Form of Work
Książki
(9)
Status
only on-site
(9)
available
(7)
Branch
Magazyny
(2)
Wypożyczalnie
(5)
Czytelnie
(9)
Author
Kruczek Zygmunt
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Bryła Paweł (ekonomia)
(1)
Buko Jacek
(1)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Lewandowski Henryk Jan
(1)
Majewski Janusz
(1)
Molenda Marcin
(1)
Orłowski Dominik
(1)
Woźniczko Magdalena
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
PRODUKT REGIONALNY
(5)
TURYSTYKA
(4)
AGROTURYSTYKA
(2)
KUCHNIA REGIONALNA
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
GOSPODARKA ŻYWNOŚCIOWA
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
Marketing
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
Produkt regionalny
(1)
Produkty ekologiczne
(1)
ROLNICTWO
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
TURYSTYKA KULINARNA
(1)
TURYSTYKA PRZEMYSŁOWA
(1)
USŁUGI
(1)
Żywność
(1)
Subject: time
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Francja
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
9 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 123-125.
Regionalny produkt kulinarny mieści się w promocji dziedzictwa kulinarnego poszczególnych gospodarstw domowych i ich rodzinnej tradycji żywieniowej. Następnie przenosi się on na środowisko regionalne, narodowe i dociera swą odmiennością na krańce świata. Wszystkie zakątki świata mogą pochwalić się różnymi niesamowitymi potrawami, które często stanowią tabu kulturowe w konsumpcji. Przyrządzane bywają na rozmaite, czasem naprawdę dziwne sposoby. Współczesne publikaq"e, skupiające się najczęściej na nadzwyczaj kolorowych obrazkach, niestety nie pokazują potraw stanowiących tajemnice narodów pod względem zawartości, techniki i sposobu sporządzania, a także warunków spożywania, np. na cmentarzu czy w buszu. Świat w dobie Internetu jeszcze długo nie będzie miał możliwości poznania kulturowej różnorodności kuchni świata, a w tym regionalnego dziedzictwa kulinarnego, które jest ważnym produktem turystycznym przyciągającym swoistą odmiennością zainteresowanych gości - podróżników, pragnących poznać odmienność kulinarną regionu. W opracowaniach krajowych odnosimy się do poszczególnych województw, natomiast mówiąc o produkcie regionalnym należy wyjść poza granice Polski czy Europy mając na względzie zainteresowania turystów z różnych stron świata. Warto wypromować ofertę, która - z jednej strony oryginalna regionalnie - będzie akceptowalna i interesująca jako atrakcja kulinarna dla turystów z krajów odmiennych kulturowo - klimatycznie, obyczajowo i religijnie. Tę zasadę powinni poznać uczniowie w czasie szkolenia, a także kucharze i restauratorzy promujący w zakładach swoje oryginalne specjalności. Tak przygotowana oferta powinna również promować tereny wiejskie, które są kolebką tradycji kulinarnych i ekologicznego pozyskiwania żywienia. Promocja danego rejonu poprzez produkt regionalny stawia przed nami jeszcze wiele pytań, a zastosowanie i promocja właściwego produktu w tworzeniu i organizacji zakładów folklorystycznych odgrywa istotną rolę w stworzeniu oferty, pozwalającej pozyskać konsumentów - turystów z różnych stron świata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15308 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka koncentruje się na zjawsiku wiejskiego produktu turystycznego. Składa się z dwóch częśći: pierwszą tworzą artykuły naukowe poświęcone analizie poduktowego podejścia w turystyce wiejskiej, druga to komunikaty o zróżnicowanej tematyce, w większości dotyczącej także produktu turystycznego. Publikacja podejmuje również termat roli Internetu w marketingu wiejskiego produktu turystycznego oraz przedstawia informacje dotyczące międzynarodowych targów AGROTRAVEL.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13403 XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 185-[199].
Ksiązka stanowi kompendium wiedzy o turystyce przemysłowej. Poza tym jej celem jest zdefiniowanie regionalnego produktu turystycznego, pokazanie jej specyfiki i kreatorów oraz procesu jego tworzenia wykorzystującego dziedzictwo przemysłowe. Opracowanie zawiera równiez studia przypadku pokazujące, jak w praktyce dokonuje się proces tworzenia regionalnego przemysłowego produktu turystycznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15098 XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15998 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 247-[256].
Turystyka kulinarna, jako jeden z ważniejszych segementów turystyki, w ostatnich latach rozwija się dynamicznie. Coraz więcej turystów jest zainteresowanych poznawaniem kuchni i tradycji kulinarnych osób w innych krajach czy regionach, próbując charakterystycznych produktów żywnościowych i potraw. Pozwala na to szybko rozwijająca się gastronomia, zapewniająca mieszkańcom i turystom możliwość konsumpcji tradycyjnych posiłków, często również w autentycznej oprawie. Wyjątkowa i oryginalna oferta gastronomiczna może wspomagać rozwój miejscowości pozbawionych walorów przyrodniczych czy kulturowych. Autorzy przedstawili m.in.: istotę turystyki kulinarnej, znaczenie gastronomii w turystyce, sztukę kulinarną, rodzaje i formy organizacji turystyki kulinarnej, kuchnię polską i jej tradycje żywieniowe, kuchnie regionalne w Polsce, tradycyjne i regionalne produkty żywnościowe w Polsce oraz ich ochronę w Unii Europejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15054 XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15954 XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 387-407.
Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział dotyczy zagadnień terminologicznych, jak również zawiera omówienie stanu wiedzy na podstawie literatury przedmiotu. W swym charakterze przyjmuje profil teoretyczny i stanowi kontekst uzasadnienia problemu. W rozdziale drugim skupiono się na przedstawieniu własnych badań empirycznych wśród sprzedawców produktów regionalnych i ekologicznych. Uczyniono to w dwu próbach, obejmujących kierowników sklepów spożywczych w Polsce i przedstawicieli specjalistycznych punktów sprzedaży detalicznej we Francji. Ponadto ukazano studia przypadku czterech firm specjalizujących się w dystrybucji produktów regionalnych i ekologicznych we Francji na podstawie wywiadów pogłębionych i analizy zawartości ich stron internetowych. Ostatni rozdział pracy poświęcony jest prezentacji własnych wyników badań w dwu próbach konsumentów: reprezentatywnej dla dorosłych mieszkańców Polski i złożonej z młodych i wykształconych konsumentów. Na podstawie analizy danych uzyskanych w pierwszej z nich przeprowadzono weryfikację hipotez badawczych dotyczących zależności między kluczowymi zmiennymi. W aneksie omówiono europejskie oznaczenia jakości produktów regionalnych i ekologicznych, jak również wybrane oznaczenia nadawane przez instytucje krajowe, szczególnie w Polsce i we Francji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18447 XIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18446 XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9838 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9837 XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11375 XXI.1 [Czytelnia B], 11374 XXI.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-297.
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14408 XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15309 XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13448 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na książce zbędny ISSN.
Książka stanowi kompendium wiedzy o aktualnym stanie sektora rolnego. Przedstawiono w nim, oprócz podstawowych danych o Polsce, również poszerzone informacje dotyczące poszczególnych rodzajów produkcji rolnej. Ponadto omówiono zagadnienia dotyczące realizacji polityki wsparcia rolnictwa, obszarów wiejskich i rybołówstwa, które wynikają z mechanizmów Wspólnej polityki Rolnej. Dopełnieniem są dane dotyczące polskiego handlu zagranicznego artykułami rolno-spożywczymi oraz informacje o najważniejszych instytucjach obsługujących ten sektor gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16023 XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again