Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Guzy Anna
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Kształcenie integracyjne
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Słowo kluczowe
uczeń zdolny
(7)
nauczanie
(3)
dzieci
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
zdolności
(2)
ADHD
(1)
cele kształcenia
(1)
cele nauczania
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dziecko zdolne
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
formy kształcenia
(1)
inteligencja
(1)
katechizacja
(1)
kształcenie
(1)
metody nauczania
(1)
metody uczenia się
(1)
muzyka
(1)
nauka domowa
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
ocenianie
(1)
osiągnięcia szkolne
(1)
plastyka
(1)
pomiar kształcenia
(1)
praca dydaktyczna
(1)
program nauczania
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzina
(1)
rozwój intelektualny
(1)
tok lekcji
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
trudności wychowawcze
(1)
twórczość
(1)
uczenie się
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczeń niepełnosprawny intelektualnie
(1)
uczeń niesłyszący
(1)
uczeń niewidomy
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie do wartości
(1)
zaburzenia emocjonalne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zajęcia pozalekcyjne
(1)
zasady nauczania
(1)
środki kształcenia
(1)
środowisko szkolne
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogafia, netografia przy rozdziałach.
Prezentowany tom dotyczy żywej i coraz bardziej aktualnej problematyki związanej z potrzebami edukacyjnymi młodzieży podlegającej różnorakim wpływom przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Mimo znaczącej liczby publikacji poruszających te kwestie wydaje się, że wciąż pozostało wiele do powiedzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.17970 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19500.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19499.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny ; t. 1, r. 2011)
Książka stanowi zbiór poglądów zarówno teoretyków, jak i praktyków kształtowania i rozwijania zdolności oraz pracy z uczniem zdolnym. Składa się z czterech części. Pierwsza zawiera systemowe ujęcie problematyki wsparcia ucznia zdolnego w aspekcie teorii i praktyki edukacyjnej. W części drugiej zgrupowano prace ukazujące problemy ucznia zdolnego we współczesnym społeczeństwie. Uczeń zdolny w szkole i przedszkolu to tematyka trzeciej części, natomiast ostatnia zawiera problematykę funkcjonowania ucznia zdolnego w rodzinie i szkole. Wszystkie prace mają ujednoliconą formę, tzn. każdy tekst poprzedzony jest słowami kluczowymi oraz streszczeniami w języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13527.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-227.
Prezentowana książka jest próbą ukazania problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ich rozpoznania, stymulacji i rozwoju. Przedstawia poglądy, badania i koncepcje wybitnych znawców tych zagadnień, np. J. Piageta czy H. Gardnera. Prezentuje równiez możliwości tworzenia programów edukacyjnych, które kładłyby nacisk na kształcenie krytycznego i twórczego myślenia. Opracowanie zawiera także analizy oraz zagadnienia metodyczne związane ze sferami rozpoznawania i kształcenia zdolności dzieci, w tym metody i formy pracy z uczniami zdolnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12011.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13154.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych). Wartością licznych artykułów jest poza walorami teoretyczno-poznawczymi i praktycznymi przybliżenie przez autorów warsztatu metodologicznego (programowania badań, narzędzi badawczych, specjalistycznej bibliografii), a przede wszystkim otwieranie na dialog nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów szkolnych, rodziców, kuratorów w trosce o holistyczny rozwój uczniów. Rekomendując tom do druku, wyrażam przekonanie, że zainteresuje on szerokie grono odbiorców oraz zainspiruje do kontynuowania badań i poszukiwania skutecznych form pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. (Z recenzji wydawniczej prof. UŚ dr hab. Heleny Synowiec)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.17969 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19498.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19497.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Częśc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych środowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11173.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12208.V.9 [Czytelnia B], 12209.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
W książce autor określa wartości i definiuje cele edukacji w szkolnictwie ogólnokształcącym. Istotną sprawą jest respektowanie zasady podmiotowości ucznia i jego wielostronnej aktywności w procesie uczenia sie i nauczania. Nie mniej ważnym zagadnieniem jest samodzielne uczenie się, którego podstawą jest znajomość metod uczenia się. W związku z tym jawi się potrzeba opracowania teorii kształcenia dotyczącej prawidłowości rządzących procesem nauczania i uczenia się w szkolnictwie ogólnokształcącym. Książka ujmuje również podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11181.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12224.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej