Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(24)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(27)
Autor
Ehrlich Andrzej
(2)
Kożuch Barbara (1950- )
(2)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Dworzecki Zbigniew
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Kowalczewski Wiesław
(1)
Kryk Barbara (mikroekonomia)
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Malara Zbigniew (1951- )
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Paliwoda-Matiolańska Adriana
(1)
Pańków Włodzimierz
(1)
Rok Bolesław
(1)
Schermerhorn John R
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(1)
Strumińska-Kutra Marta
(1)
Szaban Jolanta
(1)
Szczepańska Katarzyna
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Woźniczko Joanna
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(9)
ZARZĄDZANIE
(9)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(8)
EKOROZWÓJ
(2)
INNOWACJE
(2)
KADRY
(2)
ORGANIZACJA
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
GLOBALIZACJA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
Organizacja
(1)
POLSKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(27)
przedsiębiorstwo
(9)
zarządzanie
(9)
przywództwo
(7)
zarządzanie wiedzą
(6)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(6)
kapitał ludzki
(5)
struktura organizacyjna
(5)
zarządzanie jakością
(5)
rekrutacja pracowników
(4)
zarządzanie strategiczne
(4)
konkurencyjność
(3)
nadzór korporacyjny
(3)
organizacja
(3)
przedsiębiorczość
(3)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(3)
innowacje
(2)
innowacyjność gospodarki
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kariera zawodowa
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
kontrola
(2)
kultura organizacyjna
(2)
motywowanie pracowników
(2)
ochrona środowiska
(2)
planowanie
(2)
planowanie strategiczne
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
praca zespołowa
(2)
przewaga konkurencyjna
(2)
rozmowa kwalifikacyjna
(2)
rozwój zawodowy
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
strategia
(2)
szkolenie pracowników
(2)
testy rekrutacyjne
(2)
zachowania organizacyjne
(2)
zarządzanie projektami
(2)
zarządzanie zmianą
(2)
zasoby
(2)
zatrudnienie
(2)
Internet
(1)
Lean Management
(1)
TQM
(1)
Zielone Płuca Polski
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
analiza SWOT
(1)
autorytet
(1)
bezpieczeństwo energetyczne
(1)
bezpieczeństwo publiczne
(1)
bezrobocie
(1)
bhp
(1)
biznes elektroniczny
(1)
coaching
(1)
controlling
(1)
corporate governance
(1)
e-marketing
(1)
efektywność pracy
(1)
ekologia
(1)
ekomarketing
(1)
ekorozwój
(1)
elastyczne zatrudnienie
(1)
elastyczność pracy
(1)
emisja dwutlenku węgla
(1)
energetyka wiatrowa
(1)
etyka
(1)
etyka biznesu
(1)
etyka pracy
(1)
fundusze europejskie
(1)
gender marketing
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
jakość
(1)
kierowanie
(1)
kompetencje
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
kontrakt psychologiczny
(1)
kontrola zarządcza
(1)
korporacja
(1)
kultura organizacji
(1)
marka
(1)
marketing
(1)
marketing międzynarodowy
(1)
marketing personalny
(1)
marketing sensoryczny
(1)
marketing sportowy
(1)
marketing wewnętrzny
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
mentoring
(1)
modele biznesowe
(1)
motywacja
(1)
motywowanie
(1)
nadzór właścicielski
(1)
negocjacje
(1)
obsługa klienta
(1)
ocena pracowników
(1)
ochrona konkurencji
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 342-348.
Książkę otwiera omówienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP) w kontekście zmiany organizacyjnej, jaka nastąpiła w trzech koncernach działających na polskim rynku. Druga analiza osadza badane zjawisko w kontekście lokalnym, ukazuje kształtowanie się tej instytucji w relacji z interesariuszami zewnętrznymi organizacji. Wreszcie opisuje SOP w zróżnicowanych krajowych kontekstach instytucjonalnych. Najobszerniejsza, czwarta część publikacji zawiera studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12126.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / [Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu], ISSN 2084-6193 ; nr 232)
Bibliogr., netogr. s. 434-454.
Głównym celem monografii jest identyfikacja i ocena stanu społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa (w tym zarządzania społeczną odpowiedzialnością), a także określenie kierunków jego doskonalenia wraz z propozycją praktycznych zaleceń w tym zakresie przy uwzględnieniu uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych. W pracy posłużono się metodą analizy opisowej na podstawie rozległych studiów polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu. Praca składa się z pięciu rozdziałów, w których przedstawiono m.in.: istotę i teoretyczne podstawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, modelową koncepcję teoretyczną dotyczącą społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa, doskonalenie społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa poprzez sposoby eliminacji dysfunkcji w obszarze zarządzania społeczną odpowiedzialnością, możliwości tworzenia infrastruktury społecznej odpowiedzialności oraz wyzwania badawcze związane ze społeczną odpowiedzialnością małego przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13130.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14218.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona dla praktyków zarządzania i studentów kierunków ekonomicznych.
Bibliogr. s. 211-217.
Współcześnie przedsiębiorstwa obarcza się odpowiedzialnością nie tylko za zanieczyszczanie środowiska, ale również za efekty społeczne, jak likwidacja miejsc pracy, brak poczucia bezpieczeństwa, różnice społeczne. Oczekuje się, że przedsiębiorstwa nie tylko będą dostarczać wyroby i usługi, ale też będą uczestniczyć w rozwiązywaniu problemów społecznych. Autorka pokazała w książce społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec wymagań efektywności ekonomicznej i wzrostu konkurencyjności. Zostały więc przedstawione: orientacja społeczna przedsiębiorstw, rozwój i strategie społecznej odpowiedzialności, zarządzanie relacjami społecznymi przedsiębiorstwa, działalność społeczna. Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania i studentów kierunków ekonomicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8797.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10270.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-257.
"Recenzowana monografia wypełnia lukę wiedzy w obszarze wrażliwość społecznej przedsiębiorstwa w polskiej literaturze z dziedziny zarządzania. [...] Koncepcja wrażliwości społecznej została zaprezentowana na tle dyskursu teoretycznego poświęconego rozwojowi czterech koncepcji naukowych, które miały kluczowe znaczenie dla kształtowania badanej cechy współczesnego przedsiębiorstwa. [...] Szczególnym walorem publikacji jest rozbudowana warstwa metodyczna, która doprowadziła do opracowania metody i oryginalnego narzędzia do pomiaru stopnia zaawansowania wrażliwości społecznej przedsiębiorstw oraz autorskiej metody oceny raportów społecznych." (z recenzji prof. dr hab. Marty Juchnowicz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14914.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość w systemie zarządzania przedsiębiorstwem / Marcin Żemigała. - Wyd. 2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwo PLACET, 2009. - 252, [1] s. : il. ; 24 cm.
Jakość to nadrzędna idea każdego przedsiębiorstwa. Kierujemy się nią w planowaniu działań, konstruowaniu i wytwarzaniu produktów i usług, wyborze partnerów biznesowych. Jednak najczęściej postrzegamy jakość wycinkowo, nie zdając sobie sprawy ze złożoności tego zagadnienia i wzajemnych oddziaływań poszczególnych jego aspektów. Założenie realizacji “najwyższej jakości” pozostaje więc pustą deklaracją; w praktyce zaledwie dotykamy problemu. Dodatkowo okazuje się, że w wielu przedsiębiorstwach nie są znane w ogóle normy ISO serii 9000, a przecież są to narzędzia zarządzania jakością, w powszechnej świadomości specjalistów, uważane za najbardziej popularne. Równie niedostateczna jest znajomość zagadnień etyki, ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności. Na jakość życia w pracy i poza nią już w ogóle mało kto zwraca uwagę, a przekłada się ona bezpośrednio na wydajność i wyniki pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7571.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8570.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliogr. s. 266-275. Indeks.
Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Książka została wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i zrównoważonego rozwoju. Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: genezę i istotę CSR, instrumenty zarządcze polityki CSR, współczesne koncepcje powiązane z CSR - zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14013 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14012.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14887.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczelnie Techniczne)
Bibliogr. s. 411-418 i przy rozdz. Indeks.
Książka jest pierwszą na rynku polskim publikacją z zarządzania jakością o charakterze interdyscyplinarnym. Autorka wyznacza nowe kierunki myślenia o organizacji i jej elementach oraz zachodzących między nimi relacjach w ujęciu: rynkowym, funkcjonalnym, zarządczym i społecznym. Jej celem jest przedstawienie teoretycznych podstaw wykorzystania współczesnych koncepcji zarządzania w dążeniu do doskonałości w zarządzaniu jakością. Lektura książki umożliwia zapoznanie się z teoretycznymi podstawami omawianych zagadnień w stopniu wystarczającym do poznania ich istoty oraz znaczenia dla realizacji zasad zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11015.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11989.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-301.
"Zamysłem naukowym Autora jest dążenie do sformułowania założeń metodologicznych w celu przygotowania i realizacji proaktywnych, innowacyjnych strategii ekologicznych współczesnych korporacji, które znajdują odzwierciedlenie w ich różnych obszarach aktywności biznesowej [...]. Praca także odpowiada na potrzeby i wyzwania dostarczania zarządzającym współczesnymi organizacjami instrumentarium zarządzania, w tych nowych, strategicznych uwarunkowaniach rozwoju współczesnych organizacji". [z recenzji prof. zw. dr. hab. inż. Jana Stachowicza]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11945.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13116.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-223, netogr. s. 225-226.
Opracowanie to nie wyczerpuje w pełni problematyki konkurencyjności, ale daje inne spojrzenie na poruszany problem. Inspiracją do napisania tej książki były badania naukowe prowadzone pod kierunkiem profesora Kazimierza Kucińskiego, gdzie autor współuczestniczył i współuczestniczy począwszy od 2008 roku. Badania autora książki dotyczą kulturowych uwarunkowań ekorozwoju przedsiębiorstw i urzędów gmin oraz konkurencyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11081.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12042.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem działającym na współczesnym, globalnym rynku. Przedstawia wybrane zagadnienia, mające obecnie największy wpływ na działalność przedsiębiorstw – globalne strategie, nowe struktury organizacyjne, zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym, elastyczne systemy pracy, e-biznes oraz społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Książka stanowi znakomitą pomoc w zdobywaniu wiedzy z zakresu zarządzania i kształtowania odpowiednich umiejętności i postaw menedżerskich, niezbędnych we współczesnym świecie. Podręcznik zawiera również literaturę zalecaną, bibliografię oraz indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5250.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Rozważania i wyniki badań zaprezentowane w niniejszej monografii stanowią interesujący przegląd problematyki zrównoważonego rozwoju w ujęciu marko- i mikroekonomicznym oraz regionalnym. Można na ich podstawie zaobserwować przeobrażanie się i wielowątkowość rozwoju tej koncepcji, problemy pojawiające się na drodze jej realizacji, uwarunkowania zrównoważonego rozwoju oraz wyzwania stawiane przez zmieniającą się rzeczywistość. Jednocześnie pokazują osiągnięcia w ramach poszczególnych dyscyplin oraz kierunki dalszych badań". (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13049.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka książki obejmuje uwarunkowania marketingu międzynarodowego, jego wybrane instrumenty oraz najnowsze tendencje w tym zakresie. Odniesienie rozważań do marketingu we współczesnym otoczeniu międzynarodowym jest myślą przewodnią wszystkich rozdziałów. Książka jest oparta na najnowszych studiach teoretycznych, jak również na analizie zachowań przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym; odzwierciedla zarazem zainteresowania naukowe zespołu autorów. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono zagadnienia i pytania kontrolne, co może ułatwić korzystanie z książki w celach dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5390 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6696.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6695.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administracyjnymi. Omówiono kierunki i tendencje rozwoju nauk o zarządzaniu, instrumenty wspomagające zarządzanie i podejmowanie decyzji, zarządzanie zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji menedżerskich i etyki w biznesie, zarządzanie jakością oraz działalność inwestycyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7404.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8384.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka o organizacji / Barbara Kożuch. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : CeDeWu, 2011. - 289 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 277-290.
Podręcznik zawiera zaktualizowane podstawy współczesnego podejścia do zorganizowanego działania ludzi oraz twoprzenia i sprawnego funkcjonowania organizacji. Przestudiowanie podręcznika pozwoli na: zrozumienie istoty organizacji biznesowych, publicznych i społecznych; uzyskanie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących sprawnego funkcjonowania organizacji; przyswojenie zasad i form współdziałania organizacyjnego; zaznajomienie z problematyką zmian organizacyjnych; poznanie współczesnych podsystemów organizacji, jak jej architektura, nadzór korporacyjny oraz społeczna odpowiedzialność biznesu, a także cech organizacji przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11612.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12822.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka o organizacji / Barbara Kożuch. - Wydanie 4 - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 289 stron : illustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. 277-290.
Podręcznik zawiera zaktualizowane podstawy współczesnego podejścia do zorganizowanego działania ludzi oraz tworzenia i sprawnego funkcjonowania organizacji. Jest on adresowany do studentów zarządzania i ekonomii oraz innych kierunków studiów, jak również do praktyków, którym podstawowa wiedza o organizacji jest niezbędna. Przestudiowanie podręcznika pozwoli na: - zrozumienie złożoności świata organizacji, - uzyskanie wiedzy i praktycznych wskazań dotyczących sprawnego funkcjonowania organizacji w zmiennym otoczeniu, - przyswojenie zasad i form współdziałania organizacyjnego, - poznanie głównych tendencji zwiększania sprawności organizacyjnej, jak elastyczność, sieciowość, wirtualność.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17838.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17837.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Korzystając z jubileuszu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, przedstawiony został czytelnikom tom I monografii zawierający zbiór opracowań naukowych na temat przełomów w zarządzaniu w kontekście strategicznym. Zbiór 24 opracowań podzielony został na trzy częsci. W pierwszej części , zatytułowanej Teoretyczne podstawy przełomów w zarządzaniu , zamieszczone zostały teksty dotyczące fundamentów przełomów w naukach o zarządzaniu. Szczególną rolę pełnią w tej części opracowania związane z pojęciem przełomu, wskazujące na specyfikę przełomów w rozwoju nauk o zarządzaniu, ukazujące wyzwania, ewolucje i kontrowersje wokół niektórych wiodących koncepcj, a także mechanizmy ograniczające zmiany o charakterze przełomowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12155.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-146.
"Przedstawiona w książce tematyka zawiera elementy, które niewątpliwie stanowią istotny zasób dla prawidłowego funkcjonowania organizacji. Uwzględniony został ten czynnik, który buduje i dzięki któremu działa organizacja, a mianowicie aspekt społeczny, czyli ludzie w niej pracujący. Nie bez znaczenia jest także aspekt ekologiczny zapewniający jakość życia każdego człowieka, zarówno pracownika organizacji, jak i ludzi żyjących w otoczeniu organizacji." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13827.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu)
Bibliogr. s. 233-242.
Podstawą do napisania książki były badania własne, kontakty z przedsiębiorstwami, obserwacje, międzynarodowa wymiana doświadczeń oraz głębokie studia literaturowe. Poszczególne teksty wyrastają zarówno z koncentracji na zagadnieniach będących podstawą prac awansowych, jak również z prac w zespołach interdyscyplinarnych, tak ważnych dla całościowego spojrzenia na współczesne przedsiębiorstwo i współczesnego konsumenta. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8872.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Strategic management : logic & action, 2009.
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, znaczenie przywództwa i rola lidera na różnych szczeblach organizacji, tworzenie osobistych strategii, planowanie własnej kariery zawodowej. Autorzy proponują konkretne procedury i narzędzia, które można wykorzystać w różnych obszarach strategicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11509.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12741.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 162)
Bibliogr. przy pracach.
Zawarte w niniejszym zbiorze artykuły mieszczą się w różnych nurtach i obszarach nauki o przedsiębiorstwie, z dominatą w obszarze nowych koncepcji i metod zarządzania przedsiębiorstwem. Ich kolejność jest wynikiem próby stworzenia w miarę jednorodnych grup tematycznych, co przy zróżnicowaniu problematyki nie jest zadaniem łatwym i, jeśli idzie o wynik, nie do końca satysfakcjonującym. Trzeba mieć nadzieję, iż poziom naukowy poszczególnych artykułów tę ewentualną słabość pracy redakcyjnej z nawiązką Czytelnikowi zrekompensuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12432.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej