Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(17)
Autor
Namysłowska Irena
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Bartosik Jolanta
(1)
Feltham Colin (1950- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Hartley Peter (1925- )
(1)
Horton Ian (1940- )
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Majewska-Gałęziak Alicja
(1)
Michalak Renata
(1)
Moryl Beata
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Niermeyer Rainer
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Piepiora Paweł Adam
(1)
Rickenbacher Collen A
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Sarnacki Jacek (1953- )
(1)
Scannell Edward E
(1)
Smółka Paweł
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Trembowelska Elżbieta
(1)
Wasilewska Anna B
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Winter Matt
(1)
Wąsik Dorota (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
PSYCHIATRIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(2)
AUTOPREZENTACJA
(1)
Autyzm
(1)
Karate
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNICTWO
(1)
PORADNIKI
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Roboty ręczne
(1)
SPORT
(1)
SUPERWIZJA w PRACY SOCJALNEJ
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zdolności
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(4)
substancje psychoaktywne
(4)
umiejętności interpersonalne
(4)
umiejętności komunikacyjne
(4)
uzależnienie
(4)
zaburzenia psychiczne
(4)
agresja
(3)
autyzm
(3)
lęk
(3)
psychoterapia
(3)
terapia rodzinna
(3)
uczeń
(3)
umiejętności społeczne
(3)
ADHD
(2)
alkohol
(2)
badanie psychologiczne
(2)
choroby układu nerwowego
(2)
chorzy psychicznie
(2)
depresja
(2)
edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
edukacja seksualna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
farmakoterapia
(2)
genetyka
(2)
interwencja kryzysowa
(2)
jąkanie
(2)
kompetencje społeczne
(2)
moczenie mimowolne
(2)
młodzież
(2)
nawyki żywieniowe
(2)
odżywianie
(2)
optymizm
(2)
pedofilia
(2)
poczucie własnej wartości
(2)
praca socjalna
(2)
profilaktyka
(2)
program nauczania
(2)
promocja zdrowia
(2)
przemoc
(2)
przemoc seksualna
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
psychiatria
(2)
rozwój psychiczny
(2)
stres
(2)
terapia poznawcza
(2)
tiki
(2)
umiejętności szkolne
(2)
umiejętności życiowe
(2)
upośledzenie umysłowe
(2)
uwarunkowania zdrowia
(2)
zaburzenia emocjonalne
(2)
zaburzenia mowy
(2)
zaburzenia odżywiania
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
zachowania prozdrowotne
(2)
zdrowie
(2)
zdrowie psychiczne
(2)
zespół Downa
(2)
asertywność
(1)
autoprezentacja
(1)
badania
(1)
coaching
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
gender
(1)
gry
(1)
język
(1)
karate
(1)
klasa społeczna
(1)
kod komunikacyjny
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja niewerbalna
(1)
kontekst społeczny
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody nauczania
(1)
motywacja
(1)
narzędzia interpersonalne
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauka
(1)
orientacja seksualna
(1)
osobowość
(1)
percepcja społeczna
(1)
poradnictwo
(1)
poradnictwo partnerskie
(1)
praca domowa
(1)
praca zespołowa
(1)
pracownicy socjalni
(1)
programowanie neurolingwistyczne
(1)
przedszkole
(1)
psychodrama
(1)
psychologia
(1)
psychologia analitczna
(1)
psychosynteza
(1)
płeć
(1)
rasa
(1)
religia
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
tyt. oryg.: Sport psychology, 2003.
Bibliogr. Indeksy.
"Psychologia sportu" prezentuje zagadnienia związane z uprawianiem sportu, skupiając się na takich zagadnieniach, jak osobowość, agresja, lęk i stres u zawodników. Autor pisze, jakie predyspozycje sprawiają, że ktoś staje się sportowcem, jak motywować zawodników i kształtować ich umiejętności tak, by osiągali lepsze wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12317.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The handbook of counselling and psychotherapy" 2000.
Na okł.: Psychoterapia w teorii i praktyce, rozwój zawodowy terapeuty, kluczowe podejście, szczegółowe techniki.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik napisany przez 86 specjalistów zajmujących sie psychoterapią i poradnictwem, zarówno teoretyków, jak i praktyków. Prezentuje najważniejsze teorie i podejścia terapeutyczne. W tomie pierwszym omówiono relacje między psychoterapią a poradnictwem, znaczenie społeczno-kulturowego kontekstu psychoterapii, praktyczne kwestie pojawiające się w pracy klinicznej, zagadnienia związane z osobistym i zawodowym rozwojem terapeuty, a także najważniejsze podejścia i szkoły terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14021.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, 2009. - 153, [3] strony, [8] stron tablicowych : ilustracje (w tym kolorowe) ; 20 cm.
Książka ta jest jednym z najlepszych opracowań tematu kształtowania umiejętności technologicznych dzieci w wieku przedszkolnym. Nie powstała bowiem przy biurku czy komputerze, jako jedna z wielu prac analitycznych, ale jest owocem długoletniej pracy z dziećmi, analizy ich umiejętności manualnych i intelektualnych, pracy badawczej oraz obserwacji ich umiejętności i zachowań.W książce teoria, zawarta w literaturze przedmiotu spotyka się z praktyką, dlatego książka staje się użyteczna w każdym przedszkolu i w klasach nauczania początkowego, nie tylko dlatego, że pozwala zobaczyć etapy doskonalenia i sprawności manualnych dzieci, ale też pozwala zweryfikować swoje spostrzeżenia, doświadczenia i wnioski i spojrzeć na nie z innej perspektywy, przez pryzmat niniejszych spostrzeżeń nie tylko po to, by się z nimi zgodzić lub nie, ale by sprowokować do myślenia i wypracowywania jak najlepszych metod pracy w dziećmi w przedszkolu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20064.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20063.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikowanie interpersonalne / Peter Hartley ; tł. Anna B. Wasilewska. - Wrocław : "Astrum", 2006. - 263, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
(Kreatywność)
Bibliogr. przy rozdz.
W jaki sposób ludzie komunikują się podczas bezpośrednich spotkań? Co wpływa na jakość naszych wzajemnych kontaktów? Czy możemy zawierzyć naszemu pierwszemu wrażeniu? Co świadczy o tym, że nasze gesty i mimika odkrywają przed innymi to, co tak naprawdę myślimy? Komunikacja to dziedzina wiedzy od zawsze przyciągająca uwagę nie tylko badaczy tematu. Dla wszystkich szukających odpowiedzi na powyższe i podobne pytania powstało mnóstwo mniej lub bardziej obszernych rozpraw. Jedną z ciekawszych jest bez wątpienia książka. Jej autor nakreśla najistotniejsze, podstawowe pojęcia i cechy dystynktywne komunikowania się interpersonalnego, przedstawia szczegółową analizę procesów komunikacyjnych, nawiązuje do ważnych zagadnień pojawiających się w trakcie badań z zakresu codziennego porozumiewania się, takich jak rasa czy płeć, różnice między kobiecym i męskim sposobem komunikowania się, komunikowanie się za pomocą komputera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4657 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4656.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5025.III.10 [Czytelnia B], 5026.III.10 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Publikacja jest bardzo ciekawą propozycją ułatwiającą kształcenie niezbędnych umiejętności, jakie winny cechować pracowników służb socjalnych - w pierwszej części autorzy przedstawili podstawowe zagadnienia dotyczące zajęć warsztatowych, w drugiej natomiast zaprezentowali opisy scenariuszy kilku rodzajów tych zajęć - np. budowanie zespołu, umiejętność pracy w zespole, autoprezentację, aspekty pracy z osobą bezrobotną czy rodziną zagrożoną dezintegracją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1804 [Magazyn 1], 3079 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1803.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 121)
Bibliogr. s. 165-169.
Książka porusza bardzo istotny i aktualny dla edukacji problem aktywizowania uczniów w procesie kształcenia. Jest także próbą weryfikacji fundamentalnych założeń reformy szkolnictwa. Główny nacisk został położony na ukazanie wpływu własnej aktywności ucznia na rozwój jego umiejętności poznawczych, dzięki którym zdobywa on wiadomości o najbliższym otoczeniu, a więc o obiektach, zjawiskach, procesach, a także relacjach zachodzących między nimi oraz rozumie i wyjaśnia ich przyczyny i skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12014 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13157.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychiatria dzieci i młodzieży / red. Irena Namysłowska. - Wyd. 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005. - 526, [1] s. : ryc., tab. ; 24 cm.
Dział "Psychiatria, neurologia".
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W książce przedstawiono całościową problematykę zagadnień rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Opisano zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, jak: fobie, lęk separacyjny i społeczny, moczenie się, zaburzenia karmienia, jąkanie się. Zaburzenia okresu szkolnego i dorastania to m.in. anoreksja, bulimia, choroby afektywne, dystymie, schizofrenia młodzieńcza, zaburzenia lękowe i konwersyjne. Wiele miejsca poświęcono uzależnieniom od substancji psychoaktywnych, przemocy w rodzinie, maltretowaniu fizycznemu i wykorzystywaniu seksualnemu nieletnich. Wśród polecanych metod leczenia na uwagę zasługuje psychoterapia, zwłaszcza psychoanalityczna i behawioralno-poznawcza, terapia rodzin, tzw. interwencja kryzysowa, oddziaływanie biologiczne, a ponadto niektóre metody farmakologiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4502 [Magazyn 1], P.4504 [Magazyn 1], P.4503 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4916.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychiatria dzieci i młodzieży / red. Irena Namysłowska. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2004. - 526, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Dział "Psychiatria, neurologia".
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W książce przedstawiono całościową problematykę zagadnień rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Opisano zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, jak: fobie, lęk separacyjny i społeczny, moczenie się, zaburzenia karmienia, jąkanie się. Zaburzenia okresu szkolnego i dorastania to m.in. anoreksja, bulimia, choroby afektywne, dystymie, schizofrenia młodzieńcza, zaburzenia lękowe i konwersyjne. Wiele miejsca poświęcono uzależnieniom od substancji psychoaktywnych, przemocy w rodzinie, maltretowaniu fizycznemu i wykorzystywaniu seksualnemu nieletnich. Wśród polecanych metod leczenia na uwagę zasługuje psychoterapia, zwłaszcza psychoanalityczna i behawioralno-poznawcza, terapia rodzin, tzw. interwencja kryzysowa, oddziaływanie biologiczne, a ponadto niektóre metody farmakologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3753.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18653.IV.9 [Magazyn 1], P.18652.IV.9 [Magazyn 1], P.18651.IV.9 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22396.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22395.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Beck Info Biznes)
Tyt. oryg.: Soft skills : das Kienbaum Trainingsprogramm", 2006
Indeks.
Umiejętności osobiste nie tylko poprawiają jakość komunikacji, wpływają także na jej skuteczność. Kadra kierownicza, która dzięki przekazom werbalnym, a także mowie ciała prezentuje się przekonująco, szybko zdobywa przychylność partnerów biznesowych i klientów. Książka przeznaczona jest dla tych, którzy czują, że mogliby się jeszcze czegoś nauczyć na temat umiejętności osobistych. Pomoże ona Czytelnikowi uświadomić sobie, jak rozwinięte są jego umiejętności oraz jak ma je udoskonalić. Przedstawione są w niej najważniejsze umiejętności osobiste, a także wskazówki, w jaki sposób i kiedy je stosować, a przede wszystkim, jak można je wyćwiczyć. Przedmiotem tego poradnika nie są teorie dotyczące umiejętności osobistych, lecz przedstawia on skuteczne narzędzia sprawdzone w codziennej praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10998.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 103-118.
Książek na temat karate napisano już wiele. Sęk w tym, że większość z nich przedstawia wyłącznie historię tej dyscypliny i elementy treningu kihon, kata, kumite. Paweł Adam Piepiora idzie zdecydowanie dalej. Autor kładzie nacisk nie tylko na przygotowanie motoryczne i techniczne, ale też taktyczne i mentalne. Dlaczego? Bo za sukcesem dobrze przygotowanego fizycznie karateki stoi psychika. Sportowiec, zawodnik, trener i sędzia wykorzystał swoje ponad trzydziestoletnie doświadczenie, wiedzę i umiejętności z zakresu różnych stylów karate. W poszczególnych rozdziałach Czytelnik znajdzie krótką historię i charakterystykę tej dyscypliny sportu, opis form i treningu karate, a także umiejętności fizycznych i mentalnych niezbędnych do jego uprawiania. Kompendium jest cennym źródłem informacji dla trenerów i instruktorów karate, pełnoletnich adeptów karate, kandydatów na trenerów i instruktorów karate, trenerów mentalnych i psychologów sportu, studentów nauk o kulturze fizycznej, nauczycieli, pedagogów oraz wychowawców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21970.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 88-91.
Prawidłowe funkcjonowanie w relacjach z innymi jest niezbędną umiejętnością, szczególnie w przypadku osób, których praca wymaga stałego obcowania z ludźmi. Posiadanie odpowiednio wysokich kompetencji psychospołecznych to ważny wyznacznik efektywności w sytuacjach zawodowych, bowiem tzw. kompetencje miękkie są tak samo potrzebne, jak twarde kompetencje specjalistyczne. Obecnie do kompetencji miękkich przykłada się coraz większą wagę i są one mocno doceniane na rynku pracy, a w niektórych zawodach należą wręcz do kompetencji kluczowych. Edukacja nastawiona na trening kompetencji psychospołecznych wymaga pracy w formie warsztatowej, w której członkowie grupy uczą się przede wszystkim dzięki swej aktywności wewnętrznej i zewnętrznej. Specyfika metod stosowanych podczas warsztatów oraz wysoki stopień aktywności uczestników sprzyjają skutecznemu rozwijaniu dyspozycji osobowościowych i społecznych. Dochodzi tu zarówno do nabywania przez nich wiedzy, przekonań, umiejętności i sprawności, jak i kształtowania potrzeb i postaw oraz poczucia odpowiedzialności za efekty pracy. Na zajęciach warsztatowych, za pomocą psychoedukacji opartej na modelowaniu, odgrywaniu ról oraz udzielaniu informacji zwrotnych, pobudzana jest aktywność emocjonalna, poznawcza i działaniowa. Warsztaty pozwalają na ujęcie uczenia się jako procesu dynamicznego, przebiegającego etapowo. Są najskuteczniejszą formą tzw. strumieniowania umiejętności. Niniejsze opracowanie stanowi bazę teoretyczną niezbędną do ugruntowania i dopełnienia wiadomości przekazywanych studentom podczas zajęć realizowanych w ramach przedmiotów: warsztaty rozwoju kompetencji psychospołecznych oraz psychospołeczne uwarunkowania pracy z klientem. Jest także adresowane do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, pragnących świadomie budować i ulepszać swoje kontakty z ludźmi. Książka składa się z sześciu rozdziałów, w których został zawarty przegląd literatury dotyczącej kompetencji odpowiedzialnych za funkcjonowanie człowieka w relacjach interpersonalnych, zarówno w codziennych sytuacjach życiowych, jak i w odniesieniu do efektywności zawodowej. Struktura opracowania wynika z dokonanej przeze mnie klasyfikacji składników kompetencji psychospołecznych (Romanowska-Tołłoczko, 2018). W pierwszym rozdziale przedstawiam i wyjaśniam koncepcje różnych autorów dotyczące elementów tworzących strukturę kompetencji psychospołecznych. W kolejnych rozdziałach omawiam specyfikę oraz uwarunkowania umiejętności składowych tychże kompetencji. Wskazuję również narzędzia badawcze służące do pomiaru opisywanych właściwości. Ostatnia część dotyczy syndromu wypalenia zawodowego oraz znaczenia kompetencji miękkich w zapobieganiu i niwelowaniu jego skutków. Każdy rozdział zakończony jest zestawem zadań do wykonania mających na celu utrwalenie i zastosowanie zdobytej wiedzy. Na bazie treści zawartych w opracowaniu oraz indywidualnych, życiowych doświadczeń uczestników prowadzone są ćwiczenia praktyczne, podczas których studenci rozwijają swoje umiejętności konstruktywnych zachowań w sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19893.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The big book of people skills games.
Książka zawiera bogaty zestaw materiałów, które pomogą w rozwijaniu ważnych kompetencji pracowników, jakimi są umiejętności interpersonalne, i w stworzeniu efektywnego, przyjaznego i twórczego środowiska pracy. Oprócz przejrzystej prezentacji najważniejszych zagadnień z tej dziedziny, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, autorzy dostarczają zbioru kilkudziesięciu atrakcyjnych, interaktywnych gier i ćwiczeń grupowych gotowych do zastosowania podczas szkoleń rozwijających umiejętności interpersonalne. Są one niezwykle użytecznym i przynoszącym wymierne efekty narzędziem dla trenerów i szkoleniowców, a także - ze względu na uniwersalność i możliwość dostosowania do różnorodnych warunków i potrzeb - dla menedżerów, szefów zespołów i pracowników działów personalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14530.IX.16.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15470.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 191-201. Indeks.
Kompetencje interpersonalne, nazywane często kompetencjami nowoczesnego lidera lub pracownika organizacji przyszłości, należą do najważniejszych kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ujmowanych jako umiejętności interpersonalne. Szczegółowo omówiono m.in.: uwarunkowania kompetencji społecznych i zasady ich pomiaru, predysozycje do rozwoju kompetencji społecznych, rolę metod edukacyjnych w kształtowaniu tych kompetencji, modele treningu umiejętności społecznych, coaching umiejętności interpersonalnych, programy doskonalenia kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12500 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12499.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10384.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ex Libris Pracownika Socjalnego)
Superwizja, której poświęcona jest publikacja, jest uznana w międzynarodowym dorobku pracy socjalnej za szczególną metodę usprawniania realizacji celów instytucji pomocy społecznej i profesjonalnego doskonalenia pracowników socjalnych. Książka składa się z 2 części - teoretycznej i praktycznej. W pierwszej zaprezentowano przegląd stanowisk naukowych na temat superwizji. Autorzy wyjaśniają, czym jest superwizja pracy socjalnej. Ukazują wyniki badań empirycznych. W części drugiej pokazano praktyczne przykłady stosowania superwizji w pracy socjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15083.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 46-52.
Książka „ZESPÓL ASPERGERA. Co nauczyciel wiedzieć powinien” ma na celu dostarczenie czytelnikowi streszczenia dostępnej obecnie, istotnej z punktu widzenia nauczyciela, wiedzy na temat Zespołu Aspergera, również umożliwienie mu lepszego zrozumienia uczniów z Z.A., a także podsunięcie szybkich podpowiedzi i praktycznych pomysłów, które można natychmiast wykorzystać w klasie. W rozdziale 1. podano krótką charakterystykę zaburzenia, jakim jest Zespól Aspergera, natomiast w drugim opisano, jakie symptomy może przejawiać dziecko, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji społecznych, możliwości uczenia się oraz strony fizycznej i zmysłów. Kolejne rozdziały zawierają już samą praktykę, np. strategie, jakie można zastosować w klasie, sposoby pomocy dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych, zasady korzystania z boiska szkolnego, metody pomocy dziecku w nauce i pracach domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1449.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1448.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6269 [Magazyn 2], 6268 [Magazyn 2], P.5144 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna : podręcznik akademicki / Barbara Woynarowska. - Wyd. 1, dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 604 s. : ryc. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 560-584 oraz przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik przedstawia teorię i metodykę współczesnej edukacji zdrowotnej. Omawia głowne definicje, podejścia i koncepcje zdrowia oraz sposoby promocji prozdrowotnego stylu życia. Przybliża też historię, ewolucję i podstawy teoretyczne dyscypliny. Ponadto książka zawiera przykłady ćwiczeń i scenariuszy zajęć, narzędzia do ewaluacji wyników oraz literaturę przedmiotu, w tym dostępne programy edukacyjne. Podręcznik ujmuje edukację zdrowotną w szerokim kontekście współczesnej promocji zdrowia. Dostarcza praktycznych wskazówek metodycznych ze szczególnym uwzględnieniem zdrowia psychicznego, zapobiegania zachowaniom ryzykownym i edukacji seksualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8119 [Magazyn 1], P.8115 [Magazyn 1], P.8118 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8117.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9471.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej