Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(77)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(63)
available
(49)
unavailable
(5)
Branch
Magazyny
(23)
Wypo┼╝yczalnie
(31)
Czytelnie
(63)
Author
Br─ůgiel J├│zefa
(4)
Janke Andrzej W
(4)
Kawula Stanis┼éaw (1939- )
(4)
Br─Öborowicz Grzegorz H. (1948- )
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria
(2)
Gawroński Stanisław
(2)
Grylls Bear (1974- )
(2)
Gumiński Zbigniew
(2)
Neff Ludwig
(2)
Neufert Ernst (1900-1986)
(2)
Neufert Peter
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szu┼Ťcik Urszula
(2)
Badora Sylwia
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belczyk Arkadiusz
(1)
Bergier J├│zef (1952- )
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierniak Krzysztof
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czarnecki Pawe┼é (1980- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
C─Öcelek Gra┼╝yna
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmoch-Gajzlerska Ewa (1954- )
(1)
Drapińska Anna
(1)
Duda Henryk (1961- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Dybi┼äska Ewa (1951- )
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Edwins Jenny
(1)
Elliott Anthony
(1)
Fazlagi─ç Amir Jan
(1)
Fazlagi─ç Jan
(1)
Fechner-S─Ödzicka Iwona
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Formański Jacek
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Gra┼╝yna
(1)
Hejmej Przemysław
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Herbst Miko┼éaj (1973- )
(1)
Huk Tomasz
(1)
Huk-Wieliczuk El┼╝bieta
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kamper-Kuba┼äska Monika (1978- )
(1)
Kania Michał (prawnik)
(1)
Kaszlińska Karolina
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Ko┼╝yczkowska Adela
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kupisiewicz Czes┼éaw (1924- )
(1)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Libiszowska-┼╗├│┼étkowska Maria (1945- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marzec Danuta
(1)
McNab Chris (1970- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Ni┼║nikowska Ewelina
(1)
Nowicki Wojciech (tłumacz)
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ostafiński Witold
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parczewski Wacław
(1)
Penkowska Gra┼╝yna (1955- )
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Pyra Mariusz
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Smarzewska Agnieszka (1973- )
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Stańczyk Anna (statystyka)
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szaleniec Zbigniew
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szyma┼äski Miros┼éaw J├│zef (1942- )
(1)
Tatarchyk Olga
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(26)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(77)
Language
Polish
(75)
English
(1)
Russian
(1)
Audience Group
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
SZKOLNICTWO
(6)
PEDAGOGIKA RODZINY
(5)
UCZNIOWIE
(5)
NAUCZANIE
(4)
ARCHITEKTURA
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
POŁOŻNICTWO
(3)
SZKOLNICTWO WY┼╗SZE
(3)
SZTUKA PRZETRWANIA
(3)
WYCHOWANIE
(3)
BUDOWNICTWO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
GINEKOLOGIA
(2)
JAN PAWEŁ
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
PODR─śCZNIKI
(2)
PRZEMOC w SZKOLE
(2)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(2)
RODZICE
(2)
RODZINA SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II
(2)
SOCJOLOGIA
(2)
Szkoły wyższe
(2)
WARTO┼Ü─ć
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
AGRESYWNO┼Ü─ć
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
Absolwenci
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BUDOWNICTWO UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
CHORZY
(1)
DYREKTOR
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dost─Öp do o┼Ťwiaty
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EDUKACJA MI─śDZYKULTUROWA
(1)
EKONOMIA
(1)
Edukacja w┼é─ůczaj─ůca
(1)
Fuzja przedsi─Öbiorstw
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
HIGIENA
(1)
INNOWACJE
(1)
JAKO┼Ü─ć ┼╗YCIA
(1)
J─śZYK ROSYJSKI
(1)
KARIERA
(1)
KOBIETA CI─ś┼╗ARNA
(1)
KOMUNIKACJA MI─śDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kreatywno┼Ť─ç
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MEDYCYNA
(1)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
MŁODZIEŻ WIEJSKA
(1)
NAUCZANIE POCZ─äTKOWE
(1)
NAUCZANIE na ODLEG┼üO┼Ü─ć
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
NOWORODEK
(1)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania pocz─ůtkowego
(1)
Nier├│wno┼Ťci edukacyjne
(1)
ODRZUCENIE RÓWIEŚNICZE
(1)
ONTOGENEZA
(1)
OŚWIATA
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PIEL─śGNIARSTWO SPO┼üECZNE
(1)
PORÓD
(1)
POSTAWY
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZYDATNO┼Ü─ć ZAWODOWA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
Subject: time
2001-0
(8)
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
Subject: place
Polska
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Chełm (woj. lubelskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
LUBELSKIE, wojew├│dztwo (od 1999)
(1)
Mokot├│w (Warszawa ; cz─Ö┼Ť─ç miasta)
(1)
Wojew├│dztwo lubelskie (1999- )
(1)
Zamo┼Ť─ç (woj. lubelskie)
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
PORADNIKI
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Monografia
(2)
Podr─Öcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Ekspertyza
(1)
KSI─śGI PAMI─äTKOWE
(1)
Kryminał
(1)
Opracowanie
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
PODR─śCZNIKI dla SZK├ô┼ü PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
PODR─śCZNIKI dla SZK├ô┼ü ZAWODOWYCH
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powie┼Ť─ç
(1)
Praca zbiorowa
(1)
RANKING
(1)
RAPORT z BADAŃ
(1)
Scenariusz zaj─Ö─ç
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpiecze┼ästwo i wojskowo┼Ť─ç
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(1)
Psychologia
(1)
Zarz─ůdzanie i marketing
(1)
77 results Filter
Book
In basket
Rana / Wojciech Chmielarz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Marginesy, 2019. - 412, [4] strony ; 21 cm.
Najpierw pod ko┼éami poci─ůgu ginie Marysia, uczennica ekskluzywnej prywatnej szko┼éy na warszawskim Mokotowie. Jej nauczycielka, El┼╝bieta pr├│buje odkry─ç, co si─Ö naprawd─Ö sta┼éo. Rozpoczyna prywatne ┼Ťledztwo tylko po to, ┼╝eby wkr├│tce sama zgin─ů─ç. Ale jej cia┼éo znika, a jedynymi osobami, kt├│re cokolwiek widzia┼éy, s─ů Gniewomir, nieprzystosowany spo┼éecznie ch┼éopak zafascynowany seryjnymi zab├│jcami, i Klementyna, samotna nauczycielka na ┼╝yciowym zakr─Öcie, kt├│rej wydaje si─Ö, ┼╝e zdobywszy prac─Ö w powa┼╝anej szkole, los wreszcie si─Ö do niej u┼Ťmiechn─ů┼é. Nic bardziej mylnego. ┼╗adne z nich nie chce anga┼╝owa─ç si─Ö w t─Ö spraw─Ö ÔÇô ka┼╝de z nich ma swoje powody ÔÇô ale ┼╝adne z nich nie ma wyj┼Ťcia. Gdyby wiedzieli, dok─ůd zaprowadzi ich to ┼Ťledztwo, nigdy by si─Ö na to nie odwa┼╝yli. Szko┼éa okazuje si─Ö pe┼éna tajemnic. Podobnie jak pracuj─ůcy w niej nauczycieleÔÇŽ
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18789 XXVIII.3 [Wypo┼╝yczalnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. 339-360.
Ksi─ů┼╝ka po┼Ťwi─Öcona jest jako┼Ťci kszta┼écenia, jednak┼╝e punktem wyj┼Ťcia w tych rozwa┼╝aniach uczniono zagadnienie nier├│wno┼Ťci obserwowane we wsp├│┼éczesnej szkole. Tematyka zosta┼éa zgrupowana wok├│┼é trzech zagadnie┼ä: oblicza nier├│wno┼Ťci edukacyjnych, problemy i dylematy szko┼éy, komunikacja w ┼Ťrodowisku edukacyjnym. Ksi─ů┼╝ka pozwala lepiej pozna─ç przemiany i oblicza wsp├│┼éczesnej szko┼éy, jej osi─ůgni─Öcia i trudno┼Ťci, a tak┼╝e ukazuje perspektywy mo┼╝liwego rozwoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12689 V.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13737 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [289]-322.
Przedstawiana Czytelnikowi publikacja zawiera teksty specjalist├│w zajmuj─ůcych sie pedagogik─ů wczesnoszkoln─ů, badaj─ůcych problematyk─Ö edukacji dzieci rozpoczynaj─ůcych nauke w szkole. Praca sk┼éada si─Ö z sze┼Ťciu cz─Ö┼Ťci, podejmuj─ůcych zagadnienia teoretyczne i odnosz─ůce si─Ö do praktyki, nawi─ůzuj─ůce do zmieniaj─ůcych si─Ö kontekst├│w spo┼éecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15187 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10329 XIX.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11847 XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
U do┼éu ok┼é.: 7 lat dzia┼éalno┼Ťci, 398 zdj─Ö─ç sztandar├│w, 551 polskich szk├│┼é.
Indeksy.
Publikacja ukazuj─ůca Rodzin─Ö Szk├│┼é poprzez prezentacj─Ö szkolnych sztandar├│w to wizyt├│wka szk├│┼é polskich z dum─ů nosz─ůcych imi─Ö Jana Paw┼éa II
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16035 II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Indeksy.
Kontynuacja I cz─Ö┼Ťci, zawieraj─ůca pe┼ény opis 357 szk├│┼é polskich i 4 zagranicznych, kt├│re przyj─Ö┼éy imi─Ö Jana Paw┼éa II. Publikacja zawiera r├│wnie┼╝ histori─Ö 9 lat dzia┼éalno┼Ťci Rodziny Szk├│┼é, relacje z 11 zjazd├│w, 9 pielgrzymek na Jasna G├│r─Ö, og├│lnopolskich konkurs├│w i innych wa┼╝nych wydarze┼ä.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16036 II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 253-271
Ksi─ů┼╝ka adresowana jest do teoretyk├│w i praktyk├│w ┼╝ycia spo┼éecznego: socjolog├│w, pedagog├│w i psycholog├│w wychowania, nauczycieli, rodzic├│w, samorz─ůdowc├│w, dziennikarzy, pracownik├│w s┼éu┼╝b spo┼éecznych i porz─ůdkowych, student├│w i uczni├│w - a wi─Öc wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porz─ůdek oraz jako┼Ť─ç ┼╝ycia spo┼éecznego w r├│┼╝nych jego obszarach. W ksi─ů┼╝ce zamieszczono 14 autorskich tekst├│w specjalist├│w z zakresu nauk spo┼éecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupe┼éniaj─ůcych si─Ö perspektyw. Prezentowane s─ů te┼╝ wyniki bada┼ä na pr├│bach og├│lnopolskich oraz projekty i postulowane dzia┼éania, jakie nale┼╝y podj─ů─ç w celu zapobiegania i zwalczania agresji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.6643 VI.12 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7496 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja ma┼éego dziecka, zatytu┼éowany Szko┼éa przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotycz─ůce pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozwa┼╝ania o kwestie zwi─ůzane z postrzeganiem wsp├│┼éczesnej szko┼éy jako ┼Ťrodowiska s┼éu┼╝─ůcego uczeniu si─Ö i poznawaniu ┼Ťwiata.Prac─Ö otwiera cz─Ö┼Ť─ç zatytu┼éowana Wsp├│┼éczesna szko┼éa jako kultura ucz─ůca si─Ö, w kt├│rej zaprezentowano autorskie rozwi─ůzania w zakresie organizowania ┼Ťrodowiska uczenia si─Ö m┼éodszych uczni├│w, a tak┼╝e ukazano zjawiska reprodukcji struktur spo┼éecznych czy blokowania potencja┼éu tw├│rczego dzieci. Autorzy poszczeg├│lnych tekst├│w podejmuj─ů ponadto pr├│b─Ö wskazania nowych strategii edukacyjnego dzia┼éania, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem refleksyjno┼Ťci i my┼Ťlenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zar├│wno w aktywno┼Ťci dziecka, jak i nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15723 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 421-439. Indeksy.
Odrzucenie dziecka przez r├│wie┼Ťnik├│w powinno by─ç dla rodzic├│w i wychowawc├│w sygna┼éem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie spo┼éeczne w okresie dorastania, trudno┼Ťci w ┼╝yciu doros┼éym. Ksi─ů┼╝ka pozwala zrozumie─ç przyczyny odrzucenia r├│wie┼Ťniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analiz─Ö dzia┼éa┼ä, jakie mo┼╝e podj─ů─ç, by skutecznie pom├│c dzieciom odrzucanym przez r├│wie┼Ťnik├│w w przedszkolu, szkole, ┼Ťwietlicach ┼Ťrodowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwag─Ö na zapobieganie odrzuceniu, czemu s┼éu┼╝y─ç mo┼╝e wczesne wspomaganie rodzic├│w w wype┼énianiu ich opieku┼äczej i wychowawczej roli, praca z grup─ů r├│wie┼Ťnicz─ů w przedszkolu i szkole sprzyjaj─ůca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawi─ů si─Ö problemy w relacjach z r├│wie┼Ťnikami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14299 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteczka O┼Ťwiaty Samorz─ůdowej ; 2)
Bibliogr. przy niekt├│rych rozdz.
PUBLIKACJA DOST─śPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Book
In basket
Podstawy prawne i organizacyjne o┼Ťwiaty : prawo o┼Ťwiatowe w zarysie / Danuta Kurzyna-Chmiel. - 2. wydanie, stan prawny na 1 stycznia 2009 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2009. - 200 s. ; 21 cm.
Bibliografia strony: 195-200.
Drugie wydanie ksi─ů┼╝ki ma charakter rozszerzony i uaktualniony. Poruszono w niej problematyk─Ö funkcjonowania systemu o┼Ťwiaty na tle prawnych podstaw dzia┼éania instytucji o┼Ťwiatowych. Syntetycznie i w zrozumia┼éy spos├│b przedstawiono prawa i obowi─ůzki w dziedzinie o┼Ťwiaty oraz struktur─Ö i dzia┼éanie systemu o┼Ťwiaty. Szczeg├│ln─ů uwag─Ö zwr├│cono na analiz─Ö zmian prawnych wynikaj─ůcych z realizacji kolejnego etapu reformy edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19750 X.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19749 X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 ju┼╝ tomie zosta┼éy zaprezentowane trzy w─ůtki tematyczne. Pierwszy zwi─ůzany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji ma┼éego dziecka, kolejny odnosi si─Ö do dzia┼éa┼ä obejmuj─ůcych etap nauczania pocz─ůtkowego, a ostatni nawi─ůzuje bezpo┼Ťrednio do pracy samego nauczyciela.Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza nosi tytu┼é Edukacja ma┼éego dziecka ÔÇô nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazuj─ů istotne problemy i potrzeby, przed kt├│rymi stoj─ů instytucje o┼Ťwiatowe wspieraj─ůce i stymuluj─ůce rozw├│j dziecka od 6. miesi─ůca do 6. roku ┼╝ycia. Okres ten w ┼╝yciu cz┼éowieka determinuje ca┼ée jego p├│┼║niejsze ┼╝ycie. Tym bardziej zatem nale┼╝y po┼éo┼╝y─ç szczeg├│lny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymog├│w higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby ┼Ťwiadczone w tych instytucjach us┼éugi by┼éy na najwy┼╝szym poziomie. Kluczowe s─ů r├│wnie┼╝ zagadnienia zwi─ůzane z metodyk─ů pracy z ma┼éymi dzie─çmi, gdzie w spos├│b szczeg├│lny powinno si─Ö akcentowa─ç potrzeb─Ö realizacji konstruktywistycznego modelu, w kt├│rym nauczanie podaj─ůce zostaje zast─ůpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu ucz─ůcego si─Ö wyposa┼╝one jest w narz─Ödzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci, a nie j─ů podaje, oraz w kt├│rym praca indywidualna zostaje zast─ůpiona prac─ů w grupie i dla grupy, aby osi─ůgn─ů─ç zadowalaj─ůce wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znacz─ůcym elementem funkcjonowania nowoczesnego spo┼éecze┼ästwa. Nale┼╝y zadba─ç o podtrzymanie w dzieciach wewn─Ötrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczaj─ůcego ┼Ťwiata, a wi─Öc trzeba zredefiniowa─ç rol─Ö nauczyciela i wyzwoli─ç w nim potrzeb─Ö samokszta┼écenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18556 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Ksi─ů┼╝ka powsta┼éa w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukuj─ůcych gotowych rozwi─ůza┼ä lub inspiracji do pracy wychowawczej z dzie─çmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pe┼éni─ůcych funkcje wychowawc├│w klas. Publikacja zawiera miniprogramy zaj─Ö─ç wychowawczych (obejmuj─ůce kilka scenariuszy) o tematyce wa┼╝nej dla prawid┼éowego rozwoju psychospo┼éecznego uczni├│w. Poszczeg├│lne tematy zaj─Ö─ç mog─ů by─ç podejmowane wed┼éug zaproponowanej w ksi─ů┼╝ce kolejno┼Ťci, albo te┼╝ mog─ů by─ç realizowane wybi├│rczo, w zale┼╝no┼Ťci od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Opr├│cz nauczycieli z ksi─ů┼╝ki korzysta─ç mog─ů psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracuj─ůcy ze starszymi dzie─çmi w szko┼éach, poradniach, ┼Ťwietlicach (┼Ťrodowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych plac├│wkach opieku┼äczo-wychowawczych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18169 V.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20073 V.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20072 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 10, r. 2014.)
Na grzb. wy┼é─ůcznie tyt. serii.
Bibliogr. przy pracach.
po┼Ťwi─Öcony zosta┼é wybranym dylematom i efektom edukacji w przestrzeni wielokulturowej, a wi─Öc zagadnieniu niezwykle istotnemu we wsp├│┼éczesnej pedagogice, tak┼╝e ze wzgl─Ödu na sw├│j aspekt i walor prakseologiczny. Autorzy kilkunastu zamieszczonych tu artyku┼é├│w podejmuj─ů przede wszyst-kim ÔÇô z r├│┼╝nej optyki badawczej i z odmiennej cz─Östo perspektywy empirycznych do┼Ťwiadcze┼ä ÔÇô pr├│b─Ö odpowiedzi na pytanie, jak w obliczu pog┼é─Öbiaj─ůcej si─Ö globa-lizacji, zawi┼éo┼Ťci komunikacji mi─Ödzykulturowej oraz anonimowo┼Ťci spowodowanej masow─ů produkcj─ů i ┼Ťwiatow─ů dystrybucj─ů rozmaitych wytwor├│w kulturowych, zro-zumie─ç warto┼Ť─ç i donios┼éo┼Ť─ç nauczania pluralizmu kulturowego, zak┼éadaj─ůcego istnienie wielu odr─Öbnych i niezale┼╝nych paradygmat├│w, czynnik├│w, postaw i regu┼é.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15417 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii student├│w kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji spo┼éecznych s┼éu┼╝─ůcych realizacji za┼éo┼╝e┼ä pedagogiki konstruktywistycznej promuj─ůcej uczenie si─Ö jako g┼é├│wny paradygmat proces├│w edukacyjnych oraz s┼éu┼╝─ůcych likwidowaniu barier w dost─Öpie do edukacji dzieci i m┼éodzie┼╝y pochodz─ůcych ze ┼Ťrodowisk spauperyzowanych, bardzo cz─Östo niewydolnych wychowawczo i stanowi─ůcych powa┼╝ne zagro┼╝enie dla prawid┼éowego procesu socjalizacji m┼éodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformu┼éowanie wskaza┼ä pedagogicznych s┼éu┼╝─ůcych upowszechnianiu idei spo┼éecze┼ästwa ucz─ůcego si─Ö oraz optymalizacji procesu s┼éu┼╝─ůcemu zapewnianiu ÔÇ×r├│wno┼Ťci w dost─Öpie do edukacjiÔÇŁ wszystkim dzieciom, bez wzgl─Ödu na status spo┼éeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przysz┼éo im si─Ö wychowywa─ç oraz nabywa─ç pierwszych do┼Ťwiadcze┼ä, uczy─ç si─Ö rozumienia norm i warto┼Ťci, kszta┼étowa─ç w┼éasne postawy spo┼éeczne oraz precyzowa─ç cele i plany ┼╝yciowe oraz pracowanie zalece┼ä s┼éu┼╝─ůcych optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczeg├│lnym po┼éo┼╝eniem nacisku na kszta┼étowanie szeroko rozumianych kompetencji spo┼éecznych nauczycieli i wychowawc├│w.
Book
In basket
Indeksy.
Nadrz─Ödnym celem serii, do kt├│rej nale┼╝y podr─Öcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na nast─Öpuj─ůce pytania: Czym jest wychowanie? Dzi─Öki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest mo┼╝liwe dzisiaj? Ku jakiemu ┼Ťwiatu wychowywa─ç? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/mo┼╝e/powinien by─ç wychowawca? Tom Codzienno┼Ť─ç w szkole. Szko┼éa w codzienno┼Ťci podejmuje problematyk─Ö potencja┼éu wychowawczego tkwi─ůcego w codziennych warunkach ┼╝ycia. Autorzy poszczeg├│lnych rozpraw, esej├│w oraz raport├│w z bada┼ä ÔÇô w┼Ťr├│d nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy ÔÇô skupiaj─ů si─Ö na ods┼éanianiu istoty i nast─Öpstw relacji mi─Ödzy wychowaniem a codziennymi sprawami zachodz─ůcymi w r├│┼╝nych sferach jednostkowego i zbiorowego ┼╝ycia. W swoich tekstach omawiaj─ů zagadnienie wychowania w kontek┼Ťcie codzienno┼Ťci. Tre┼Ť─ç podr─Öcznika jest zorganizowana wok├│┼é trzech obszar├│w: ┼Ťci jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienno┼Ťci oraz empirycznych bada┼ä nad specyfik─ů szkolnej codzienno┼Ťci.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10989 V.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11956 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Marketing szkoły / Jan Fazlagić. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011. - 253 s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 251-253.
Ksi─ů┼╝ka zawiera analiz─Ö najwa┼╝niejszych zagadnie┼ä zwi─ůzanych z marketingiem szko┼éy, pocz─ůwszy od opisu rynku o┼Ťwiatowego, a sko┼äczywszy na badaniach marketingowych w szkole. Uwzgl─Ödnia najbardziej aktualne zjawiska wa┼╝ne z punktu widzenia marketingu szko┼éy, np. web 2.0, elementy tak modnej ostatnio ekonomii behawioralnej itp. Publikacja skierowana jest do dyrektor├│w szk├│┼é i innych plac├│wek o┼Ťwiatowych, a tak┼╝e wszystkich tych, kt├│rzy interesuj─ů si─Ö tematyk─ů marketingowego zarz─ůdzania w o┼Ťwiacie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11980 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Zbi├│r ten powsta┼é z rozwa┼╝a┼ä nad specyfik─ů wychowania i dzia┼éa┼ä wychowawcy, kt├│rej to rozpoznanie wydaje si─Ö kluczowe w kszta┼éceniu nauczycieli. Materia┼éy zamieszczone w tej publikacji mog─ů by─ç pomocne w wypracowaniu teoretycznych podstaw wychowania, kt├│re z kolei mog─ů okaza─ç si─Ö u┼╝yteczne dla wychowawc├│w i sta─ç si─Ö ┼║r├│d┼éem refleksji na temat roli wychowawcy w procesie wychowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12205 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Streszcz. ang. przy pracach.
Publikacja sk┼éada si─Ö z trzech rozdzia┼é├│w: Zjawisko przemocy w szkole, Kulturowe konteksty przemocy, Profilaktyka przemocy. Publikacja jest owocem wysi┼éku szeregu autor├│w ÔÇô przedstawicieli r├│┼╝nych dyscyplin naukowych. Spojrzenie na problem przemocy we wsp├│┼éczesnym ┼Ťwiecie jest dzi─Öki temu wieloaspektowe. Autorzy s─ů przekonani, ┼╝e przemoc pojawiaj─ůca si─Ö w r├│┼╝nych sferach wsp├│┼éczesnej rzeczywisto┼Ťci jest fenomenem wobec kt├│rego nie mo┼╝na pozosta─ç oboj─Ötnym. Jego skutki s─ů bowiem destrukcyjne zar├│wno w wymiarze jednostkowym jak i spo┼éecznym Publikacja stanowi propozycje spojrzenia na analizowan─ů kwesti─Ö z r├│┼╝nych perspektyw i mo┼╝e odkrycia pewnych, nie do ko┼äca jeszcze poznanych jej wymiar├│w. Powinna by─ç inspiracj─ů do przemy┼Ťle┼ä, refleksji, dyskusji oraz dzia┼éania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11539 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci r├│┼╝- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem wsp├│┼éczesnej szko┼éy jest r├│wnie┼╝ przeciwstawianie si─Ö rozprzestrzenia-niu w┼Ťr├│d m┼éodzie┼╝y i dzieci tzw. antywartosci, prowadz─ůcemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia spo┼éecznego. Skuteczna realizacja trudnych cel├│w wychowawczych wymaga zacie┼Ťnienia wzajemnej wsp├│┼épracy w gronie pedagogicznym, mi─Ödzy wychowawcami i rodzicami uczni├│w. Na jej jako┼Ť┼Ť sk┼éadaj─ů si─Ö przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu r├│┼╝norodnych rozwi─ůza┼ä dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13844 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again