Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(45)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(43)
available
(35)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(14)
Wypo┼╝yczalnie
(22)
Czytelnie
(44)
Author
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Buko Jacek
(3)
Mucha-Szajek Ewa
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Siwi┼äski Wies┼éaw (1934- )
(3)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(3)
Borodako Krzysztof
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Alejziak Bo┼╝ena
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarczyk Ma┼égorzata (1951- )
(1)
Bednarska Marlena
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowo┼Ť─ç)
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dziubi┼äski Zbigniew (1952- )
(1)
D─ůbrowska Barbara Jolanta
(1)
D─Öbski Maciej
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
G├│rska-Warsewicz Hanna
(1)
G├│rska-Warsewicz Hanna n
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hawlena Joanna (1963- )
(1)
Jaremen Daria El┼╝bieta n
(1)
Jaworska El┼╝bieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Koniorczyk Gra┼╝yna
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Kwiatkowski Cezary (kultura fizyczna)
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marak Janusz
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Matuszewska Dorota
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Młynarczyk Zygmunt (geograf)
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nesterowicz Miros┼éaw (1942- )
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Niezgoda Agnieszka
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pabian Barbara (prawo)
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Parchomiuk Jerzy
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Rudnicki Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Rutkowska El┼╝bieta (kultura fizyczna)
(1)
Sala J├│zef
(1)
Sawicka Anna Helena
(1)
Sawicki Bogus┼éaw (1952- )
(1)
Seweryn Renata (nauki ekonomiczne)
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sztangret Izabela
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Wi┼Ťniewska Anna Maria (ekonomia)
(1)
Wojciechowska-Solis Julia
(1)
Wszendybył-Skulska Ewa
(1)
Wyrzykowski Jerzy
(1)
Zajadacz Alina (1972- )
(1)
Zalech Mirosław
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
─ćwikli┼äska Jolanta n
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
┼╗yminkowska Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(45)
Language
Polish
(45)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Mened┼╝erowie
(1)
Przedsi─Öbiorcy
(1)
Subject
TURYSTYKA
(29)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(8)
USŁUGI
(4)
HOTELARSTWO
(3)
Innowacje
(3)
KULTURA FIZYCZNA
(3)
Przedsi─Öbiorstwo turystyczne
(3)
Turystyka
(3)
GLOBALIZACJA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
INNOWACJE
(2)
Konkurencyjno┼Ť─ç
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
POPYT
(2)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć (postawa)
(2)
Zarz─ůdzanie
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
BIUROWO┼Ü─ć
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
ETYKA
(1)
Ekoturystyka
(1)
GASTRONOMIA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
Model biznesowy
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
OD┼╗YWIANIE
(1)
ORGANIZACJA UCZ─äCA SI─ś
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
RACHUNKOWO┼Ü─ć
(1)
ROZTOCZE
(1)
Rachunkowo┼Ť─ç zarz─ůdcza
(1)
SEGMENTACJA RYNKU
(1)
SPORT
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Turystyka zdrowotna
(1)
ZARZ─äDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů
(1)
Zarz─ůdzanie strategiczne
(1)
Subject: time
2001-
(7)
2001-0
(6)
1989-
(5)
Subject: place
Polska
(3)
POLSKA POŁUDNIOWA
(1)
Wojew├│dztwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wojew├│dztwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Wojew├│dztwo ┼Ťl─ůskie (1999- )
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
PODR─śCZNIKI
(4)
Monografia
(3)
Podr─Öcznik
(2)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PODR─śCZNIK
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarz─ůdzanie i marketing
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
45 results Filter
Book
In basket
Przedsi─Öbiorstwo w turystyce medycznej : kierunki rozwoju / Anna Maria Wi┼Ťniewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 159 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach [149]-155.
Ka┼╝dego roku w Polsce powstaje coraz wi─Öcej przedsi─Öbiorstw, w tym ┼Ťwiadcz─ůcych us┼éugi medyczne dla os├│b pragn─ůcych poprawi─ç stan swojego zdrowia, lub zadba─ç o walory zewn─Ötrzne, wybieraj─ůc zabiegi relaksacyjne, poddaj─ůc si─Ö zabiegom medycyny estetycznej lub chirurgii plastycznej w czasie wolnym od pracy. Wyd┼éu┼╝anie si─Ö czasu wolnego, starzenie ludno┼Ťci a zarazem stopniowe bogacenie si─Ö spo┼éecze┼ästwa daje mo┼╝liwo┼Ťci rozwoju i wsp├│┼épracy przedsi─Öbiorstw, ┼Ťwiadcz─ůcych us┼éugi turystyczne oraz medyczne, a pojawianie si─Ö nowego sprz─Ötu wymuszana na przedsi─Öbiorcach wprowadzanie innowacyjnych rozwi─ůza┼ä, wymian─Ö sprz─Ötu oraz szkolenie personelu. Istotne znaczenie ma r├│wnie┼╝ nawi─ůzywanie wsp├│┼épracy pomi─Ödzy podmiotami, mo┼╝e ona odbywa─ç si─Ö w warunkach lokalnych (gmina) oraz w mikroregionach (wojew├│dztwo) aby turysta ÔÇô r├│wnie┼╝ medyczny, m├│g┼é dojecha─ç, swobodnie porusza─ç si─Ö po okolicy, korzysta─ç z lokalnych atrakcji, pozna─ç regionaln─ů kuchni─Ö oraz skorzysta─ç z zabieg├│w poprawiaj─ůcych samopoczucie i walory estetyczne.
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Ksi─ů┼╝ka jest efektem dyskusji przedstawicieli polskich i zagranicznych o┼Ťrodk├│w naukowych z praktykami r├│┼╝nych poziom├│w zarz─ůdzania wsp├│┼éczesn─ů turystyk─ů. Takie po┼é─ůczenie zaowocowa┼éo identyfikacj─ů kluczowych problem├│w bran┼╝y turystycznej w kontek┼Ťcie aktualnych problem├│w politycznych i gospodarczych, proces├│w i zdarze┼ä naturalnych, jak r├│wnie┼╝ zmieniaj─ůcych si─Ö potrzeb klient├│w. Uznano, ┼╝e do aktualnych kluczowych czynnik├│w sukcesu przedsi─Öbiorstw, ale tak┼╝e region├│w turystycznych, nale┼╝─ů wsparcie ze strony systemu edukacyjnego oraz przemy┼Ťlany i systematycznie realizowany proces zarz─ůdzania mark─ů organizacji czy regionu. Zaproponowany uk┼éad opracowa┼ä nie wyczerpuje problematyki zarz─ůdzania turystyk─ů w kryzysie. Niemniej mamy nadziej─Ö, ┼╝e teksty zamieszczone w ksi─ů┼╝ce stan─ů si─Ö inspiracj─ů do dalszych bada┼ä, wdro┼╝e┼ä ich wynik├│w w praktyce zarz─ůdzania turystyk─ů, jak r├│wnie┼╝ edukacji kadr dla turystyki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14369 XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15275 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 227-235.
We wzro┼Ťcie atrakcyjno┼Ťci turystycznej Polski najwa┼╝niejszym aktualnie wyzwaniem jest innowacyjno┼Ť─ç produkt├│w i firm turystycznych kszta┼étowanej we wsp├│┼épracuj─ůcych regionach. Ksi─ů┼╝ka Innowacje w turystyce adresowana jest do akademik├│w, student├│w menad┼╝erskich profil├│w studi├│w turystycznych, przedsi─Öbiorc├│w oraz pracownik├│w sektora publicznego i spo┼éecznego dzia┼éaj─ůcych w systemach zarz─ůdzania turystyk─ů na poziomie regionu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14451 XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15359 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 147-158.
Monografia jest rezultatem bada┼ä nad zarz─ůdzaniem przedsi─Öbiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia si─Ö. Podj─Öte badania umo┼╝liwi┼éy poszukiwanie niestandardowych sposb├│w i metod zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jako┼Ťciowe jako wsp├│listotne z analizami ilo┼Ťciowymi. Pozwoli┼éo to na aplikacj─Ö zarz─ůdzania wiedz─ů i organizacyjnego uczenia si─Ö do przestrzeni biznesu turystycznego, sformu┼éowanie i wykorzystanie metodyki paradoks├│w sytuacji kryzysowej w analizie przedsi─Öbiorstw turystycznych, identyfikacj─Ö modeli zarz─ůdzania w sytuacjach trudnych, a tak┼╝e zaproponowanie metodyki tworzenia potencja┼éu do zarz─ůdzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsi─Öbiorstwa ucz─ůcego si─Ö w kryzysie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14047 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Turystyka)
Bibliogr. s. 325-334. Indeks.
Zarz─ůdzanie przedsi─Öbiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Mi─Ödzynarodowych Standard├│w Rachunkowo┼Ťci, wymaga wiedzy mened┼╝erskiej i umiej─Ötno┼Ťci korzystania z system├│w informacji w zakresie zakup├│w, sprzeda┼╝y, marketingu, personelu i finans├│w. Jest to pierwszy polski podr─Öcznik kompleksowo ujmuj─ůcy t─Ö tematyk─Ö, a w szczeg├│lno┼Ťci obszar zarz─ůdzania finansami. Autor uwzgl─Ödni┼é specyfik─Ö bran┼╝y turystycznej, przeprowadzi┼é analiz─Ö wska┼║nik├│w przyk┼éadowego przedsi─Öbiorstwa turystycznego, om├│wi┼é jego dzia┼éalno┼Ť─ç bie┼╝─ůc─ů oraz kwestie podatkowe. Poruszy┼é r├│wnie┼╝ problematyk─Ö g┼éo┼Ťnych ostatnio bankructw biur turystycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11142 [Magazyn 1], P.11141 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 12134 XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12133 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w tej publikacji badania dowodz─ů pewnej koncentracji zainteresowa┼ä badawczych wok├│┼é tak nowatorskich problem├│w, jak zarz─ůdzanie zmianami w turystyce, bariery i czynniki sprawcze rozwoju turystyki oraz innowacje i przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç w turystyce. Wa┼╝ne w tym kontek┼Ťcie s─ů postulaty przeprowadzenia bada┼ä mi─Ödzyuczelnianych pozwalaj─ůcych na ujednolicenie metodologii, kompatybilno┼Ť─ç wynik├│w, a przede wszystkim na zbli┼╝enie si─Ö do najnowszych trend├│w w nauce europejskiej i ┼Ťwiatowej. Bada┼ä b─Öd─ůcych odpowiedzi─ů na wyzwania wsp├│┼éczesnego ┼Ťwiata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15339 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X. Biblioteka Ekonomii ; 171)
Bibliogr. s. 252-276.
Przedsiebiorczo┼Ť─ç i innowacyjno┼Ť─ç sta┼éy si─Ö czynnikami przes─ůdzaj─ůcymi o wzro┼Ťcie gospodarczym zar├│wno przedsiebiorstw jak i gospodarek poszczeg├│lnych kraj├│w. Przyj─Öta konstrukcja opracowania oraz podj─Öta tematyka stanowi─ů o oryginalno┼Ťci publikacji, zw┼éaszcza ┼╝e tego rodzaju problematyka nie posiada bogatej literatury (poza najnowszymi badaniami OECD). Wprawdzie ostatnie dwie dekady obfituj─ů w liczne opacowania na temat innowacji, jednak zazwyczaj nie maj─ů one kompleksowego charakteru i dotycz─ů g┼é├│wnie mo┼╝liwo┼Ťci wprowadzania innowacji technologicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9433 XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11072 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na okł.: procedury, relacje międzyludzkie, pracownicy, standardy.
Bibliogr. s. 345-352.
"Ksi─ů┼╝ka to unikatowy "podr─Öcznik" dla bran┼╝y turystycznej. Nale┼╝y podkre┼Ťli─ç, ┼╝e dawno na rynku wydawniczym nie pojawi┼éo si─Ö tak interdyscyplinarne i profesjonalnie przygotowanie kompendium wiedzy w omawianym temacie. Autorka podesz┼éa dynamicznie i wnikliwie do problematyki, prezentuj─ůc, jak powinna funkcjonowa─ç wsp├│┼éczesna administracja w nowoczenym przedsi─Öbiorstwie turystycznym i hotelarskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13959 XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-194.
Ksi─ů┼╝ka przeznaczona jest dla student├│w kierunk├│w turystyki i hotelarstwa, a tak┼╝e dla praktyk├│w i os├│b zainteresowanych wykorzystaniem oprogramowania wspomagaj─ůcego dystrybucj─Ö us┼éug turystycznych. Zaprezentowany zakres materia┼éu obejmuje szczeg├│┼éowe om├│wienie podstawowych funkcjonalno┼Ťci i us┼éug oferowanych przez wsp├│┼éczesne systemy rezerwacji, na przyk┼éadzie systemu AMADEUS, kt├│ry jest jednym z czo┼éowych Globalnych System├│w Dystrybucyjnych (GDS). Prezentowany materia┼é zawiera obszerne wprowadzenie do obs┼éugi systemu AMADEUS, opisuje tak┼╝e wykorzystywanie w praktyce modu┼éu rezerwacji lotniczych, hotelowych oraz samochodowych tego systemu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11078 XX.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12035 XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 227-243. Indeks.
Pierwsza polska publikacja zawieraj─ůca syntetyczny opis foresightu w sektorze us┼éug turystycznych - pocz─ůwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, a┼╝ do organizacji, realizacji i ewaluacji projekt├│w. Dwa pierwsze rozdzia┼éy maj─ů charakter wprowadzaj─ůcy w problematyk─Ö foresightu oraz mo┼╝liwo┼Ťci wykorzystania go w turystyce. Rozdzia┼é trzeci koncentruje si─Ö na problematyce wsp├│┼épracy sieciowej mi─Ödzy podmiotami rynku turystycznego, za┼Ť czwarty na kulturze organizacyjnej przedsi─Öbiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury my┼Ťlenia o przysz┼éo┼Ťci, warunkuj─ůcej realizacj─Ö foresightu. Rozdzia┼é pi─ůty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsi─Öbiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdzia┼éy maj─ů charakter empiryczny i zosta┼éy po┼Ťwi─Öcone badaniu ma┼éopolskich firm turystycznych - zakresu, form i intensywno┼Ťci ich wsp├│┼épracy sieciowej oraz gotowo┼Ťci do udzia┼éu w projekcie foresightu turystycznego w regionie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11388 XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12589 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1103) 1029)
Na stronie tytu┼éowej tak┼╝e tom 1029. oznaczaj─ůcy numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wy┼╝sz─ů Szko┼é─Ö Pedagogiczn─ů w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 455-472.
W pracy wykorzystano zwart─ů i czasopi┼Ťmiennicz─ů literatur─Ö przedmiotu zar├│wno polsk─ů, jak i zagraniczn─ů, w┼éa┼Ťciwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z bada┼ä, a tak┼╝e inne materia┼éy ┼║r├│d┼éowe, w tym pozyskane drog─ů elektroniczn─ů. Istotnym ┼║r├│d┼éem informacji w cz─Ö┼Ťci empirycznej by┼éy wyniki w┼éasnych bada┼ä w zakresie innowacyjnych modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, kt├│re umo┼╝liwi┼éy weryfikacj─Ö wielu zaprezentowanych pogl─ůd├│w. Publikacja stanowi pr├│b─Ö kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych modeli biznesu w turystyce, zw┼éaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej w badanym obszarze, a tak┼╝e opartej na praktycznych do┼Ťwiadczeniach biznesowych oraz opracowanie w┼éasnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych modeli biznesu w przedsi─Öbiorstwach turystycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17799 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19146 XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19145 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony 133-137.
Niniejsza monografia przeznaczona jest dla os├│b, kt├│re s─ů zawodowo zwi─ůzane z funkcjonowaniem r├│┼╝nego typu przedsi─Öbiorstw dzia┼éaj─ůcych na rynku turystycznym lub chc─ů si─Ö zwi─ůza─ç z t─ů bran┼╝─ů. Adresatami zawartych tu tre┼Ťci s─ů r├│wnie┼╝ studenci uczelni wy┼╝szych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalno┼Ťciami turystycznymi. Opracowanie w szczeg├│lno┼Ťci dotyczy finans├│w i ksi─Ögowo┼Ťci podmiot├│w gospodarczych w turystyce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17224 [Magazyn 1], P.17223 [Magazyn 1], P.17222 [Magazyn 1], P.17221 [Magazyn 1] (4 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17236 XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17235 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Podr─Öcznik / Uniwersytet Ekonomiczny (Katowice))
Bibliografia na stronach 145-158.
Podr─Öcznik, opracowany przez uznanych autor├│w, stanowi interesuj─ůc─ů poznawczo interpretacj─Ö poj─Ö─ç, teorii i najnowszych ustale┼ä z zakresu zr├│wnowa┼╝onej gospodarki turystycznej. Dokonano w nim kompletnego przegl─ůdu aktualnego stanu wiedzy na temat idei zr├│wnowa┼╝onego rozwoju w turystyce. Opr├│cz ugruntowanych teorii, zawiera elementy nowatorskie, wybrane z najnowszych polskich i zagranicznych opracowa┼ä literaturowych. Tre┼Ť─ç ujmuje obszar zagadnie┼ä turystyki mi─Ödzynarodowej w spos├│b kreatywny i innowacyjny. Podr─Öcznik zosta┼é napisany przejrzystym i zrozumia┼éym j─Özykiem. Przeznaczony jest g┼é├│wnie dla os├│b studiuj─ůcych turystyk─Ö i kierunki pokrewne. Jego niew─ůtpliwym atutem s─ů pytania kontrolne, zamieszczone pod ka┼╝dym z rozdzia┼é├│w oraz praktyczne case study, ilustruj─ůce wa┼╝ne zagadnienia.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19142 XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19141 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdzia┼éy lub artyku┼éy tej ksi─ů┼╝ki skatalogowano pod w┼éasnymi tytu┼éami. Dost─Öpne pod tytu┼éem pracy zbiorowej.
Bibliografia strony 289-300.
Niniejszy podr─Öcznik jest skierowany do student├│w uczelni ekonomicznych, przede wszystkim studi├│w licencjackich na kierunku Gospodarka Turystyczna lub pokrewnych, zainteresowanych uporz─ůdkowaniem podstawowej, elementarnej wiedzy ekonomicznej (na poziomie wy┼╝szym) z zakresu zarz─ůdzania, marketingu, element├│w ekonomiki i finans├│w przedsi─Öbiorstw turystycznych. Podmioty te, b─Öd─ůc wyodr─Öbnion─ů klas─ů (typem) przedsi─Öbiorstw us┼éugowych, zaspakajaj─ů potrzeby, w tym oczekiwania, r├│┼╝nych grup turyst├│w (ÔÇ×wypoczynkowychÔÇŁ, biznesowych itp.). Staraj─ů si─Ö czyni─ç to lepiej ni┼╝ ich konkurenci, z zyskiem dla siebie i dla swoich interesariuszy, a wi─Öc i z satysfakcj─ů dla klienta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. 18832 XX.4
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy niniejszej ksi─ů┼╝ki podj─Öli si─Ö przedstawienia rozwi─ůza┼ä rachunkowo┼Ťci szczeg├│lnie istotnych ze wzgl─Ödu na rodzaj dzia┼éalno┼Ťci przedsi─Öbiorstw prowadzonej w poszczeg├│lnych sektorach gospodarki. Zakres pracy obejmuje charakterystyczne aspekty rachunkowo┼Ťci przedsi─Öbiorstw produkcyjnych, handlowych, rolniczych, ┼Ťwiadcz─ůcych us┼éugi kr├│tkoterminowe, budowlane i turystyczne. W pierwszym rozdziale autorzy przedstawili og├│lne zasady rachunkowo┼Ťci w odniesieniu do ustawy o rachunkowo┼Ťci, kt├│ra obowi─ůzuje wszystkie jednostki prowadz─ůce ksi─Ögi rachunkowe bez wzgl─Ödu na rodzaj dzia┼éalno┼Ťci. W pozosta┼éych rozdzia┼éach scharakteryzowali cechy dzia┼éalno┼Ťci danego typu przedsi─Öbiorstwa z okre┼Ťlonego sektora gospodarki, wywieraj─ůce wp┼éyw na jego model rachunkowo┼Ťci. Rozdzia┼éy zawieraj─ů ponadto przyk┼éady rozwi─ůza┼ä konkretnych problem├│w, podsumowanie prezentowanych tre┼Ťci, pytania i zadania kontrolne oraz literatur─Ö uzupe┼éniaj─ůc─ů.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13689 VIII.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14693 VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacj─Ö wydano w ramach projektu ÔÇ×Eko-RoztoczeÔÇŁ. Idea projektu wi─ů┼╝e si─Ö z jak najlepszym wykorzystaniem walor├│w krajobrazowych i turystycznych Lubelszczyzny, w tym przede wszystkim Roztocza w perspektywie ogromnego przedsi─Öwzi─Öcia, jakim jest organizacja mistrzostw Europy w pi┼éce no┼╝nej w 2012 r. Walory te stwarzaj─ů mo┼╝liwo┼Ťci rozwoju ekoturystyki jako istotnego czynnika aktywizacji obszar├│w wiejskich. Warunki geograficzne, przyrodnicze i spo┼éeczne w szczeg├│lny spos├│b sprzyjaj─ů r├│wnie┼╝ wspieraniu na tym terenie przedsi─Öwzi─Ö─ç z zakresu szeroko rozumianych ÔÇ×zielonychÔÇŁ technologii. Bogactwo ┼Ťrodowiska turystycznego predestynuje region do odegrania znacz─ůcej roli w rozwoju tego sektora gospodarki w Polsce. Dodatkowym impulsem do dzia┼éa┼ä na rzecz rozwoju ekoturystyki regionu jest bogate dziedzictwo kulturowe Lubelszczyzny, zbyt ma┼éo jeszcze znane i doceniane w kraju i za granic─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10335 XX.1.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11861 XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. po rozdz.
Podr─Öcznik Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç w turystyce wraz z praktycznymi przyk┼éadami jest przewodnikiem dla nowoczesnych mened┼╝er├│w rynku turystycznego. Pozwala na: zrozumienie znaczenia przedsi─Öbiorczo┼Ťci w zarz─ůdzaniu; obni┼╝anie ryzyka planowania przedsi─Öwzi─Ö─ç; formu┼éowanie i wdra┼╝anie przedsi─Öwzi─Ö─ç przedsi─Öbiorczych; poznanie przedsi─Öbiorczo┼Ťci mi─Ödzynarodowej na przyk┼éadzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Publikacja zosta┼éa przygotowana przez Zesp├│┼é i Partner├│w Katedry Zarz─ůdzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiello┼äskiego w Krakowie. Podr─Öcznik jest adresowany do student├│w, aktualnych i potencjalnych przedsi─Öbiorc├│w oraz pracownik├│w instytucji publicznych, a tak┼╝e spo┼éecznych, wspomagaj─ůcych profesjonalizm i przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç w zarz─ůdzaniu turystyk─ů.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9939 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 11577 XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11576 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 177-193. Indeks.
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne radykalnie zmieniaj─ů spos├│b funkcjonowania rynk├│w, w szczeg├│lno┼Ťci rynku turystycznego. Dlatego konieczne jest ┼Ťledzenie zmian i ich opis w literaturze. Sta┼éo si─Ö to g┼é├│wn─ů przes┼éank─ů przygotowania niniejszej ksi─ů┼╝ki przez pracownik├│w Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W publikacji przedstawiono szeroki opis technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) stosowanych przez podmioty rynku turystycznego na podstawie kwerendy literatury oraz wynik├│w przeprowadzonych bada┼ä. Wskazano rol─Ö TIK w funkcjonowaniu rynku turystycznego miasta Krakowa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17184 XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17183 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 177-183 i przy rozdz.
Niniejszy podr─Öcznik przybli┼╝a Czytelnikowi problematyk─Ö przedsi─Öbiorczo┼Ťci w odniesieniu do przedsi─Öbiorstw turystycznych. Tre┼Ť─ç podr─Öcznika zosta┼éa podzielona na sze┼Ť─ç rozdzia┼é├│w. Rozdzia┼é pierwszy wyja┼Ťnia poj─Öcia przedsi─Öbiorczo┼Ťci i przedsi─Öbiorcy, omawia rodzaje przedsi─Öbiorc├│w i prezentuje teoretyczne podstawy prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej. Rozdzia┼é drugi systematyzuje wiedz─Ö teoretyczn─ů i empiryczn─ů dotycz─ůc─ů strategicznego zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem turystycznym. Rozdzia┼é trzeci dotyczy finansowego wsparcia M┼ÜP turystycznych, wykorzystania kapita┼éu w┼éasnego i obcego oraz funduszy strukturalnych. Rozdzia┼é czwarty skupia si─Ö na dzia┼éaniu przedsi─Öbiorstw turystycznych na konkurencyjnym rynku. W rozdziale pi─ůtym poruszono teoretyczne i metodologiczne zagadnienia zwi─ůzane z biznesplanem, natomiast w ostatnim przedstawiono przyk┼éadowy biznesplan przedsi─Öbiorstwa agroturystycznego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11689 XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12878 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony [225]-241.
G┼é├│wnym przes┼éaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako ┼║r├│d┼éa budowania konkurencyjno┼Ťci oraz ukazanie powi─ůza┼ä mi─Ödzy markami destynacji, produkt├│w i przedsi─Öbiorstw w kontek┼Ťcie marki pracodawcy. Wynika to z faktu, i┼╝ wci─ů┼╝ istnieje deficyt opracowa┼ä, kt├│re traktowa┼éyby problematyk─Ö marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsi─Öbiorstwa, pokazuj─ůc przy tym wyst─Öpuj─ůce mi─Ödzy nimi wsp├│┼ézale┼╝no┼Ťci. Podj─Öcie tej tematyki, z tak r├│┼╝nych perspektyw, nale┼╝y uzna─ç za rozwi─ůzanie innowacyjne, skutkuj─ůce spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinuj─ůce konkurencyjno┼Ť─ç na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje si─Ö tym bardziej pilna, ┼╝e wci─ů┼╝ odczuwane s─ů skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kre┼Ťli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w kt├│rym funkcjonuj─ů obecnie podmioty bran┼╝y turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17238 [Magazyn 1], P.17237 [Magazyn 1], P.17236 [Magazyn 1], P.17235 [Magazyn 1], P.17234 [Magazyn 1], P.17233 [Magazyn 1] (6 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17015 XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17014 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again