Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Celce-Murcia Marianne
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Olshtain Elite (1938- )
(1)
Roever Carsten
(1)
Taguchi Naoko 1967-
(1)
Yalden Janice
(1)
Yule George
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(3)
angielski
(2)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(2)
Słowo kluczowe
pragmatics
(5)
discourse
(2)
linguistics
(2)
second language acquisition
(2)
teaching
(2)
EFL
(1)
Interlanguage
(1)
language and culture
(1)
language learning
(1)
learning
(1)
lesson planning
(1)
planning
(1)
speech act
(1)
teacher education
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pragmatics / George Yule. - Oxford : Oxford University Press, [2002]. - XIV, 138 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
Autor
Słowo kluczowe: linguistics pragmatics
This is an introduction to pragmatics, the study of how people make sense of each other linguistically. The author explains, and illustrates, basic concepts such as the co-operative principle, deixis, and speech acts, providing a clear, concise foundation for further study.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2043.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (pages 285-320) and index.
Taguchi and Roever present the latest developments in second language pragmatics research, combining acquisitional and sociolinguistic perspectives.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22860.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22859.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Discourse and Context in Language Teaching: A Guide for Language Teachers" is part of the Cambridge Handbooks for Language for Language Teachers series. This book recommends that language teachers incorporate an awareness of discourse and pragmatics in their teaching if they wish to implement a communicative approach in their classrooms. After two introductory chapters on discourse and pragmatics, the authors show how a discourse perspective can enhance the teaching of traditional areas of linguistic knowledge and the teaching of language processing skills. This awareness of discourse is then carried over to curriculum development, assessment, and classroom research. With discussion questions and activities at the end of each chapter, this book can be used in methods courses or in-service training programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3624.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A contemporary view of second-language course design serves as a practice manual for the preparation of course materials. The text includes practical suggestions drawn from its coverage of speech act theory, discourse analysis, pragmatics, and interactional analysis.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.236.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.237.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Longman Applied Linguistics)
Includes bibliographical references (page 323) and index.
An understanding of sociocultural context is crucial in second language learning yet developing this awareness often poses a real challenge to the typical language learner. This book is a practical language teachers' guide that focuses on how to teach socially and culturally appropriate language for effective communication. Moving beyond a purely theoretical approach to pragmatics, the volume offers practical advice to teachers, with hands-on classroom tasks included in every chapter. Readers will be able to: * Identify possible causes of learner errors and choices in cross-cultural communication * Understand second language acquisition theories that support their classroom practices * Develop a pragmatics-focused instructional component, classroom-based assessments, and curricula * Help learners to become more strategic about their learning and performance of speech acts * Incorporate technology into their approach to teaching pragmatics This book aims to close the gap between what research in pragmatics has found and how language is generally taught today. It will be of interest to all language teachers, graduate students in language teaching and linguistics, teacher educators, and developers of materials for teaching language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17991.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej