Form of Work
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
only on-site
(43)
available
(31)
unavailable
(5)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(14)
Wypożyczalnie
(22)
Czytelnie
(44)
Author
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Buko Jacek
(3)
Mucha-Szajek Ewa
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Siwiński Wiesław (1934- )
(3)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(3)
Borodako Krzysztof
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Alejziak Bożena
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarczyk Małgorzata (1951- )
(1)
Bednarska Marlena
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(1)
Dębski Maciej
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hawlena Joanna (1963- )
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Jaworska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Koniorczyk Grażyna
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Kwiatkowski Cezary (kultura fizyczna)
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marak Janusz
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Matuszewska Dorota
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Młynarczyk Zygmunt (geograf)
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nesterowicz Mirosław (1942- )
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Niezgoda Agnieszka
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pabian Barbara (prawo)
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Parchomiuk Jerzy
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Rudnicki Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Rutkowska Elżbieta (kultura fizyczna)
(1)
Sala Józef
(1)
Sawicka Anna Helena
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Seweryn Renata (nauki ekonomiczne)
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sztangret Izabela
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Wojciechowska-Solis Julia
(1)
Wszendybył-Skulska Ewa
(1)
Wyrzykowski Jerzy
(1)
Zajadacz Alina (1972- )
(1)
Zalech Mirosław
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ćwiklińska Jolanta n
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
Żyminkowska Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(44)
Language
Polish
(44)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Subject
TURYSTYKA
(29)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(8)
USŁUGI
(4)
HOTELARSTWO
(3)
Innowacje
(3)
KULTURA FIZYCZNA
(3)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
Turystyka
(3)
GLOBALIZACJA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
INNOWACJE
(2)
Konkurencyjność
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
POPYT
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
BIUROWOŚĆ
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
ETYKA
(1)
Ekoturystyka
(1)
GASTRONOMIA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
Model biznesowy
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
RACHUNKOWOŚĆ
(1)
ROZTOCZE
(1)
Rachunkowość zarządcza
(1)
SEGMENTACJA RYNKU
(1)
SPORT
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Subject: time
2001-
(6)
2001-0
(6)
1989-
(5)
Subject: place
Polska
(3)
POLSKA POŁUDNIOWA
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
PODRĘCZNIKI
(4)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
44 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest efektem dyskusji przedstawicieli polskich i zagranicznych ośrodków naukowych z praktykami różnych poziomów zarządzania współczesną turystyką. Takie połączenie zaowocowało identyfikacją kluczowych problemów branży turystycznej w kontekście aktualnych problemów politycznych i gospodarczych, procesów i zdarzeń naturalnych, jak również zmieniających się potrzeb klientów. Uznano, że do aktualnych kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstw, ale także regionów turystycznych, należą wsparcie ze strony systemu edukacyjnego oraz przemyślany i systematycznie realizowany proces zarządzania marką organizacji czy regionu. Zaproponowany układ opracowań nie wyczerpuje problematyki zarządzania turystyką w kryzysie. Niemniej mamy nadzieję, że teksty zamieszczone w książce staną się inspiracją do dalszych badań, wdrożeń ich wyników w praktyce zarządzania turystyką, jak również edukacji kadr dla turystyki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14369 XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15275 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 227-235.
We wzroście atrakcyjności turystycznej Polski najważniejszym aktualnie wyzwaniem jest innowacyjność produktów i firm turystycznych kształtowanej we współpracujących regionach. Książka Innowacje w turystyce adresowana jest do akademików, studentów menadżerskich profilów studiów turystycznych, przedsiębiorców oraz pracowników sektora publicznego i społecznego działających w systemach zarządzania turystyką na poziomie regionu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.14451 XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15359 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 147-158.
Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się. Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposbów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako wspólistotne z analizami ilościowymi. Pozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14047 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Turystyka)
Bibliogr. s. 325-334. Indeks.
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wymaga wiedzy menedżerskiej i umiejętności korzystania z systemów informacji w zakresie zakupów, sprzedaży, marketingu, personelu i finansów. Jest to pierwszy polski podręcznik kompleksowo ujmujący tę tematykę, a w szczególności obszar zarządzania finansami. Autor uwzględnił specyfikę branży turystycznej, przeprowadził analizę wskaźników przykładowego przedsiębiorstwa turystycznego, omówił jego działalność bieżącą oraz kwestie podatkowe. Poruszył również problematykę głośnych ostatnio bankructw biur turystycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11142 [Magazyn 1], P.11141 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 12134 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12133 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w tej publikacji badania dowodzą pewnej koncentracji zainteresowań badawczych wokół tak nowatorskich problemów, jak zarządzanie zmianami w turystyce, bariery i czynniki sprawcze rozwoju turystyki oraz innowacje i przedsiębiorczość w turystyce. Ważne w tym kontekście są postulaty przeprowadzenia badań międzyuczelnianych pozwalających na ujednolicenie metodologii, kompatybilność wyników, a przede wszystkim na zbliżenie się do najnowszych trendów w nauce europejskiej i światowej. Badań będących odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15339 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X. Biblioteka Ekonomii ; 171)
Bibliogr. s. 252-276.
Przedsiebiorczość i innowacyjność stały się czynnikami przesądzającymi o wzroście gospodarczym zarówno przedsiebiorstw jak i gospodarek poszczególnych krajów. Przyjęta konstrukcja opracowania oraz podjęta tematyka stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju problematyka nie posiada bogatej literatury (poza najnowszymi badaniami OECD). Wprawdzie ostatnie dwie dekady obfitują w liczne opacowania na temat innowacji, jednak zazwyczaj nie mają one kompleksowego charakteru i dotyczą głównie możliwości wprowadzania innowacji technologicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9433 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11072 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na okł.: procedury, relacje międzyludzkie, pracownicy, standardy.
Bibliogr. s. 345-352.
"Książka to unikatowy "podręcznik" dla branży turystycznej. Należy podkreślić, że dawno na rynku wydawniczym nie pojawiło się tak interdyscyplinarne i profesjonalnie przygotowanie kompendium wiedzy w omawianym temacie. Autorka podeszła dynamicznie i wnikliwie do problematyki, prezentując, jak powinna funkcjonować współczesna administracja w nowoczenym przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13959 XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-194.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków turystyki i hotelarstwa, a także dla praktyków i osób zainteresowanych wykorzystaniem oprogramowania wspomagającego dystrybucję usług turystycznych. Zaprezentowany zakres materiału obejmuje szczegółowe omówienie podstawowych funkcjonalności i usług oferowanych przez współczesne systemy rezerwacji, na przykładzie systemu AMADEUS, który jest jednym z czołowych Globalnych Systemów Dystrybucyjnych (GDS). Prezentowany materiał zawiera obszerne wprowadzenie do obsługi systemu AMADEUS, opisuje także wykorzystywanie w praktyce modułu rezerwacji lotniczych, hotelowych oraz samochodowych tego systemu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11078 XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12035 XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 227-243. Indeks.
Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych - począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych - zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11388 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12589 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1103) 1029)
Na stronie tytułowej także tom 1029. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 455-472.
W pracy wykorzystano zwartą i czasopiśmienniczą literaturę przedmiotu zarówno polską, jak i zagraniczną, właściwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z badań, a także inne materiały źródłowe, w tym pozyskane drogą elektroniczną. Istotnym źródłem informacji w części empirycznej były wyniki własnych badań w zakresie innowacyjnych modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, które umożliwiły weryfikację wielu zaprezentowanych poglądów. Publikacja stanowi próbę kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych modeli biznesu w turystyce, zwłaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej w badanym obszarze, a także opartej na praktycznych doświadczeniach biznesowych oraz opracowanie własnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17799 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19146 XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19145 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony 133-137.
Niniejsza monografia przeznaczona jest dla osób, które są zawodowo związane z funkcjonowaniem różnego typu przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym lub chcą się związać z tą branżą. Adresatami zawartych tu treści są również studenci uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnościami turystycznymi. Opracowanie w szczególności dotyczy finansów i księgowości podmiotów gospodarczych w turystyce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17224 [Magazyn 1], P.17223 [Magazyn 1], P.17222 [Magazyn 1], P.17221 [Magazyn 1] (4 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17236 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17235 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik / Uniwersytet Ekonomiczny (Katowice))
Bibliografia na stronach 145-158.
Podręcznik, opracowany przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo interpretację pojęć, teorii i najnowszych ustaleń z zakresu zrównoważonej gospodarki turystycznej. Dokonano w nim kompletnego przeglądu aktualnego stanu wiedzy na temat idei zrównoważonego rozwoju w turystyce. Oprócz ugruntowanych teorii, zawiera elementy nowatorskie, wybrane z najnowszych polskich i zagranicznych opracowań literaturowych. Treść ujmuje obszar zagadnień turystyki międzynarodowej w sposób kreatywny i innowacyjny. Podręcznik został napisany przejrzystym i zrozumiałym językiem. Przeznaczony jest głównie dla osób studiujących turystykę i kierunki pokrewne. Jego niewątpliwym atutem są pytania kontrolne, zamieszczone pod każdym z rozdziałów oraz praktyczne case study, ilustrujące ważne zagadnienia.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 19142 XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19141 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia strony 289-300.
Niniejszy podręcznik jest skierowany do studentów uczelni ekonomicznych, przede wszystkim studiów licencjackich na kierunku Gospodarka Turystyczna lub pokrewnych, zainteresowanych uporządkowaniem podstawowej, elementarnej wiedzy ekonomicznej (na poziomie wyższym) z zakresu zarządzania, marketingu, elementów ekonomiki i finansów przedsiębiorstw turystycznych. Podmioty te, będąc wyodrębnioną klasą (typem) przedsiębiorstw usługowych, zaspakajają potrzeby, w tym oczekiwania, różnych grup turystów („wypoczynkowych”, biznesowych itp.). Starają się czynić to lepiej niż ich konkurenci, z zyskiem dla siebie i dla swoich interesariuszy, a więc i z satysfakcją dla klienta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności: sygn. 18832 XX.4
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy niniejszej książki podjęli się przedstawienia rozwiązań rachunkowości szczególnie istotnych ze względu na rodzaj działalności przedsiębiorstw prowadzonej w poszczególnych sektorach gospodarki. Zakres pracy obejmuje charakterystyczne aspekty rachunkowości przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych, rolniczych, świadczących usługi krótkoterminowe, budowlane i turystyczne. W pierwszym rozdziale autorzy przedstawili ogólne zasady rachunkowości w odniesieniu do ustawy o rachunkowości, która obowiązuje wszystkie jednostki prowadzące księgi rachunkowe bez względu na rodzaj działalności. W pozostałych rozdziałach scharakteryzowali cechy działalności danego typu przedsiębiorstwa z określonego sektora gospodarki, wywierające wpływ na jego model rachunkowości. Rozdziały zawierają ponadto przykłady rozwiązań konkretnych problemów, podsumowanie prezentowanych treści, pytania i zadania kontrolne oraz literaturę uzupełniającą.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13689 VIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14693 VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Publikację wydano w ramach projektu „Eko-Roztocze”. Idea projektu wiąże się z jak najlepszym wykorzystaniem walorów krajobrazowych i turystycznych Lubelszczyzny, w tym przede wszystkim Roztocza w perspektywie ogromnego przedsięwzięcia, jakim jest organizacja mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Walory te stwarzają możliwości rozwoju ekoturystyki jako istotnego czynnika aktywizacji obszarów wiejskich. Warunki geograficzne, przyrodnicze i społeczne w szczególny sposób sprzyjają również wspieraniu na tym terenie przedsięwzięć z zakresu szeroko rozumianych „zielonych” technologii. Bogactwo środowiska turystycznego predestynuje region do odegrania znaczącej roli w rozwoju tego sektora gospodarki w Polsce. Dodatkowym impulsem do działań na rzecz rozwoju ekoturystyki regionu jest bogate dziedzictwo kulturowe Lubelszczyzny, zbyt mało jeszcze znane i doceniane w kraju i za granicą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10335 XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11861 XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. po rozdz.
Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego. Pozwala na: zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9939 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 11577 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11576 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 177-193. Indeks.
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków, w szczególności rynku turystycznego. Dlatego konieczne jest śledzenie zmian i ich opis w literaturze. Stało się to główną przesłanką przygotowania niniejszej książki przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W publikacji przedstawiono szeroki opis technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) stosowanych przez podmioty rynku turystycznego na podstawie kwerendy literatury oraz wyników przeprowadzonych badań. Wskazano rolę TIK w funkcjonowaniu rynku turystycznego miasta Krakowa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17184 XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17183 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 177-183 i przy rozdz.
Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstw turystycznych. Treść podręcznika została podzielona na sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy wyjaśnia pojęcia przedsiębiorczości i przedsiębiorcy, omawia rodzaje przedsiębiorców i prezentuje teoretyczne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Rozdział drugi systematyzuje wiedzę teoretyczną i empiryczną dotyczącą strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Rozdział trzeci dotyczy finansowego wsparcia MŚP turystycznych, wykorzystania kapitału własnego i obcego oraz funduszy strukturalnych. Rozdział czwarty skupia się na działaniu przedsiębiorstw turystycznych na konkurencyjnym rynku. W rozdziale piątym poruszono teoretyczne i metodologiczne zagadnienia związane z biznesplanem, natomiast w ostatnim przedstawiono przykładowy biznesplan przedsiębiorstwa agroturystycznego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11689 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12878 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony [225]-241.
Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17238 [Magazyn 1], P.17237 [Magazyn 1], P.17236 [Magazyn 1], P.17235 [Magazyn 1], P.17234 [Magazyn 1], P.17233 [Magazyn 1] (6 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17015 XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17014 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; no 157)
Bibliogr. przy pracach.
Problematyka rozwoju gospodarki turystycznej jest bardzo obszerna ze względu na zakres działalności jej podmiotów, jej ścisły związek z przestrzenią, w której przebiegają realne procesy wytwarzania i konsumpcji dóbr i usług turystycznych, konsekwencje funkcjonowania podmiotów gospodarki turystycznej dla miejscowości i regionów recepcji. Mając to na uwadze, w przygotowanej publikacji przedstawiono opracowania podejmujące tylko niektóre zagadnienia związane z funkcjonowaniem gospodarki turystycznej w regionie. Jak już wspomniano, czynnikiem stymulującym rozwój gospodarki turystycznej jest ruch turystyczny, który wywiera także zasadniczy wpływ na rozwój funkcji turystycznej na obszarach mających odpowiedni potencjał turystyczny. W niniejszej książce prezentowane są opracowania podejmujące zatem tematykę funkcji turystycznej w polskich makroregionach, rozwoju lokalnego i turystyki, rozwoju zrównoważonego turystyki czy też wykorzystania potencjału turystycznego wybranych obszarów do rozwoju nowych form turystyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12267 XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again