Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Dörnyei Zoltán
(3)
Ryan Stephen
(3)
Dörnyei Zoltán
(2)
Mercer Sarah
(2)
Williams Marion
(2)
Aniszewska Grażyna
(1)
Ashby Jane
(1)
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Bangsbo Jens
(1)
Barker Sue
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Battashi Hamed Al
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Brock Annie
(1)
Burden Robert L
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Chen Joseph S
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Dawson Brian
(1)
Denny Elaine
(1)
Drust Barry
(1)
Earle Sarah 1972-
(1)
Elbe Anne-Marie
(1)
Frith Uta
(1)
Greasley Peter
(1)
Greene Judith (1936- )
(1)
Gregersen Tammy
(1)
Hansen Peter Riis
(1)
Hayes Nicky
(1)
Hewison Alistair
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Israel Susan E
(1)
Johnson Beverley
(1)
Krustrup Peter
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
MacIntyre Peter D. 1965-
(1)
Morgan Garteh
(1)
Nunome Hiroyuki
(1)
Ottesen Laila
(1)
Paxman Jeremy
(1)
Pfister Gertrud
(1)
Pollatsek Alexander
(1)
Porter Mary F
(1)
Prebensen Nina K
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Rayner Keith
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Santos Andrew
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Scammell Janet
(1)
Sołek-Borowska Celina
(1)
Stacey-Emile Gemma
(1)
Sumeracki Megan
(1)
Sussman Herbert
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Torn Alison
(1)
Ushioda Ema
(1)
Uysal Muzaffer
(1)
Weinstein Yana
(1)
Williams Marion (1948- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Anglia
(7)
Wielka Brytania
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Kiribati
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
angielski
(19)
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Temat
Psychologia
(11)
Nauczanie języków obcych
(7)
Psychologia nauczania
(5)
Pielęgniarstwo
(4)
Nauczanie
(3)
CZYTANIE
(2)
Fizjologia
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
JĘZYKI
(2)
LITERATURA ANGIELSKA
(2)
Learning, Psychology of
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Piłka nożna
(2)
Reading
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Socjologia
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
Autonomy (Psychology)
(1)
Behawioryzm
(1)
Cognitive learning
(1)
Effective teaching
(1)
Gesty
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kreatywność
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Lęk
(1)
Metacognition in children
(1)
Metodologia
(1)
MÓZG
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki kognitywne
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PRERAFAELICI
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Psychologia ciała
(1)
SZTUKA ANGIELSKA
(1)
Turystyka
(1)
Wartość
(1)
Wymowa
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(9)
Językoznawstwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
psychology
(32)
learning
(9)
education
(4)
motivation
(4)
second language acquisition
(4)
teaching
(4)
learner
(3)
learning strategies
(3)
nursing
(3)
SLA
(2)
cognitive learning
(2)
football
(2)
health care
(2)
linguistics
(2)
physiology
(2)
reading
(2)
research
(2)
soccer
(2)
sociology
(2)
Chomsky Noah
(1)
Great Britain
(1)
Pre-Raphaelitism
(1)
academic achievement
(1)
ageing
(1)
anxiety
(1)
art
(1)
autonomy
(1)
behaviour
(1)
behaviourism
(1)
biomechanics
(1)
brain
(1)
children
(1)
cognition
(1)
communication models (General)
(1)
consumer behaviour
(1)
consumption
(1)
creative thinking
(1)
educational psychology
(1)
effective teaching
(1)
elementary education
(1)
emotion
(1)
engagement
(1)
fitness
(1)
foreign language
(1)
gesture
(1)
history
(1)
human behavior
(1)
identity
(1)
imagination
(1)
imaginative teaching
(1)
intelligence
(1)
language learning
(1)
life satisfaction
(1)
literacy
(1)
literature
(1)
male authors
(1)
management
(1)
medicine
(1)
men in literature
(1)
mental health
(1)
metacognition
(1)
modern English
(1)
neuropsychology
(1)
non-verbal communication
(1)
nonverbal communication
(1)
nursing care
(1)
organization
(1)
pedagogy
(1)
perception
(1)
planning
(1)
poetics
(1)
pronunciation
(1)
psycholinguistics
(1)
reading comprehension
(1)
socialisation
(1)
society
(1)
study and teaching
(1)
therapy
(1)
tourism
(1)
tourist
(1)
tourist industry
(1)
training
(1)
travel
(1)
value
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: nursing psychology
This little book is the outgrowth of a conviction, strengthened by some years of experience with hundreds of supposedly normal young people in schools and colleges, confirmed by my years of training in a neurological hospital and months of work in a big city general hospital, that it is of little value to help some people back to physical health if they are to carry with them through a prolonged life the miseries of a sick attitude.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17412.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16913.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks
Focusing in particular on compassionate care, this practical textbook covers all aspects of psychology relevant to nursing and healthcare students. Key features include: coverage of the most important core psychology concepts for students, directly linked to relevant practice contexts ; case studies and scenarios from service users, carers, students and practitioners to help readers relate theory to practice ; reflective activities to develop critical thinking with outline answers at the end of each chapter ; a glossary with definitions of key terms to further understanding.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17428.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research : Theoretical and Methodological Issues / ed. Susan M. Gass, Jacquelyn Schachter, Alison Mackey)
Index s. 264-270
Research results over the past decades have consistently demonstrated that a key reason why many second language learners fail--while some learners do better with less effort--lies in various learner attributes such as personality traits, motivation, or language aptitude. In psychology, these attributes have traditionally been called "individual differences." The scope of individual learner differences is broad--ranging from creativity to learner styles and anxiety--yet there is no current, comprehensive, and unified volume that provides an overview of the considerable amount of research conducted on various language learner differences, until now.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8385.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9765.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Offering a timely snapshot of current theory and research in the field of psychology in foreign language learning, this book is accessible to both specialists and non-specialists. Each chapter focuses on a different psychological construct and provides an overview of current thinking in the area drawing on insights from educational psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18635.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18634.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. [405]-462) and indexes.
Reading is a highly complex skill that is prerequisite to success in many societies in which a great deal of information is communicated in written form. Since the 1970s, much has been learned about the reading process from research by cognitive psychologists. This book summarizes that important work and puts it into a coherent framework. The book’s central theme is how readers go about extracting information from the printed page and comprehending the text. Like its predecessor, this thoroughly updated 2nd Edition encompasses all aspects of the psychology of reading with chapters on writing systems, word recognition, the work of the eyes during reading, inner speech, sentence processing, discourse processing, learning to read, dyslexia, individual differences and speed reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15599.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia strony 157-168. Indeks.
This book explores key areas of educational and social psychology and considers their relevance to language teaching, using activities and questions for reflection. Issues discussed include learners' and teachers' beliefs about how a subject should be learned and taught, relationships with others, and the role of emotions in learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17482.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 211-216
In this groundbreaking book, two leading authorities in the field review what we really know about how and when the brain learns, and consider the implications of this knowledge for educational policy and practice. Pioneering book in emerging field from two leading authorities. Reviews in an accessible style what we know about how and when the brain learns. Draws out the implications of this knowledge for educational policy and practice. Covers studies on learning during the whole of development, including adulthood. Looks at what we can learn from brain research about children with learning difficulties, and how this can inform remedial education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8387.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9768.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching autonomy / Phil Benson. - 2nd ed. - Harlow [etc.] : Longman is an imprint of Pearson, 2011. - XI, [1], 283 s. : il. ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action Series)
Bibliogr. s. 249-277. Indeks.
Autonomy has become a keyword of language policy in education systems around the world, as the importance of independent learning and new technologies has grown. Now in a fully revised and updated second edition, Teaching and Researching Autonomy provides an accessible and comprehensive critical account of the theory and practice of autonomy. Examining the history of the concept, it addresses important questions of how we can identify autonomy in language learning behaviours and how we can evaluate the wide variety of educational practices that have been designed to foster autonomy in learning. Topics new to this edition include: - Autonomy and new technologies - Teacher autonomy - The sociocultural implications of autonomy With over three hundred new references and five new case studies of research on autonomy providing practical advice on research methods and topics in the field, Teaching and Researching Autonomy will be an essential introduction for teachers and students to a subject at the cutting edge of language teaching and research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15029.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15895.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sociology for nurses / edited by Elaine Denny, Sarah Earle, Alistair Hewison. - Third edition. - Cambridge: Polity Press, 2016 - XVI, 364 pages; 23 cm.
Includes bibliographical references and index.
Sociology for Nurses has become a leading textbook and an invaluable companion for students wishing to get to grips with how sociology can positively transform professional nursing practice. This thoroughly revised new edition maintains its commitment to providing jargon-free explanations of sociological theories and evidence to show how studying sociology can be useful in all branches of nursing. Readers will develop a clear understanding of what sociology is and why it is essential to practice, gain deeper awareness of social issues such as gender, ethnicity, class and the life course, and become more familiar with the social contexts of health policy and nursing as a profession. With updates in every chapter, the third edition includes a new chapter on research methods, a reorganized collection of chapters on health policy, extended coverage of long-term illness and disability, as well as contemporary case studies on topical healthcare issues such as dementia, the obesity epidemic and recent attempts to integrate health and social care. In addition, the book provides clearly defined learning aims, a useful glossary of sociological concepts, structured activities and questions for discussion, and annotated suggestions for further reading. The editors and contributing authors to the book have a wealth of experience teaching sociology to nurses at diploma and degree pre-registration and post-registration levels. Their book will continue to spark interest and debate among all student nurses, particularly those approaching sociology for the first time.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17495 [Magazyn 1], P.17493 [Magazyn 1], P.17494 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18196.XVIII.14 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18195.XVIII.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
The Psychology of Second Language Acquisition offers a systematic and accessible overview of the main psychological areas and theories in order to keep abreast of the ongoing paradigm shift. Readers will find succinct and up-to-date descriptions of a wide range of psycholinguistic and neuropsychological topics such as language and the brain; neuroimaging and other research methods in psycholinguistics and brain research; non-nativist approaches to language acquisition; explicit/implicit learning and memory, procedural/declarative knowledge, and the automatization of language skills; learner characteristics, age effects, and the critical period hypothesis; and the psychological basis of language learning in educational contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18633.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18632.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series / editors Susan M. Gass, Alison Mackey)
Over the past decade, the focus of inquiry into the psychology of SLA has shifted from the analysis of various characteristics within individuals towards a greater consideration of individuals’ dynamic interactions with diverse contexts. This revisit of the bestselling The Psychology of the Language Learner reflects on these developments by challenging some of the assumptions upon which the original text was based, maintaining the familiar structure of the original, while situating the discussion within a very different theoretical framework. Written in a lively, accessible style, the book considers how the field has evolved and maintains a keen eye on the future, suggesting exciting new directions for the psychology of SLA. The Psychology of the Language Learner Revisited will appeal to students and researchers in a wide range of disciplines, including applied linguistics, second language acquisition, modern languages, and psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18630.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin Modern Psychology)
This book should be a required reading for every aspiring linguist, especially for those who are charmed by Chomsky's Generative Grammar and Transformational Syntax. A very fine analysis by Judith Greene of the interplay of both Chomsky's theories and the origin of psycholinguistics as a discipline. Unfortunately, since it was published in the early '70s, it touches only on Chomsky's early work. It would be wonderful to see an update of the same caliber as the original.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3321.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Not so long ago, writes Jeremy Paxman, the English were "polite, unexcitable, reserved, and had hot-water bottles instead of a sex-life". Today the end of empire has killed off the Bulldog Breed - "fearless and philistine, safe in taxis and invaluable in shipwrecks" - and transformed the great public schools. Princess Diana was mourned with the effusive emotionalism of an Italian saint. Leader-writers in "The Times" even praise the sexual skills of English lovers ...So what are the defining features of "Englishness"? How can a country of football hooligans have such an astonishingly low murder rate? Does the nation's sense of itself extend to millions of black, Asian and other immigrant Britons? Is it grounded in arrogant, nostalgic fantasy or can it form the basis for building a realistic future within Europe? To answer these crucial questions, Paxman looks for clues in the English language, literature, luke-warm religion and "curiously passionless devotion" to cricket. He explores attitudes to Catholics, the countryside, intellectuals, food and the French. And he brings together insights from novelists, sociologists and gentleman farmers; the editor of "This England" magazine (launched in 1967 with the slogan "as refreshing as a cup of tea"); a banker enthusiastic about the "English vice" of flagellation; and a team at the OED looking for the first occurrence of phrases like "bad hair day" and "the dog's bollocks".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4311 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4808.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ways of Learning : Learning Theories for the Classroom / Alan Pritchard. - Fourth edition. - London : Routledge Taylor & Francis Group, copyright 2018. - XVII, 165 pages : illustrations ; 24 cm
Includes bibliographical references and index.
The fourth edition of this book includes developments in areas covered in the preceding editions, as well as expanding on certain topics to bring about a wider perspective; most notably, a new consideration of learning styles and a new chapter detailing important thinkers and writers from the history of education and their continuing influence along with other theories, ideas and thoughts not included in the rest of the book. The book also reflects changes in government policy and is closely related to new developments in practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21808.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19021.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Educational practice does not, for the most part, rely on research findings. Instead, there’s a preference for relying on our intuitions about what’s best for learning. But relying on intuition may be a bad idea for teachers and learners alike. This accessible guide helps teachers to integrate effective, research-backed strategies for learning into their classroom practice. The book explores exactly what constitutes good evidence for effective learning and teaching strategies, how to make evidence-based judgments instead of relying on intuition, and how to apply findings from cognitive psychology directly to the classroom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21807.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21806.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychology for nursing / Alison Torn, Pete Greasley. - Cambridge : Polity Press, 2016 - XVI, 286 pages; 21 cm
Includes bibliographical references and index.
Psychology for Nursing, Pete Greasley, Alison Torn Paperback. This innovative new textbook covers a range of clinical situations a nurse may encounter in their professional career, providing useful insights into challenging patient - and colleague - encounters. Written by a team of educators and clinicians with considerable expertise in their respective fields, the book focuses on the application of psychology in key areas of nursing (child, adult, older people, learning disabilities, mental health) providing practical approaches and techniques that nurses can use in their daily practice with patients.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17467 [Magazyn 1], P.17468 [Magazyn 1], P.17469 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18178.XVIII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18177.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Introducing Second Language Acquisition / Muriel Saville-Troike and Karen Barto. - Third edition. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2017 - X, 232 strony : ilustracje ; 26 cm.
(Cambridge Introductions to Language and Linguistics)
Includes bibliographical references (pages 219-229) and index.
Providing a solid foundation in second language acquisition, this book has become the leading introduction to the subject for students of linguistics, psychology and education, and trainee language teachers. Now in its third edition, the textbook offers comprehensive coverage of fundamental concepts, including second language acquisition (SLA) in adults and children, in formal and informal learning contexts, and in diverse socio-cultural settings, and takes an interdisciplinary approach, encouraging students to consider SLA from linguistic, psychological and social perspectives. Each chapter contains a list of key terms, a summary, and a range of graded exercises suitable for self-testing and class discussion. The third edition has been revised throughout, and features new material on the practical aspects of teaching language, along with updated online resources, including new classroom activities to accompany each chapter, as well as updated references and further reading suggestions.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21526.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21525.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographic references (pages 218-220) and index.
A complete and easy-to-follow guide for inspiring every student with the power of growth mindset Created by teachers for teachers, this is the ultimate guide for unleashing students’ potential through creative lessons, empowering messages and innovative teaching. The Growth Mindset Coach provides all you need to foster a growth mindset classroom, including: • A Month-by-Month Program • Research-Based Activities • Hands-On Lesson Plans • Real-Life Educator Stories • Constructive Feedback • Sample Parent Letters Studies show that growth mindsets result in higher test scores, improved grades and more in-class involvement. When your students understand that their intelligence is not limited, they succeed like never before. With the tools in this book, you can motivate your students to believe in themselves and achieve anything.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17692.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej