Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(63)
Forma i typ
Książki
(38)
Rejestracje audio i wideo
(18)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(3)
Programy komputerowe
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(60)
dostępne
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(60)
Autor
Dooley Jenny
(26)
Evans Virginia
(19)
Lloyd Charles
(8)
Mitchell H.Q
(7)
Gray Elizabeth
(6)
Wilson Terry
(6)
Bates Chris
(3)
Brewster Jean
(3)
Carle Eric
(3)
Ellis Gail
(3)
Perrault Charles
(3)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(2)
Garratt Andrew
(2)
Kramsch Claire
(2)
Martin Bill (1916-1924)
(2)
Mourão Sandie
(2)
Wright Andrew
(2)
Barrie J. M. (1860-1937)
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Biggins Jim
(1)
Carlsen Robert G. (1917- )
(1)
Collodi Carlo (1826-1890)
(1)
Cooper Patricia M
(1)
Dawes Lyn
(1)
Devitt Matthew
(1)
Gerngross Günter
(1)
Grugeon Elizabeth
(1)
Gładysz Jolanta
(1)
Hill David. A
(1)
Hubbard Lorraine
(1)
Kutnyj Przemysław
(1)
Lewandowska Ewa
(1)
Medwell Claire
(1)
Puchta Herbert
(1)
Reilly Vanessa
(1)
Salaberri Sagrario
(1)
Schuster Edgar Howard (1930- )
(1)
Sitter Hanna
(1)
Smith Carol
(1)
Sowa Katarzyna
(1)
Stahl Steven A
(1)
Tovat Anthony
(1)
Twain Mark
(1)
Van Kleeck Anne
(1)
Vernon Shelley Ann
(1)
Ward Sara M
(1)
Zaro Juan Jesus
(1)
Zatoń Kalina (1992- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(45)
Wielka Brytania
(12)
Kiribati
(3)
Kalifornia (USA)
(1)
Włochy
(1)
Język
polski
(49)
angielski
(14)
Odbiorca
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Przedszkola
(11)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(40)
Język angielski
(12)
Nauczanie
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
JĘZYKI
(3)
JĘZYK
(2)
KULTURA
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
ANTOLOGIE
(1)
Autoprezentacja
(1)
CZYTANIE
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Komunikowanie się
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NAUCZANIE
(1)
OPOWIADANIE
(1)
PALEY, VIVIAN GUSSIN, (1929- )
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
TEATR DZIECIĘCY i MŁODZIEŻOWY
(1)
Gatunek
OPOWIADANIE DZIECIĘCE ANGIELSKIE
(27)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(19)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(13)
Bajki i baśnie
(11)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(8)
LITERATURA DZIECIĘCA AMERYKAŃSKA
(3)
BAJKA i BAŚŃ
(2)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
OPOWIADANIE MŁODZIEŻOWE ANGIELSKIE
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Językoznawstwo
(12)
Literaturoznawstwo
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(54)
English language
(47)
storytime
(42)
pupils
(41)
storytelling
(40)
story
(15)
cartoon
(11)
song
(10)
play
(6)
young learners
(6)
ELT
(4)
children
(4)
children's literature
(3)
authentic text
(2)
context of speech
(2)
culture
(2)
discourse
(2)
drama (ped.)
(2)
language
(2)
linguistics
(2)
literary text
(2)
methodology
(2)
speaking
(2)
American literature
(1)
Paley, Vivan Gussin
(1)
autoprezentacja
(1)
book
(1)
classroom activity
(1)
drama
(1)
e-book
(1)
early childhood education
(1)
education
(1)
educational games
(1)
fantasy
(1)
foreign language
(1)
game
(1)
learning strategies
(1)
listening
(1)
media
(1)
novel
(1)
philosophy
(1)
poem
(1)
popular culture
(1)
primary school
(1)
reading
(1)
sketches
(1)
stres
(1)
teaching approaches
(1)
writing
(1)
wystąpienia publiczne
(1)
youth
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
The Very Hungry Caterpillar / by Eric Carle. - Oversize board book ed. - New York, NY : Philomel Books, 1994. - [23] s. : il. ; 24x27 cm + 1 dysk optyczny (audio CD).
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Follows the progress of a hungry little caterpillar as he eats his way through a varied and very large quantity of food until, full at last, he forms a cocoon around himself and goes to sleep. Die-cut pages illustrate what the caterpillar ate on successive days.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13939.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brown Bear, Brown Bear, what do You See?/ by Bill Martin Jr, pictures by Eric Carle. - Oversize board book ed. - New York : Henry Holt, 2004. - 25 s. : il. ; 18 cm.
Children see a variety of animals, each one a different color, and a teacher looking at them. Includes note to parents and teachers, and related activities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13921.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zoo animals from polar bear to walrus make their distinctive sounds for each other, while children imitate the sounds for the zookeeper.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13920.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Themes and Writers Series / ed. Robert G. Carlsen)
The book presents American literature with the specific reference to themes and recurring patterns of character types that predominate the works of major American writers. It is divided into thematically organised chapters that help students of English locate a needed theme or topic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11124 [Magazyn 2], 11123 [Magazyn 2], 11122 [Magazyn 2], 11121 [Magazyn 2] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11120.XXIV.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dealing with storytelling, this is one of a series of practical guides for teachers which examine pedagogical areas at the centre of ELT debate. Teachers are provided with ideas designed to help them develop their own material and tailor it to their individual needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3206.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables)
Storytelling handbook for primary teachers of English - a lot of interesting material to be used in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3256.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables ; Cassette)
Storytelling handbook for primary teachers of English - a lot of interesting material to be used in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.161 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series)
This is an exciting guide to writing stories, based on the basic assumption that storytelling is a fundamental need for all people of every age and in every society and that, as stories are mostly communicated by words, then story-making and sharing should be a fundamental part of all language learning experience. Writing Stories is a resource book for teachers working with both teenagers and learners of lower intermediate language level upwards. Writing Stories includes short activities which help the students develop their story writing skills.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14563.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Handbooks for the English Classroom)
Dealing with storytelling, this is one of a series of practical guides for teachers which examine pedagogical areas at the centre of ELT debate. Teachers are provided with ideas designed to help them develop their own material and tailor it to their individual needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3636.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Resource Books For Teachers)
Exploits children's natural love of stories by using them to develop an awareness of the sound and feel of English, and an understanding of language points. Presents a wide variety of ideas for using stories to teach English to children. Includes a selection of ready-to-tell stories, although the activities can be used with any story. Provides photocopiable worksheets.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3901.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.298 [Czytelnia A], CD.297 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(The Photocopiable Resource Series)
Do książki dołączony jest komplet 2 płyt: płyta CD i DVD o tej samej sygnaturze.
"Get on Stage!" is a photocopiable resource book with 21 sketches and plays for pung learnes and teens. The book is organised in 4 clear sections to meet all your drama needs: short humorous sketches, medium-length sketches, medium-length plays, teen dramas. The DVD contains videos of 3 sample plays, audio recordings of 11 plays, plus a film of co-author Matthew Devitt, a professional actor and director, rehearsing a play with a group of students. The introduction to the bok gives a clear rationale on why and how to use plays in ELT, plus a range of useful and practical tips and suggestions on how to stage a play. A variety of photocopiable sheets allow students to check comprehension and practise key language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14546.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resource Books For Teachers)
Provides ideas and advice for teachers who are asked to teach English to very young children (3-6 years). Offers a wide variety of activities such as games, songs, drama, stories, and art and craft, all of which follow sound educational principles. Includes numerous photocopiable pages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2060.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7901.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9187.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Context and Culture in Language Teaching / Claire Kramsch. - Ed. 1, 3 im. - Oxford : Oxford University Press, 1996. - VIII, 295 s. ; 22 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Primary Readers)
Uzupełnieniem zestawu jest płyta CD-ROM o tej samej sygnaturze.
The series is aimed at young learners of English and consists of six carefully graded levels.These charming short stories will make reading both pleasurable and educational. Use of basic grammatical structures and limited vocabulary. Glossy detailed illustrations on each page. Simple activities and a picture glossary every four pages. Fully dramatised version of the story and picture glossary on Audio CD / CD-ROM. Song Instructions for staging a performance of the story provided in the Teacher’s Book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1274.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Primary Readers)
Uzupełnieniem kompletu jest płyta o tej samej sygnaturze.
The series is aimed at young learners of English and consists of six carefully graded levels.These charming short stories will make reading both pleasurable and educational. Use of basic grammatical structures and limited vocabulary. Glossy detailed illustrations on each page. Simple activities and a picture glossary every four pages. Fully dramatised version of the story and picture glossary on Audio CD / CD-ROM. Song Instructions for staging a performance of the story provided in the Teacher’s Book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1280.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Primary Readers)
Uzupełnieniem kompletu jest płyta CD ROM o tej samej sygnaturze.
The series is aimed at young learners of English and consists of six carefully graded levels.These charming short stories will make reading both pleasurable and educational. Use of basic grammatical structures and limited vocabulary. Glossy detailed illustrations on each page. Simple activities and a picture glossary every four pages. Fully dramatised version of the story and picture glossary on Audio CD / CD-ROM. Song Instructions for staging a performance of the story provided in the Teacher’s Book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1276.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Primary Readers)
The series is aimed at young learners of English and consists of six carefully graded levels.These charming short stories will make reading both pleasurable and educational. Use of basic grammatical structures and limited vocabulary. Glossy detailed illustrations on each page. Simple activities and a picture glossary every four pages. Fully dramatised version of the story and picture glossary on Audio CD / CD-ROM. Song Instructions for staging a performance of the story provided in the Teacher’s Book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1275.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Teacher and author Vivian Paley is highly regarded by parents, educators, and other professionals for her original insights into such seemingly everyday issues as play, story, gender, and how young children think. In The Classrooms All Young Children Need, Patricia M. Cooper takes a synoptic view of Paley's many books and articles, charting the evolution of Paley's thinking while revealing the seminal characteristics of her teaching philosophy. This careful analysis leads Cooper to identify a pedagogical model organized around two complementary principles: a curriculum that promotes play and imagination, and the idea of classrooms as fair places where young children of every color, ability, and disposition are welcome. With timely attention paid to debates about the reduction in time for play in the early childhood classroom, the role of race in education, and No Child Left Behind, The Classrooms All Young Children Need will be embraced by anyone tasked with teaching our youngest pupils.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13940.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej