Form of Work
Książki
(255)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Status
only on-site
(242)
available
(183)
unavailable
(23)
unknown
(3)
Branch
Magazyny
(75)
Wypożyczalnie
(133)
Czytelnie
(243)
Author
Buko Jacek
(4)
Czarny Bogusław (1957- )
(4)
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Budnikowski Adam (1948- )
(3)
Dębski Wiesław (1948- )
(3)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(3)
Niemczyk Agata
(3)
Podstawka Marian
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Zalega Tomasz
(3)
Zwiech Patrycja
(3)
Al-Kaber Munir
(2)
Balińska Agata
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Berbeka Jadwiga
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Cieślikowski Krzysztof
(2)
Cwynar Wiktor
(2)
Czerw Aleksandra
(2)
Domański Stanisław Ryszard
(2)
Dziedzic Ewa
(2)
East Robert (1940- )
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Folland Sherman
(2)
Goodman Allen C
(2)
Grabia Tomasz
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Jarecki Wojciech
(2)
Jedel Joanna
(2)
Klimczak Bożena (1942- )
(2)
Klukowski Bogdan (1939- )
(2)
Korona Magdalena
(2)
Kowalski Sławomir
(2)
Kunasz Marek
(2)
Kwiatkowska Walentyna
(2)
Marciniak Stefan (1928- )
(2)
Mazur-Wierzbicka Ewa
(2)
Milewski Roman (1940-2001)
(2)
Moska Waldemar (1962- )
(2)
Pająk Kazimierz (1953- )
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Partycki Sławomir (1951- )
(2)
Patena Wiktor
(2)
Piekutowska Agnieszka
(2)
Pukała Ryszard
(2)
Siciarek Marta
(2)
Stano Miron
(2)
Suchecka Jadwiga (1948- )
(2)
Szaban Jolanta
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Vanhuele Marc
(2)
Varian Hal R
(2)
Wolska Grażyna
(2)
Wright Malcolm (1929- )
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
Wójcicki Włodzimierz (ekonomia)
(2)
Zawadka Jan
(2)
Żegnałek Rafał
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Alejziak Wiesław (1960- )
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Baranowski Paweł (1981- )
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Barska Anetta
(1)
Bartnicki K
(1)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(1)
Bednarska Hanna
(1)
Begg David K. H
(1)
Bera Ryszard
(1)
Berent Zbigniew
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bernacki Andrzej (1930- )
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Blanchard Olivier
(1)
Boeri Tito
(1)
Boratyński Wojciech
(1)
Borcuch Artur (1977- )
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borkowska Bożena
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowiec Arkadiusz
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Bretyn Agnieszka
(1)
Brzęczek Tomasz
(1)
Budnik Monika
(1)
Bukowski Adam
(1)
Bukowski Sławomir I. (1956- )
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(199)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(28)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(256)
Language
Polish
(256)
Audience Group
Szkoły wyższe
(12)
Menedżerowie
(2)
Ekonomiści
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pracodawcy
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Subject
TURYSTYKA
(28)
RYNEK PRACY
(21)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(16)
MIKROEKONOMIA
(15)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
RYNEK FINANSOWY
(12)
USŁUGI
(12)
EKONOMIA
(9)
BEZROBOCIE
(8)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(8)
RYNEK KAPITAŁOWY
(8)
ZARZĄDZANIE
(8)
BANKI
(7)
FINANSE
(7)
KONSUMENCI (ekon.)
(7)
MAKROEKONOMIA
(7)
POLITYKA SPOŁECZNA
(7)
UNIA EUROPEJSKA
(7)
Ekonomia
(6)
INNOWACJE
(6)
MARKETING
(6)
Turystyka
(6)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(5)
GLOBALIZACJA
(5)
KRYZYS GOSPODARCZY
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
ZDROWIE PUBLICZNE
(5)
FINANSE PUBLICZNE
(4)
GOSPODARKA
(4)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(4)
PIENIĄDZ
(4)
POPYT
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
SŁUŻBA ZDROWIA
(4)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
HANDEL ZAGRANICZNY
(3)
KADRY
(3)
KOBIETA
(3)
KSIĄŻKA
(3)
PRACA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
Praca
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
REGIONALNY RYNEK PRACY
(3)
RYNEK
(3)
Rynek pracy
(3)
Bezrobocie
(2)
EDYTORSTWO
(2)
Gospodarka
(2)
INSTRUMENTY POCHODNE
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KREDYT
(2)
KRYZYS FINANSOWY 2007 r.
(2)
KSIĘGARSTWO
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
LEKI
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NAUKI EKONOMICZNE
(2)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
Pieniądz
(2)
RACHUNKOWOŚĆ
(2)
RYNEK WALUTOWY
(2)
Rynek
(2)
SIŁA ROBOCZA
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
Sport
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
UBEZPIECZENIA CHOROBOWE
(2)
Zarządzanie
(2)
Zatrudnienie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ ŚREDNICH
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
AKCJE (ekon.)
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
BANKI MIĘDZYNARODOWE
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BUDŻETY GMINNE
(1)
BUDŻETY RODZINNE
(1)
BUDŻETY TERENOWE
(1)
Banki
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
Controlling personalny
(1)
Crowdfunding
(1)
DECYZJE
(1)
DOCHÓD NARODOWY
(1)
DYSKRYMINACJA w ZATRUDNIENIU
(1)
Demografia
(1)
Deweloper
(1)
Dziennikarstwo
(1)
EKONOMIA BEHAWIORALNA
(1)
EKONOMIA SPOŁECZNA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
EMIGRACJA ZAROBKOWA
(1)
EMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
EURO (pieniądz)
(1)
Subject: time
2001-0
(27)
2001-
(20)
1989-
(19)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
Subject: place
POLSKA
(8)
Polska
(8)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(2)
Azja
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
CHINY
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(70)
PODRĘCZNIKI
(9)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(7)
DANE STATYSTYCZNE
(5)
Monografia
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Raport z badań
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MARKETING
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
RANKING
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
256 results Filter
Book
In basket
Operacje handlu zagranicznego / Klemens Paweł Białecki. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. - 303, [1] s. ; 24 cm.
Bibliogr. Indeks.
W polskiej gospodarce wzrasta znaczenie wymiany międzynarodowej, a zatem zwiększa się zainteresowanie organizacją i technikami handlu zagranicznego. Podręcznik stanowi kompendium wiedzy z tego zakresu, umożliwiając Czytelnikowi zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami i warunkami przeprowadzania transakcji, sposobami ich zawierania oraz istotnymi dokumentami. W trzecim, zmienionym wydaniu książki Autor uwzględnił nowe rozwiązania, wpływające na prowadzenie wymiany międzynarodowej (m.in. Incoterms 2000; możliwości wykorzystania Internetu do zawierania i realizacji transakcji handlowych; system międzynarodowego znakowania towarów - EAN; transakcje: giełdowe, przetargowe, franchisingowe, leasingowe).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2084 [Magazyn 1], 3038 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3287 XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(BC Edu Biznes)
Tyt. oryg.: Handbuch Marketingpraxis.
Bibliogr. s. 431-436.
Podręcznik, a zarazem przewodnik i kompendium wiedzy, skierowany jest przede wszystkim do osób zajmujących się praktyką marketingową. Mogą z niego korzystać także studenci, którzy chcieliby pogłębić nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także praktyczną. Ta książka, napisana z myślą o codziennej praktyce zawodowej, gwarantuje dogłębną prezentację poszczególnych tematów. Ma na celu nie tylko przekazanie wiedzy, lecz przede wszystkim budowanie kompetencji w działaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10240 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Współczesne warunki funkcjonowania podmiotów rynku są bardzo złożone i wymagają szerokiego spektrum analizy wszystkich związanych z rynkiem aspektów. Wśród wielu, licznie opisywanych w literaturze polskiej i zagranicznej, kategorii rynkowych znajduje się także, rzadziej i często marginalnie wspominane zagadnienie wrażliwości popytu na różne czynniki. Waga problematyki wrażliwości nabywców na zmiany w poziomie cen czy też poziomie osiąganych dochodów wynika przede wszystkim z implikacji praktycznych, gdyż umiejętność oszacowania wielkości popytu daje możliwość dostosowania do niej wielkości podaży. Obecne trudne dla przedsiębiorstw warunki działania, powodują, że niejednokrotnie kwestia możliwości przewidywania teoretycznej, a zwłaszcza realnej wielkości popytu może decydować o przetrwaniu i rozwoju firmy. Biorąc pod uwagę powyższe kwestie, autorki starają się przedstawić zagadnienie wrażliwości popytu w sposób uporządkowany, dając jednocześnie praktyczne przykłady, tak aby Czytelnik mógł skorzystać z wiedzy teoretycznej, w sytuacji wystąpienia w praktyce konkretnych problemów decyzyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1931 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1932 IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Tyt. oryg.: "The innovator's dilemma : when new technologies cause great firms to fail" 1997.
Indeks.
Największą wartością książki jest ukazanie błędnego koła, w którym tkwią przedsiębiorstwa. Stają się one zakładnikami jednej z głównych zasad prowadzenia biznesu: klient jest najcenniejszym zasobem firmy. Stosując tę zasadę, w pewnym uproszczeniu, przedsiębiorstwa robią tylko, czego oczekuje klient. W efekcie nie przeznaczają środków na działania, które nie są w danym momencie pożądane przez klienta. [...\ W konsekwencji firma nie zauważa, że technologia zakłócająca rozwój tworzy nowy rynek i buduje tzw. nowy łańcuch wartości, w którym będą obowiązywać inne zasady gry, niż w tym, w którym obecnie ona funkcjonuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10908 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału : "Marketing 4.0 : Moving from Traditional to Digital" 2017.
W Marketingu 4.0 pokazują nam, jak świadomych konsumentów przekształcić w naszych orędowników. Tradycyjna ścieżka prowadząca do zakupu (rozbudzenie świadomości, przykucie uwagi, zadawanie pytań i działanie) została poszerzona o etap orędownictwa, gdyż opinie naszych krewnych i znajomych mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. W pełni uaktualniony opis owej ścieżki tłumaczy mechanizm działania orędownictwa, wyjaśnia, jak do niego zachęcać, oraz przedstawia strategie budowania spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiarów i innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych. Przejście od marketingu tradycyjnego do cyfrowego nie jest wcale trudne, jeśli mamy do dyspozycji oferowane w książce praktyczne porady i intuicyjne wyjaśnienia, które można natychmiast zastosować. Podsumowanie na koniec każdego rozdziału zawiera skrót najważniejszych tematów, by książka jeszcze lepiej sprawdziła się w roli codziennego przewodnika i punktu odniesienia. Pytania skłaniające do refleksji mają na celu sprowokowanie czytelnika do wejścia na drogę własnych odkryć, a także właściwe pokierowanie dyskusją, gdy nadejdzie czas zapoznania z nowym podejściem całej organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17440 IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17439 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Analiza rynku / pod red. Henryk Mruk. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 278, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Klasyczny podręcznik, w którym Autorzy przedstawiają metody analizy zjawisk rynkowych w nawiązaniu do orientacji marketingowej przedsiębiorstwa oraz podają przykłady ich wykorzystania w praktyce. Omawiają również zastosowanie metod analizy rynku do prognozowania zjawisk rynkowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1494 [Magazyn 1], 2705 [Magazyn 2] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1495 IX.16.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2704 IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zawartość merytoryczna podręcznika akademickiego obejmuje nie tylko standardowy kurs mikroekonomii realizowany w polskich szkołach wyższych, lecz także w pewnym zakresie wykracza poza niezbędne minimum, tym samym służąc bardziej zaawansowanym programom z obszaru mikroekonomii. Opracowanie w postaci zbioru ćwiczeń i zadań pozwala na zrozumienie teorii, jej sprawdzenie i umieszczenie w kontekście podejmowania decyzji o charakterze gospodarczym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14390 VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15292 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: ekonomia ; rynek ; gospodarka ; globalizacja
Bibliografia, netografia na stronach 113-118.
Wybory nie są wyłącznie domeną ekonomii. W życiu codziennym, na każdym kroku stoimy przed wyborem. Coraz większy obszar działalności jest objęty wymianą stricte rynkową, ale relacje powstają przy każdej wymianie i dlatego każdą powinna interesować się ekonomia. Na razie skupia uwagę na funkcjonowaniu rynku określonego w ekonomii klasycznej, gdzie wybór determinuje mechanizm popyt/podaż/cena, a funkcjonowanie jest oparte na wolności, własności, konkurencji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17265 [Magazyn 1], P.17264 [Magazyn 1], P.17263 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17470 VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17469 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 225-226 i przy rozdz. Indeks.
We współczesnej gospodarce informacje są jednym z najważniejszych zasobów każdego podmiotu gospodarującego. Wiedza o rynku pozwala na podejmowanie decyzji obciążonych mniejszym ryzykiem. Wiedzę taką można zdobyć, przeprowadzając badania rynku, które są złożonym procesem składającym się z następujących po sobie kolejno zespołów czynności gromadzenia informacji, przetwarzania zebranych informacji oraz analizy i interpretacji uzyskanych wyników. Tym właśnie zagadnieniom jest poświęcony ten podręcznik.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9324 [Magazyn 1], P.9323 [Magazyn 1], P.9322 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently unavailable
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11010 IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jest to nowe wydanie popularnego podręcznika do nauki ekonomii, który stał się bestsellerem w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Podręcznik obejmuje wprowadzenie do ekonomii (w tym: dziesięć zasad ekonomii i krótki kurs nauki myślenia jak ekonomista) oraz pełny wykład mikroekonomii, uwzględniający kontekst europejski. Podręcznik cechuje przystępny język, a refleksja teoretyczna przeplata się z praktycznymi przykładami, ułatwiającymi studiowanie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16173 VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16172 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. P.15146, P.15145, P.15144
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 92-97.
Autor monografii liczy na zapoczątkowanie zainteresowania ekonomią u czytelników. W wielu fragmentach nawiązuje do wczesniej opublikowanej monografii "O czym mówi i nie mówi ekonomia."
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17318 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17814 VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17813 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. P.17320, P.17319
Book
In basket
Funkcjonowanie rynku / Wojciech Wrzosek. - Wydanie 3 zmienione - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2002. - 426, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr.
W książce zostały przedstawione zagadnienia dotyczące rynku oraz jego struktur i zasad funkcjonowania. Autor omawia w niej:*istotę rynku i jego struktury*popyt jako element rynku i jego związek z cenami*podaż jako element rynku*zachowanie podmiotów rynku w warunkaqch monopolu i konkurencji*mechanizm, instrumenty, rodzaje, formy i intensywność konkurencji*mobilność podmiotów rynku*interwencjonalizm państwa na rynku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17770 VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy ekonomii : wprowadzenie do ekonomii, mikroekonomia / Bogusław Czarny. - Wydanie 4. poprawione i uzupełnione. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2017. - 522 strony : wykresy ; 24 cm.
Informacja o wydaniu na podstawie wstępu.
Bibliografia na stronach 505-506. Indeks.
Przygotowując czwarte wydanie Podstaw ekonomii, usunąłem błędy i niejasności odkryte w trzecim wydaniu, wypełniłem podręcznik nowymi danymi statystycznymi o polskiej gospodarce, zaktualizowałem wiele "ramek" ilustrujących teorię ekonomiczną przykładami z życia gospodarczego, przygotowałem nowe kolokwia i egzaminy z zajęć, które od lat prowadzę w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej, rozbudowałem zbiory zadań kończące poszczególne rozdziały i odpowiedzi do tych zadań, wymieniłem i ulepszyłem część studiów przypadku. Mimo wszystkich tych zmian Czytelnik znający poprzednie wydanie Podstaw ekonomii będzie się tu czuł jak u siebie w domu. Oczywiście podręcznik nadal składa się z trzech części: Wprowadzenia do ekonomii, Mikroekonomii i Makroekonomii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17259 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17444 VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17443 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy ekonomii / red. nauk. Roman Milewski. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 553 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Indeks.
Nowe, zmienione wydanie znanego od lat podręcznika. Zawiera on nowoczesną i zarazem przystępną prezentację podstawowych zagadnień współczesnej ekonomii, zarówno mikroekonomii, jak i makroekonomii. Najważniejsze zalety podręcznika: przystępny język wykładu, który pozwala studentom, jak również szerszemu kręgowi czytelników, na zrozumienie podstawowych problemów współczesnej ekonomii ujęcia algebraiczne wykorzystywane są w minimalnym, niezbędnym stopniu, liczne ilustracje ułatwiają zrozumienie trudniejszych problemów, odwoływanie się w toku analiz do polskiej rzeczywistości gospodarczej, co zdecydowanie wyróżnia podręcznik na tle tłumaczonych opracowań zagranicznych autorów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14855 [Magazyn 1], P.14854 [Magazyn 1], P.6364 [Magazyn 1], P.6363 [Magazyn 1], P.6362 [Magazyn 1], P.6361 [Magazyn 1], P.6359 [Magazyn 1], P.6357 [Magazyn 1], 15653 [Magazyn 2] (9 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6360 VIII.2 [Wypożyczalnia C], P.6358 VIII.2 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7411 VIII.2 [Czytelnia C], 7410 VIII.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 363-394. Indeks.
Książka skupia uwagę na najnowszych opracowaniach związanych z analizą zachowań konsumenckich i na ostatnich osiągnięciach marketingu jako nauki. Podkreśla rolę wyjasnień behawioralnych, znaczenie zwyczajów i modelowania schematów rynkowych oraz zmian zachodzących na rynku. Porusza takie zagadnienia jak : zdefiniowanie podstawowych pojęć związanych z różnymi formami dokonywania zakupów, schematy nabywcze - lojalność konsumencka, wartość marki oraz typowe cechy rynków stabilnych i zmiennych, procesy podejmowania decyzji - metody przewidywania oraz skutki wystepujące po podjęciu decyzji dotyczące poziomu satysfakcji i jakości, reakcja konsumentów na czynniki wpływające na konsumpcję, którymi są : cena, środowisko detaliczne, wpływy spoleczne i działania reklamowe. Zamieszczone w książce ćwiczenia praktyczne pomogą czytelnikom w stosowaniu opisanych metod badania zachowań konsumenckich - w przprowadzaniu niezbędnych obliczeń, obserwacji, pomiarów i w obsłudze odpowiednich programów komputerowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11335 [Magazyn 1], 12512 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 363-394. Indeks.
Książka skupia uwagę na najnowszych opracowaniach związanych z analizą zachowań konsumenckich i na ostatnich osiągnięciach marketingu jako nauki. Podkreśla rolę wyjasnień behawioralnych, znaczenie zwyczajów i modelowania schematów rynkowych oraz zmian zachodzących na rynku. Porusza takie zagadnienia jak : zdefiniowanie podstawowych pojęć związanych z różnymi formami dokonywania zakupów, schematy nabywcze - lojalność konsumencka, wartość marki oraz typowe cechy rynków stabilnych i zmiennych, procesy podejmowania decyzji - metody przewidywania oraz skutki wystepujące po podjęciu decyzji dotyczące poziomu satysfakcji i jakości, reakcja konsumentów na czynniki wpływające na konsumpcję, którymi są : cena, środowisko detaliczne, wpływy spoleczne i działania reklamowe. Zamieszczone w książce ćwiczenia praktyczne pomogą czytelnikom w stosowaniu opisanych metod badania zachowań konsumenckich - w przprowadzaniu niezbędnych obliczeń, obserwacji, pomiarów i w obsłudze odpowiednich programów komputerowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.14299 III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15216 III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rynkowy system finansowy / Marian Górski. - Wydanie 4. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 400 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 390-391. Indeks.
Naczelną ideą podręcznika jest całościowe, systemowe ujęcie problematyki finansów gospodarki narodowej. Omawiane zagadnienia zostały podzielone na trzy części. Pierwsza część dotyczy pieniądza i niepieniężnych instrumentów finansowych. Część drugą poświęcono podmiotom systemu finansowego: finalnym wierzycielom i dłużnikom oraz pośrednikom finansowym. W trzeciej części natomiast przedstawiono rynki finansowe: natychmiastowe (spot) i terminowe. Szczegółowo opisano mechanizm funkcjonowania rynków o podstawowym znaczeniu dla gospodarki, tj. rynków walutowych, lokat międzybankowych, kapitałowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18753 VIII.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18752 VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 151-156.
W monografii dokonano dekompozycji pojęcia konkurencyjności na następujące elementy składowe: potencjał konkurencyjny i pozycję konkurencyjną. Na tej podstawie określono syntetyczny wskaźnik konkurencyjności, który uwzględniał wymienione wymiary konkurencyjności. Umożliwiło to dokonanie kompleksowej oceny konkurencyjności wybranych branż na rynku unijnym oraz określenie czynników ją determinujących. Opracowanie składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono znaczenie wybranych branż w gospodarce Polski. W rozdziale drugim skoncentrowano się na ocenie potencjału konkurencyjnego. W rozdziale trzecim skupiono uwagę na efektach konkurencyjnych. W rozdziale czwartym dokonano syntetycznej oceny konkurencyjności branż.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16858 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza ksiązka podejmuje ważną problematykę ekspansji marketingowej oraz doboru poszczególnych elementów marketingu mix. Na jej kształt składają się wyniki dociekań i badań autorów reprezentujących wiedzę z zakresu zarządzania, którzy zmagają się ze swoistymi problemami - m.in. analizują postawy i zachowania konsumenckie, funkcjonowanie organizacji zorientowanej na współczesnego klienta, doszukują się czynników określających konkurencyjnośc firm i dostrzegają zalety marketingu terytorialnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15416 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 445-455.
„Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia” to pozycja obowiązkowa dla osób związanych z szeroko pojętym handlem. Początkującym przedsiębiorcom dostarczy kompleksowych informacji z zakresu sprzedaży i pomoże zbudować swoją koncepcję biznesu, zaś czynnym handlowcom pozwoli uporządkować wiedzę i skłoni do przemyśleń i ewentualnych korekt dotychczasowych metod sprzedażowych. Autor łączy dyscyplinę wywodu naukowego z lekkością pióra i erudycją, a jako doświadczony przedsiębiorca urozmaica tekst książki licznymi przykładami z życia i relacjami z osobistych doświadczeń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16273 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again