Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Grudziewska Ewa
(3)
Gołąb Joanna
(2)
Gruchała Paweł (1979- )
(2)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Halski Tomasz
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jenczura Anna
(1)
Kałamajska-Liszcz Katarzyna
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Palowska Jolanta
(1)
Sułek Mirosław (1952- )
(1)
Szlenk-Czyczerska Elżbieta
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Młodzież
(3)
Socjoterapia
(3)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
Dzieci
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
POLITYKA MIĘDZYNARODOWA
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Socjologia medycyny
(1)
Symulacja medyczna
(1)
Służba zdrowia
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Uczniowie
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
ZESPÓŁ POALKOHOLOWEGO USZKODZENIA PŁODU
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(6)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
scenariusze zajęć
(9)
dzieci
(4)
młodzież
(4)
scenariusze
(3)
socjoterapia
(3)
język angielski
(2)
karty pracy
(2)
przedszkole
(2)
szablony
(2)
alkoholizm
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
badania
(1)
biblioterapia
(1)
ciąża
(1)
edukacja
(1)
fizjoterapia
(1)
geloterapia
(1)
interdyscyplinarność
(1)
medycyna
(1)
modele pomiaru potęgi państw
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
pielęgniarstwo
(1)
planowanie
(1)
polityka zagraniczna
(1)
postawa ciała
(1)
położnictwo
(1)
prognostyka międzynarodowa
(1)
prognozowanie
(1)
reakcja stresowa
(1)
relaksacja
(1)
religia
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stosunki międzynarodowe
(1)
stres
(1)
symulacja medyczna
(1)
symulacje
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trening
(1)
treści programowe
(1)
umiejętności społeczne
(1)
wielokulturowość
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
ćwiczenia korekcyjne
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest pierwszym w Polsce zaawanasowanym podręcznikiem do przedmiotu "Prognozowanie i symulacje międzynarodowe". Stosunki międzynarodowe mogą być ujmowane ogólnie i sektorowo. Autor opowiedział się za podejściem syntetycznym. Przychylił się tym samym do znanej tezy Raymonda Arona, według której najważniejszą cechą każdego systemu międzynarodowego jest układ sił. Od pewnego czasu znaczenie analiz stosunków międzynarodowych w kategoriach stosunków sił znowu rośnie. Przytoczone metody pomiaru potęgi jednostek politycznych służą modelowaniu różnorodnych układów stosunków międzynarodowych. Głównym adresatem książki są studenci stosunków międzynarodowych, ale może ona okazać się przydatna dla studentów i wykładowców innych kierunków, zwłaszcza politologii, ekonomii i nauk wojskowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10886.X.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce Erasmus+.
Bibliografia przy rozdziałach.
Niniejszy podręcznik jest wynikiem współpracy międzynarodowej w ramach projektu: „Interdyscyplinarność wielokulturowość i sytuacje niestandardowe – wykorzystanie symulacji medycznej jako narzędzia edukacyjnego w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu”, który wspólnie realizowały kadry dydaktyczne i naukowe trzech ośrodków: Uniwersytetu Opolskiego, Śląskiego Uniwersytetu w Opawie oraz Uniwersytetu Medycznego w Plovdiv. Kadra dydaktyczna i naukowa Uniwersytetu Opolskiego była zarówno inicjatorem, jak i liderem projektu. Głównymi intencjami projektu były: modernizacja oferty dydaktycznej, podniesienie jakości kształcenia i atrakcyjności nauczania, rozwijanie i umacnianie profesjonalizmu zawodowego oraz naukowego studentów nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Powyższe założenia wzbogacone zostały o zjawisko wielokulturowości pacjentów oraz interdyscyplinarności z uwzględnieniem występowania sytuacji rzadkich, niestandardowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22373.XVIII.14 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22372.XVIII.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Instant Lessons)
Opis wg okł.
Na okł. logo wydawcy oryg.: Express Publishing.
Fairyland 1 Instant Lessons to zbiór scenariuszy lekcyjnych, opracowanych zgodnie z celami edukacji wczesnoszkolnej określonymi w podstawie programowej obowiązującej od roku szkolnego 2009/2010. Materiały zamieszczone w książce pokazują, jak integrować nauczanie języka angielskiego z treściami z obszaru edukacji społecznej, przyrodniczej, matematycznej, plastycznej i kulturowej. Choć publikacja powstała w oparciu o podręcznik Fairyland 1, dzięki szerokiemu potraktowaniu tematu może stać się źródłem znakomitych zadań także dla nauczycieli korzystających z innych podręczników. Scenariuszom towarzyszą karty pracy i szablony, które ułatwiają przygotowanie lekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15163.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Instant Lessons)
Opis wg okł.
Na okł. logo wydawcy oryg.: Express Publishing.
Publikacja stanowi kontynuację serii Instant Lessons skierowanej do nauczycieli korzystających z cieszącego się uznaniem kursu Fairyland. Proponowane scenariusze lekcji dotyczą edukacji społecznej, przyrodniczej, plastycznej i matematycznej, a także kultury i tradycji krajów anglojęzycznych. Pozostają więc w zgodzie zarówno z treścią podręcznika Fairyland 2, jak i z celami edukacji wczesnoszkolnej określonymi w Podstawie programowej obowiązującej od 2009 roku. Scenariuszom towarzyszą karty pracy i szablony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15164.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności a także kwestie związane z eurosieroctwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22598.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22594.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22600.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22596.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Czwarta część podobnie jak poprzednie zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla różnych grup odbiorców, przejawiających róznego rodzaju zaburzenia zachowania, czy trudności wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22601.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22597.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka. Płyta CD zawiera film: " Wieczne dziecko : film o życiu rodzin, w których dorastają dzieci z FAS/FAE".
Program przeznaczony jest do realizacji podczas zajęć wychowawczych z młodzieżą. Wymaga od nauczyciela zapoznania się z podstawową wiedzą na temat FAS. Ta książeczka pomoże w tym. Podręcznik zawiera scenariusz lekcji przeznaczony do realizacji w ciągu dwóch godzin lekcyjnych, a także materiały, które pomogą wychowawcy w zapoznaniu się z tematem FAS. W programie wykorzystujemy angielski film dokumentalny pt. „Wieczne dziecko”. Realizacja polega na przeprowadzeniu w grupie klasowej 90 minutowego spotkania. Spotkanie to jest zaplanowane jako warsztaty i obejmuje pracę w małych grupach, oglądanie filmu pt. „Wieczne dziecko” oraz dyskusję. Nauczyciel podczas spotkania pełni rolę moderatora.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7612.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8623.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 365-376.
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową. Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci. Unikatową pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, rodzicom, a także wszystkim zainteresowanym tematem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9820 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9819.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11346.IV.9 [Czytelnia B], 11345.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18653.IV.9 [Magazyn 1], P.18652.IV.9 [Magazyn 1], P.18651.IV.9 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22396.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22395.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 185-198.
Jest to książka jakiej obecnie brakuje na rynku, prezentuje bowiem sposób korygowania wad postawy ciała u kilkulatków. Wszelkie zajęcia usprawniania ruchowego dla paroletnich dzieci należy wszakże prowadzić w oparciu o gry i zabawy. Tymczasem dostępne publikacje zawierają jedynie ćwiczenia ścisłe. Owszem, czasem nadaje się im nazwy, aby upodobnić je do zabaw, ale nie wyposaża się ich w fabuły. Autor jednak nie skonstruował nowej metody prowadzenia zajęć. Wręcz przeciwnie – zastosował się jedynie do kanonów metodyki określających to, jak należy prowadzić zajęcia ruchowe dla kilkulatków. Dlatego właśnie każde z ćwiczeń wyposażył w fabułę. Wyeksponował w niej narrację wprowadzającą dziecko do realizowania zadania ruchowego i pogadankę końcową stanowiącą jego zwieńczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22263.XIX.3 [Wypożyczalnia B], 22367.XIX.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22366.XIX.3 [Czytelnia B], 22262.XIX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej