Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(15)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Klinik Anna
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Bartczak Jowita
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bilska Maria
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Golanko Renata
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Kędra Agnieszka (nauki kultury fizycznej)
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Prysak Dorota
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Przygoda Anna
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Róg Anna
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Trawkowska Dobroniega
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
SOCJALIZACJA
(3)
WYCHOWANIE
(3)
DZIECKO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
DZIADKOWIE i WNUKI
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
LUDZIE STARZY w RODZINIE
(1)
Macierzyństwo
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
Opieka społeczna
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
RELACJE MIĘDZYPOKOLENIOWE
(1)
RODZINA
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
Samodzielność
(1)
Samotne matki
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
POLSKA
(1)
RPA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Praca zbiorowa
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
socjalizacja
(23)
edukacja
(7)
rodzina
(7)
wychowanie
(5)
dzieci
(3)
dziecko niepełnosprawne
(3)
niepełnosprawni
(3)
resocjalizacja
(3)
jakość życia
(2)
kapitał społeczny
(2)
komunikacja
(2)
młodzież
(2)
nauczyciel
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
pedagogika
(2)
pedagogika wczesnoszkolna
(2)
psychologia wychowawcza
(2)
rehabilitacja
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rodzina zastępcza
(2)
socjologia
(2)
socjologia wychowania
(2)
starość
(2)
terapia zajęciowa
(2)
adaptacja społeczna
(1)
agresja
(1)
aktywność ruchowa
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
antropologia społeczna
(1)
dorosłość
(1)
dydaktyka
(1)
dziadkowie
(1)
działania społeczne
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
ewolucja
(1)
globalizacja
(1)
grupa społeczna
(1)
instytucjonalizm
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja społeczna
(1)
interakcja społeczna
(1)
kariera
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kontrola społeczna
(1)
książka
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
kultura
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
kultura fizyczna
(1)
metodyka
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
nierówności społeczne
(1)
nowoczesność
(1)
oddziaływanie penitencjarne
(1)
olimpizm
(1)
opieka społeczna
(1)
opieka zastępcza
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
osobowość
(1)
partnerstwo edukacyjne
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
placówka resocjalizacyjna
(1)
polityka społeczna
(1)
pracownicy socjalni
(1)
prawa dziecka
(1)
program kształcenia
(1)
przemoc
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przywództwo
(1)
psychologia dziecka
(1)
relacje międzypokoleniowe
(1)
religia
(1)
rewalidacja
(1)
rewolucja społeczna
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina dysfunkcyjna
(1)
rodzina niepełna
(1)
rodzinne formy opieki
(1)
rola społeczna
(1)
ruchy społeczne
(1)
rówieśnicy
(1)
samotne matki
(1)
samowychowanie
(1)
socjologia edukacji
(1)
sport wyczynowy
(1)
społeczeństwo
(1)
starzenie się społeczeństwa
(1)
struktura społeczna
(1)
sytuacja społeczna
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
terapia ruchowa
(1)
tożsamość
(1)
tożsamość społeczna
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 183-198. Indeksy.
Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14889.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15701.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 1. pt. Ku teorii edukacyjnych działań.
Bibliografia prac H. Muszyńskiego na stronach 291-300.
Publikacja przygotowana z okazji 85 urodzin Profesora Heliodora Muszyńskiego, zawiera wybrane przez autora i opatrzone jego komentarzem publikacje z zakresu pedagogiki. Tom 2 zawiera teksty od altroku 1994 do czasów najnowszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16977.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: pojęcia, procesy, modele.
Tyt. oryg.: Grundwissen Pädagogik, 2009.
Bibliogr. s. 363-384. Indeksy.
Prezentowana książka to nowoczesny podręcznik akademicki prezentujący najważniejsze koncepcje, modele i podejścia w pedagogice. Autor omawia cztery obszary przedmiotowe: pojęcia podstawowe, procesy socjalizacji i wychowania oraz instytucje pedagogiczne, uzupełniając je rozważaniami z dziedziny teorii nauki i podstaw badawczo-metodycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12209.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13329.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 355-368.
Książka jest analizą dotychczas podejmowanych badań poświęconych samotnemu rodzicielstwu oraz analizą procesu socjalizacji jako istotnego czynnika warunkującego rolę kobiety-matki w rodzinie. Ponadto prezentuje ona wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę publikacji drogą wywiadu wśród samotnych matek znajdujących się w różnych sytuacjach życiowych. W efekcie przeprowadzonych badań wygenerowana została teoria klasyfikująca i opisująca przyczyny, które sprawiają, że wiele samotnych matek nie usamodzielnia się ekonomicznie oraz mieszkaniowo i coraz mocniej uzależnienia się od szeroko zakrojonych działań pomocowych. Dokonano także typologizacji samotnych matek korzystających obecnie bądź w przeszłości ze zróżnicowanych świadczeń systemu pomocowego oraz opisano strategie działania kobiet w życiu codziennym. Istotne było także wskazanie czynników umożliwiających kobietom samotnie wychowującym dzieci uzyskanie jednostkowej niezależności oraz pełne uczestnictwo społeczne. Interpretatywny charakter badań jest swoistym novum w odniesieniu do podjętej w publikacji tematyki i tym samym z innej niż dotychczas perspektywy ukazuje kwestię samodzielności życiowej samotnych matek lub też ich zależności od szeroko pojmowanych form pomocy i wsparcia. Tak ujęte i zrealizowane badania wpisują się w problematykę pedagogiki społecznej i przyczyniają się do jej rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21689.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21688.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13829.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Streszcz. ang., niem., ros. Spis treści także ang., niem., ros.
Bibliogr. s. 385-398. Indeksy
Książka jest wyrazem autorskiej koncepcji nowoczesnego podejścia do resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie nieletnich. Książka zawiera: praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji, kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjnych w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę), uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schorniskach dla nieletnich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13142 [Magazyn 1], P.6751 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6750.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7586.VI.13 [Czytelnia B], 7585.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 266-286.
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17639.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17638.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-248.
Rodzina jest grupą społeczną, która z jednej strony tworzy wewnętrzne warunki dla wspólnego życia, rozwoju, socjalizacji i edukacji jej członków, z drugiej zaś przygotowuje młode pokolenie do współdziałania w zewnątrzrodzinnych grupach społecznych, funkcjonujących w środowisku lokalnym i szerszym - społeczeństwie. Młodzi i seniorzy w rodzinie mają (paradoksalnie) ze sobą wiele wspólnego. Zarówno jedni, jak i drudzy funkcjonują w niezwykle niesprzyjających warunkach społecznych i ekonomicznych, co powoduje, że czują się w pewnym sensie niezrozumiani. Młodzi mają poczucie, że dorosłość, w którą wchodzą, nie jest idealna, że do niej nie pasują. Starsi, często samotni, nie nadążają za nieustannie rozwijającym się światem. Zarówno czas młodości, jak i starości to momenty kryzysów. Młodzi walczą o tożsamość, a starsi, zawieszeni pomiędzy produktywnością a stagnacją, pracują na koncentrację troski poza sobą - na rodzinach, przyszłych pokoleniach, społeczeństwie. Analizy dokonane w niniejszej pracy stanowią formę diagnozy, określenia roli, znaczenia najstarszego pokolenia w procesie nabywania kompetencji kulturowych przez najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15938.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11101.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12079.VI.9 [Czytelnia B], 12080.VI.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka szeroko ujmuje uwarunkowania i właściwości komunikacji edukacyjnej. Składa się z dwóch części, z których każda obejmuje cztery rozdziały. W części pierwszej, obok osobowościowych aspektów komunikacji, omawiane są kwestie dotyczące porozumienia w makro i mikrokomunikacji interpersonalnej. Poza tym znajduja sie w niej zagadnienia dotyczące psychopedagogicznych uwarunkowań funkcjonowania dziecka w rodzinie oraz kulturowe uwarunkownaia komunikacji i edukacji. Część druga dotyczy komunikaxcji dydaktycznej: przedszkolnej, wczesnoszkolnej i szkolnej oraz jej uczestników: nauczycieli i uczniów. W tym kontekście przedstawiono także znaczenie procesu komunikacji w procesie socjalizacji, resocjalizacji oraz działaniach penitencjarnych dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15115.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16022.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 16)
Bibliogr. przy pracach.
Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako "inne", "obce" czy "napiętnowane". Warto zauważyć, że nie tylko mentalność społeczna, ale i brak możliwości swobodnego realizowania tak podstawowych praw, jak prawo do edukacji czy terapii, stygmatyzują osoby niepełnosprawne po raz drugi, tym razem nawet mimo najlepszych chęci otoczenia. Szeroko nagłaśniane akcje społeczne, gwałtowny rozwój wszelkich form wolontariatu oraz coraz większy udział organizacji pozarządowych mają na celu m.in. ukazanie podwójnej bariery, dzielącej społeczeństwo na przeciwstawne obozy: nie wystarczy zorganizować terapię, trzeba jeszcze umożliwić osobom niepełnosprawnym w niej udział; nie wystarczy ogłosić równość prawa do edukacji - trzeba jeszcze dostosować do nowych potrzeb szkołę. Tak więc racjonalizacja, a wraz z nią idee personalizacji i normalizacji winny przyświecać kampaniom społecznym. Idei tej poświęcono książkę "Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14695.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13830.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej)
Oprawne w kierunku przeciwstawnym.
Bibliogr. przy pracach.
Książka ma charakter interdyscyplinarny. Poświęcona jest zagadnieniom związanym z aktywnością ruchową dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, a mianowicie: aktywności ruchowej w procesie edukacji, komunikacji werbalnej i niewerbalnej w rewalidacji, rodzajom terapii ruchowej w usprawnianiu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, rewalidacyjnym i socjalizacyjnym funkcjom aktywności ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14867.XIX.6 [Czytelnia B], 16311.XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom drugi jest poświęcony zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15058 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15057.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15956.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Bibliogr. przy pracach.
"Tom został podzielony na trzy części, co jest uzasadnione logicznie i merytorycznie. Pierwsza część odnosi sie do uwarunkowań wadliwego funkcjonowania rodziny, druga - do polityki społecznej w zakresie opieki nad rodziną i dziećmi, a trzecia do form instytucjonalnego pomagania rodzinom. W rezultacie czytelnik uzyskuje wiedzę na temat przyczyn, przejawów i sposobów radzenia sobie z problemem, zarówno na poziomie ustawowym, politycznym, jak i środowiskowym - lokalnym." (z recenzji wydawniczej dr. hab. Lucjana Misia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13022.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 636-662. Indeksy.
"Książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Książka] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej." (z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12010.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13153.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zbiór tekstów napisanych przez pedagogów, psychologówi filozofów. Autorzy starali się pokazać wielorakość uwarunkowań ludzkiej agresji. Publikacja pomaga odpowiedzieć na pytania o przyczyny agresji, jej dopuszczalne granice, najskuteczniejsze sposoby wychowania dzieci na osoby radzące sobie w życiu bez agresji a także pytania o preciwdziałanie temu zjawisku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7817 [Magazyn 1], P.7818 [Magazyn 1], P.6067 [Magazyn 1], P.7819 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6065.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7315.VI.12 [Czytelnia B], 7316.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej