Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Nasukhah N
(1)
Puchta Herbert
(1)
Williams Marion
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Anglia
(1)
Polska
(1)
Język
angielski
(1)
polski
(1)
Temat
Dwujęzyczność
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
MYŚLENIE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
language
(1)
language learning
(1)
learning strategies
(1)
teaching
(1)
thinking
(1)
thinking styles
(1)
young learners
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(The Photocopiable Resource Series)
This book offers 80 lessons with photocopiable worksheets devised to develop key thinking and language skills in young children. A selection of activities, organised in categories from basic to higher-order thinking skills, engage young learners in meaningful use of language while enhancing cognitive abilities trough real-life thinking tasks. All tasks carefully match both the cognitive and language level of the students and will create hours of fun and motivation for both teachers and learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14045.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The aims of this correlational study were to find out whether or not there was a significant correlation between thinking styles and language learning strategies of the English Education Study Program students of FKIP Sriwijaya University, there were significant correlations among each category of thinking styles to each category of languange learning strategies, and there were any contributions of students’ thinking styles to their language learning strategies. The sample of this study was the English Education Study Program students of FKIP Sriwijaya University in the Academic Year 2013/2014. To collect the data, Thinking Styles Inventory (TSI) and Strategy Inventory for Language Learning (SILL) were used. The data were analyzed by using correlational and regression analyses. The result showed that there was a positive correlation between students’ thinking styles and language learning strategies. Significant correlations were also shown by each category of thinking styles and languange learning strategies. However, further calculation by using multiple regression analyses showed that the contribution of thinking styles to students’ language learning strategies was only 38.5%, suggesting that thinking styles did not give much contribution to students’ language learning strategies. It is implied that English teacher should pay attention to students’ different thinking styles and language learning strategies. Besides that, English teacher should care of other factors that can influence students’ learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1439.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1438.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej