Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(145)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Status
only on-site
(141)
available
(132)
unavailable
(17)
Branch
Magazyny
(57)
Wypo┼╝yczalnie
(92)
Czytelnie
(141)
Author
Mruk Henryk
(7)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(6)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(5)
Dawidczyk Andrzej
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
S┼éawi┼äska Maria (1946- )
(3)
Adamowicz Mieczys┼éaw (1939- )
(2)
Barska Anetta
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Danilkiewicz Andrzej
(2)
Dec-Kisiel Katarzyna
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Golińska Agata
(2)
Gryz Jarosław
(2)
Kawałko Bogdan
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Koziej Stanis┼éaw (1943- )
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Niemczyk Jerzy
(2)
Ostroga Jacek
(2)
Sikorski Czes┼éaw (1943- )
(2)
Skwarek Dorota
(2)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(2)
Tyszka Tadeusz
(2)
Wilczewska Anna
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
Zelek Aneta
(2)
Zielińska Magdalena
(2)
Zmy┼Ťlony Piotr
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Acharya Amitav (1962- )
(1)
Adamczyk Gra┼╝yna
(1)
Adamik Anna
(1)
Adamowski Janusz W┼éodzimierz (1952- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Armstrong Gary
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Balcerowicz Boles┼éaw (1943- )
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Biliński Witold
(1)
Blaik Piotr
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borowiec Jan (1952- )
(1)
Bryła Paweł (ekonomista)
(1)
B─ůk Henryk
(1)
B─ůk Tadeusz W┼éadys┼éaw (1960- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chojnacka Ewa (ekonomia)
(1)
Choro┼Ť-Mrozowska Dominika
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Coulton Gary
(1)
Cybulski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarny El┼╝bieta
(1)
Dancewicz Bo┼╝ena
(1)
Datko Marek
(1)
Dej Magdalena
(1)
Doli┼äska Ma┼égorzata (1956- )
(1)
Doma┼äski Tomasz (1953- )
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Dworak Janusz
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fiore Frank (1946- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Florek Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Froeb Luke M
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gawlikowska-Hueckel Krystyna
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
G─ůsiorowska El┼╝bieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hollins Bill
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jaeschke Andrzej (1953- )
(1)
Janas Karol
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Januszewska Małgorzata
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Jańczuk Lech
(1)
Johnson Gerry
(1)
Jones Phil (1958- )
(1)
Kaluzny Arnold D
(1)
Kami┼äska-Czuba┼éa Barbara (1955- )
(1)
Kania Jan (1945- )
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Karasiewicz Grzegorz (1964- )
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kitler Waldemar (1957- )
(1)
Kogut-Jaworska Magdalena
(1)
Year
2020 - 2021
(4)
2010 - 2019
(95)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(11)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(146)
Language
Polish
(145)
English
(1)
Audience Group
Handlowcy
(1)
Mened┼╝erowie
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Rolnicy
(1)
Spedytorzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
MARKETING
(19)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(16)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(16)
ZARZ─äDZANIE
(12)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(11)
MARKETING STRATEGICZNY
(9)
BEZPIECZE┼âSTWO MI─śDZYNARODOWE
(6)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(6)
UNIA EUROPEJSKA
(6)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(5)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
MARKETING MI─śDZYNARODOWY
(4)
NATO
(4)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(4)
TURYSTYKA
(4)
INNOWACJE
(3)
KADRY
(3)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(3)
ORGANIZACJA
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Rozw├│j regionalny
(3)
SAMORZ─äD TERYTORIALNY
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
Innowacje
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Marketing strategiczny
(2)
ORGANIZACJE MI─śDZYNARODOWE
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
Rewitalizacja
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZ─äDZANIA
(2)
Transport
(2)
USŁUGI
(2)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
BANKI
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI AKADEMICKIE
(1)
BIBLIOTEKI WIRTUALNE
(1)
BUD┼╗ETY GMINNE
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bran┼╝a TSL
(1)
CONTROLLING
(1)
EKONOMIA
(1)
FINANSE
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Finanse przedsi─Öbiorstwa
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
HANDEL
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INSTYTUCJE KULTURY
(1)
Internacjonalizacja przedsi─Öbiorstw
(1)
JAKO┼Ü─ć PRODUKTU
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
KAPITA┼ü INTELEKTUALNY PRZEDSI─śBIORSTWA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONKURENCJA
(1)
Konkurencyjno┼Ť─ç
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MARKETING ZAANGAŻOWANY SPOŁECZNIE
(1)
MI─śDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MYŚLENIE
(1)
Marketing
(1)
Marketing mi─Ödzynarodowy
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Miasta
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
ORGANIZACJE
(1)
ORGANIZACJE GOSPODARCZE
(1)
OUTSOURCING
(1)
PLANOWANIE REGIONALNE
(1)
POLITYKA ZAGRANICZNA
(1)
POLSKA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PROGRAMY POMOCOWE UE
(1)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć (postawa)
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO HANDLOWE
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
PRZEST─śPCZO┼Ü─ć
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka bezpieczeństwa
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
RATOWNICTWO
(1)
Subject: time
2001-
(8)
2001-0
(6)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
LUBELSKIE, wojew├│dztwo (od 1999)
(2)
CHINY
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Lw├│w (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Słowacja
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(38)
PODR─śCZNIKI
(8)
Opracowanie
(4)
Podr─Öcznik
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PORADNIKI
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Monografia
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Zarz─ůdzanie i marketing
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Bezpiecze┼ästwo i wojskowo┼Ť─ç
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Rolnictwo i le┼Ťnictwo
(1)
146 results Filter
Book
In basket
Słowo kluczowe: NATO ; strategia
Bibliogr. s. 351-391. Indeksy.
Jest to pierwsza w Polsce naukowa synteza ci─ůg┼éo┼Ťci i zmian w strategii i doktrynie politycznej NATO w okresie zimnej wojny. Koncepcje Sojuszu P├│┼énocnoatlantyckiego dostosowywane by┼éy do nowych wyzwa┼ä i zagro┼╝e┼ä w dwubiegunowym ┼Ťwiecie: od tarczy i miecza i strategii zmasowanego odwetu do elastycznej odpowiedzi, raportu Harmela i polityki odpr─Ö┼╝enia. Autor monografii Robert Kupiecki, badacz, analityk i dyplomata, potrafi┼é z ogromn─ů kompetencj─ů wydoby─ç to, co sk┼éada si─Ö na kultur─Ö strategiczn─ů Sojuszu - na model wsp├│lnoty obronnej demokratycznych pa┼ästw Zachodu. Otrzymali┼Ťmy dzie┼éo, kt├│rego warto┼Ť─ç trudno przeceni─ç.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15665.X.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 208)
Bibliogr. przy art.
Komunikacja rynkowa stanowi coraz cz─Ö┼Ťciej podstawowy obszar zainteresowa┼ä wielu pracownik├│w nauki zajmuj─ůcych si─Ö marketingiem. Jej interdyscyplinarny charakter sk┼éania do refleksji nad rol─ů i znaczeniem tego obszaru aktywno┼Ťci przedsi─Öbiorstw w budowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej na rynku. Zachodz─ůce procesy globalizacji gospodarki, dynamiczny rozw├│j nowych technologii, wzmocnienie pozycji klienta na rynku, rozw├│j medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, a tak┼╝e rosn─ůce znaczenie marketingu w pobudzaniu przedsi─Öwzi─Ö─ç biznesowych i budowaniu relacji na rynku powoduj─ů ┼╝e komunikacja odgrywa kluczowe znaczenie w dzia┼éalno┼Ťci podmiot├│w na rynku. St─ůd te┼╝ pojawia si─Ö w ostatnich latach zapotrzebowanie praktyki gospodarczej na analizowanie tych zagadnie┼ä pozwalaj─ůce na wyci─ůganie wniosk├│w i uog├│lnie┼ä dotycz─ůcych prawid┼éowo┼Ťci zachodz─ůcych w obszarze proces├│w i narz─Ödzi komunikacji marketingowej wykorzystywanych przez przedsi─Öbiorstwa dzia┼éaj─ůce na r├│┼╝nych rynkach. Podejmowane przez liczne o┼Ťrodki akademickie badania empiryczne dotycz─ůce komunikacji rynkowej owocuj─ů coraz wi─Ökszym porz─ůdkowaniem poj─Ö─ç i ustalaniem zale┼╝no┼Ťci mi─Ödzy r├│┼╝nymi obszarami komunikacji rynkowej. (Wst─Öp)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13269.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jak pos┼éugiwa─ç si─Ö metaforami, aby przem├│wi─ç do wyobra┼║ni pracownik├│w? Co zrobi─ç, aby pracownicy zrozumieli strategi─Ö? Jakich jest 10 herezji zwi─ůzanych z komunikowaniem strategii? Dlaczego struktura i kultura organizacji mog─ů utrudnia─ç wprowadzenie strategii i jak temu zaradzi─ç? Jak stworzy─ç plan komunikowania si─Ö, a dzi─Öki temu przyczyni─ç do efektywnego wdro┼╝enia strategii i osi─ůgni─Öcia lepszych wynik├│w? Nawet najlepsze strategie firmy okazuj─ů si─Ö bezwarto┼Ťciowe, je┼Ťli pracownicy nie rozumiej─ů ich za┼éo┼╝e┼ä. Nie chodzi bowiem o doskona┼ée opracowanie danej strategii, a ojej umiej─Ötne przekazanie ca┼éej organizacji. Badania dowodz─ů, ┼╝e tylko nieliczni pracownicy wiedz─ů, o co chodzi w strategii firmy, bo tak naprawd─Ö jest ona zrozumia┼éa jedynie dla zarz─ůdu ukrytego w zaciszu swoich gabinet├│w. Komunikowanie strategii to doskona┼éy przewodnik zar├│wno dla zarz─ůdzaj─ůcych, jak i dla os├│b odpowiedzialnych za komunikacj─Ö w firmie. Autor krok po kroku wyja┼Ťnia, jak skutecznie przekaza─ç strategi─Ö wszystkim pracownikom i tym samym pozwoli─ç firmie rozwin─ů─ç skrzyd┼éa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14300.III.10 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15217.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Harvard Business Essentials)
Nazwa aut. na s. [237].
Tyt. oryg.: Strategy : create and implement the best strategy for your business, 2005.
Bibliogr. s. 213-227. Indeks.
Opracowanie strategii polega na robieniu w┼éa┼Ťciwych rzeczy, a jej wdro┼╝enie - na w┼éa┼Ťciwym robieniu rzeczy. Aby firma mog┼éa odnie┼Ť─ç sukces, oba te etapy strategii musz─ů by─ç do siebie dopasowane i dobrze zarz─ůdzane. Niniejsza ksi─ů┼╝ka wykorzystuje ponaddwudziestoletnie badania i do┼Ťwiadczenia wielu ludzi - od wiod─ůcych my┼Ťlicieli po strateg├│w wojskowych dysponuj─ůcych wiedz─ů i przydatnymi narz─Ödziami, kt├│re s─ů im niezb─Ödne, aby mogli aktywnie i z odpowiedni─ů pewno┼Ťci─ů siebie uczestniczy─ç w przygotowywaniu i realizacji w┼éasnej strategii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11095.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12064.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan w praktyce / Michael Miller. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2002. - 348 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Ksi─ů┼╝ka zawiera podstawowe wskaz├│wki potrzebne do przygotowania biznesplanu. Uczy, w jaki spos├│b okre┼Ťla─ç odbiorc─Ö planu, rozpoznawa─ç rynek i jego podstawowe potrzeby, przygotowa─ç strategi─Ö i oceni─ç ewentualne formy finansowania. Krok po kroku wprowadza w tajniki tworzenia poszczeg├│lnych cz─Ö┼Ťci typowego biznesplanu. Pokazuje, w jaki spos├│b napisa─ç przekonuj─ůcy tekst, zawieraj─ůcy wszystkie niezb─Ödne elementy biznesplanu. Na ko┼äcu ka┼╝dego rozdzia┼éu czytelnik znajdzie specjalne "zadania domowe", pomocne w pisaniu biznesplanu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4038.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarz─ůdzanie)
Tyt. oryg.: Executing your strategy : how to break it down and get it done, 2007.
Wybitni praktycy biznesu analizuj─ů podstawowy problem zarz─ůdzania strategicznego, jakim jest tworzenie oraz wdra┼╝anie efektywnych strategii przedsi─Öbiorstw. Ich celem jest zwr├│cenie uwagi mened┼╝er├│w na z┼éo┼╝ony problem realizacji strategii. Tylko 10% strategii przedsi─Öbiorstw jest realizowanych z sukcesem, najcz─Östsz─ů za┼Ť przyczyn─ů pora┼╝ek na tym polu s─ů b┼é─Ödy pope┼éniane na etapie ich wdra┼╝ania. Remedium na ten stan rzeczy jest opracowany przez Autor├│w innowacyjny model wdra┼╝ania strategii - SEF (Strategic Execution Framework), kt├│rego podstaw─ů jest w┼éa┼Ťciwe zarz─ůdzanie portfelem projekt├│w strategicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11358.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Analizy zawarte w poszczeg├│lnych opracowaniach oddawanego do r─ůk czytelnika tomu wyra┼║nie pokazuj─ů, ┼╝e Sojusz P├│┼énocnoatlantycki jest dynamicznym, podlegaj─ůcym zmianie systemem mi─Ödzynarodowym. Adaptuje si─Ö do zmian ┼Ťrodowiska mi─Ödzynarodowego wynikaj─ůcych z ko┼äca zimnej wojny, narastania proces├│w globalizacji i wy┼éaniania si─Ö p├│┼║nowestfalskiego ┼éadu mi─Ödzynarodowego. Wyr├│┼╝nikami tego ┼Ťrodowiska s─ů: post─Öpuj─ůca niestabilno┼Ť─ç, niepewno┼Ť─ç, nieprzewidywalno┼Ť─ç oraz z┼éo┼╝ono┼Ť─ç zagro┼╝e┼ä bezpiecze┼ästwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15647.X.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 234-236.
Pod wp┼éywem nowych do┼Ťwiadcze┼ä, kt├│re niesie z sob─ů rozw├│j epoki cywilizacji informacyjnej, coraz wyra┼║niej zaczynamy dostrzega─ç rol─Ö etyki w zarz─ůdzaniu. W warunkach post─Öpuj─ůcej globalizacji, coraz bardziej burzliwego otoczenia i nasilaj─ůcej si─Ö konkurencji, wzgl─ůd na normy moralne wydaje si─Ö konieczny, aby relacje mi─Ödzy lud┼║mi i organizacjami nie wynaturzy┼éy si─Ö w wyniszczaj─ůc─ů walk─Ö bez regu┼é, w kt├│rej prawa cz┼éowieka s─ů podporz─ůdkowane interesom firmy. Nieprzypadkowo w ostatnich latach ro┼Ťnie zainteresowanie etyk─ů biznesu, odpowiedzialno┼Ťci─ů spo┼éeczn─ů przedsi─Öbiorstwa czy etyk─ů relacji spo┼éecznych w organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7702.IX.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8708.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 191-[200].
Offshoring us┼éug jest jedn─ů ze strategii przedsi─Öbiorstw, odpowiadaj─ůcych na wyzwania procesu globalizacji, rozwoju nowych technologii oraz innowacji organizacyjnych. Polega on na wydzieleniu cz─Ö┼Ťci proces├│w biznesowych: ksi─Ögowych, IT, badawczo-rozwojowych i innych z firmy macierzystej i przekazaniu ich do wykonania przedsi─Öbiorstwom w innych krajach - o ni┼╝szych kosztach pracy lub wi─Ökszych zasobach kapita┼éu intelektualnego. Strategia ta umo┼╝liwia firmom koncentrowanie si─Ö na wykonywaniu tych dzia┼éa┼ä, kt├│re w najwi─Ökszym stopniu odpowiadaj─ů za tworzenie warto┼Ťci przedsi─Öbiorstwa. Ksi─ů┼╝ka zawiera prezentacj─Ö wiod─ůcych firm na ┼Ťwiecie i ┼é─ůczy rozwa┼╝ania teoretyczne z analiz─ů konkretnych przyk┼éad├│w przedsi─Öbiorstw stosuj─ůcych strategie offshoringowe - od prekursora offshoringu General Electric po dynamicznie rozwijaj─ůc─ů si─Ö hindusk─ů globaln─ů korporacj─Ö Infosys Technologies.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10025 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10024.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C], P.10023.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10396.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-195.
Redaktorzy publikacji postawili sobie za cel zwr├│cenie uwagi Czytelnik├│w na r├│┼╝norodno┼Ť─ç szans i wyzwa┼ä zwi─ůzanych z wdro┼╝eniem outsourcingu w organizacji. Przedstawiona tematyka dotyczy wielu r├│┼╝nych kwestii zwi─ůzanych z zarz─ůdzaniem outsourcingiem, pocz─ůwszy od zarz─ůdzania strategicznego, finans├│w, aspekt├│w prawnych, a sko┼äczywszy na zagadnieniach psychologicznych. Ka┼╝dy rozdzia┼é jest uzupe┼éniony opisem praktycznego wykorzystania omawianych zagadnie┼ä w konkretnych przedsi─Öbiorstwach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12295.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka "Podstawy strategii", zosta┼éa oparta na ├│smym wydaniu "Exploring Corporate Strategy". Autorzy staraj─ů si─Ö pom├│c w odpowiedzi na podstawowe pytania dotycz─ůce rozwoju firmy, wdra┼╝ania innowacji oraz kierunku i sposobu zarz─ůdzania firm─ů. Odpowiedzi na te pytania dotycz─ů tak korporacji, jak i ma┼éych przedsi─Öbiorstw, czy instytucji pa┼ästwowych. W publikacji zawarte s─ů przyk┼éadowe koncepcje strategii. "Podstawy strategii" to ksi─ů┼╝ka skierowana do student├│w zarz─ůdzania wy┼╝szych uczelni r├│┼╝nych typ├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10899.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
O strategii / [red. prowadz─ůcy Pawe┼é Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 300 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 289-290.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on strategy, 2011.
Indeks.
"O strategii" to wiedza podana w bardzo atrakcyjnej formie. Ciekawe przyk┼éady, interesuj─ůcy spos├│b pisania sprawiaj─ů, ┼╝e niniejsza ksi─ů┼╝ka to pasjonuj─ůca lektura o tym, jak z mened┼╝era sta─ç si─Ö strategiem doskona┼éym. To pozycja obowi─ůzkowa dla wszystkich, kt├│rzy wiedz─ů, ┼╝e w dzisiejszych czasach nie wystarczy bycie mened┼╝erem - to tylko pocz─ůtek sukcesu." (Grzegorz Por─Öcki, dyrektor generalny Sofrecom Polska)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13375.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 181-184.
Czy poj─Öcie sieci mo┼╝na odnie┼Ť─ç do my┼Ťlenia? My┼Ťl jest czym┼Ť nieuchwytnym, bytem niewidzialnym charakteryzuj─ůcym inteligencj─Ö cz┼éowieka. My┼Ťli nie wida─ç, ale mo┼╝na j─ů przedstawi─ç w postaci s┼éowa pisanego, zapisu nutowego, obrazu, rze┼║by, budowli, za┼éo┼╝enia krajobrazowego itd. Pojedyncza my┼Ťl zawiera zaledwie cz─ůstk─Ö tego, co cz┼éowiek chce wyrazi─ç. Ksi─ů┼╝ka, utw├│r muzyczny to ju┼╝ zbiory my┼Ťli. Propozycja rozwi─ůzania jakiego┼Ť problemu musi si─Ö opiera─ç na my┼Ťlowym ogarni─Öciu zagadnienia, a potem na przedstawieniu propozycji decyzyjnych. Ogarni─Öcie zagadnienia mo┼╝na sobie wyobrazi─ç jako skomplikowan─ů sie─ç powi─ůza┼ä mi─Ödzy zar├│wno znanymi, jak i odkrywanymi w tym procesie elementami. Sformu┼éowanie "my┼Ťlenie siecioweÔÇŁ, czyli obejmuj─ůce swoim zasi─Ögiem jaki┼Ť problem, ma zatem istotne uzasadnienie. My┼Ťlenie sieciowe ma podstawy teoretyczne, kt├│re mo┼╝na przenie┼Ť─ç do praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10898.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 127-133.
Problematyk─Ö zarz─ůdzania ┼éa┼äcuchami dostaw mo┼╝na przedstawi─ç w r├│┼╝ny spos├│b, bior─ůc pod uwag─Ö cho─çby jej ┼Ťcis┼éy zwi─ůzek z logistyk─ů, czy te┼╝ uwzgl─Ödniaj─ůc r├│┼╝ne aspekty nauk o zarz─ůdzaniu. Niniejszy podr─Öcznik obejmuje sze┼Ť─ç rozdzia┼é├│w. Rozdzia┼é pierwszy ma charakter wprowadzaj─ůcy i traktuje o ewolucji form organizacji przep┼éywu d├│br materialnych w gospodarce. W rozdziale drugim zaprezentowano koncepcj─Ö ┼éa┼äcuch├│w dostaw. Rozdzia┼é trzeci prezentuje konfiguracje ┼éa┼äcuch├│w dostaw. W rozdziale czwartym traktuj─ůcym o istocie zarz─ůdzania ┼éa┼äcuchami dostaw om├│wiono r├│┼╝ne pogl─ůdy dotycz─ůce definiowania poj─Öcia zarz─ůdzania ┼éa┼äcuchem dostaw oraz wskazano jego podstawowe cele w aspekcie logistycznym, przedmiotowym oraz pozalogistycznym. W rozdziale pi─ůtym om├│wiono podstawy teoretyczne strategii ┼éa┼äcuch├│w dostaw. Rozdzia┼é sz├│sty po┼Ťwi─Öcono procesom organizowania ┼éa┼äcuch├│w dostaw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11534.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
In┼╝ynieria projektowania strategii przedsi─Öbiorstwa. Konstrukcja i technologia" zosta┼éa po┼Ťwi─Öcona problematyce zarz─ůdzania strategicznego. Tematyka tego rodzaju podejmowana jest w literaturze w ostatnim okresie bardzo cz─Östo, jednak nale┼╝y podkre┼Ťli─ç, ┼╝e podej┼Ťcie zaprezentowane w recenzowanej pracy jest bardzo oryginalne, niecz─Östo spotykane w publikacjach z tej dziedziny. (...) Oryginalno┼Ť─ç pracy to oparcie si─Ö na tezie, ┼╝e ?istniej─ů dwie in┼╝ynierie w ramach zarz─ůdzania strategicznego - in┼╝ynieria konstrukcji strategicznej i in┼╝ynieria technologii strategii?, kt├│re s─ů sp├│jne ze sob─ů i stanowi─ů osnow─Ö ksi─ů┼╝ki. In┼╝ynieria konstrukcji strategii (autor L. Berli┼äski) obejmuje: mened┼╝ersk─ů koncepcj─ů strategii, modelowanie system├│w strategicznych, empiryczny przyk┼éad modelu strategii oraz in┼╝ynieryjne aspekty zarz─ůdzania projektami strategii. Za┼Ť technologia konstrukcji strategii (autor I. Penc-Pietrzak) obejmuje: procedur─Ö budowy strategii, podstawowe metody analizy otoczenia, analizy potencja┼éu przedsi─Öbiorstwa, analiz─Ö SWOT/TOWS oraz formu┼éowanie zalece┼ä strategicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10295.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-283. Indeks.
Podr─Öcznik stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zarz─ůdza─ç sprzeda┼╝─ů, by odnie┼Ť─ç sukces na wysoce konkurencyjnym rynku, uwzgl─Ödniaj─ůcy sytuacj─Ö zwi─ůzan─ů z wej┼Ťciem Polski do Unii Europejskiej i post─Öpuj─ůc─ů globalizacj─ů. Koncentruje si─Ö na takich zagadnieniach, jak: znaczenie i rola personelu sprzeda┼╝y, formu┼éowanie strategii sprzeda┼╝y, organizowanie procesu sprzeda┼╝y, kierowanie bie┼╝─ůc─ů dzia┼éalno┼Ťci─ů sprzedawc├│w, kontrola, analiza i ocena dzia┼éalno┼Ťci sprzedawc├│w. Dodatkowymi walorami podr─Öcznika s─ů: przejrzysta struktura wyk┼éadu i przyst─Öpny j─Özyk, du┼╝a liczba przyk┼éad├│w opartych na do┼Ťwiadczeniach polskich firm, du┼╝a liczba rysunk├│w i tabel ilustruj─ůcych przedstawiane zagadnienia, s┼éowniczek wa┼╝niejszych termin├│w, indeks rzeczowy i bogata bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12517.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 97-98.
Przedmiotem niniejszej publikacji jest kompleksowy opis istoty strategii komunikacji spo┼éecznej w r├│┼╝nego rodzaju organizacjach gospodarczych, jej form i rodzaj├│w. Szczeg├│lnym celem opracowania jest wskazanie strategicznego znaczenia komunikacji spo┼éecznej w nowoczesnych firmach oraz wykazanie, ┼╝e komunikacja staje si─Ö wsp├│┼écze┼Ťnie strategicznym zasobem organizacji i jego kluczow─ů kompetencj─ů. W innym uj─Öciu, system komunikacji stanowi komponent tzw. architektury strategicznej organizacji. St─ůd te┼╝ wiod─ůca teza opracowania eksponuje rol─Ö strategii komunikacyjnej jako krytycznego czynnika decyduj─ůcego o sprawno┼Ťci i doskona┼éo┼Ťci strategicznej, taktycznej i operacyjnej przedsi─Öbiorstwa. W intencjach autor├│w, ksi─ů┼╝ka wype┼éni─ç mo┼╝e specyficzn─ů luk─Ö na rynku wydawniczym. Istniej─ůce podr─Öczniki i poradniki ograniczaj─ů si─Ö bowiem do opisu technik komunikacyjnych i nie ukazuj─ů wymiaru strategicznego komunikacji spo┼éecznej w firmie. Ksi─ů┼╝k─Ö kierujemy tak do ┼Ťrodowiska akademickiego (studenci, s┼éuchacze studi├│w podyplomowych, doktoranci, o┼Ťrodki badawcze, biblioteki uczelniane), jak i do szerokiego grona praktyk├│w gospodarczych (kadr mened┼╝erskich, konsultant├│w, administracji rz─ůdowej i terytorialnej, stowarzysze┼ä i organizacji gospodarczych, firm szkoleniowych, itp.).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9872.III.10 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11458.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 294-311.
Celem publikacji jest analiza istoty i praktyki polityki oraz strategii bezpiecze┼ästwa Wsp├│lnot Europejskich i Unii Europejskiej rozumianych jako forma ci─ůg┼éego wysi┼éku koncepcyjnego i prakseologicznego tej organizacji, tj. okre┼Ťlanie sp├│jnej wizji, misji oraz cel├│w w zakresie bezpiecze┼ästwa; identyfikowanie wyzwa┼ä, zagro┼╝e┼ä oraz szans dla zapewnienia bezpiecze┼ästwa; tworzenie utrzymanie struktur organizacyjnych zdolnych do efektywnego zapewnienia bezpiecze┼ästwa; wprowadzanie unormowa┼ä prawnych, pozwalaj─ůcych na efektywn─ů ich realizacj─Ö; wypracowywanie stosownych sposob├│w i metod dzia┼éa┼ä oraz skuteczne ich prowadzenie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17302 [Magazyn 1], P.17301 [Magazyn 1], P.17300 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17724.X.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17723.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Stawka to za mało / Dawid Wardin. - Wydanie I, polskie. - Gdańsk : Wardin Consulting, 2021. - 327, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Na ok┼éadce: praca z rynkiem w transporcie i spedycji : jak pracowa─ç nad klientami w wysoce konkurencyjnym ┼Ťrodowisku.
Podr─Öcznik biznesowy dedykowany bran┼╝y transportu i spedycji. Wiedza rynkowa, narz─Ödzia do pracy, metody gotowe do wdro┼╝enia. Ksi─ů┼╝ka pozwala lepiej zrozumie─ç mechanizmy rynkowe w pracy z klientami i decydentami na rynku us┼éug transportu i spedycji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18219.IX.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20233.IX.14 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20232.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Master of Business Administration)
Bibliogr. s. 429-435.
Budowa strategii biznesu, a nastepnie jej realizacja to podstawowe i najwa┼╝niejsze wyzwanie z jakim spotykaj─ů si─Ö mened┼╝erowie w zarz─ůdzaniu wsp├│┼éczesn firma. Jest to proces, w kt├│rym trzeba nieustannie obserwowa─ç otoczenie by reagowa─ç, wyprzedza─ç b─ůd┼║ dostosowywa─ç si─Ö do jego zmiennych warunk├│w w realizacaji za┼éo┼╝onych cel├│w. Ksi─ů┼╝ka stanowi udan─ů pr├│b─Ö kompleksowego spojrzenia na bogactwo problem├│w mieszcz─ůcych si─Ö w prezentowanym obszarze dzia┼éa┼ä gospodarczych, z kt├│rych ka┼╝dy, nawet te najaktualniejsze jak niepewno┼Ť─ç i ryzyko w zarz─ůdzaniu strategicznym maj─ů ju┼╝ swoj─ů bogat─ů literatur─Ö. Systematyzacja tych problem├│w, a tak┼╝e przedstawienie jej w uj─Öciu hybrydowym jest niew─ůtpliw─ů zalet─ů ksi─ů┼╝ki. Szczeg├│lnym (bo smutnym) fina┼éem ksi─ů┼╝ki jest rozdzia┼é o realiach i pu┼éapkach zarz─ůdzania strategicznego w praktyce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9870.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11454.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again