Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(24)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Brown James Dean
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Long Michael H
(2)
Alvermann Donna E
(1)
Angelelli Claudia V
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Broudy Daniel
(1)
Burnham Peter (1959- )
(1)
Chesterman Andrew
(1)
Chodyka Marta
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ellis Rod
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
GIBALDI JOSEPH (1942- ). MLA handbook for writers of research papers (ang.)
(1)
Gass Susan M
(1)
Gilland Lutz Karin
(1)
Grant Wyn
(1)
Gray Jennifer R
(1)
Grove Susan K
(1)
Hammitt William E
(1)
Larsen-Freeman Diane
(1)
Layton-Henry Zig
(1)
Link Albert N
(1)
Mackey Alison
(1)
Mercer Sarah
(1)
Meyers Alan
(1)
Nitychoruk Jerzy
(1)
Paltridge Brian
(1)
Phakiti Aek
(1)
Pidek Irena Agnieszka
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Podesva Robert
(1)
Rasinger Sebastian 1977-
(1)
Rings Guido 1964-
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Ruddell Robert B
(1)
Ryan Stephen
(1)
Scott John T. (1947- )
(1)
Seliger Herbert W
(1)
Sharma Devyani 1976-
(1)
Shohamy Elana
(1)
Sirakaya-Turk Ercan
(1)
Stokes Jane
(1)
Taguchi Tatsuya
(1)
Unrau Norman
(1)
Uysal Muzaffer S
(1)
Valvona Chris
(1)
Vaske Jerry J
(1)
Wallace Michael J
(1)
Welc Fabian
(1)
Williams Jenny
(1)
Williams Marion
(1)
Wisker Gina
(1)
Zalat Abdelfattah A
(1)
Zemach Dorothy E
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Anglia
(7)
Wielka Brytania
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
Delaware (USA)
(1)
Kiribati
(1)
Illinois (USA)
(1)
Missouri (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(22)
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(8)
Badania naukowe
(6)
JĘZYKI
(5)
Język angielski
(4)
JĘZYK ANGIELSKI
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Językoznawstwo
(3)
Metody badawcze
(3)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
DYSERTACJE NAUKOWE
(2)
Metodologia
(2)
Second language acquisition
(2)
Ankieta
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
Bilingualism in children
(1)
Bioróżnorodność
(1)
CZYTANIE
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
Flora
(1)
Flora kopalna
(1)
INNOWACJE
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Learning, Psychology of
(1)
METODOLOGIA
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKA
(1)
NAUKI POLITYCZNE
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Odpoczynek
(1)
Okrzemki
(1)
Osad denny
(1)
POLITYKA
(1)
PRZEKŁADY
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pisanie
(1)
Przekłady
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Reading
(1)
SZTUKA PISANIA
(1)
Struktura gatunkowa
(1)
Systematyka
(1)
Teoria przekładu
(1)
Turystyka
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Uczenie się
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
research
(20)
research method
(9)
second language acquisition
(5)
linguistics
(4)
methodology
(4)
study and teaching
(4)
English language
(3)
applied linguistics
(2)
grammar
(2)
handbook
(2)
language teacher
(2)
psychology
(2)
questionnaire
(2)
report writing
(2)
teaching
(2)
translation
(2)
writing
(2)
ESL
(1)
English
(1)
Poland
(1)
academic writing
(1)
autonomy
(1)
bilingualism
(1)
childhood
(1)
cognitive process
(1)
composition and exercises
(1)
cost effectiveness
(1)
culture
(1)
curriculum planning
(1)
data analysis
(1)
data collection
(1)
diatom
(1)
economic aspects
(1)
ethics
(1)
foreign speakers
(1)
intercultural communication
(1)
interpreting
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
learning
(1)
leisure
(1)
literature
(1)
mass media
(1)
media
(1)
metodologies
(1)
morphology
(1)
nursing
(1)
pedagogy
(1)
political science
(1)
politics
(1)
portfolio
(1)
practice
(1)
processes of reading
(1)
professional practice
(1)
psycholinguistics
(1)
public goods
(1)
quantitative research
(1)
reading
(1)
recreation
(1)
research industrial
(1)
research paper
(1)
rhetoric
(1)
second language learning
(1)
social context
(1)
taxonomy
(1)
technological innovations
(1)
textbook
(1)
theory
(1)
tourism
(1)
writer
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.137-143. Indeks.
The book is motivated by very practical purposes, namely to help researchers to increase the efficiency of their questionnaires and to avoid possible pitfalls. Accordingly, special care has been taken to avoid unnecesary jargon, to make the text accessible, and to relate everything to real-life situations. Illustrated by concrete examples, the book offers a thorough but accessible overview of the theory of questionnaire design, and administration and processing, with a special view on second language research applications. The conclusion summarizes the main points of questionnaire theory in a straightforward checklist that offers an easy-to-use tool for researchers. Researchers and students in TESOL and second-language programs and applied linguistics, with secondary markets in other language research (e.g., child language) will find this book useful.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8384.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9764.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Understanding how people learn and fail to learn second and foreign languages is increasingly recognised as a critical social and psycholinguistic issue. Second languages are vitally important to diverse groups of people, ranging from refugees to college students facing foreign language requirements. This book provides a synthesis of empirical findings on second and foreign language learning by children and adults, emphasising the design and execution of appropriate research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10933 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3212.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3211.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palgrave Sudy Guides)
Tekst w j. angielskim
The second edition of this best-selling book is aslively and accessible as the first edition. Advice, support and both active and reflective tasks take the students through the stages of research as well as encouraging them to consider social and cultural issues, such as working with their supervisor and other researchers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7079 [Magazyn 1], P.7080 [Magazyn 1], P.7077 [Magazyn 1], P.7078 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7927.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.7076.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7926.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
The sixth edition of this landmark reference represents classic and trend-setting scholarship that is among the best in the field. Through careful evaluation of reader surveys and focus groups, the editors have extended the books reach into domains of research and instruction that affect practitioners, graduate students, literacy teacher educators, and researchers. Over half of the chapters in this edition are new to Theoretical Models and Processes of Reading, and eight of these new chapters were specially commissioned for this volume. Twenty percent of the chapters from previous editions have been revised by their authors to reflect current research and instructional developments in the field. Questions for Reflection accompany each chapter to assist readers in transforming their current knowledge base through discussion and deeper thinking about theory, research, and instruction.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15610.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book systematically explains the characteristics and purposes of various types of research, including terminology, and the typical steps of each type of research design.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5078 [Magazyn 1], P.6835 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7640.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6184.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Offering a timely snapshot of current theory and research in the field of psychology in foreign language learning, this book is accessible to both specialists and non-specialists. Each chapter focuses on a different psychological construct and provides an overview of current thinking in the area drawing on insights from educational psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18635.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18634.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks in Language and Linguistics)
With an interdisciplinary overview of a wide spectrum of current international research in intercultural communication, this Handbook will be a key reference book for students, lecturers and professionals. Theories are introduced systematically and explained clearly using a variety of examples, making them accessible to a wide range of readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22462.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 129-139. Indeksy.
The Map is a practical guidebook introducing the basics of research in translation studies for students doing their first major research project in the field. Depending on where they are studying, this may be at advanced undergraduate (BA) or at postgraduate (MA/PHD) level. The book consists of ten chapters. Chapter 1 offers an overview of 12 research areas in translation studies in order to help students identify a topic and establish some of the current research questions relating to it. Chapter 2 is designed to assist students in planning their research project and covers topics such as refining the initial idea, determining the scope of the project, checking out resources, reading critically, keeping complete bibliographic records, and working with a supervisor. Chapters 3 to 7 provide some of the conceptual and methodological tools needed in this area of research, with detailed discussion of such topics as theoretical models of translation, types of research, asking questions, making claims, formulating hypotheses, establishing relations between variables, and selecting and analyzing data. Chapters 8 and 9 are about presenting one's research, in writing as well as orally. Finally, chapter 10 deals with some of the criteria commonly used in research assessment, especially in the assessment of theses. The authors provide detailed guidance on further reading throughout. This is an essential reference work for research students and lecturers involved in supervising research projects and degrees.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15162.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching autonomy / Phil Benson. - 2nd ed. - Harlow [etc.] : Longman is an imprint of Pearson, 2011. - XI, [1], 283 s. : il. ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action Series)
Bibliogr. s. 249-277. Indeks.
Autonomy has become a keyword of language policy in education systems around the world, as the importance of independent learning and new technologies has grown. Now in a fully revised and updated second edition, Teaching and Researching Autonomy provides an accessible and comprehensive critical account of the theory and practice of autonomy. Examining the history of the concept, it addresses important questions of how we can identify autonomy in language learning behaviours and how we can evaluate the wide variety of educational practices that have been designed to foster autonomy in learning. Topics new to this edition include: - Autonomy and new technologies - Teacher autonomy - The sociocultural implications of autonomy With over three hundred new references and five new case studies of research on autonomy providing practical advice on research methods and topics in the field, Teaching and Researching Autonomy will be an essential introduction for teachers and students to a subject at the cutting edge of language teaching and research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15029.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15895.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Political analysis / Guy Peters, Jon Pierre, Gerry Stoker)
The second edition of this popular text provides a comprehensive introduction to the main research methods employed in the study of politics and assessment of their strengths and limitations and of ethical issues in research. It has been revised and updated throughout, and a new chapter considers the relationship between research and policy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11304.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
MLA handbook for writers of research papers. - 7th ed., 1st print. - New York : The Modern Language Association of America, 2009. - XXI, 292 s. : il. ; 23 cm.
S. red.: Prev. ed. entered under: Gibaldi, Joseph, 1942-.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The "MLA Handbook" is published by the Modern Language Association, the authority on MLA doumentation style. Widely adopted by universities, colleges, and secondary school, the "MLA Handbook" gives step-by-step advice on every aspect of writing research papers, from selecting a topic to submitting the completed paper. The seventh edition is a comprehensive, up-to-date guide to research and writing in the online environment. It provides an authoritative update of MLA documentation style for use in student writing, including simplified guidelines for citing works published on the Web and new recommendations for citing several kinds of works, such as digital files and graphic narratives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13925.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edition after edition, Burns & Grove’s Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice has been known as a leading textbook of nursing research for evidence-based practice (EBP). Now under the authorship of Drs. Grove and Gray, this streamlined and enhanced 7th edition gives you even sharper insights into understanding, appraising, and applying published research for evidence-based nursing practice. Known for its authoritative content, time-tested systematic approach, and unique research example format ― the new edition of this bestselling textbook includes an enhanced EBP focus, new content on the emerging trend of mixed-methods research, and a spotlight on need-to-know information to equip you to apply the latest evidence to your clinical practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17515 [Magazyn 1], P.17514 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18211.XVIII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18210.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to do Media and Cultural Studies / Jane Stokes. - Ed. 1, reprint. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - VIII, 198 s. ; 24 cm.
Tekst w j. angielskim
"How to do Media and Cultural Studies" provides an essential student guide to the process of research and writing. Aimed at any student about to start on an extended essay or dissertation it covers all the key stages - from formulating a research question to writing up. It covers both quantitative and qualitative methods - Includes separate chapters of how to analyze media and cultural texts, industries and audiences - Works through a series of key examples of media and cultural research - Includes a list of useful library resources and essential web sites Suitable for use as a coursebook, this book can also be used independently by students. No other book provides such an accessible and practical guide. "How to do Media and Cultural Studies" is an essential purchase for all media, communication, film and cultural studies students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6855 [Magazyn 1], P.6856 [Magazyn 1], P.6854 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7654.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7653.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. [317]-328) and index.
This is a very practical and accessible book that offers a comprehensive overview of research methodology in applied linguistics by describing the various stages of qualitative and quantitative investigations, from collecting the data to reporting the results. It also discusses 'mixed methods research', that is, the various combinations of qualitative and quantitative methodologies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18375.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17995.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
SLA Research and Language Teaching / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2014. - VIII, 280 s. : il. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book presents SLA research as a source of specifications for teachers to explore in their own classrooms. The author sees the four main roles of SLA researchers as developing relevant theories, conducting their own classroom research, making research accessible to teachers, and facilitating action research. Each chapter addresses a major issue in the field of SLA and language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.15030.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15896.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning second languages / Annamaria Pinter. - Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York : Palgrave Macmillan, 2011. - XV, 296 s. ; 23 cm.
(Research and practice in applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. 267-292) and index.
"Children Learning Second Languages" is a four-part comprehensive guide to current research and debate related to second language learning in childhood, the age factor and the relationship between research and classroom practice. Part 1 covers child development, L1 and L2 language learning processes in childhood and offers a guide to contexts from foreign language learning at school to immersion education and bilingual/trilingual acquisition at home. Part 2 gives a bird's eye view of current research in the area of child SLA and pedagogy highlighting the strengths and weaknesses of different traditions and types of research. This is followed by a close examination of eight case studies. Part 3 is devoted to issues of future research priorities by discussing methodological and ethical difficulties in child focused research and outlining 15 feasible studies for the future. Part 4 offers some resources including hands-on teaching materials, handbooks, theoretical books, details of organizations and projects in the broad area of child second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15682.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Action research for language teachers / Michael J. Wallace. - First edition, 16th printing - Cambridge : Cambridge University Press, 2012. - X, 273 pages ; 24 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
Includes bibliographical references and index.
This practical guide can be used by teachers who wish to develop their professional expertise by investigating their own teaching in a systematic and organised way. It is also invaluable for teachers or trainee teachers who have to produce a professional project or dissertation as part of a training programme. This will help teachers to design and implement a research project which is derived from their normal practice, with results which should be of direct relevance to them. It is user-friendly and includes: - exemplar articles and extracts which show how the research techniques can be implemented - 'Personal review' sections which help readers to think about the ideas being discussed and relate them to their own situation - commentaries which follow up issues raised in the 'Personal review' sections - chapter summaries - a glossary of all technical terms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18004.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 269-297.
This work is proposed to contribute towards a general view of the high diatom biodiversity that characterizes Polish ecosystems and provides a revised diatom checklist from Poland. Additionally, it offers the first taxonomic and autecological catalog, which will be significant in the assessment of the water quality monitoring, paleoenvironmental interpretation, and construct the paleoclimate changes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18574.XVII.2 [Magazyn 1], P.18573.XVII.2 [Magazyn 1], P.18572.XVII.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21900.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21899.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Longman Academic Writing Series. 5 : Essays to Research Papers / Alan Meyers. - Hoboken : Pearson Education, copywright 2014. - XX, 249 pages : color illustrations ; 28 cm.
Includes index.
The Longman Academic Writing Series helps students master the academic writing skills needed to succeed in their academic careers. The five-level series spans writing topics from composing sentences to writing research papers. Each level covers the complete writing process from prewriting to revision. Level 5 teaches advanced students to write various genres of academic essays and research papers. The text’s writing process approach integrates training in grammar, vocabulary, sentence structure, and research techniques along with essay and research paper organization.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18274.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18273.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Why do students often graduate from high school unprepared for college writing and what can we do about it. These are the questions that a group of classroom teachers set out to explore. Over the course of seven years, a group of middle, high school, college, and university teachers participated in a federally funded writing coalition project to implement innovative approaches to teaching writing. Together they developed this series of lesson plans designed to make writing both fun and an integral part of diverse curricula. "Practical" is the recurrent motif of each teaching strategy. Developed by real teachers in real classrooms, the lessons are grouped into seven categories: writing process, portfolios, literature, research, grammar, writing on demand, and media.Each lesson follows a standard format that includes purpose of the activity; necessary preparation; required props and materials; process and procedure for implementation; instructional pointers and/or possible pitfalls; and reflections from the teacher that provide "behind the scenes" insights.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21353.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21352.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej