Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(23)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(21)
available
(19)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(3)
Wypo┼╝yczalnie
(16)
Czytelnie
(22)
Author
Czerniawska Ewa
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Antczak Zbigniew (zarz─ůdzanie)
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Augustynek Andrzej (1948- )
(1)
Bere┼║nicki Franciszek (1937- )
(1)
Binder Marek
(1)
Brophy Jere E
(1)
Chrostowski Aleksander
(1)
Dybi┼äska Ewa (1951- )
(1)
Fazlagi─ç Amir Jan
(1)
Fry Ronald W
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Guzowska-D─ůbrowska Ma┼égorzata
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Johnson Robert L
(1)
J├│┼║wiak Bo┼╝ena
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalik Stanis┼éaw (1947- )
(1)
Kuniecki Micha┼é (1971- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Matuszkiewicz-G├│rska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Myers David G
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Radzicki J├│zef
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Tavris Carol
(1)
Wade Carole
(1)
Wagner Jarosław
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Year
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(24)
Language
Polish
(23)
Portuguese
(1)
Audience Group
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
NAUCZANIE
(4)
UCZENIE SI─ś
(4)
PSYCHOLOGIA
(3)
Psychologia
(3)
Uczenie si─Ö
(3)
J─śZYKI
(2)
Motywacja uczenia si─Ö
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
UCZNIOWIE
(2)
ZARZ─äDZANIE WIEDZ─ä
(2)
Dziecko
(1)
KAPITA┼ü INTELEKTUALNY PRZEDSI─śBIORSTWA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
NAUCZANIE na ODLEG┼üO┼Ü─ć
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczanie
(1)
ONTOGENEZA
(1)
Odruchy
(1)
Osobowo┼Ť─ç
(1)
PAMI─ś─ć
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PSYCHOFIZJOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pami─Ö─ç
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychopatologia
(1)
Pływanie
(1)
Rozw├│j psychofizyczny dziecka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wra┼╝enia
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
┼Üwiadomo┼Ť─ç
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
Podr─Öcznik
(3)
PODR─śCZNIKI
(2)
Poradnik
(2)
Podr─Öczniki
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
24 results Filter
Book
In basket
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Motivating students to learn, 1998.
Bibliogr. s. 254-269. Indeksy.
Autor przedstawia zasady, sposoby i strategie motywowania uczni├│w do uczenia si─Ö z wykorzystaniem ich ju┼╝ istniej─ůcej motywacji wewn─Ötrznej oraz nagr├│d zewn─Ötrznych. Ksi─ů┼╝ka systematyzuje wiedz─Ö na temat motywacji, mo┼╝e by─ç traktowana jako praktyczny przewodnik po strategiach motywacyjnych. Czytelnik znajdzie w niej odpowied┼║ na pytania: jak pracowa─ç nad motywacj─ů ka┼╝dego ucznia w klasie, jak dostosowywa─ç strategie motywacyjne do r├│┼╝nic indywidualnych i grupowych oraz przypadk├│w "trudnych" oraz jak sytuowa─ç strategie motywacyjne w planowaniu lekcji, aran┼╝acji grup i przestrzeni, w dobieraniu stylu nauczania i oceniania. Jere Brophy, znany w ┼Ťwiecie profesor psychologii i edukacji, zaanga┼╝owany w wielu projektach z zakresu psychologii uczenia si─Ö i nauczania, ukazuje Czytelnikom mozliwo┼Ťci wykorzystania w szkole najnowszych osi─ůgni─Ö─ç z tej dziedziny.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11301 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12426 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
(Podręczniki i Skrypty / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 1429-8635 ; nr 32)
Bibliografia strony 325-333.
Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla konkretnego, wybranego kręgu odbiorców, do którego zaliczyć można: studentów i absolwentów wyższych szkół i akademii wychowania fizycznego, nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportu pływackiego, instruktorów pływania rekreacyjnego i rehabilitacji ruchowej oraz wszystkie osoby zainteresowane uczeniem się i nauczaniem pływania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. E.10 XIX.1
Book
In basket
Jak się uczyć / Ron Fry ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - 301, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
Indeks.
Bestsellerowy poradnik "Jak si─Ö uczy─ç" pom├│g┼é milionom os├│b zdobywa─ç wiedz─Ö m─ůdrzej zamiast wi─Ökszym wysi┼ékiem. "Jak si─Ö uczy─ç" przedstawia rewolucyjny system nauki bogato ilustrowany przyk┼éadami - dzi─Öki niemu wszyscy, kt├│rzy chc─ů zdobywa─ç wiedz─Ö, poradz─ů sobie na ka┼╝dym etapie kszta┼écenia. Dzi─Öki niej poznasz dog┼é─Öbnie podstawowe elementy procesu uczenia si─Ö - czyli czytanie, pisanie, zarz─ůdzanie czasem, pami─Ö─ç i umiej─Ötno┼Ť─ç zdawania test├│w i egzamin├│w - po to, ┼╝eby niczego nie przegapi─ç w procesie zdobywania wiedzy. Znajdziesz tu wskaz├│wki, jak najlepiej przygotowa─ç sobie warunki sprzyjaj─ůce nauce, jak wyr├│┼╝nia─ç si─Ö w klasie czy grupie, jak prowadzi─ç poszukiwania online i wiele innych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18312 V.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Innowacyjne zarz─ůdzanie wiedz─ů / Jan Fazlagi─ç. - Warszawa : Difin, 2014. - 294 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 281-287.
Ka┼╝dy z nas zarz─ůdza wiedz─ů, ale mo┼╝e robi─ç to lepiej i czerpa─ç z tego wi─Öcej profit├│w. Ten podr─Öcznik uczy, jak zwi─Öksza─ç efektywno┼Ť─ç funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narz─Ödzi zarz─ůdzania wiedz─ů. Publikacja jest podr─Öcznikiem akademickim wspieraj─ůcym proces uczenia i uczenia si─Ö dzi─Öki blokowi dydaktycznemu, zawieraj─ůcemu propozycje ─çwicze┼ä do zastosowania na zaj─Öciach oraz zadania samokszta┼éceniowe. Publikacja jest te┼╝ poradnikiem dla mened┼╝er├│w zainteresowanych rozwojem i zwi─Ökszaniem efektywno┼Ťci firm, poniewa┼╝ opisuje skuteczne metody zarz─ůdzania wiedz─Ö i podaje bardzo wiele przyk┼éad├│w dobrych praktyk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14782 IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15527 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Wcze┼Ťniejsze wydanie pod tytu┼éem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umys┼éu dziecka : nieinwazyjne metody rozwi─ůzywania problem├│w zwi─ůzanych z uczeniem si─Ö i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice s─ů zazwyczaj pierwszymi osobami, kt├│re dostrzegaj─ů, ┼╝e ich dziecko do┼Ťwiadcza trudno┼Ťci rozwojowych. Cz─Östo nie wiedz─ů dok┼éadnie, na czym polega problem, ale czuj─ů, ┼╝e ich dziecko czym┼Ť si─Ö r├│┼╝ni od pozosta┼éych. Je┼Ťli objawy nie s─ů powa┼╝ne, trudno┼Ťci te s─ů cz─Östo ignorowane, a rodzice informowani, ┼╝e ÔÇ×dziecko z tego wyro┼ŤnieÔÇŁ. Cho─ç jest oczywi┼Ťcie prawd─ů, ┼╝e wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problem├│w, warto wiedzie─ç, ┼╝e rozw├│j ruchowy dziecka na pocz─ůtkowych etapach ┼╝ycia ma wp┼éyw na zachowanie i osi─ůgni─Öcia szkolne w p├│┼║niejszym dzieci┼ästwie. Je┼╝eli niedojrza┼éo┼Ť─ç neuromotoryczna b─Ödzie si─Ö utrzymywa─ç, istnieje ryzyko, ┼╝e dziecko b─Ödzie do┼Ťwiadcza─ç specyficznych trudno┼Ťci w nauce i zaburze┼ä zachowania na r├│┼╝nych etapach swojego ┼╝ycia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18584 III.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18583 III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Wokół Kompetencji)
Bibliogr. przy pracach.
"Ukazanie si─Ö kolejnego wyczerpuj─ůcego opracowania na temat autonomii jest cennym wk┼éadem do dyskusji o tera┼║niejszo┼Ťci i przysz┼éo┼Ťci dydaktyki j─Özyk├│w obcych w naszym kraju na r├│┼╝nych poziomach bieg┼éo┼Ťci i w r├│┼╝nych grupach wiekowych - od nauczania wczesnoszkolnego po szko┼éy wy┼╝sze, w tym filologie obce. (...) Artyku┼éy w┼é─ůczone do zbioru wnosz─ů wiele nowych tre┼Ťci w postaci nie tylko dalszych przemy┼Ťle┼ä na temat konieczno┼Ťci zreformowania zasad organizacji procesu dydaktycznego oraz nowocze┼Ťniejszego zdefiniowania r├│l pe┼énionych przez uczni├│w i pedagog├│w, lecz tak┼╝e w formie interesuj─ůcych doniesie┼ä badawczych, nierzadko odwo┼éuj─ůcych si─Ö do zupe┼énie nowych mo┼╝liwo┼Ťci stwarzanych przez wsp├│┼éczesn─ů technologi─Ö edukacyjn─ů i nieskr─Öpowany obieg informacji." (prof. dr hab. Jan Majer)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13518 V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Medi├│w)
Bibliogr. s. 217-228.
W uj─Öciu zaproponowanym przez dr. J. Wagnera odzwierciedlone zosta┼éy najnowsze trendy oraz prognozy dotycz─ůce dynamiki i kierunk├│w rozwoju medi├│w wspieraj─ůcych proces edukacji. Uwzgl─Ödniona zosta┼éa problematyka zar├│wno z zakresu teorii pedagogicznych istotnych w kszta┼éceniu na odleg┼éo┼Ť─ç, jak i mo┼╝liwo┼Ťci wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w procesie nauczania uczenia si─Ö wspomaganego komputerowo. Na podstawie przeprowadzonych bada┼ä autor ksi─ů┼╝ki wskazuje na potrzeb─Ö i konieczno┼Ť─ç tworzenia uczelnianych system├│w wspomagania procesu nauczania-uczenia si─Ö. Ukazuj─ůc pewne niedoskona┼éo┼Ťci tej formy kszta┼écenia, podkre┼Ťla istotne pozytywne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kszta┼écenia i ich wp┼éyw na wyniki sprzyjaj─ůce podnoszeniu jako┼Ťci zaj─Ö─ç oraz skuteczno┼Ťci pracy pedagoga-nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13728 V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja J─Özykowa Dzisiaj. Podr─Öcznik akademicki)
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja jest znakomitym podr─Öcznikiem dla student├│w kierunk├│w filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli j─Özyk├│w obych. Ukazuje cele programowe kszta┼écenia j─Özykowego od strony ucznia, okre┼Ťla cechy istotne w pewnych grupach wieku i zaawansowania uczni├│w, wskazuje typowe uczniowskie trudno┼Ťci i omawia praktyczne sposoby, w jakie nauczyciel mo┼╝e je pokona─ç. W kolejnych rozdzia┼éach podr─Öcznika autorzy omawiaj─ů: nowoczesne cele nauczania j─Özyka obcego, wymagania nowej podstawy programowej, europejsk─ů polityk─Ö j─Özykow─ů, rozwijanie kompetencji interkulturowych, umiej─Ötno┼Ť─ç pos┼éugiwania si─Ö nowymi technologiami, problemy specyficzne dla poszczeg├│lnych grup ucz─ůcych si─Ö j─Özyka obcego, trudno┼Ťci, z kt├│rymi borykaj─ů si─Ö uczniowie oraz sposoby identyfikowania trudno┼Ťci ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu. Podr─Öcznik uwzgl─Ödnia r├│wnie┼╝ obecn─ů sytuacj─Ö w szkolnictwie i na rynku us┼éug edukacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11412 V.8 [Wypo┼╝yczalnia A], P.11411 V.8 [Wypo┼╝yczalnia A] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12625 V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia - Indeksy.
Kompendium wiedzy psychologicznej napisane przez 47 wybitnych polskich psycholog├│w z my┼Ťl─ů o studentach psychologii i innych nauk spo┼éecznych, nauczycielach akademickich, psychologach praktykach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.446 III.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 30 III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
Tom II podr─Öcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie si─Ö oraz pami─Ö─ç. Problematyka zwi─ůzana z emocjami szczeg├│lnie obros┼éa w mity i w─ůtpliwo┼Ťci. Autorzy rozprawiaj─ů si─Ö z tradycyjnym pogl─ůdem ukazuj─ůcym emocje jako k┼éopotliwy ci─Ö┼╝ar i przeszkod─Ö w korzystaniu z rozumu. Wed┼éug nich inteligentna maszyna pozbawiona uczu─ç nie potrafi┼éaby wytworzy─ç zgodnego z prawd─ů obrazu rzeczywisto┼Ťci. Przedstawiaj─ů tak┼╝e r├│┼╝ne rodzaje motywacji, wskazuj─ůc charakterystyczne dla nich wp┼éywy biologiczne, umys┼éowe, behawioralne i spo┼éeczno-kulturowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10909 III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Podr─Öcznik prezentuje oryginaln─ů i uniwersaln─ů propozycj─Ö uporz─ůdkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzgl─Ödnia problemy wynikaj─ůce ze zmieniaj─ůcej si─Ö rzeczywisto┼Ťci szkolnej oraz post─Öpu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kszta┼écenia, wyniki kszta┼écenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), uj─Öte w spos├│b zgodny z za┼éo┼╝eniami reformy nauczania, tre┼Ťci dotycz─ůce nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzale┼╝nienia m┼éodzie┼╝y. Wiadomo┼Ťci na temat uczni├│w "niezwyczajnych", czyli zar├│wno trudnych, jak i zdolnych stanowi─ů cenn─ů pomoc w praktycznym rozwi─ůzywaniu problem├│w szkolnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20060 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20059 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podr─Öcznik podejmuj─ůcy ca┼éo┼Ťciowo problematyk─Ö psychologii kszta┼écenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawow─ů wiedz─Ö z zakresu psychologii rozwoju dzieci i m┼éodzie┼╝y dobran─ů pod k─ůtem potrzeb nauczycieli kszta┼éc─ůcych w szko┼éach podstawowych, gimnazjach i szko┼éach ┼Ťrednich r├│┼╝nego typu. Omawia najwa┼╝niejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne wed┼éug wsp├│lnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustruj─ůcego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pog┼é─Öbione naukowe wyja┼Ťnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikaj─ůcych z przestawionej wiedzy i dotycz─ůcych praktycznych dzia┼éa┼ä nauczycieli s┼éu┼╝─ůcych rozwi─ůzaniu okre┼Ťlonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych dzia┼éa┼ä i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy u┼éatwiaj─ůce przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyr├│┼╝nienia definicji i najwa┼╝niejszych poj─Ö─ç.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12869 III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy cz─Ö┼Ťciach.
Niniejsze opracowanie z pedagogiki szko┼éy wy┼╝szej jest prac─ů zbiorow─ů, przygotowan─ů przez trzech niezale┼╝nych autor├│w. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. Cz─Ö┼Ťc I to rozwa┼╝ania o stanie i kondycji my┼Ťli i praktyki edukacyjnej w ┼Ťwiecie wsp├│┼éczesnym. Cz─Ö┼Ť─ç II po┼Ťwi─Öcona jest dydaktyce szko┼éy wy┼╝szej, omawia cele og├│lne, kierunkowe i przedmiotowe studi├│w wy┼╝szych. Przedstawia podstawowe zasady nauczania i formu┼éuje wskaz├│wki techniczne prowadzenia zaj─Ö─ç oraz omawia ni┼╝sze i wy┼╝sze formy nauczania na studiach wy┼╝szych. Cz─Ö┼Ť─ç III po┼Ťwi─Öcona jest psychologii nauczania, mianowicie uczeniu si─Ö doros┼éych, motywowaniu do uczenia si─Ö oraz znaczeniu kar i nagr├│d w systemie nauczania-uczenia si─Ö.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13356 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12390 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 389-421. Indeksy.
Podr─Öcznik prezentuje najwa┼╝niejsze prawid┼éowo┼Ťci odnosz─ůce si─Ö do uczenia si─Ö i nauczania, zasady konstruktywistycznego podej┼Ťcia do tych proces├│w oraz zagadnienia szczeg├│┼éowe, w ko┼äcowej cz─Ö┼Ťci natomiast problemy nauczania na pocz─ůtku XXI wieku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11175 III.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12211 III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia Indeksy
Wa┼╝nym celem podr─Öcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadaj─ů nam pytania na tematy, kt├│re ich ciekawi─ů, maj─ů najcz─Ö┼Ťciej ju┼╝ jak─ů┼Ť wiedz─Ö, opart─ů na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w ┼Ťrodkach masowego przekazu. Cz─Ö┼Ť─ç tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedz─ů, co z ni─ů zrobi─ç. Jak maj─ů si─Ö nauczy─ç interpretowania i oceniania tre┼Ťci, kt├│re przekazuj─ů media? Jak mog─ů si─Ö sta─ç bardziej ┼Ťwiadomymi konsumentami zalewu cytowanych bada┼ä naukowych i ankietowych? Jak mog─ů ocenia─ç wiarygodno┼Ť─ç ┼║r├│de┼é? Stawiaj─ůc odp├│r "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narz─Ödzi, umo┼╝liwiaj─ůcych krytyczn─ů analiz─Ö otaczaj─ůcych ich informacji oraz formu┼éowanie uog├│lnie┼ä adekwatnych do cel├│w i metod badawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1203 III.1 [Wypo┼╝yczalnia B], 28 III.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2018. - 456, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeksy.
Psychologia wsp├│┼éczesna, jako jedna z nauk o cz┼éowieku, zajmuje si─Ö jego psychik─ů i zachowaniem. Jest zar├│wno dyscyplin─ů naukow─ů, jak i form─ů dzia┼éalno┼Ťci praktycznej. Psychologiczna wiedza ci─ůgle si─Ö dynamicznie rozwija, zw┼éaszcza w XXI wieku, wraz z kszta┼étowaniem si─Ö spo┼éecze┼ästwa informacyjnego. Jedne aspekty tej wiedzy s─ů lepiej poznane, inne dopiero oczekuj─ů na eksploracj─Ö badawcz─ů i opracowanie teoretyczne. Aktualny stan wiedzy psychologicznej jest wynikiem wiele lat trwaj─ůcych poszukiwa┼ä, kt├│rych za┼éo┼╝enia i metody inspirowane s─ů przez r├│┼╝ne dziedziny wiedzy (zw┼éaszcza biologi─Ö, fizyk─Ö i chemi─Ö), systemy filozoficzne i cz─Östo zupe┼énie odmienne podej┼Ťcia metodologiczne. Wprowadzenie do psychologii to podr─Öcznik zawieraj─ůcy podstawow─ů i aktualn─ů wiedz─Ö psychologiczn─ů w szerokim zakresie. Om├│wiono szereg zagadnie┼ä: od biologicznych podstaw psychiki, poprzez pami─Ö─ç, uczenie si─Ö, wywieranie wp┼éywu, po zaburzenia psychiczne i ich leczenie. Ksi─ů┼╝ka adresowana jest do szerokiego grona Czytelnik├│w interesuj─ůcych si─Ö zagadnieniami psychologii i psychopatologii, zw┼éaszcza do lekarzy, pedagog├│w i student├│w, nie tylko psychologii i medycyny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17340 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17900 III.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17899 III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia / David G. Myers ; tł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. Indeksy przy rozdz.
Celem ksi─ů┼╝ki jest ukazanie, w jaki spos├│b badacze psychologii rozpatruj─ů konkurencyjne pogl─ůdy i idee - w jaki spos├│b opisuj─ů i wyja┼Ťniaj─ů zdarzenia z w┼éasnego ┼╝ycia. Psychologia jest nie tylko zbiorem informacji, ale przede wszystkim sposobem stawiania pyta┼ä i odpowiedzi na nie. Jako nauka psychologia rozpatruje opinie i ocenia pogl─ůdy, pos┼éuguj─ůc si─Ö dok┼éadn─ů obserwacj─ů i ┼Ťcis┼é─ů analiz─ů. D─ů┼╝─ůc do opisu i wyja┼Ťnienia g┼é├│wnie natury cz┼éowieka, wiedza psychologiczna przyjmuje domniemania i prawdopodobnie brzmi─ůce hipotezy, kt├│re poddaje weryfikacji. Celem jest zatem nie tylko przedstawienie w tej ksi─ů┼╝ce wynik├│w, ale r├│wnie┼╝ pokazanie jak toczy si─Ö gra. W jaki spos├│b badacze psychologii rozpatruj─ů konkurencyjne pogl─ůdy i idee. W jaki spos├│b ka┼╝dy z nas, czy to naukowiec, czy po prostu cz┼éowiek ciekawy ┼Ťwiata, mo┼╝e si─Ö nauczy─ç sprawniej my┼Ťle─ç, kiedy opisuje i wyja┼Ťnia zdarzenia z w┼éasnego ┼╝ycia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11556 III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia : podej┼Ťcia oraz koncepcje / Carol Tavris, Carole Wade ; t┼é. Joanna Gilewicz. - Wyd. popr. i uzup. - Pozna┼ä : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2008. - 502, [2] s. : fot., rys., wykr. ; 26 cm.
Tyt. oryg. : "Psychology in perspective" 1995.
Bibliogr. s. 544-[582].
Autorki, aby zapewni─ç czytelnikom raczej g┼é─Öbsze ni┼╝ szersze spojrzenie na wiedz─Ö psychologiczn─ů, u┼éo┼╝y┼éy materia┼é nie wed┼éug temat├│w czy dziedzin psychologii, lecz wed┼éug pi─Öciu g┼é├│wnych podej┼Ť─ç: biologicznego, poznawczego, teorii uczenia si─Ö, spo┼éeczno-kulturowego oraz psychoanalitycznego. Ukazuj─ů, jak badacze postrzegaj─ů ┼Ťwiat w ramach ka┼╝dego z tych podej┼Ť─ç - jakie stawiaj─ů pytania, jakich metod u┼╝ywaj─ů, jakie wysuwaj─ů hipotezy i jakie s─ů ich osi─ůgni─Öcia, a tak┼╝e ograniczenia i nadu┼╝ycia. Om├│wienie ka┼╝dego podej┼Ťcia ko┼äcz─ů ocen─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11381 III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 277-289.
W ksi─ů┼╝ce autor okre┼Ťla warto┼Ťci i definiuje cele edukacji w szkolnictwie og├│lnokszta┼éc─ůcym. Istotn─ů spraw─ů jest respektowanie zasady podmiotowo┼Ťci ucznia i jego wielostronnej aktywno┼Ťci w procesie uczenia sie i nauczania. Nie mniej wa┼╝nym zagadnieniem jest samodzielne uczenie si─Ö, kt├│rego podstaw─ů jest znajomo┼Ť─ç metod uczenia si─Ö. W zwi─ůzku z tym jawi si─Ö potrzeba opracowania teorii kszta┼écenia dotycz─ůcej prawid┼éowo┼Ťci rz─ůdz─ůcych procesem nauczania i uczenia si─Ö w szkolnictwie og├│lnokszta┼éc─ůcym. Ksi─ů┼╝ka ujmuje r├│wnie┼╝ podstawowe umiej─Ötno┼Ťci dydaktyczne pracy nauczyciela.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11181 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12224 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Biological psychology, 2004.
Bibliogr. s. 502-570. Indeksy.
Ksi─ů┼╝ka w spos├│b przyst─Öpny i ca┼éo┼Ťciowy omawia fizjologiczne, ewolucyjne i rozwojowe mechanizmy zachowa┼ä i prze┼╝y─ç psychicznych. Autor skupi┼é si─Ö na mechanizmach biologicznych zwi─ůzanych z najwa┼╝niejszymi zagadnieniami w psychologii, takimi jak j─Özyk, uczenie si─Ö i pami─Ö─ç, zachowania seksualne, l─Ök, agresja, psychopatologia czy problem psychofizyczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12204 III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again