LANGUAGE, 11th Edition, offers the information you need in a clear and descriptive manner that assumes no prior knowledge of linguistics. This edition retains the blend of humor and broad coverage that have made the text a perennial best seller, while adding up-to-date information and new research that render each topic fresh, engaging, and current.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18097.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej