Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Bartczak Jowita
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Marchel Joanna
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DOSTĘP do OŚWIATY
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
KOBIETA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Młodzież
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nauczyciele
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
RPA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
socjologia edukacji
(5)
wychowanie
(3)
rodzina
(2)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dostęp do edukacji
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
feminizm
(1)
filozofia edukacji
(1)
gender studies
(1)
gotowość szkolna
(1)
kapitał społeczny
(1)
kariera
(1)
kariera zawodowa
(1)
kobiety
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kształcenie
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
macierzyństwo
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
młodzież
(1)
nauczyciele
(1)
nierówności społeczne
(1)
nierówność płci
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
rozwój
(1)
socjalizacja
(1)
społeczeństwo
(1)
sprawiedliwość
(1)
sukces
(1)
tożsamość
(1)
wykluczenie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów. Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13699 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13698.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14702.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-132.
Publikacja stanowi wartościowe naukowo rozważania dotyczące gotowości szkolnej dzieci w wieku przedszkolnym. Podjeta problematyka jest aktualna, poznawczo interesująca i praktycznie użyteczna. Stanowi istotny krok w kierunku doskonalenia działań pedagogicznych nauczycieli wychowania przedszkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17171 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16846.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16845.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 493-511.
Książka z pogranicza socjologii edukacji oraz gender studies, z jednej strony podnosi problemy związane ze społecznymi funkcjami edukacji, szczególnie - socjalizacyjną, selekcyjną i stratyfikacyją, w odniesieniu do sytuacji kobiet. Z drugiej strony porusza kwestie dotyczące bezpośrednio kobiet jako grupy społecznej w aspekcie szeroko rozumianego dostępu do różnych form tożsamości, do wykształcenia czy rynku pracy. Poza tym w części drugiej zaprezentowane są wyniki badań jakościowych, w których wzięły udział kobiety sukcesu - polskie menedżerki i akademiczki-humanistki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12257.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: - proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, - rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, - konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, - istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, - możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22493.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22492.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej