Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(20)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(16)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(16)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Strelau Jan
(3)
Bakiera Lucyna
(2)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Matczak Anna
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Trempała Janusz
(2)
Andruszko Robert
(1)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Bee Helen (1939- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(1)
Hoser Henryk (1942- )
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Miller Scott A. (1944- )
(1)
Mojs Ewa
(1)
Monge Sánchez Miguel Ángel (1940- )
(1)
Myers David G
(1)
Oleszkowicz Anna (1956- )
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Radoszewska Joanna
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(1)
Skommer Maria
(1)
Stelcer Bogusław
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(1)
Vasta Ross
(1)
Zdrzenicka Katarzyna
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Temat
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(8)
PSYCHOLOGIA
(5)
Psychologia rozwojowa
(3)
BIOETYKA
(1)
DUSZPASTERSTWO CHORYCH
(1)
DZIECKO
(1)
EUGENIKA
(1)
EUTANAZJA
(1)
GENOTERAPIA
(1)
KLONOWANIE
(1)
KOMÓRKI MACIERZYSTE
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
OTYŁOŚĆ
(1)
PORONIENIE SZTUCZNE
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Psychologia
(1)
ROZRÓD
(1)
SAMOPOZNANIE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
TRANSPLANTACJA
(1)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(1)
ZAPŁODNIENIE SZTUCZNE
(1)
ŚMIERĆ
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Podręcznik
(3)
ENCYKLOPEDIE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Biologia
(1)
Słowo kluczowe
psychologia rozwojowa
(21)
dorosłość
(9)
psychologia
(9)
dorastanie
(7)
dzieciństwo
(7)
starzenie się
(7)
osobowość
(5)
rozwój prenatalny
(5)
emocje
(4)
etyka
(4)
metodologia
(4)
rozwój psychiczny
(4)
rozwój społeczny
(4)
Wundt Wilhelm
(3)
behawioryzm
(3)
człowiek
(3)
diagnoza psychologiczna
(3)
funkcjonalizm
(3)
genetyka zachowania
(3)
historia
(3)
inteligencja
(3)
kwestionariusz osobowości
(3)
metody badań
(3)
model eksperymentalny
(3)
model korelacyjny
(3)
modele badawcze
(3)
motywacja
(3)
neobehawioryzm
(3)
obserwacja
(3)
pamięć
(3)
poznanie naukowe
(3)
psychoanaliza
(3)
psychofizjologia
(3)
psycholodzy
(3)
psychologia ewolucyjna
(3)
psychologia fizjologiczna
(3)
psychologia humanistyczna
(3)
psychologia polska
(3)
psychologiczne koncepcje człowieka
(3)
rozmowa psychologiczna
(3)
rozwój
(3)
rozwój moralny
(3)
rozwój poznawczy
(3)
samopoznanie
(3)
spostrzeganie
(3)
symulacja komputerowa
(3)
teorie uczenia się
(3)
test inteligencji
(3)
test projekcyjny
(3)
testy psychologiczne
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
wywiad
(3)
śmierć
(3)
autyzm
(2)
dzieci
(2)
język
(2)
mowa
(2)
myślenie
(2)
młodzież
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
przywiązanie
(2)
psychologia kliniczna
(2)
psychologia poznawcza
(2)
psychoterapia
(2)
rozwój człowieka
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
rozwój fizyczny
(2)
rozwój językowy
(2)
rówieśnicy
(2)
starość
(2)
stres
(2)
temperament
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
życie rodzinne
(2)
aborcja
(1)
adolescencja
(1)
agresja
(1)
antykoncepcja
(1)
astma
(1)
bunt młodzieńczy
(1)
ból
(1)
celibat
(1)
choroby przewlekłe
(1)
choroby psychosomatyczne
(1)
cierpienie
(1)
cukrzyca
(1)
depresja
(1)
dojrzałość
(1)
dojrzewanie
(1)
duszpasterstwo
(1)
duszpasterstwo terapeutyczne
(1)
edukacja seksualna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
eugenika
(1)
eutanazja
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
katolicyzm
(1)
klonowanie
(1)
komunikacja społeczna
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 287-298. Indeksy.
Leksykon jest pierwszą publikacją, która organizuje siatkę pojęciową psychologii rozwoju człowieka. Obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. W leksykonie znalazły sie również terminy, które nie są domeną wyłącznie rozwojowego ujęcia człowieka, a które są konieczne z racji ich znaczenia w całokształcie pojęć wyjaśniających złożoność rozwoju psychiki człowieka (biologiczne, socjologiczne, medyczne). W zbiorze znajdują sie również terminy charakterystyczne dla psychologii ogólnej, stanowiące ramy definicyjne w psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12219.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 281-290. Indeksy.
Leksykon jest pierwszą publikacją, która organizuje siatkę pojęciową psychologii rozwoju człowieka. Obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. W leksykonie znalazły sie również terminy, które nie są domeną wyłącznie rozwojowego ujęcia człowieka, a które są konieczne z racji ich znaczenia w całokształcie pojęć wyjaśniających złożoność rozwoju psychiki człowieka (biologiczne, socjologiczne, medyczne). W zbiorze znajdują sie również terminy charakterystyczne dla psychologii ogólnej, stanowiące ramy definicyjne w psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12220.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-372. Indeksy.
Podręcznik napisany pod opieką prof. Anny Brzezińskiej, niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie psychologii rozwoju, stanowi kompendium wiedzy na temat rozwoju człowieka na przestrzeni całego życia: od okresu prenatalnego do starości. Dzięki niemu czytelnik pozna zakres zainteresowań tej dyscypliny, jej problemy i stosowane w niej strategie badawcze, a także najnowsze koncepcje. Zapozna się ze szczegółowym omówieniem kolejnych okresów życia pod względem rozwoju fizycznego, społecznego, osobowości i procesów poznawczych, jak również kształtowania się tożsamości, przebiegu i skutków kryzysów rozwojowych oraz źródeł i znaczenia udzielanego wsparcia. Autorki omawiają czynniki inicjujące zmiany rozwojowe oraz charakter owych zmian. Przedstawiają między innymi zagadnienia dotyczące wyboru zawodu i znaczenia pracy, rozwoju kariery, realizowania się w roli małżonka, rodzica, dziadka, jak też wybrane problemy zdrowotne. Prezentują spojrzenie na rozwój psychiczny człowieka w związku z jego społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami. To pozwala ująć rozwijającą się jednostkę jako sprawcę zmian, które zachodzą zarówno w niej samej, jak i w otoczeniu, szczególnie w relacjach z innym ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16117.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16116.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów psychologii.
Bibliogr. s. 241-267 i przy rozdz. Indeks.
Książka ta opisuje i omawia główne pojęcia rozwojowe w odniesieniu do ich teoretycznego, historycznego i empirycznego tła. Wszystkie pojęcia zdefiniowano, a ich znaczenie poddano analizie, opisano ich genezę i oceniono obecny status w kontekście teorii i badań dotyczących rozwoju. Zamieszczono także wskazówki do dalszej lektury na temat każdego omawianego pojęcia oraz odsyłacze do powiązanych z nim pojęć w książce. Cały materiał został podzielony tematycznie na rozdziały, odpowiadające typowym zagadnieniom poruszanym na wykładach z tej dziedziny, więc książka ta będzie doskonałym uzupełnieniem wiedzy ze wszystkich kursów psychologii rozwojowej. Publikacja ta jest przeznaczona głównie dla studentów, którzy muszą poznać język używany przez psychologów rozwojowych do opisu ich badań, ale będzie także przydatna dla bardziej zaawansowanych czytelników, umożliwiając im sprawdzenie swych poglądów na temat istoty i użycia poszczególnych pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9065.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10653.III.2 [Czytelnia B], 10652.III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 252-267. Indeksy.
Książka: przedstawia problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka; prezentuje ekologiczne, kulturowe i środowiskowe podejście do badania procesów rozwojowych; przybliża podstawowe modele, koncepcje i teorie rozwoju, zwraca także uwagę na problemy metodologiczne; stanowi wprowadzenie do kolejnych tomów poświęconych: charakterystyce okresów życia człowieka (tom 2) oraz rozwojowi funkcji psychicznych (tom 3).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.216.III.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.215.III.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.214.III.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.213.III.2 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest pierwszą w języku polskim tak obszerną monografią poświęconą buntowi z punktu widzenia psychologicznych mechanizmów rozwojowych. O buncie mówi się często przy okazji różnych problemów wychowawczych, wskazuje jako oczywisty i trwały element relacji młodego człowieka ze społeczeństwem, ale niewiele jest opracowań, które w sposób pogłębiony i systematyczny omawiałyby jego rolę w procesie kształtowania tożsamości i indywidualności młodych ludzi wkraczających w dorosłość. Na podkreślenie zasługują dwa wątki szerzej rozwinięte przez Autorkę od strony teoretycznej i poparte badaniami empirycznymi. Pierwszym z nich jest kwestia buntu wewnętrznego (nieujawnianego, tłumionego w sobie aktu sprzeciwu), który - jak potwierdzają badania -jest zjawiskiem w dużym stopniu negatywnym i niepożądanym z punktu widzenia korzyści rozwojowych młodego człowieka. Drugi wątek wskazuje na wiele pozytywnych, wręcz konstruktywnych i twórczych aspektów buntu młodzieńczego (związanych zarówno z jego przejawami, jak i funkcjami), co pozwala Czytelnikowi wyjść poza stereotyp buntu kojarzonego głównie z nieposłuszeństwem i krnąbrnością młodych ludzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4963.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5572.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-213. Indeksy.
Podjęta w książce problematyka mieści się w obszarze psychologii klinicznej dziecka i psychologii rozwojowej. W pracy przyjęto perspektywę kliniczną, co oznacza, że zamierzeniem autorki jest zrozumienie psychicznych mechanizmów powstawania otyłości, a nie jej ocena. Otyłość jest traktowana jako zaburzenie, w którego istnienie uwikłany jest komponent psychiczny, rozpatrywany w kontekście relacji matka-dziecko. Praca stanowi studium otyłych dzieci, adolescentów i ich matek, pomijana jest natomiast relacja, w jakiej dziecko pozostaje z ojcem. Metodologia i wykorzystane metody badania mają charakter kliniczny. W celu zilustrowania formułowanych tez autorka przytacza wypowiedzi osób badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12489.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Książka: - charakteryzuje rozwój człowieka w pełnym cyklu życia; - jest kontynuacją i rozwinięciem wprowadzającej w zagadnienia ogólne Psychologii rozwoju człowieka. T. 1; - umożliwia poznanie osiągnięć i procesów rozwojowych w określonym odcinku życia; - przedstawia dorobek teoretyczny i empiryczny polskiej psychologii rozwojowej na tle literatury światowej; - ma niezwykłe walory dydaktyczne: prosty i zrozumiały język, bloki rozszerzające – szczegółowe omówienia wybranych problemów oraz podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, pytania kontrolne, literaturę zalecaną do każdego z rozdziałów, indeks rzeczowy oraz indeks osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.218.III.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.220.III.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.219.III.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.217.III.2 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 319-341. Indeksy.
Podręcznik poświęcony psychologii rozwojowej dorosłych przedstawia całościowe ujęcie tematyki dotyczącej zmian w funkcjonowaniu człowieka w okresie dorosłości. Główne jego cele to: ukazanie dorosłości jako czasu dynamicznych przemian, które zależą nie tylko od czynników zewnętrznych, ale w większym stopniu od aktywności własnej, przekazanie współczesnego stanu wiedzy z zakresu psychologii biegu życia dorosłego, przedstawienie zagadnień tradycyjnie interpretowanych na gruncie psychologii rozwojowej pod kątem ich rozumienia na podstawie temporalnie zorientowanej psychologii osobowości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11174.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12210.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 461-513 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11177.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12215.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 461-513 i przy rozdziałach. Indeksy.
Podręcznik jest obszernym kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej dotyczącej rozwoju człowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczegółową charakterystykę poszczególnych okresów życia. Ponadto przedstawia ważne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.126.III.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 521-587 oraz przy rozdz. Indeksy.
Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia z zakresu psychologii. Autor przybliża historię powstania tej nauki, różne kierunki jej rozwoju, zmieniające się przez lata teorie i ich twórców. Na licznych przykładach pokazuje, jaki związek mają one z codziennym życiem. Omawia między innymi psychologię rozwojową, spostrzeganie, motywację, pamięć, rozwiązywanie problemów, procesy uczenia się oraz emocje i radzenie sobie ze stresem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13507.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14477.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; tł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. Indeksy przy rozdz.
Celem książki jest ukazanie, w jaki sposób badacze psychologii rozpatrują konkurencyjne poglądy i idee - w jaki sposób opisują i wyjaśniają zdarzenia z własnego życia. Psychologia jest nie tylko zbiorem informacji, ale przede wszystkim sposobem stawiania pytań i odpowiedzi na nie. Jako nauka psychologia rozpatruje opinie i ocenia poglądy, posługując się dokładną obserwacją i ścisłą analizą. Dążąc do opisu i wyjaśnienia głównie natury człowieka, wiedza psychologiczna przyjmuje domniemania i prawdopodobnie brzmiące hipotezy, które poddaje weryfikacji. Celem jest zatem nie tylko przedstawienie w tej książce wyników, ale również pokazanie jak toczy się gra. W jaki sposób badacze psychologii rozpatrują konkurencyjne poglądy i idee. W jaki sposób każdy z nas, czy to naukowiec, czy po prostu człowiek ciekawy świata, może się nauczyć sprawniej myśleć, kiedy opisuje i wyjaśnia zdarzenia z własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11556.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Czym jest rozwój psychiczny człowieka? Jakie są czynniki tego rozwoju? Oto podstawowe pytania na które daje odpowiedź ta książka. Dalej omówiony jest rozwój czynników poznawczych, takich jak: postrzeganie, myślenie i pamięć. Następstwem tego jest rozwój emocjonalny i społeczny oraz rozwój osobowości. Wszystko to związane jest z rozwojem człowieka, poczynając od niemowlęctwa, poprzez wiek przedszkolny, młodzieńczy aż do dorosłości. W książce zgromadzono kompendium wiedzy, niezbędnej nauczycielowi w pracy wychowawczej, stąd podtytuł "Podręcznik dla nauczycieli". Na marginesie wypada tylko dodać, że jest to skrócona i uwspółcześniona wersja popularnego podręcznika A. Matczak i Z. Włodarskiego "Wprowadzenie do psychologii", na którym wychowały się całe pokolenia nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2566 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4615.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1289.III.2 [Czytelnia B], P.4614.III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju człowieka / Helen Bee. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2004. - XXIII, 723 s. : ryc. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Lifespan development" 1998.
Bibliogr. s. 659-723 i przy rozdz.
Podręcznik dla studentów, omawiający w przystępny sposób praktyczne i teoretyczne zagadnienia psychologii rozwojowej, zwłaszcza w aspekcie długoterminowych badań ukazujących związki pomiędzy rozwojem dzieci i dorosłych, demonstrujących przypadki występowania (lub nie) zmian na przestrzeni życia. Szczegółowo zaprezentowane są kolejne okresy rozwojowe, a także podobieństwa i różnice występujące podczas procesu kształtowania się osobowości w zależności od kontekstu i kultury, w której dorasta i wychowuje się dany człowiek. W książce znalazły się także wskazówki, w jaki sposób można stosować w praktyce techniki badań rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3917.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3916.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka jest obszerną, wartosciową pracą zawierającą zbiór artukułów naukowych różnych autorów pogrupowanych w rozdziałach: psychologia ogólna, psychologia zdrowia, psychologia kliniczna, człowiek w chorobie, formy pomocy psychologicznej. Publikacja ta stanowi pomoc dla studentów psychologii i osób zaiteresowanych tą dziedziną nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13443 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12226.III.8 [Wypożyczalnia B], P.13442.III.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13344.III.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Kwestie biomedyczne stały się najważniejszym polem boju etycznego w naszych czasach. Złożoność tych spraw powoduje, że tylko ujęcie interdyscyplinarne pozwala na ich owocną i trafną analizę. W czternastu rozdziałach omówione są podstawowe zagadnienia bioetyki w szerokim spectrum zagadnień, w oparciu o bogate piśmiennictwo przedmiotu. Uwagę jednak zwracają wyczerpujące rozdziały dotyczące antropologii filozoficznej, teologicznej i biologicznej, ukazujące podstawę wszystkich bioetycznych rozstrzygnięć. Publikacja szeroko traktuje bioetykę psychiatryczną i tożsamość seksualną człowieka. Precyzyjnie ukazuje związek płciowości i płodności w zakresie bioetyki genetycznej i dalszych epigenicznych etapów. Omawia niektóre, ale ważne problemy duszpasterskie. W książce Czytelnicy znajdą podstawową wiedzę z zakresu antropologii, seksuologii, psychologii i medycyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13435.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Child psychology : the modern science" 1999.
Bibliogr. s. 627-684. - Indeksy.
Książka zawiera syntetyczne ujęcia najważniejszych zagadnień psychologii rozwojowej, klinicznej i wychowawczej. Stanowi nowoczesny podręcznik akademicki, ale także swojego rodzaju kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka. Autorzy nadali jej ciekawy kształt poprzez niezwykle atrakcyjne i łatwe w odbiorze opracowanie graficzne treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1949.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1948.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.445 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej