Form of Work
Książki
(120)
Publikacje naukowe
(4)
Druki ulotne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Status
only on-site
(117)
available
(112)
unavailable
(11)
Branch
Magazyny
(43)
Wypożyczalnie
(80)
Czytelnie
(117)
Author
Mruk Henryk
(6)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(5)
Dawidczyk Andrzej
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Sławińska Maria (1946- )
(3)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Barska Anetta
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Danilkiewicz Andrzej
(2)
Dec-Kisiel Katarzyna
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Golińska Agata
(2)
Gryz Jarosław
(2)
Kawałko Bogdan
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Koziej Stanisław (1943- )
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Ostroga Jacek
(2)
Skwarek Dorota
(2)
Tyszka Tadeusz
(2)
Wilczewska Anna
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
Zelek Aneta
(2)
Zielińska Magdalena
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Acharya Amitav (1962- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamik Anna
(1)
Adamowski Janusz Włodzimierz (1952- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Armstrong Gary
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Balcerowicz Bolesław (1943- )
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Blaik Piotr
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bryła Paweł (ekonomista)
(1)
Bąk Tadeusz Władysław (1960- )
(1)
Chick Anne
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Coulton Gary
(1)
Cybulski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Dancewicz Bożena
(1)
Datko Marek
(1)
Dej Magdalena
(1)
Dolińska Małgorzata (1956- )
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Dworak Janusz
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fisher Alan
(1)
Florek Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Froeb Luke M
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hollins Bill
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jaeschke Andrzej (1953- )
(1)
Janas Karol
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Januszewska Małgorzata
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Jańczuk Lech
(1)
Johnson Gerry
(1)
Jones Phil (1958- )
(1)
Kaluzny Arnold D
(1)
Kamińska-Czubała Barbara (1955- )
(1)
Kania Jan (1945- )
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Karasiewicz Grzegorz (1964- )
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kitler Waldemar (1957- )
(1)
Kogut-Jaworska Magdalena
(1)
Komor Marcin
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Kupiecki Robert (1967- )
(1)
Kuźniar Roman (1953- )
(1)
Kłaczyński Robert
(1)
Laskowska Jolanta (ekonomia)
(1)
Leszczyński Marek (ekonomia)
(1)
Lubas Barbara
(1)
Luecke Richard
(1)
Lundén Björn (1944- )
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(92)
2000 - 2009
(28)
Time Period of Creation
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(121)
Language
Polish
(120)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
MARKETING
(17)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(13)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(12)
ZARZĄDZANIE
(10)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(6)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(5)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
NATO
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(4)
TURYSTYKA
(4)
INNOWACJE
(3)
KADRY
(3)
ORGANIZACJA
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Rozwój regionalny
(3)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(3)
UNIA EUROPEJSKA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Innowacje
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
Rewitalizacja
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
USŁUGI
(2)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
BEZPIECZEŃSTWO
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI AKADEMICKIE
(1)
BIBLIOTEKI WIRTUALNE
(1)
BUDŻETY GMINNE
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
CONTROLLING
(1)
EKONOMIA
(1)
FINANSE
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
HANDEL
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INSTYTUCJE KULTURY
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONKURENCJA
(1)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MARKETING ZAANGAŻOWANY SPOŁECZNIE
(1)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MYŚLENIE
(1)
Marketing
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Miasta
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
ORGANIZACJE
(1)
ORGANIZACJE GOSPODARCZE
(1)
OUTSOURCING
(1)
POLITYKA ZAGRANICZNA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PROGRAMY POMOCOWE UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka bezpieczeństwa
(1)
RATOWNICTWO
(1)
REGIONALNY RYNEK PRACY
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
RYNEK PRACY
(1)
RYZYKO FINANSOWE
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
SAMORZĄD GMINNY
(1)
SAMORZĄD LOKALNY
(1)
SIEĆ KOMPUTEROWA
(1)
SPONSORING
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(1)
Subject: time
2001-0
(6)
2001-
(5)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(2)
CHINY
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Słowacja
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(38)
PODRĘCZNIKI
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
121 results Filter
Book
In basket
Słowo kluczowe: NATO ; strategia
Bibliogr. s. 351-391. Indeksy.
Jest to pierwsza w Polsce naukowa synteza ciągłości i zmian w strategii i doktrynie politycznej NATO w okresie zimnej wojny. Koncepcje Sojuszu Północnoatlantyckiego dostosowywane były do nowych wyzwań i zagrożeń w dwubiegunowym świecie: od tarczy i miecza i strategii zmasowanego odwetu do elastycznej odpowiedzi, raportu Harmela i polityki odprężenia. Autor monografii Robert Kupiecki, badacz, analityk i dyplomata, potrafił z ogromną kompetencją wydobyć to, co składa się na kulturę strategiczną Sojuszu - na model wspólnoty obronnej demokratycznych państw Zachodu. Otrzymaliśmy dzieło, którego wartość trudno przecenić.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15665 X.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 208)
Bibliogr. przy art.
Komunikacja rynkowa stanowi coraz częściej podstawowy obszar zainteresowań wielu pracowników nauki zajmujących się marketingiem. Jej interdyscyplinarny charakter skłania do refleksji nad rolą i znaczeniem tego obszaru aktywności przedsiębiorstw w budowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej na rynku. Zachodzące procesy globalizacji gospodarki, dynamiczny rozwój nowych technologii, wzmocnienie pozycji klienta na rynku, rozwój mediów społecznościowych, a także rosnące znaczenie marketingu w pobudzaniu przedsięwzięć biznesowych i budowaniu relacji na rynku powodują że komunikacja odgrywa kluczowe znaczenie w działalności podmiotów na rynku. Stąd też pojawia się w ostatnich latach zapotrzebowanie praktyki gospodarczej na analizowanie tych zagadnień pozwalające na wyciąganie wniosków i uogólnień dotyczących prawidłowości zachodzących w obszarze procesów i narzędzi komunikacji marketingowej wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa działające na różnych rynkach. Podejmowane przez liczne ośrodki akademickie badania empiryczne dotyczące komunikacji rynkowej owocują coraz większym porządkowaniem pojęć i ustalaniem zależności między różnymi obszarami komunikacji rynkowej. (Wstęp)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13269 IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jak posługiwać się metaforami, aby przemówić do wyobraźni pracowników? Co zrobić, aby pracownicy zrozumieli strategię? Jakich jest 10 herezji związanych z komunikowaniem strategii? Dlaczego struktura i kultura organizacji mogą utrudniać wprowadzenie strategii i jak temu zaradzić? Jak stworzyć plan komunikowania się, a dzięki temu przyczynić do efektywnego wdrożenia strategii i osiągnięcia lepszych wyników? Nawet najlepsze strategie firmy okazują się bezwartościowe, jeśli pracownicy nie rozumieją ich założeń. Nie chodzi bowiem o doskonałe opracowanie danej strategii, a ojej umiejętne przekazanie całej organizacji. Badania dowodzą, że tylko nieliczni pracownicy wiedzą, o co chodzi w strategii firmy, bo tak naprawdę jest ona zrozumiała jedynie dla zarządu ukrytego w zaciszu swoich gabinetów. Komunikowanie strategii to doskonały przewodnik zarówno dla zarządzających, jak i dla osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie. Autor krok po kroku wyjaśnia, jak skutecznie przekazać strategię wszystkim pracownikom i tym samym pozwolić firmie rozwinąć skrzydła.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14300 III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15217 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Harvard Business Essentials)
Nazwa aut. na s. [237].
Tyt. oryg.: Strategy : create and implement the best strategy for your business, 2005.
Bibliogr. s. 213-227. Indeks.
Opracowanie strategii polega na robieniu właściwych rzeczy, a jej wdrożenie - na właściwym robieniu rzeczy. Aby firma mogła odnieść sukces, oba te etapy strategii muszą być do siebie dopasowane i dobrze zarządzane. Niniejsza książka wykorzystuje ponaddwudziestoletnie badania i doświadczenia wielu ludzi - od wiodących myślicieli po strategów wojskowych dysponujących wiedzą i przydatnymi narzędziami, które są im niezbędne, aby mogli aktywnie i z odpowiednią pewnością siebie uczestniczyć w przygotowywaniu i realizacji własnej strategii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11095 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12064 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan w praktyce / Michael Miller. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2002. - 348 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Książka zawiera podstawowe wskazówki potrzebne do przygotowania biznesplanu. Uczy, w jaki sposób określać odbiorcę planu, rozpoznawać rynek i jego podstawowe potrzeby, przygotować strategię i ocenić ewentualne formy finansowania. Krok po kroku wprowadza w tajniki tworzenia poszczególnych części typowego biznesplanu. Pokazuje, w jaki sposób napisać przekonujący tekst, zawierający wszystkie niezbędne elementy biznesplanu. Na końcu każdego rozdziału czytelnik znajdzie specjalne "zadania domowe", pomocne w pisaniu biznesplanu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4038 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Tyt. oryg.: Executing your strategy : how to break it down and get it done, 2007.
Wybitni praktycy biznesu analizują podstawowy problem zarządzania strategicznego, jakim jest tworzenie oraz wdrażanie efektywnych strategii przedsiębiorstw. Ich celem jest zwrócenie uwagi menedżerów na złożony problem realizacji strategii. Tylko 10% strategii przedsiębiorstw jest realizowanych z sukcesem, najczęstszą zaś przyczyną porażek na tym polu są błędy popełniane na etapie ich wdrażania. Remedium na ten stan rzeczy jest opracowany przez Autorów innowacyjny model wdrażania strategii - SEF (Strategic Execution Framework), którego podstawą jest właściwe zarządzanie portfelem projektów strategicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11358 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Analizy zawarte w poszczególnych opracowaniach oddawanego do rąk czytelnika tomu wyraźnie pokazują, że Sojusz Północnoatlantycki jest dynamicznym, podlegającym zmianie systemem międzynarodowym. Adaptuje się do zmian środowiska międzynarodowego wynikających z końca zimnej wojny, narastania procesów globalizacji i wyłaniania się późnowestfalskiego ładu międzynarodowego. Wyróżnikami tego środowiska są: postępująca niestabilność, niepewność, nieprzewidywalność oraz złożoność zagrożeń bezpieczeństwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15647 X.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-195.
Redaktorzy publikacji postawili sobie za cel zwrócenie uwagi Czytelników na różnorodność szans i wyzwań związanych z wdrożeniem outsourcingu w organizacji. Przedstawiona tematyka dotyczy wielu różnych kwestii związanych z zarządzaniem outsourcingiem, począwszy od zarządzania strategicznego, finansów, aspektów prawnych, a skończywszy na zagadnieniach psychologicznych. Każdy rozdział jest uzupełniony opisem praktycznego wykorzystania omawianych zagadnień w konkretnych przedsiębiorstwach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12295 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka "Podstawy strategii", została oparta na ósmym wydaniu "Exploring Corporate Strategy". Autorzy starają się pomóc w odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące rozwoju firmy, wdrażania innowacji oraz kierunku i sposobu zarządzania firmą. Odpowiedzi na te pytania dotyczą tak korporacji, jak i małych przedsiębiorstw, czy instytucji państwowych. W publikacji zawarte są przykładowe koncepcje strategii. "Podstawy strategii" to książka skierowana do studentów zarządzania wyższych uczelni różnych typów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10899 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
O strategii / [red. prowadzący Paweł Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 300 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 289-290.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on strategy, 2011.
Indeks.
"O strategii" to wiedza podana w bardzo atrakcyjnej formie. Ciekawe przykłady, interesujący sposób pisania sprawiają, że niniejsza książka to pasjonująca lektura o tym, jak z menedżera stać się strategiem doskonałym. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy bycie menedżerem - to tylko początek sukcesu." (Grzegorz Poręcki, dyrektor generalny Sofrecom Polska)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13375 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 181-184.
Czy pojęcie sieci można odnieść do myślenia? Myśl jest czymś nieuchwytnym, bytem niewidzialnym charakteryzującym inteligencję człowieka. Myśli nie widać, ale można ją przedstawić w postaci słowa pisanego, zapisu nutowego, obrazu, rzeźby, budowli, założenia krajobrazowego itd. Pojedyncza myśl zawiera zaledwie cząstkę tego, co człowiek chce wyrazić. Książka, utwór muzyczny to już zbiory myśli. Propozycja rozwiązania jakiegoś problemu musi się opierać na myślowym ogarnięciu zagadnienia, a potem na przedstawieniu propozycji decyzyjnych. Ogarnięcie zagadnienia można sobie wyobrazić jako skomplikowaną sieć powiązań między zarówno znanymi, jak i odkrywanymi w tym procesie elementami. Sformułowanie "myślenie sieciowe”, czyli obejmujące swoim zasięgiem jakiś problem, ma zatem istotne uzasadnienie. Myślenie sieciowe ma podstawy teoretyczne, które można przenieść do praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10898 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 127-133.
Problematykę zarządzania łańcuchami dostaw można przedstawić w różny sposób, biorąc pod uwagę choćby jej ścisły związek z logistyką, czy też uwzględniając różne aspekty nauk o zarządzaniu. Niniejszy podręcznik obejmuje sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający i traktuje o ewolucji form organizacji przepływu dóbr materialnych w gospodarce. W rozdziale drugim zaprezentowano koncepcję łańcuchów dostaw. Rozdział trzeci prezentuje konfiguracje łańcuchów dostaw. W rozdziale czwartym traktującym o istocie zarządzania łańcuchami dostaw omówiono różne poglądy dotyczące definiowania pojęcia zarządzania łańcuchem dostaw oraz wskazano jego podstawowe cele w aspekcie logistycznym, przedmiotowym oraz pozalogistycznym. W rozdziale piątym omówiono podstawy teoretyczne strategii łańcuchów dostaw. Rozdział szósty poświęcono procesom organizowania łańcuchów dostaw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11534 IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-283. Indeks.
Podręcznik stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zarządzać sprzedażą, by odnieść sukces na wysoce konkurencyjnym rynku, uwzględniający sytuację związaną z wejściem Polski do Unii Europejskiej i postępującą globalizacją. Koncentruje się na takich zagadnieniach, jak: znaczenie i rola personelu sprzedaży, formułowanie strategii sprzedaży, organizowanie procesu sprzedaży, kierowanie bieżącą działalnością sprzedawców, kontrola, analiza i ocena działalności sprzedawców. Dodatkowymi walorami podręcznika są: przejrzysta struktura wykładu i przystępny język, duża liczba przykładów opartych na doświadczeniach polskich firm, duża liczba rysunków i tabel ilustrujących przedstawiane zagadnienia, słowniczek ważniejszych terminów, indeks rzeczowy i bogata bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12517 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 97-98.
Przedmiotem niniejszej publikacji jest kompleksowy opis istoty strategii komunikacji społecznej w różnego rodzaju organizacjach gospodarczych, jej form i rodzajów. Szczególnym celem opracowania jest wskazanie strategicznego znaczenia komunikacji społecznej w nowoczesnych firmach oraz wykazanie, że komunikacja staje się współcześnie strategicznym zasobem organizacji i jego kluczową kompetencją. W innym ujęciu, system komunikacji stanowi komponent tzw. architektury strategicznej organizacji. Stąd też wiodąca teza opracowania eksponuje rolę strategii komunikacyjnej jako krytycznego czynnika decydującego o sprawności i doskonałości strategicznej, taktycznej i operacyjnej przedsiębiorstwa. W intencjach autorów, książka wypełnić może specyficzną lukę na rynku wydawniczym. Istniejące podręczniki i poradniki ograniczają się bowiem do opisu technik komunikacyjnych i nie ukazują wymiaru strategicznego komunikacji społecznej w firmie. Książkę kierujemy tak do środowiska akademickiego (studenci, słuchacze studiów podyplomowych, doktoranci, ośrodki badawcze, biblioteki uczelniane), jak i do szerokiego grona praktyków gospodarczych (kadr menedżerskich, konsultantów, administracji rządowej i terytorialnej, stowarzyszeń i organizacji gospodarczych, firm szkoleniowych, itp.).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9872 III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11458 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 294-311.
Celem publikacji jest analiza istoty i praktyki polityki oraz strategii bezpieczeństwa Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej rozumianych jako forma ciągłego wysiłku koncepcyjnego i prakseologicznego tej organizacji, tj. określanie spójnej wizji, misji oraz celów w zakresie bezpieczeństwa; identyfikowanie wyzwań, zagrożeń oraz szans dla zapewnienia bezpieczeństwa; tworzenie utrzymanie struktur organizacyjnych zdolnych do efektywnego zapewnienia bezpieczeństwa; wprowadzanie unormowań prawnych, pozwalających na efektywną ich realizację; wypracowywanie stosownych sposobów i metod działań oraz skuteczne ich prowadzenie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17302 [Magazyn 1], P.17301 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17724 X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17723 X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Master of Business Administration)
Bibliogr. s. 429-435.
Budowa strategii biznesu, a nastepnie jej realizacja to podstawowe i najważniejsze wyzwanie z jakim spotykają się menedżerowie w zarządzaniu współczesn firma. Jest to proces, w którym trzeba nieustannie obserwować otoczenie by reagować, wyprzedzać bądź dostosowywać się do jego zmiennych warunków w realizacaji założonych celów. Książka stanowi udaną próbę kompleksowego spojrzenia na bogactwo problemów mieszczących się w prezentowanym obszarze działań gospodarczych, z których każdy, nawet te najaktualniejsze jak niepewność i ryzyko w zarządzaniu strategicznym mają już swoją bogatą literaturę. Systematyzacja tych problemów, a także przedstawienie jej w ujęciu hybrydowym jest niewątpliwą zaletą książki. Szczególnym (bo smutnym) finałem książki jest rozdział o realiach i pułapkach zarządzania strategicznego w praktyce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9870 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11454 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Managerial economics : a problem solving approach, 2008.
Indeks.
Podręcznik obejmuje wiedzę ekonomiczną niezbędną menedżerom w procesach organizacji i zarządzania firmami. Autorzy skupili uwagę na typowych problemach, wobec których stają menedżerowie i zaproponowali sposoby ich rozwiązania z wykorzystaniem części teorii ekonomicznych oraz dorobku nauk o zarządzaniu. Autorzy pokazali: istotę prowadzenia działalności gospodarczej zarówno od strony organizacyjnej, jak i finansowej, podejmowanie decyzji (w tym inwestycyjnych), ustalanie cen, kosztów i zysków, tworzenie strategii firmy i jej wdrażanie, działalność firm w warunkach niepewności i ryzyka. Książkę uzupełniają liczne przykłady pomagające zrozumieć omawiane zagadnienia.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11399 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 12599 VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12598 VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy / Adam Stabryła. - Wyd. 1, 5 dodr. - Warszawa ; Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 377, [2] s. : il ; 25 cm.
Bibliogr.
Uznany na rynku podręcznik akademicki, przedstawiający kompleksowe ujęcie problematyki związanej z zarządzaniem strategicznym w firmie. Oprócz podstawowych teoretycznych i metodologicznych zawiera empiryczne prezentacje strategii analiz i planów stosowanych w polskiej praktyce gospodarczej. Koncentruje się na takich zagadnieniach, jak: koncepcja zarządzania strategicznego, typologia strategii zarządzania, wykorzystanie analizy preferencji, analiza strategiczna, planowanie strategiczne, implementacja strategii, kontrola strategiczna. Dodatkowymi walorami podręcznika są: kompleksowe ujęcie tematu, duża liczba przykładów opartych na doświadczeniach polskich firm, duża liczba rysunków i tabel ilustrujących przedstawiane zagadnienia, bogata bibliografia.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12460 [Magazyn 1], P.12459 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11642 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12855 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja jest poświęcona identyfikacji pożądanych zmian założeń funkcjonowania NATO w środowisku bezpieczeństwa XXI wieku. Materiały w niej zawarte zostały zgrupowane w trzy części tematyczne: NATO we współczesnym świecie, transformacja sił zbrojnych NATO w świetle wyzwań XXI wieku, NATO jako gwarant bezpieczeństwa światowego w XXI wieku. Całość publikacji stanowi bogaty materiał analityczno-poznawczy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14090 X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14959 X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza praca prezentuje przede wszystkim ekonomiczne i społeczne aspekty zarządzania. Najszerzej potraktowana jest działalność innowacyjna w organizacjach, bowiem tu powstają nowe wartości pod postacią nowych produktów, procesów technologicznych, organizacyjnych, marketingowych czy nowych systemów zarządzania. Prezentowane jest podejście i istota firmy innowacyjnej, sposoby jej identyfikacji i elementy zarządzania nią. Są akcentowane psychologiczne aspekty działalności innowacyjnej oraz związek między działalnością innowacyjną a wizerunkiem firmy. Zarządzanie działalnością innowacyjną jest rozpatrywane na różnych poziomach, tj. globalnym, międzynarodowym, narodowym, regionalnym i poszczególnych organizacji. Tłem wszystkich rozważań jest gospodarka oparta na wiedzy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11594 [Magazyn 1], P.11593 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11592 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12815 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again