Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(273)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(3)
Status
only on-site
(260)
available
(214)
unavailable
(8)
unknown
(3)
Branch
Magazyny
(82)
Wypo┼╝yczalnie
(142)
Czytelnie
(261)
Author
Buko Jacek
(4)
Czarny Bogus┼éaw (1957- )
(4)
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Budnikowski Adam (1948- )
(3)
D─Öbski Wies┼éaw (1948- )
(3)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(3)
Niemczyk Agata
(3)
Podstawka Marian
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Zalega Tomasz
(3)
Zwiech Patrycja
(3)
Al-Kaber Munir
(2)
Balińska Agata
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Berbeka Jadwiga
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Cie┼Ťlikowski Krzysztof
(2)
Cwynar Wiktor
(2)
Czerw Aleksandra
(2)
Domański Stanisław Ryszard
(2)
Dziedzic Ewa
(2)
East Robert (1940- )
(2)
Firlit-Fesnak Gra┼╝yna
(2)
Flejterski Stanis┼éaw (1948- )
(2)
Folland Sherman
(2)
Goodman Allen C
(2)
Grabia Tomasz
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Jarecki Wojciech
(2)
Jedel Joanna
(2)
Klimczak Bo┼╝ena (1942- )
(2)
Klukowski Bogdan (1939- )
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Korona Magdalena
(2)
Kowalski Sławomir
(2)
Kunasz Marek
(2)
Kwiatkowska Walentyna
(2)
Marciniak Stefan (1928- )
(2)
Mazur-Wierzbicka Ewa
(2)
Micha┼éek Jan Jakub (1953- )
(2)
Milewski Roman (1940-2001)
(2)
Moska Waldemar (1962- )
(2)
Paj─ůk Kazimierz (1953- )
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Partycki S┼éawomir (1951- )
(2)
Patena Wiktor
(2)
Piekutowska Agnieszka
(2)
Pukała Ryszard
(2)
Siciarek Marta
(2)
Siwi┼äski W┼éodzimierz (1939- )
(2)
Stano Miron
(2)
Suchecka Jadwiga (1948- )
(2)
Szaban Jolanta
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Vanhuele Marc
(2)
Varian Hal R
(2)
Wolska Gra┼╝yna
(2)
Wright Malcolm (1929- )
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
Wójcicki Włodzimierz (ekonomia)
(2)
Zawadka Jan
(2)
Żegnałek Rafał
(2)
Adamczyk Gra┼╝yna
(1)
Adamowicz Mieczys┼éaw (1939- )
(1)
Afonin Anatolij Alekseevi─Ź (1938- )
(1)
Alejziak Wies┼éaw (1960- )
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak-Paradowska Bo┼╝ena
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Baranowski Pawe┼é (1981- )
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Barska Anetta
(1)
Bartnicki K
(1)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(1)
Bednarska Hanna
(1)
Begg David K. H
(1)
Bera Ryszard
(1)
Berent Zbigniew
(1)
Bergier J├│zef (1952- )
(1)
Bernacki Andrzej (1930- )
(1)
Bia┼éecki Klemens Pawe┼é (1929- )
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biernat El┼╝bieta
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Blanchard Olivier
(1)
Boeri Tito
(1)
Boratyński Wojciech
(1)
Borcuch Artur (1977- )
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borkowska Bo┼╝ena
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowiec Arkadiusz
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(200)
2000 - 2009
(69)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(29)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(276)
Language
Polish
(276)
Audience Group
Szkoły wyższe
(13)
Mened┼╝erowie
(2)
Ekonomi┼Ťci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szk├│┼é ┼Ťrednich
(1)
Pracodawcy
(1)
Specjali┼Ťci ds. controllingu
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Subject
TURYSTYKA
(28)
RYNEK PRACY
(20)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(18)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(18)
MIKROEKONOMIA
(15)
RYNEK FINANSOWY
(15)
USŁUGI
(13)
RYNEK KAPITAŁOWY
(11)
BANKI
(10)
EKONOMIA
(10)
FINANSE
(10)
ZARZ─äDZANIE
(9)
BEZROBOCIE
(8)
MI─śDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(8)
Turystyka
(8)
UNIA EUROPEJSKA
(8)
GLOBALIZACJA
(7)
INNOWACJE
(7)
KONSUMENCI (ekon.)
(7)
MAKROEKONOMIA
(7)
POLITYKA SPOŁECZNA
(7)
Ekonomia
(6)
FINANSE MI─śDZYNARODOWE
(6)
MARKETING
(6)
KRYZYS GOSPODARCZY
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
ZDROWIE PUBLICZNE
(5)
FINANSE PUBLICZNE
(4)
GOSPODARKA
(4)
HANDEL MI─śDZYNARODOWY
(4)
HANDEL ZAGRANICZNY
(4)
PIENI─äDZ
(4)
POPYT
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
RYNEK
(4)
Rynek pracy
(4)
SŁUŻBA ZDROWIA
(4)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
BIURA PODRÓŻY
(3)
KADRY
(3)
KOBIETA
(3)
KSIĄŻKA
(3)
POLSKA
(3)
PRACA
(3)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(3)
Praca
(3)
Przedsi─Öbiorstwo
(3)
REGIONALNY RYNEK PRACY
(3)
AGROTURYSTYKA
(2)
Bezrobocie
(2)
DECYZJE
(2)
EDYTORSTWO
(2)
EURO (pieni─ůdz)
(2)
Gospodarka
(2)
INSTRUMENTY POCHODNE
(2)
JAKO┼Ü─ć ┼╗YCIA
(2)
JEDNOLITY RYNEK UE
(2)
KREDYT
(2)
KRYZYS FINANSOWY 2007 r.
(2)
KSI─śGARSTWO
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
LEKI
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NAUKI EKONOMICZNE
(2)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
Pieni─ůdz
(2)
RACHUNKOWO┼Ü─ć
(2)
RYNEK WALUTOWY
(2)
Rynek
(2)
SIŁA ROBOCZA
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
Sport
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
UBEZPIECZENIA CHOROBOWE
(2)
WARTO┼Ü─ć EKONOMICZNA
(2)
Zarz─ůdzanie
(2)
Zatrudnienie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ ŚREDNICH
(1)
AKCJE (ekon.)
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
BANKI MI─śDZYNARODOWE
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BUD┼╗ETY GMINNE
(1)
BUD┼╗ETY RODZINNE
(1)
BUD┼╗ETY TERENOWE
(1)
Banki
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
Controlling personalny
(1)
Crowdfunding
(1)
DOCHÓD NARODOWY
(1)
DYSKRYMINACJA w ZATRUDNIENIU
(1)
Demografia
(1)
Deweloper
(1)
Dziennikarstwo
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EKONOMIA BEHAWIORALNA
(1)
Subject: time
2001-0
(27)
2001-
(21)
1989-
(20)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
Subject: place
Polska
(11)
POLSKA
(8)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
LUBELSKIE, wojew├│dztwo (od 1999)
(2)
Azja
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
CHINY
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okr─Ög)
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Wojew├│dztwo lubelskie (1999- )
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(72)
PODR─śCZNIKI
(9)
Opracowanie
(8)
Podr─Öcznik
(8)
Monografia
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Dane statystyczne
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Raport z badań
(2)
─ćWICZENIA i ZADANIA dla SZK├ô┼ü WY┼╗SZYCH
(2)
KSI─śGI PAMI─äTKOWE
(1)
MARKETING
(1)
PORADNIKI
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
RANKING
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Zarz─ůdzanie i marketing
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Podr├│┼╝e i turystyka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rolnictwo i le┼Ťnictwo
(1)
276 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. Indeks.
W polskiej gospodarce wzrasta znaczenie wymiany mi─Ödzynarodowej, a zatem zwi─Öksza si─Ö zainteresowanie organizacj─ů i technikami handlu zagranicznego. Podr─Öcznik stanowi kompendium wiedzy z tego zakresu, umo┼╝liwiaj─ůc Czytelnikowi zapoznanie si─Ö z podstawowymi zagadnieniami i warunkami przeprowadzania transakcji, sposobami ich zawierania oraz istotnymi dokumentami. W trzecim, zmienionym wydaniu ksi─ů┼╝ki Autor uwzgl─Ödni┼é nowe rozwi─ůzania, wp┼éywaj─ůce na prowadzenie wymiany mi─Ödzynarodowej (m.in. Incoterms 2000; mo┼╝liwo┼Ťci wykorzystania Internetu do zawierania i realizacji transakcji handlowych; system mi─Ödzynarodowego znakowania towar├│w - EAN; transakcje: gie┼édowe, przetargowe, franchisingowe, leasingowe).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2084 [Magazyn 1], 3038 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3287 XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(BC Edu Biznes)
Tyt. oryg.: Handbuch Marketingpraxis.
Bibliogr. s. 431-436.
Podr─Öcznik, a zarazem przewodnik i kompendium wiedzy, skierowany jest przede wszystkim do os├│b zajmuj─ůcych si─Ö praktyk─ů marketingow─ů. Mog─ů z niego korzysta─ç tak┼╝e studenci, kt├│rzy chcieliby pog┼é─Öbi─ç nie tylko wiedz─Ö teoretyczn─ů, lecz tak┼╝e praktyczn─ů. Ta ksi─ů┼╝ka, napisana z my┼Ťl─ů o codziennej praktyce zawodowej, gwarantuje dog┼é─Öbn─ů prezentacj─Ö poszczeg├│lnych temat├│w. Ma na celu nie tylko przekazanie wiedzy, lecz przede wszystkim budowanie kompetencji w dzia┼éaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10240 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Wsp├│┼éczesne warunki funkcjonowania podmiot├│w rynku s─ů bardzo z┼éo┼╝one i wymagaj─ů szerokiego spektrum analizy wszystkich zwi─ůzanych z rynkiem aspekt├│w. W┼Ťr├│d wielu, licznie opisywanych w literaturze polskiej i zagranicznej, kategorii rynkowych znajduje si─Ö tak┼╝e, rzadziej i cz─Östo marginalnie wspominane zagadnienie wra┼╝liwo┼Ťci popytu na r├│┼╝ne czynniki. Waga problematyki wra┼╝liwo┼Ťci nabywc├│w na zmiany w poziomie cen czy te┼╝ poziomie osi─ůganych dochod├│w wynika przede wszystkim z implikacji praktycznych, gdy┼╝ umiej─Ötno┼Ť─ç oszacowania wielko┼Ťci popytu daje mo┼╝liwo┼Ť─ç dostosowania do niej wielko┼Ťci poda┼╝y. Obecne trudne dla przedsi─Öbiorstw warunki dzia┼éania, powoduj─ů, ┼╝e niejednokrotnie kwestia mo┼╝liwo┼Ťci przewidywania teoretycznej, a zw┼éaszcza realnej wielko┼Ťci popytu mo┼╝e decydowa─ç o przetrwaniu i rozwoju firmy. Bior─ůc pod uwag─Ö powy┼╝sze kwestie, autorki staraj─ů si─Ö przedstawi─ç zagadnienie wra┼╝liwo┼Ťci popytu w spos├│b uporz─ůdkowany, daj─ůc jednocze┼Ťnie praktyczne przyk┼éady, tak aby Czytelnik m├│g┼é skorzysta─ç z wiedzy teoretycznej, w sytuacji wyst─ůpienia w praktyce konkretnych problem├│w decyzyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1931 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1932 IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan w praktyce / Michael Miller. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2002. - 348 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Ksi─ů┼╝ka zawiera podstawowe wskaz├│wki potrzebne do przygotowania biznesplanu. Uczy, w jaki spos├│b okre┼Ťla─ç odbiorc─Ö planu, rozpoznawa─ç rynek i jego podstawowe potrzeby, przygotowa─ç strategi─Ö i oceni─ç ewentualne formy finansowania. Krok po kroku wprowadza w tajniki tworzenia poszczeg├│lnych cz─Ö┼Ťci typowego biznesplanu. Pokazuje, w jaki spos├│b napisa─ç przekonuj─ůcy tekst, zawieraj─ůcy wszystkie niezb─Ödne elementy biznesplanu. Na ko┼äcu ka┼╝dego rozdzia┼éu czytelnik znajdzie specjalne "zadania domowe", pomocne w pisaniu biznesplanu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4038 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
Ekonomia mened┼╝erska to doskonale opracowany podr─Öcznik, w kt├│rym przedstawiono najwa┼╝niejsze problemy decyzyjne, przed jakimi staj─ů wsp├│┼écze┼Ťni mened┼╝erowie. Autorzy odwo┼éuj─ů si─Ö w nim do najnowszych osi─ůgni─Ö─ç wiedzy w dziedzinie zarz─ůdzania oraz wykorzystuj─ů je w analizie g┼é├│wnych obszar├│w ekonomii mened┼╝erskiej. Pokazuj─ů, w jaki spos├│b metody i narz─Ödzia analizy ekonomicznej powinny by─ç stosowane przy podejmowaniu trafnych i optymalnych decyzji. Podr─Öcznik ten, ze wzgl─Ödu na kompleksowo┼Ť─ç i przejrzysto┼Ť─ç rozwa┼╝a┼ä oraz liczne przyk┼éady, stanowi warto┼Ťciow─ů pomoc dla student├│w kierunk├│w ekonomicznych, organizacji i zarz─ůdzania w wy┼╝szych uczelniach oraz dla uczestnik├│w kurs├│w doskonal─ůcych umiej─Ötno┼Ťci mened┼╝erskie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3130 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1500 VIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2926 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Tyt. oryg.: "The innovator's dilemma : when new technologies cause great firms to fail" 1997.
Indeks.
Najwi─Öksz─ů warto┼Ťci─ů ksi─ů┼╝ki jest ukazanie b┼é─Ödnego ko┼éa, w kt├│rym tkwi─ů przedsi─Öbiorstwa. Staj─ů si─Ö one zak┼éadnikami jednej z g┼é├│wnych zasad prowadzenia biznesu: klient jest najcenniejszym zasobem firmy. Stosuj─ůc t─Ö zasad─Ö, w pewnym uproszczeniu, przedsi─Öbiorstwa robi─ů tylko, czego oczekuje klient. W efekcie nie przeznaczaj─ů ┼Ťrodk├│w na dzia┼éania, kt├│re nie s─ů w danym momencie po┼╝─ůdane przez klienta. [...\ W konsekwencji firma nie zauwa┼╝a, ┼╝e technologia zak┼é├│caj─ůca rozw├│j tworzy nowy rynek i buduje tzw. nowy ┼éa┼äcuch warto┼Ťci, w kt├│rym b─Öd─ů obowi─ůzywa─ç inne zasady gry, ni┼╝ w tym, w kt├│rym obecnie ona funkcjonuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10908 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału : "Marketing 4.0 : Moving from Traditional to Digital" 2017.
W Marketingu 4.0 pokazuj─ů nam, jak ┼Ťwiadomych konsument├│w przekszta┼éci─ç w naszych or─Ödownik├│w. Tradycyjna ┼Ťcie┼╝ka prowadz─ůca do zakupu (rozbudzenie ┼Ťwiadomo┼Ťci, przykucie uwagi, zadawanie pyta┼ä i dzia┼éanie) zosta┼éa poszerzona o etap or─Ödownictwa, gdy┼╝ opinie naszych krewnych i znajomych maj─ů ogromny wp┼éyw na nasze decyzje zakupowe. W pe┼éni uaktualniony opis owej ┼Ťcie┼╝ki t┼éumaczy mechanizm dzia┼éania or─Ödownictwa, wyja┼Ťnia, jak do niego zach─Öca─ç, oraz przedstawia strategie budowania spersonalizowanego do┼Ťwiadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiar├│w i innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych. Przej┼Ťcie od marketingu tradycyjnego do cyfrowego nie jest wcale trudne, je┼Ťli mamy do dyspozycji oferowane w ksi─ů┼╝ce praktyczne porady i intuicyjne wyja┼Ťnienia, kt├│re mo┼╝na natychmiast zastosowa─ç. Podsumowanie na koniec ka┼╝dego rozdzia┼éu zawiera skr├│t najwa┼╝niejszych temat├│w, by ksi─ů┼╝ka jeszcze lepiej sprawdzi┼éa si─Ö w roli codziennego przewodnika i punktu odniesienia. Pytania sk┼éaniaj─ůce do refleksji maj─ů na celu sprowokowanie czytelnika do wej┼Ťcia na drog─Ö w┼éasnych odkry─ç, a tak┼╝e w┼éa┼Ťciwe pokierowanie dyskusj─ů, gdy nadejdzie czas zapoznania z nowym podej┼Ťciem ca┼éej organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17440 IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17439 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Analiza rynku / pod red. Henryk Mruk. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 278, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Klasyczny podr─Öcznik, w kt├│rym Autorzy przedstawiaj─ů metody analizy zjawisk rynkowych w nawi─ůzaniu do orientacji marketingowej przedsi─Öbiorstwa oraz podaj─ů przyk┼éady ich wykorzystania w praktyce. Omawiaj─ů r├│wnie┼╝ zastosowanie metod analizy rynku do prognozowania zjawisk rynkowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1494 [Magazyn 1], 2705 [Magazyn 2] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1495 IX.16.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2704 IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zawarto┼Ť─ç merytoryczna podr─Öcznika akademickiego obejmuje nie tylko standardowy kurs mikroekonomii realizowany w polskich szko┼éach wy┼╝szych, lecz tak┼╝e w pewnym zakresie wykracza poza niezb─Ödne minimum, tym samym s┼éu┼╝─ůc bardziej zaawansowanym programom z obszaru mikroekonomii. Opracowanie w postaci zbioru ─çwicze┼ä i zada┼ä pozwala na zrozumienie teorii, jej sprawdzenie i umieszczenie w kontek┼Ťcie podejmowania decyzji o charakterze gospodarczym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14390 VIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15292 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: ekonomia ; rynek ; gospodarka ; globalizacja
Bibliografia, netografia na stronach 113-118.
Wybory nie s─ů wy┼é─ůcznie domen─ů ekonomii. W ┼╝yciu codziennym, na ka┼╝dym kroku stoimy przed wyborem. Coraz wi─Ökszy obszar dzia┼éalno┼Ťci jest obj─Öty wymian─ů stricte rynkow─ů, ale relacje powstaj─ů przy ka┼╝dej wymianie i dlatego ka┼╝d─ů powinna interesowa─ç si─Ö ekonomia. Na razie skupia uwag─Ö na funkcjonowaniu rynku okre┼Ťlonego w ekonomii klasycznej, gdzie wyb├│r determinuje mechanizm popyt/poda┼╝/cena, a funkcjonowanie jest oparte na wolno┼Ťci, w┼éasno┼Ťci, konkurencji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17265 [Magazyn 1], P.17264 [Magazyn 1], P.17263 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17470 VIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17469 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 225-226 i przy rozdz. Indeks.
We wsp├│┼éczesnej gospodarce informacje s─ů jednym z najwa┼╝niejszych zasob├│w ka┼╝dego podmiotu gospodaruj─ůcego. Wiedza o rynku pozwala na podejmowanie decyzji obci─ů┼╝onych mniejszym ryzykiem. Wiedz─Ö tak─ů mo┼╝na zdoby─ç, przeprowadzaj─ůc badania rynku, kt├│re s─ů z┼éo┼╝onym procesem sk┼éadaj─ůcym si─Ö z nast─Öpuj─ůcych po sobie kolejno zespo┼é├│w czynno┼Ťci gromadzenia informacji, przetwarzania zebranych informacji oraz analizy i interpretacji uzyskanych wynik├│w. Tym w┼éa┼Ťnie zagadnieniom jest po┼Ťwi─Öcony ten podr─Öcznik.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9324 [Magazyn 1], P.9323 [Magazyn 1], P.9322 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently unavailable
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11010 IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jest to nowe wydanie popularnego podr─Öcznika do nauki ekonomii, kt├│ry sta┼é si─Ö bestsellerem w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Podr─Öcznik obejmuje wprowadzenie do ekonomii (w tym: dziesi─Ö─ç zasad ekonomii i kr├│tki kurs nauki my┼Ťlenia jak ekonomista) oraz pe┼ény wyk┼éad mikroekonomii, uwzgl─Ödniaj─ůcy kontekst europejski. Podr─Öcznik cechuje przyst─Öpny j─Özyk, a refleksja teoretyczna przeplata si─Ö z praktycznymi przyk┼éadami, u┼éatwiaj─ůcymi studiowanie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16173 VIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16172 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. P.15146, P.15145, P.15144
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 92-97.
Autor monografii liczy na zapocz─ůtkowanie zainteresowania ekonomi─ů u czytelnik├│w. W wielu fragmentach nawi─ůzuje do wczesniej opublikowanej monografii "O czym m├│wi i nie m├│wi ekonomia."
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17318 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17814 VIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17813 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. P.17320, P.17319
Book
In basket
Funkcjonowanie rynku / Wojciech Wrzosek. - Wydanie 3 zmienione - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2002. - 426, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr.
W ksi─ů┼╝ce zosta┼éy przedstawione zagadnienia dotycz─ůce rynku oraz jego struktur i zasad funkcjonowania. Autor omawia w niej:*istot─Ö rynku i jego struktury*popyt jako element rynku i jego zwi─ůzek z cenami*poda┼╝ jako element rynku*zachowanie podmiot├│w rynku w warunkaqch monopolu i konkurencji*mechanizm, instrumenty, rodzaje, formy i intensywno┼Ť─ç konkurencji*mobilno┼Ť─ç podmiot├│w rynku*interwencjonalizm pa┼ästwa na rynku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17770 VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy ekonomii : wprowadzenie do ekonomii, mikroekonomia / Bogusław Czarny. - Wydanie 4. poprawione i uzupełnione. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2017. - 522 strony : wykresy ; 24 cm.
Informacja o wydaniu na podstawie wst─Öpu.
Bibliografia na stronach 505-506. Indeks.
Przygotowuj─ůc czwarte wydanie Podstaw ekonomii, usun─ů┼éem b┼é─Ödy i niejasno┼Ťci odkryte w trzecim wydaniu, wype┼éni┼éem podr─Öcznik nowymi danymi statystycznymi o polskiej gospodarce, zaktualizowa┼éem wiele "ramek" ilustruj─ůcych teori─Ö ekonomiczn─ů przyk┼éadami z ┼╝ycia gospodarczego, przygotowa┼éem nowe kolokwia i egzaminy z zaj─Ö─ç, kt├│re od lat prowadz─Ö w warszawskiej Szkole G┼é├│wnej Handlowej, rozbudowa┼éem zbiory zada┼ä ko┼äcz─ůce poszczeg├│lne rozdzia┼éy i odpowiedzi do tych zada┼ä, wymieni┼éem i ulepszy┼éem cz─Ö┼Ť─ç studi├│w przypadku. Mimo wszystkich tych zmian Czytelnik znaj─ůcy poprzednie wydanie Podstaw ekonomii b─Ödzie si─Ö tu czu┼é jak u siebie w domu. Oczywi┼Ťcie podr─Öcznik nadal sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci: Wprowadzenia do ekonomii, Mikroekonomii i Makroekonomii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17259 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17444 VIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17443 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy ekonomii / red. nauk. Roman Milewski. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 553 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Indeks.
Nowe, zmienione wydanie znanego od lat podr─Öcznika. Zawiera on nowoczesn─ů i zarazem przyst─Öpn─ů prezentacj─Ö podstawowych zagadnie┼ä wsp├│┼éczesnej ekonomii, zar├│wno mikroekonomii, jak i makroekonomii. Najwa┼╝niejsze zalety podr─Öcznika: przyst─Öpny j─Özyk wyk┼éadu, kt├│ry pozwala studentom, jak r├│wnie┼╝ szerszemu kr─Ögowi czytelnik├│w, na zrozumienie podstawowych problem├│w wsp├│┼éczesnej ekonomii uj─Öcia algebraiczne wykorzystywane s─ů w minimalnym, niezb─Ödnym stopniu, liczne ilustracje u┼éatwiaj─ů zrozumienie trudniejszych problem├│w, odwo┼éywanie si─Ö w toku analiz do polskiej rzeczywisto┼Ťci gospodarczej, co zdecydowanie wyr├│┼╝nia podr─Öcznik na tle t┼éumaczonych opracowa┼ä zagranicznych autor├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14855 [Magazyn 1], P.14854 [Magazyn 1], P.6364 [Magazyn 1], P.6363 [Magazyn 1], P.6362 [Magazyn 1], P.6361 [Magazyn 1], P.6359 [Magazyn 1], P.6357 [Magazyn 1], 15653 [Magazyn 2] (9 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6360 VIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C], P.6358 VIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7411 VIII.2 [Czytelnia C], 7410 VIII.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 363-394. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka skupia uwag─Ö na najnowszych opracowaniach zwi─ůzanych z analiz─ů zachowa┼ä konsumenckich i na ostatnich osi─ůgni─Öciach marketingu jako nauki. Podkre┼Ťla rol─Ö wyjasnie┼ä behawioralnych, znaczenie zwyczaj├│w i modelowania schemat├│w rynkowych oraz zmian zachodz─ůcych na rynku. Porusza takie zagadnienia jak : zdefiniowanie podstawowych poj─Ö─ç zwi─ůzanych z r├│┼╝nymi formami dokonywania zakup├│w, schematy nabywcze - lojalno┼Ť─ç konsumencka, warto┼Ť─ç marki oraz typowe cechy rynk├│w stabilnych i zmiennych, procesy podejmowania decyzji - metody przewidywania oraz skutki wystepuj─ůce po podj─Öciu decyzji dotycz─ůce poziomu satysfakcji i jako┼Ťci, reakcja konsument├│w na czynniki wp┼éywaj─ůce na konsumpcj─Ö, kt├│rymi s─ů : cena, ┼Ťrodowisko detaliczne, wp┼éywy spoleczne i dzia┼éania reklamowe. Zamieszczone w ksi─ů┼╝ce ─çwiczenia praktyczne pomog─ů czytelnikom w stosowaniu opisanych metod badania zachowa┼ä konsumenckich - w przprowadzaniu niezb─Ödnych oblicze┼ä, obserwacji, pomiar├│w i w obs┼éudze odpowiednich program├│w komputerowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11335 [Magazyn 1], 12512 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 363-394. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka skupia uwag─Ö na najnowszych opracowaniach zwi─ůzanych z analiz─ů zachowa┼ä konsumenckich i na ostatnich osi─ůgni─Öciach marketingu jako nauki. Podkre┼Ťla rol─Ö wyjasnie┼ä behawioralnych, znaczenie zwyczaj├│w i modelowania schemat├│w rynkowych oraz zmian zachodz─ůcych na rynku. Porusza takie zagadnienia jak : zdefiniowanie podstawowych poj─Ö─ç zwi─ůzanych z r├│┼╝nymi formami dokonywania zakup├│w, schematy nabywcze - lojalno┼Ť─ç konsumencka, warto┼Ť─ç marki oraz typowe cechy rynk├│w stabilnych i zmiennych, procesy podejmowania decyzji - metody przewidywania oraz skutki wystepuj─ůce po podj─Öciu decyzji dotycz─ůce poziomu satysfakcji i jako┼Ťci, reakcja konsument├│w na czynniki wp┼éywaj─ůce na konsumpcj─Ö, kt├│rymi s─ů : cena, ┼Ťrodowisko detaliczne, wp┼éywy spoleczne i dzia┼éania reklamowe. Zamieszczone w ksi─ů┼╝ce ─çwiczenia praktyczne pomog─ů czytelnikom w stosowaniu opisanych metod badania zachowa┼ä konsumenckich - w przprowadzaniu niezb─Ödnych oblicze┼ä, obserwacji, pomiar├│w i w obs┼éudze odpowiednich program├│w komputerowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14299 III.6 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15216 III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rynkowy system finansowy / Marian G├│rski. - Wydanie 4. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 400 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 390-391. Indeks.
Naczeln─ů ide─ů podr─Öcznika jest ca┼éo┼Ťciowe, systemowe uj─Öcie problematyki finans├│w gospodarki narodowej. Omawiane zagadnienia zosta┼éy podzielone na trzy cz─Ö┼Ťci. Pierwsza cz─Ö┼Ť─ç dotyczy pieni─ůdza i niepieni─Ö┼╝nych instrument├│w finansowych. Cz─Ö┼Ť─ç drug─ů po┼Ťwi─Öcono podmiotom systemu finansowego: finalnym wierzycielom i d┼éu┼╝nikom oraz po┼Ťrednikom finansowym. W trzeciej cz─Ö┼Ťci natomiast przedstawiono rynki finansowe: natychmiastowe (spot) i terminowe. Szczeg├│┼éowo opisano mechanizm funkcjonowania rynk├│w o podstawowym znaczeniu dla gospodarki, tj. rynk├│w walutowych, lokat mi─Ödzybankowych, kapita┼éowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18753 VIII.4.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18752 VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 151-156.
W monografii dokonano dekompozycji poj─Öcia konkurencyjno┼Ťci na nast─Öpuj─ůce elementy sk┼éadowe: potencja┼é konkurencyjny i pozycj─Ö konkurencyjn─ů. Na tej podstawie okre┼Ťlono syntetyczny wska┼║nik konkurencyjno┼Ťci, kt├│ry uwzgl─Ödnia┼é wymienione wymiary konkurencyjno┼Ťci. Umo┼╝liwi┼éo to dokonanie kompleksowej oceny konkurencyjno┼Ťci wybranych bran┼╝ na rynku unijnym oraz okre┼Ťlenie czynnik├│w j─ů determinuj─ůcych. Opracowanie sk┼éada si─Ö z czterech rozdzia┼é├│w. W pierwszym przedstawiono znaczenie wybranych bran┼╝ w gospodarce Polski. W rozdziale drugim skoncentrowano si─Ö na ocenie potencja┼éu konkurencyjnego. W rozdziale trzecim skupiono uwag─Ö na efektach konkurencyjnych. W rozdziale czwartym dokonano syntetycznej oceny konkurencyjno┼Ťci bran┼╝.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16858 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again