Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Majewska-Gałęziak Alicja
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Sarnacki Jacek (1953- )
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Trembowelska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
AUTOPREZENTACJA
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNIKI
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SUPERWIZJA w PRACY SOCJALNEJ
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Gatunek
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
umiejętności interpersonalne
(4)
praca socjalna
(2)
autoprezentacja
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kształcenie
(1)
praca zespołowa
(1)
pracownicy socjalni
(1)
superwizja
(1)
umiejętności emocjonalne
(1)
umiejętności komunikacyjne
(1)
umiejętności społeczne
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Publikacja jest bardzo ciekawą propozycją ułatwiającą kształcenie niezbędnych umiejętności, jakie winny cechować pracowników służb socjalnych - w pierwszej części autorzy przedstawili podstawowe zagadnienia dotyczące zajęć warsztatowych, w drugiej natomiast zaprezentowali opisy scenariuszy kilku rodzajów tych zajęć - np. budowanie zespołu, umiejętność pracy w zespole, autoprezentację, aspekty pracy z osobą bezrobotną czy rodziną zagrożoną dezintegracją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1804 [Magazyn 1], 3079 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1803.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 88-91.
Prawidłowe funkcjonowanie w relacjach z innymi jest niezbędną umiejętnością, szczególnie w przypadku osób, których praca wymaga stałego obcowania z ludźmi. Posiadanie odpowiednio wysokich kompetencji psychospołecznych to ważny wyznacznik efektywności w sytuacjach zawodowych, bowiem tzw. kompetencje miękkie są tak samo potrzebne, jak twarde kompetencje specjalistyczne. Obecnie do kompetencji miękkich przykłada się coraz większą wagę i są one mocno doceniane na rynku pracy, a w niektórych zawodach należą wręcz do kompetencji kluczowych. Edukacja nastawiona na trening kompetencji psychospołecznych wymaga pracy w formie warsztatowej, w której członkowie grupy uczą się przede wszystkim dzięki swej aktywności wewnętrznej i zewnętrznej. Specyfika metod stosowanych podczas warsztatów oraz wysoki stopień aktywności uczestników sprzyjają skutecznemu rozwijaniu dyspozycji osobowościowych i społecznych. Dochodzi tu zarówno do nabywania przez nich wiedzy, przekonań, umiejętności i sprawności, jak i kształtowania potrzeb i postaw oraz poczucia odpowiedzialności za efekty pracy. Na zajęciach warsztatowych, za pomocą psychoedukacji opartej na modelowaniu, odgrywaniu ról oraz udzielaniu informacji zwrotnych, pobudzana jest aktywność emocjonalna, poznawcza i działaniowa. Warsztaty pozwalają na ujęcie uczenia się jako procesu dynamicznego, przebiegającego etapowo. Są najskuteczniejszą formą tzw. strumieniowania umiejętności. Niniejsze opracowanie stanowi bazę teoretyczną niezbędną do ugruntowania i dopełnienia wiadomości przekazywanych studentom podczas zajęć realizowanych w ramach przedmiotów: warsztaty rozwoju kompetencji psychospołecznych oraz psychospołeczne uwarunkowania pracy z klientem. Jest także adresowane do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, pragnących świadomie budować i ulepszać swoje kontakty z ludźmi. Książka składa się z sześciu rozdziałów, w których został zawarty przegląd literatury dotyczącej kompetencji odpowiedzialnych za funkcjonowanie człowieka w relacjach interpersonalnych, zarówno w codziennych sytuacjach życiowych, jak i w odniesieniu do efektywności zawodowej. Struktura opracowania wynika z dokonanej przeze mnie klasyfikacji składników kompetencji psychospołecznych (Romanowska-Tołłoczko, 2018). W pierwszym rozdziale przedstawiam i wyjaśniam koncepcje różnych autorów dotyczące elementów tworzących strukturę kompetencji psychospołecznych. W kolejnych rozdziałach omawiam specyfikę oraz uwarunkowania umiejętności składowych tychże kompetencji. Wskazuję również narzędzia badawcze służące do pomiaru opisywanych właściwości. Ostatnia część dotyczy syndromu wypalenia zawodowego oraz znaczenia kompetencji miękkich w zapobieganiu i niwelowaniu jego skutków. Każdy rozdział zakończony jest zestawem zadań do wykonania mających na celu utrwalenie i zastosowanie zdobytej wiedzy. Na bazie treści zawartych w opracowaniu oraz indywidualnych, życiowych doświadczeń uczestników prowadzone są ćwiczenia praktyczne, podczas których studenci rozwijają swoje umiejętności konstruktywnych zachowań w sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19893.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ex Libris Pracownika Socjalnego)
Superwizja, której poświęcona jest publikacja, jest uznana w międzynarodowym dorobku pracy socjalnej za szczególną metodę usprawniania realizacji celów instytucji pomocy społecznej i profesjonalnego doskonalenia pracowników socjalnych. Książka składa się z 2 części - teoretycznej i praktycznej. W pierwszej zaprezentowano przegląd stanowisk naukowych na temat superwizji. Autorzy wyjaśniają, czym jest superwizja pracy socjalnej. Ukazują wyniki badań empirycznych. W części drugiej pokazano praktyczne przykłady stosowania superwizji w pracy socjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15083.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej