Form of Work
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(36)
available
(26)
unavailable
(2)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(10)
Wypożyczalnie
(18)
Czytelnie
(37)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Błażejewski Wojciech
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Guzy Anna
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Baryluk Marzena
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Jurczak Adam
(1)
Klinik Anna
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kurlej Wiesław
(1)
Legienis Henryk. Baza agroturystyczna w kraju i w regionach
(1)
Legienis Henryk. Baza turystyczno-wyppoczynkowa dzieci i młodzieży szkolnej w ewidencji kuratoriów oświaty
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Michalak Renata
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Pecyna Maria Bogumiła S
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Rogowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Ruszaj Zbigniew
(1)
Rychlewski Krzysztof
(1)
Róg Tomasz (filolog)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łakomski Marian
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(12)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(39)
Language
Polish
(39)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
UCZNIOWIE
(7)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(4)
NAUCZANIE
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
NAUCZYCIELE
(4)
DZIECKO
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
DZIECKO ZDOLNE
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PROMOCJA ZDROWIA
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
Agroturystyka
(1)
CHOROBY
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Efektywność nauczania
(1)
GIMNAZJA
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Kreatywność
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Turystyka zdrowotna
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UCZNIOWIE o SPECJLANYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
(1)
Uczniowie
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WCZASY MŁODZIEŻOWE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WZORY UMÓW
(1)
Subject: time
2001-
(4)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
POLSKA
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Praca zbiorowa
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI
(2)
Antologia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Ekspertyza
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Językoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
39 results Filter
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 13, r. 2014)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18915 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8967 IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10534 IV.4 [Czytelnia B], 10533 IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-298.
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontekście przemian społeczno–kulturowych. Wielu badaczy zajmujących się jakością wczesnej edukacji dziecka podkreśla rażące nieprzystosowanie współczesnej szkoły do pracy z 7–10 letnim dzieckiem przestarzałą metodę, brak aktywności badawczej na lekcjach, incydentalność współpracy grupowej, dyscyplinę ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15376 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Problematyka podjęta w niniejszej monografii dotyczy niezmiernie aktualnego problemu, jakim jest realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Treści podstawy programowej kształcenia ogólnego nakładają na szkoły na wszystkich poziomach edukacji obowiązek przekazywania wiedzy o zdrowiu, a przede wszystkim o sposobie dbania o nie i kształtowaniu właściwych postaw prozdrowotnych. Cywilizacyjne zagrożenia zdrowia wymagaja przede wszystkim właściwej diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. podejmowane działania w ramach edukacji zdrowotnej maja charakter interdyscyplinarny. W publikacji poruszono zagadnienia dotyczące problematyki promocji zdrowia sposobów kształtowania prozdrowotnych postaw u dzieci i młodziezy poziomu wiedzy o zdrowiu przezentowanej przez różne grupy a tkaże zagrożeń zdrowia we współczesnym świecie. Większość prac oparta jest na najnowszych badanich autorów. Recenzowane materiały maja dużą wartość teoretyczną i praktyczną. Moga słuzyc pomocą w kształceniu studentów jak również w dokształcaniu nauczycieli. [Z recenzji]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności: sygn. 15744 XVIII.11
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15723 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14212 XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 211-224.
Niniejsza monografia z dziedziny językoznawstwa stosowanego omawia zagadnienie kreatywności w odniesieniu do dydaktyki języków obcych. Kreatywność, rozumiana jako pomysły nowe, oryginalne i użyteczne, rozpatrywana jest z perspektywy kompetencji nauczycielskich, dyspozycji uczniowskich oraz właściwości samego języka. Podstawowym założeniem prezentowanym w tej publikacji jest uznanie, że kreatywność jest cechą, którą można rozwijać, i która może wspierać proces nauki języka obcego. Autor dowodzi, że stymulowanie twórczego myślenia uczniów i nauczycieli nie musi wiązać się z wybitnymi odkryciami, ale że możliwe jest bycie kreatywnym w codziennych, rutynowych czynnościach związanych z nauką języka obcego. Przykładem na to jak rozwijać uczniowską kreatywność jest zaprezentowany w tej książce autorski model treningu kreatywności na lekcji języka obcego. Zgromadzone w tej książce informacje dowodzą, że taki trening jest możliwy już od pierwszych etapów edukacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18898 V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Poradnik przedstawia, w jaki sposób przygotować oraz pokierować zorganizowaną formą wypoczynku dzieci i młodzieży przy uwzględnieniu obowiązujących zasad i przepisów w zakresie bezpieczeństwa. W książce m.in.: wymagane kwalifikacje i zakresy obowiązków kadry wypoczynku, plan pracy, plan finansowy, wybrane zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w trakcie trwania wypoczynku, w tym: transport uczestników i kadry wypoczynku, regulaminy i zasady obowiązujące podczas wypoczynku, bezpieczeństwo prac wykonywanych przez uczestników wypoczynku, podstawowe zasady bezpiecznej kąpieli, bezpieczeństwo uczestników wypoczynku w górach, wypadki uczestników i pracowników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12235 XX.1.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.10989 V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11956 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9170 V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10850 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
E-book
CD
In basket
(Prace badawcze w turystyce)
Publikacje znajdujące się na płycie CD dotyczą infrastruktury turystki uzdrowiskowej w Polsce, bazy agroturystycznej oraz bazy tuystyczno-wypoczynkowej dzieci i młodzieży szkolnej. Pierwsza z publikacji obrazuje stan infrastruktury leczniczej i turystycznej w uzdowiskach Polskich w 2001 r., na tle zmian jakie zaszły w latach 1999-2001. Druga zawiera dane z zakresu bazy aroturystycznej w Polsce i wpływu turystyki wiejskiej na jej rozwój. Trzecia okresla wielkość i rodzaj będącej w gestii kuratorów oświaty bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży w Polsce, m.in. schronisk młodzieżowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.20 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 266-286.
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17639 IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17638 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 121)
Bibliogr. s. 165-169.
Książka porusza bardzo istotny i aktualny dla edukacji problem aktywizowania uczniów w procesie kształcenia. Jest także próbą weryfikacji fundamentalnych założeń reformy szkolnictwa. Główny nacisk został położony na ukazanie wpływu własnej aktywności ucznia na rozwój jego umiejętności poznawczych, dzięki którym zdobywa on wiadomości o najbliższym otoczeniu, a więc o obiektach, zjawiskach, procesach, a także relacjach zachodzących między nimi oraz rozumie i wyjaśnia ich przyczyny i skutki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12014 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13157 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Polityka oświatowa : przegląd ekspertyz z wybranych obszarów oświatowych (lata 2008-2018) / Dobromir Dziewulak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Sejmowe, 2020. - 694, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Książka jest próbą ukazania obszarów polskiej i międzynarodowej polityki oświatowej w pryzmacie problematyki wybranych ekspertyz oświatowych opracowanych dla podmiotów ustawodawczych w latach 2008-2018. Celem publikacji jest prezentacja zagadnień mieszczących się w obszarze dyscypliny naukowej, jaką jest polityka oświatowa. Prezentowane zagadnienia mogą stanowić źródło wiedzy do oceny mechanizmów i zjawisk społecznych, a także być przydatne przy opracowywaniu szczegółowych analiz z zakresu szeroko rozumianej oświaty. Prezentowane treści pozwalają na poznanie eksperckiego warsztatu pracy. Mogą stanowić kompendium wiedzy o procesie budowania podstaw do stawiania prawidłowej diagnozy oświatowej w kontekście uwarunkowań ekonomicznych, ustrojowo-politycznych, społecznych, historycznych, demograficznych czy geograficzno-klimatycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19843 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 75-80.
Przedmiotem niniejszego opracowania jest uczestnictwo młodzieży w aktywności ruchowej czasu wolnego. Uczestnictwo to jest wyrazem określonej postawy ukształtowanej w procesie wychowania i kształcenia. Dokonując studiów nad diagnozą i niektórymi uwarunkowaniami aktywności ruchowej młodzieży autor podjął próbę oceny skuteczności tego procesu. Opracowanie nawiązuje do koncepcji edukacyjnych określających rolę kultury fizycznej w zmieniających się warunkach społecznych. Książka prezentuje również informacje z zakresu metodologii przeprowadzonych badań oraz analizę ich wyników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12363 XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Classroom discipline and management, 2004.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Prezentowana książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą. Przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie, wśród nich teorie psychologiczne, psychiatryczne i psychoterapeutyczne. Relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak: przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów. Autor pokazuje również, jak prawidłowo kierować klasą w kilku aspektach: relacji między nauczycielem a uczniami, czasu i przestrzeni. Napisana przystępnym językiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11286 V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12391 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12869 III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Tekst częśc. ang., częśc. równol. niem., pol.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
O wartościach tkwiących w komunikacji zdajemy sobie sprawę chyba wszyscy, choć rzadko o tym mówimy. Dzięki językowi, komunikacji mamy szansę zrozumienia innych i świat, a także wyrażenia siebie samych. Poprzez to, co mówimy i jak się zachowujemy, dajemy znać, kim jesteśmy i za czym się opowiadamy. Zachowania komunikacyjne są wyrazem naszych wartości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9951 III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11588 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9236 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podręcznik częściowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12224 V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13340 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again