Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(9)
Status
only on-site
(9)
available
(8)
Branch
Magazyny
(2)
Wypo┼╝yczalnie
(6)
Czytelnie
(9)
Author
Kruczek Zygmunt
(2)
Zmy┼Ťlony Piotr
(2)
Bryła Paweł (ekonomia)
(1)
Buko Jacek
(1)
J─Ödrysiak Tadeusz
(1)
Lewandowski Henryk Jan
(1)
Majewski Janusz
(1)
Molenda Marcin
(1)
Orłowski Dominik
(1)
Wo┼║niczko Magdalena
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
PRODUKT REGIONALNY
(5)
TURYSTYKA
(4)
AGROTURYSTYKA
(2)
KUCHNIA REGIONALNA
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
GOSPODARKA ŻYWNOŚCIOWA
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
Marketing
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
Produkt regionalny
(1)
Produkty ekologiczne
(1)
ROLNICTWO
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
TURYSTYKA KULINARNA
(1)
TURYSTYKA PRZEMYSŁOWA
(1)
USŁUGI
(1)
┼╗ywno┼Ť─ç
(1)
Subject: time
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Francja
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
9 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 123-125.
Regionalny produkt kulinarny mie┼Ťci si─Ö w promocji dziedzictwa kulinarnego poszczeg├│lnych gospodarstw domowych i ich rodzinnej tradycji ┼╝ywieniowej. Nast─Öpnie przenosi si─Ö on na ┼Ťrodowisko regionalne, narodowe i dociera sw─ů odmienno┼Ťci─ů na kra┼äce ┼Ťwiata. Wszystkie zak─ůtki ┼Ťwiata mog─ů pochwali─ç si─Ö r├│┼╝nymi niesamowitymi potrawami, kt├│re cz─Östo stanowi─ů tabu kulturowe w konsumpcji. Przyrz─ůdzane bywaj─ů na rozmaite, czasem naprawd─Ö dziwne sposoby. Wsp├│┼éczesne publikaq"e, skupiaj─ůce si─Ö najcz─Ö┼Ťciej na nadzwyczaj kolorowych obrazkach, niestety nie pokazuj─ů potraw stanowi─ůcych tajemnice narod├│w pod wzgl─Ödem zawarto┼Ťci, techniki i sposobu sporz─ůdzania, a tak┼╝e warunk├│w spo┼╝ywania, np. na cmentarzu czy w buszu. ┼Üwiat w dobie Internetu jeszcze d┼éugo nie b─Ödzie mia┼é mo┼╝liwo┼Ťci poznania kulturowej r├│┼╝norodno┼Ťci kuchni ┼Ťwiata, a w tym regionalnego dziedzictwa kulinarnego, kt├│re jest wa┼╝nym produktem turystycznym przyci─ůgaj─ůcym swoist─ů odmienno┼Ťci─ů zainteresowanych go┼Ťci - podr├│┼╝nik├│w, pragn─ůcych pozna─ç odmienno┼Ť─ç kulinarn─ů regionu. W opracowaniach krajowych odnosimy si─Ö do poszczeg├│lnych wojew├│dztw, natomiast m├│wi─ůc o produkcie regionalnym nale┼╝y wyj┼Ť─ç poza granice Polski czy Europy maj─ůc na wzgl─Ödzie zainteresowania turyst├│w z r├│┼╝nych stron ┼Ťwiata. Warto wypromowa─ç ofert─Ö, kt├│ra - z jednej strony oryginalna regionalnie - b─Ödzie akceptowalna i interesuj─ůca jako atrakcja kulinarna dla turyst├│w z kraj├│w odmiennych kulturowo - klimatycznie, obyczajowo i religijnie. T─Ö zasad─Ö powinni pozna─ç uczniowie w czasie szkolenia, a tak┼╝e kucharze i restauratorzy promuj─ůcy w zak┼éadach swoje oryginalne specjalno┼Ťci. Tak przygotowana oferta powinna r├│wnie┼╝ promowa─ç tereny wiejskie, kt├│re s─ů kolebk─ů tradycji kulinarnych i ekologicznego pozyskiwania ┼╝ywienia. Promocja danego rejonu poprzez produkt regionalny stawia przed nami jeszcze wiele pyta┼ä, a zastosowanie i promocja w┼éa┼Ťciwego produktu w tworzeniu i organizacji zak┼éad├│w folklorystycznych odgrywa istotn─ů rol─Ö w stworzeniu oferty, pozwalaj─ůcej pozyska─ç konsument├│w - turyst├│w z r├│┼╝nych stron ┼Ťwiata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15308 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka koncentruje si─Ö na zjawsiku wiejskiego produktu turystycznego. Sk┼éada si─Ö z dw├│ch cz─Ö┼Ť─çi: pierwsz─ů tworz─ů artyku┼éy naukowe po┼Ťwi─Öcone analizie poduktowego podej┼Ťcia w turystyce wiejskiej, druga to komunikaty o zr├│┼╝nicowanej tematyce, w wi─Ökszo┼Ťci dotycz─ůcej tak┼╝e produktu turystycznego. Publikacja podejmuje r├│wnie┼╝ termat roli Internetu w marketingu wiejskiego produktu turystycznego oraz przedstawia informacje dotycz─ůce mi─Ödzynarodowych targ├│w AGROTRAVEL.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13403 XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 185-[199].
Ksi─ůzka stanowi kompendium wiedzy o turystyce przemys┼éowej. Poza tym jej celem jest zdefiniowanie regionalnego produktu turystycznego, pokazanie jej specyfiki i kreator├│w oraz procesu jego tworzenia wykorzystuj─ůcego dziedzictwo przemys┼éowe. Opracowanie zawiera r├│wniez studia przypadku pokazuj─ůce, jak w praktyce dokonuje si─Ö proces tworzenia regionalnego przemys┼éowego produktu turystycznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15098 XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15998 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 247-[256].
Turystyka kulinarna, jako jeden z wa┼╝niejszych segement├│w turystyki, w ostatnich latach rozwija si─Ö dynamicznie. Coraz wi─Öcej turyst├│w jest zainteresowanych poznawaniem kuchni i tradycji kulinarnych os├│b w innych krajach czy regionach, pr├│buj─ůc charakterystycznych produkt├│w ┼╝ywno┼Ťciowych i potraw. Pozwala na to szybko rozwijaj─ůca si─Ö gastronomia, zapewniaj─ůca mieszka┼äcom i turystom mo┼╝liwo┼Ť─ç konsumpcji tradycyjnych posi┼ék├│w, cz─Östo r├│wnie┼╝ w autentycznej oprawie. Wyj─ůtkowa i oryginalna oferta gastronomiczna mo┼╝e wspomaga─ç rozw├│j miejscowo┼Ťci pozbawionych walor├│w przyrodniczych czy kulturowych. Autorzy przedstawili m.in.: istot─Ö turystyki kulinarnej, znaczenie gastronomii w turystyce, sztuk─Ö kulinarn─ů, rodzaje i formy organizacji turystyki kulinarnej, kuchni─Ö polsk─ů i jej tradycje ┼╝ywieniowe, kuchnie regionalne w Polsce, tradycyjne i regionalne produkty ┼╝ywno┼Ťciowe w Polsce oraz ich ochron─Ö w Unii Europejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15054 XX.1.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15954 XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 387-407.
Praca sk┼éada si─Ö z trzech rozdzia┼é├│w. Pierwszy rozdzia┼é dotyczy zagadnie┼ä terminologicznych, jak r├│wnie┼╝ zawiera om├│wienie stanu wiedzy na podstawie literatury przedmiotu. W swym charakterze przyjmuje profil teoretyczny i stanowi kontekst uzasadnienia problemu. W rozdziale drugim skupiono si─Ö na przedstawieniu w┼éasnych bada┼ä empirycznych w┼Ťr├│d sprzedawc├│w produkt├│w regionalnych i ekologicznych. Uczyniono to w dwu pr├│bach, obejmuj─ůcych kierownik├│w sklep├│w spo┼╝ywczych w Polsce i przedstawicieli specjalistycznych punkt├│w sprzeda┼╝y detalicznej we Francji. Ponadto ukazano studia przypadku czterech firm specjalizuj─ůcych si─Ö w dystrybucji produkt├│w regionalnych i ekologicznych we Francji na podstawie wywiad├│w pog┼é─Öbionych i analizy zawarto┼Ťci ich stron internetowych. Ostatni rozdzia┼é pracy po┼Ťwi─Öcony jest prezentacji w┼éasnych wynik├│w bada┼ä w dwu pr├│bach konsument├│w: reprezentatywnej dla doros┼éych mieszka┼äc├│w Polski i z┼éo┼╝onej z m┼éodych i wykszta┼éconych konsument├│w. Na podstawie analizy danych uzyskanych w pierwszej z nich przeprowadzono weryfikacj─Ö hipotez badawczych dotycz─ůcych zale┼╝no┼Ťci mi─Ödzy kluczowymi zmiennymi. W aneksie om├│wiono europejskie oznaczenia jako┼Ťci produkt├│w regionalnych i ekologicznych, jak r├│wnie┼╝ wybrane oznaczenia nadawane przez instytucje krajowe, szczeg├│lnie w Polsce i we Francji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18447 XIII.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18446 XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9838 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9837 XXI.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11375 XXI.1 [Czytelnia B], 11374 XXI.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-297.
Podr─Öcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studi├│w uzupe┼éniaj─ůcych magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kszta┼écenia (za┼é─ůcznik nr 108 do Rozporz─ůdzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wy┼╝szego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne ┼Ťwiata wed┼éug UNWTO, opisano gospodark─Ö turystyczn─ů w regionach, tworzenie regionalnych produkt├│w turystycznych, om├│wiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przyk┼éady ilustruj─ůce zagadnienia teoretyczne.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14408 XXI.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15309 XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczeg├│lnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowa┼ä naukowych pi─Öciotomowego wydania "Zeszyt├│w Naukowych Uniwersytetu Szczeci┼äskiego" serii Ekonomiczne Problemy Us┼éug przygotowanych przez przedstawicieli najwa┼╝niejszych o┼Ťrodk├│w naukowych w Polsce zajmuj─ůcych si─Ö zagadnieniami turystyki, zw┼éaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Poda┼╝ turystyczna jako determinanta kszta┼étowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsi─Öbiorstw turystycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13448 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na ksi─ů┼╝ce zb─Ödny ISSN.
Ksi─ů┼╝ka stanowi kompendium wiedzy o aktualnym stanie sektora rolnego. Przedstawiono w nim, opr├│cz podstawowych danych o Polsce, r├│wnie┼╝ poszerzone informacje dotycz─ůce poszczeg├│lnych rodzaj├│w produkcji rolnej. Ponadto om├│wiono zagadnienia dotycz─ůce realizacji polityki wsparcia rolnictwa, obszar├│w wiejskich i rybo┼é├│wstwa, kt├│re wynikaj─ů z mechanizm├│w Wsp├│lnej polityki Rolnej. Dope┼énieniem s─ů dane dotycz─ůce polskiego handlu zagranicznego artyku┼éami rolno-spo┼╝ywczymi oraz informacje o najwa┼╝niejszych instytucjach obs┼éuguj─ůcych ten sektor gospodarki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19912 XVII.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16023 XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again