Form of Work
Książki
(370)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje fachowe
(9)
Czasopisma
(1)
Status
only on-site
(353)
available
(320)
unavailable
(25)
unknown
(10)
Branch
Magazyny
(114)
Wypożyczalnie
(235)
Czytelnie
(359)
Author
Romanowska Maria (1947- )
(5)
Gierszewska Grażyna
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Baruk Jerzy
(3)
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Buko Jacek
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Grzywacz Jacek
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Mruk Henryk
(3)
Mucha-Szajek Ewa
(3)
Nowacki Robert
(3)
Podstawka Marian
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Rymarczyk Jan (1944- )
(3)
Siwiński Wiesław (1934- )
(3)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(3)
Berbeka Jadwiga
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Blaik Piotr
(2)
Borodako Krzysztof
(2)
Borusiak Barbara
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Domiter Małgorzata
(2)
Drelich-Skulska Bogusława
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Glinka Beata
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Halemba Piotr (1966- )
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Jamka Beata (1961- )
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Kotapski Roman
(2)
Kozłowski Remigiusz
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
McCrary Stuart A
(2)
Michalczyk Wawrzyniec
(2)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(2)
Morawska Sylwia
(2)
Mrozowicz Kazimierz
(2)
Nowak Edward (1951- )
(2)
Panfil Marek
(2)
Partycki Sławomir (1951- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Pomykalska Bożyna
(2)
Pomykalski Przemysław
(2)
Radło Mariusz-Jan
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Skalik Jan
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Smalec Agnieszka
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Welsyng Cezary
(2)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(2)
Adamczuk Franciszek
(1)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Adamska-Mieruszewska Joanna
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Alejziak Wiesław (1960- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Andruszkiewicz Krzysztof (1953- )
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Antonowicz Alicja (organizacja i zarządzanie)
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Bajdak Andrzej
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Baranowski Paweł (1981- )
(1)
Barska Anetta
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Batko Barbara
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Bednarczyk Małgorzata (1951- )
(1)
Bednarska Hanna
(1)
Bednarska Marlena
(1)
Bednarski Lech (1929-2006)
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Bernacki Andrzej (1930- )
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Bielińska Irena
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Bień Witold (1927- )
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(301)
2000 - 2009
(66)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(41)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(371)
Language
Polish
(370)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(18)
Menedżerowie
(7)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Ekonomiści
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Urzędnicy
(1)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(153)
ZARZĄDZANIE
(45)
TURYSTYKA
(30)
INNOWACJE
(22)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(16)
Przedsiębiorstwo
(13)
KADRY
(12)
MARKETING
(12)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(10)
Zarządzanie
(10)
Innowacje
(9)
RACHUNKOWOŚĆ
(9)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(9)
FINANSE
(8)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(8)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(8)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
USŁUGI
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
GLOBALIZACJA
(6)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(6)
MIKROEKONOMIA
(6)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(6)
BUDOWNICTWO
(5)
GOSPODARKA
(5)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(5)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(5)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(5)
EKONOMIA
(4)
Finanse przedsiębiorstwa
(4)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(4)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(4)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(4)
Turystyka
(4)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(3)
Ekonomia
(3)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(3)
HOTELARSTWO
(3)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KULTURA FIZYCZNA
(3)
MARKETING STRATEGICZNY
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
MOTYWACJA PRACY
(3)
OTOCZENIE FIRMY
(3)
PRAWO HANDLOWE
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
UPADŁOŚĆ
(3)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Analiza finansowa
(2)
BUDŻET
(2)
CONTROLLING
(2)
DECYZJE
(2)
Decyzje
(2)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
FINANSE PUBLICZNE
(2)
Finansowanie
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(2)
HANDEL ZAGRANICZNY
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
Inwestycje
(2)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(2)
KONKURENCJA
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
Konkurencyjność
(2)
MARKETING PARTNERSKI
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
Marketing
(2)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
OUTSOURCING
(2)
Otoczenie firmy
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POPYT
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO RODZINNE
(2)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(2)
PUBLIC RELATIONS
(2)
Praca
(2)
RYZYKO FINANSOWE
(2)
RYZYKO UBEZPIECZENIOWE
(2)
SPORT
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
Startup
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
UBEZPIECZENIA
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
WSPÓŁDZIAŁANIE
(2)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(2)
ZDOLNOŚCI
(2)
Zatrudnienie
(2)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
Subject: time
2001-
(33)
1989-
(17)
2001-0
(14)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(10)
Azja
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA POŁUDNIOWA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(90)
PODRĘCZNIKI
(23)
Monografia
(10)
Podręcznik
(10)
Praca zbiorowa
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Opracowanie
(5)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIK
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
INFORMATORY
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
PORADNIKI
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(30)
Zarządzanie i marketing
(19)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
371 results Filter
Book
In basket
Analiza finansowa w przedsiębiorstwie / Lech Bednarski. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. - 208, [1] s. : tab., schematy ; 24 cm.
W książce omówiono całość zagadnień dotyczących analizy finansowej przedsiębiorstwa działającego w warunkach gospodarki rynkowej. Opisano istotę, przedmiot, metody i źródła tej analizy, a także zaprezentowano syntetyczną analizę wyniku finansowego przedsiębiorstwa, analizę ogólną i wskaźnikową danych bilansu oraz rachunku zysków i strat, analizę rentowności, przychodów ze sprzedaży i kosztów ich osiągnięcia, analizę wartości dodanej oraz analizę przepływów finansowych. Takie kompleksowe ujęcie tej tematyki pozwala na ocenę działalności przedsiębiorstwa, jego efektywności i kondycji finansowej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych, praktyków gospodarczych, uczestników kursów doskonalących kwalifikacje zawodowe pracowników ekonomicznych finansowo-księgowych a także menedżerów i biegłych rewidentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2941 [Magazyn 1], P.1720 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1852 VIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2939 VIII.5 [Czytelnia C], P.1721 VIII.5 [Czytelnia C], P.1719 VIII.5 [Czytelnia C] (3 egz.)
Book
In basket
Organizacja procesowa / Piotr Grajewski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2016. - 206 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. 203-206.
Współczesne organizacje wciąż poszukują nowych rozwiązań w zakresie struktur organizacyjnych, co się wiąże m.in. z koniecznością sprostania wymaganiom rynku. Jedną z takich propozycji jest organizacja procesowa, która zapewnia większy niż w formach klasycznych dynamizm działania systemu organizacyjnego, a jednocześnie pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa. Jednakże projektowanie i konfiguracja organizacji procesowej jest przedsięwzięciem skomplikowanym, zwłaszcza że oznacza poruszanie się po gruncie słabo jeszcze rozpoznanym zarówno przez praktyków, jak i teoretyków zarządzania. Dlatego też podręcznik Organizacja procesowa. Projektowanie i konfiguracja, przybliżając problematykę działania tego typu organizacji, powinien zainspirować menedżerów do poszukiwania możliwości rozwoju własnych firm w tym właśnie kierunku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16149 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16148 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Excel w firmie / Michael Kolberg. - Wrocław : "Robomatic", 2001. - 479, [3] s. : rys. ; 24 cm.
Słowo kluczowe: przedsiębiorstwo ; Excel
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1366 [Magazyn 2], 1192 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
(ABC Przedsiębiorcy)
Na okł. i s. tyt.: Praktyczny poradnik z przykładami.
W oparciu o uzyskane i odpowiednio przetworzone informacje analityczne, wynikające głównie ze sprawozdań finansowych, można dokonać komplek­sowej analizy jednostki gospodarczej. Wyniki tej oceny są podstawą do podejmowania różnorodnych decyzji. Książka koncentruje się właśnie na ocenie zjawisk i procesów finansowych zachodzących w przedsiębiorstwie. Praca stanowi oryginalne podejście do problematyki związanej z analizą finansową. Podręcznik jest wartościową pozycją, która powinna być szeroko wykorzystywana przez studentów studiów ekonomicznych i słuchaczy studiów podyplomowych z rachunkowości i zarządzania finansami przedsiębiorstw, czy też studiów menedżerskich. Może także stanowić interesującą pozycję literaturową, wykorzystywaną przez praktyków chcących w sposób profesjonalny dokonywać oceny sytuacji finansowej własnego przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8180 VIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9517 VIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 183-185.
Opis Spis treści Recenzje Dodatki Opinie Niniejsza publikacja, poświęcona sprawozdawczości zarządczej, wypełnia lukę na rynku pozycji podejmujących zagadnienia z rachunkowości zarządczej. Istotną zaletą książki jest kompleksowa prezentacja problematyki sprawozdawczości zarządczej i jej wykorzystania w przedsiębiorstwach. Rozważania teoretyczne autorzy poparli praktycznymi przykładami i obszernym studium przypadku. Podręcznik będzie przydatny właścicielom przedsiębiorstw, kadrze menedżerskiej, specjalistom ds. rachunkowości zarządczej, a także controllerom. Przedstawiona w nim tematyka jest ważna również dla studentów kierunków ekonomicznych i słuchaczy studiów podyplomowych z controllingu, rachunkowości zarządczej, sprawozdawczości, analizy finansowej i zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14307 VIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15226 VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 641-665 i przy rozdz. Indeks.
Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Przedstawiono różne ujęcia i rodzaje kategorii wartości - od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne. Zaprezentowano wszechstronnie wszystkie stosowane współcześnie metody wyceny od wyceny przedsiębiorstwa na podstawie bilansu według MSR/MSSF, po wycenę przedsiębiorstwa na rynkach kapitałowych, z uwzględnieniem analizy fundamentalnej i kalkulacji kosztu kapitału, wycenę oczekiwań inwestorów, ryzyka przedsiębiorstwa, metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych, zdyskontowanych dywidend, wycenę metodą APV, metodą zdyskontowanych zysków ekonomicznych, metodą porównawczą i za pomocą opcji rzeczywistych. Uwzględniono także specyfikę wyceny różnego rodzaju biznesów, jak również nowych obszarów działalności przedsiębiorstwa. Wszystkie obszary wyceny przedsiębiorstwa zostały przedstawione w połączeniu z konkretnymi przykładami.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13484 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11609 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12820 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan : zastosowania i przykłady / Zbigniew Pawlak. - Warszawa : "Poltext", [dr. 2011], cop. 2001. - 284 s. : il. ; 24 cm.
(Warsztaty Menedżerskie.)
Data dr. ustalona na podstwie rozmowy z wydawcą.
Na s. red. cop. 2001.
Bibliogr.
Książka w przystępny, a jednocześnie kompleksowy sposób ukazuje ogólne zasady, standardy techniki przygotowywania biznesplanów. Autor wyjaśnia jak budować profesjonalny biznesplan, a także czym się kierować dokonując analizy i oceny tego dokumentu. W książce zwrócono uwagę na kluczową rolę biznesplanu w uruchamianiu działalności gospodarczej, zarządzaniu strategicznym, podejmowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych, restrukturyzacji, likwidacji i wycenie przedsiębiorstw, a także konkursach na kontrakty menedżerskie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14592 [Magazyn 1], P.13412 [Magazyn 1] (2 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. P.14604, P.14603, P.14602, P.14601, P.14600, P.14599, P.14598, P.14597, P.14596, P.14595, P.14594, P.14593, P.14591, P.14590, P.14589, P.14588, P.14587, P.14586, P.14585, P.14584, P.14583, P.14582, P.14581, P.14580, P.14579, P.14578, P.14577, P.14576, P.14575, P.14574, P.14573, P.14572, P.14571, P.14570, P.14569, P.14568, P.14567, P.14566, P.14565, P.14564, P.14563, P.14562, P.14561, P.14560, P.14559, P.14558, P.14557, P.14556, P.14555, P.14554, P.14553, P.14552, P.14551, P.14550, P.14549, P.14548, P.14547, P.14546, P.14545, P.14544, P.14543, P.14542, P.14541, P.14540, P.14539, P.14538, P.14537, P.14536, P.14535, P.14534, P.14533, P.14532, P.14531
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 178)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Prace Naukowe UE. Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Publikacja w treści 10 zamieszczonych w niej artykułach zawiera określenie istoty systemu zarządzania przedsiębiorstwem oraz szczegółową prezentację jego składowych, tj. wartości i celów, struktur i regulacji, metod i praktyk zarządzania oraz mechanizmów regulacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12880 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie i Opracowania / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, ISSN 2084-6193 ; nr 248.)
Bibliogr. s. 249-264.
Przedmiotem zainteresowania autora są różne obszary marketingowego zarządzania ceną, zarówno w przedsiębiorstwach, jak i wśród nabywców dóbr oraz usług. Autor reprezentuje tu podejście holistyczne, co oznacza, że proces ten tworzy pewną złożoną całość, podlegającą pewnym prawidłowościom, której nie można sprowadzać tylko do sumy ich części składowych. Ostateczne decyzje cenowe są efektem wielu działań podejmowanych, z uwzględnieniem różnych uwarunkowań, przez ośrodki decyzyjne wewnątrz przedsiębiorstwa, które nie zawsze efektywnie ze sobą współpracują. Podstawowym celem pracy jest przedstawienie różnych aspektów procesu marketingowego zarządzania cenami składającego się z decyzji strategicznych i operacyjnych wraz z jego uwarunkowaniami i skutkami. W warstwie teoretycznej celem jest również uporządkowanie rozproszonej wiedzy z zakresu podejmowania decyzji cenowych w wybranych obszarach. Cel empiryczny natomiast to identyfikacja i ocena obszarów decyzji cenowych na podstawie badań polskich przedsiębiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15396 IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie / Wolters Kluwer Polska ISSN 1897-4392)
Bibliogr. s. 193-203. Indeks.
Skuteczność systemu zarządzania jakością ISO 9001 uwarunkowana jest czynnikami występującymi zarówno w organizacji, jak i w jej otoczeniu. Dla przedsiębiorstwa najważniejsze są uwarunkowania wewnętrzne, czyli czynniki, którymi można zarządzać poprzez podejmowane w organizacji decyzje. Identyfi kacja tych czynników, określenie stopnia ich ważności oraz ocena oddziaływania na poszczególne rezultaty systemu zarządzania jakością, w istotny sposób przyczyniają się do doskonalenia skuteczności tego systemu i racjonalizacji podejmowanych decyzji gospodarczych. Autor w sposób szczegółowy i z praktycznego punktu widzenia przedstawił: - rolę zarządzania jakością w zarządzaniu organizacją, - zagadnienia skuteczności systemu zarządzania jakością, - wewnętrzne czynniki wpływające na skuteczność znormalizowanego systemu zarządzania jakością.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10996 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8224 IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9569 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
Prezentowane w książce metody i techniki zarządzania powinny być przydatne w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Ich wykorzystanie zaś powinno zaowocować wzrostem produktywności zasobów, a w rezultacie poprawą wyników ekonomicznych przedsiębiorstw. Książka uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1742 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja opracowana w ramach projektu "Inżynier budownictwa - zawód z przyszłością" realizowanego przez Państwową Szkołę Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w partnerstwie z Przedsiębiorstwem Produkcyjno Usługowo Handlowym "RAPID" Spółka z o.o.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.1307 [Magazyn 2], B.1306 [Magazyn 2], B.1305 [Magazyn 2] (3 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. B.1304 IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.1303 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Dynamiczne zdolności polskich przedsiębiorstw / Szymon Cyfert, Kazimierz Krzakiewicz. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 148 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 130-135.
Dynamiczne zdolności polskich przedsiębiorstw to publikacja z zakresu współczesnych teorii zarządzania, zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą i zarządzania innowacyjnością przedsiębiorstwa. W książce omówiono: Istotę i naturę dynamicznych zdolności Proces kształtowania dynamicznych zdolności Badania nad zdolnościami dynamicznymi polskich przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19581 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19580 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 188-194.
Specyfika zachowań nabywców instytucjonalnych skłania do przyjęcia marketingu partnerskiego jako podstawy działań rynkowych firmy. W książce podjęto zatem próbę odpowiedzi na pytanie: "Jak skutecznie działać na rynku przedsiębiorstw?". Autor przybliżył w książce: sposoby działania firmy na rynku przedsiębiorstw, procesy zakupu na rynku przedsiębiorstw, relacje między firmami, podstawowe koncepcje marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw (w tym złożoność i wielostronność powiązań firmy oraz zarządzanie portfelem nabywców), wdrażanie koncepcji marketingu partnerskiego przez polskie przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13353 IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14358 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 139-[141].
Optymalne planowanie, dobra organizacja, szybka informacja zwrotna oraz wykwalifikowani i zmotywowani pracownicy to czynniki przyczyniające się do sukcesu przedsiębiorstwa. Jednym z gwarantów właściwego działania tych elementów jest system controllingu, pozwalający na szybką reakcję i podjęcie lub zmianę dotychczasowych decyzji. W książce autorka prezentuje specyfikę funkcjonowania controllingu oraz organizowania jego struktur, rozpoczynając od przedstawienia teorii controllingu i narzędzi wspomagających realizację zadań w systemie. Następnie omawia model tworzenia centrów odpowiedzialności i budżetowania w ramach wewnętrznych struktur oraz możliwości oceny i kontroli pracy wewnętrznych komórek utworzonych w controllingu i ich powiązania z systemem motywacyjnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14824 IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15622 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 297-303.
Restrukturyzację przedsiębiorstw najczęściej kojarzy się właśnie z zamiarem połączenia z innym przedsiębiorstwem, bądź przejęcia innego podmiotu. Wrażenie takie jest skutkiem znaczącego wzrostu liczby fuzji i przejęć począwszy od lat 90. XX wieku, w tym w szczególności tych najbardziej widocz­nych i kształtujących odczucie opinii publicznej, czyli fuzji i przejęć dokonywanych przez emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do pu­blicznego obrotu lub przy ich udziale. Pomimo wielkiej popularności operacji fuzji i przejęć jednostek, pojawiają się w literaturze pewne poglądy dowodzące, że strategie przedsiębiorstw, pole­gające na wchodzeniu w nowe obszary działalności osłabiają ich kluczową działalność, natomiast restrukturyzacja przez podział może być korzystna zarówno dla działalności kluczowej, jak i działalności wydzielanej. Książka pomocna dla kadr zarządzających i służb finansowych przedsiębiorstw, departamentów kredytowych banków i działów analiz innych instytucji finansowych. Ważna dla przedsiębiorców, naukowców i studentów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14861 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15663 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3885 [Magazyn 1], P.3884 [Magazyn 1], P.3883 [Magazyn 1], P.3882 [Magazyn 1], P.3881 [Magazyn 1], P.3880 [Magazyn 1], P.3879 [Magazyn 1], P.3878 [Magazyn 1], P.3877 [Magazyn 1], P.3876 [Magazyn 1] (10 egz.)
Book
In basket
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16644 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16643 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1252 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1254 IX.6 [Wypożyczalnia C], 1736 IX.6 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1253 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 252-256.
Książka inspiruje i skłania do poszukiwań metod i technik adekwatnych do potrzeb każdego przedsiębiorstwa wkraczającego na ścieżkę zarządzania wiedzą. W monografii skupiono sie na pokazaniu obszarów i problemów związanych z procesami zarządzania wiedzą i elementami organizacji, których powiązania mogą przynosić pozytywne sprzężenia zwrotne i efekty synergii w zarządzaniu wiedzą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11340 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12524 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again