Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(3)
available
(2)
Branch
Magazyny
(2)
Czytelnie
(3)
Author
Majewska-Gałęziak Alicja
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Sarnacki Jacek (1953- )
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Trembowelska El┼╝bieta
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
AUTOPREZENTACJA
(1)
Kompetencje mi─Ökkie
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNIKI
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SUPERWIZJA w PRACY SOCJALNEJ
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Genre/Form
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Domain
Psychologia
(1)
4 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Publikacja jest bardzo ciekaw─ů propozycj─ů u┼éatwiaj─ůc─ů kszta┼écenie niezb─Ödnych umiej─Ötno┼Ťci, jakie winny cechowa─ç pracownik├│w s┼éu┼╝b socjalnych - w pierwszej cz─Ö┼Ťci autorzy przedstawili podstawowe zagadnienia dotycz─ůce zaj─Ö─ç warsztatowych, w drugiej natomiast zaprezentowali opisy scenariuszy kilku rodzaj├│w tych zaj─Ö─ç - np. budowanie zespo┼éu, umiej─Ötno┼Ť─ç pracy w zespole, autoprezentacj─Ö, aspekty pracy z osob─ů bezrobotn─ů czy rodzin─ů zagro┼╝on─ů dezintegracj─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1804 [Magazyn 1], 3079 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1803.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 88-91.
Prawid┼éowe funkcjonowanie w relacjach z innymi jest niezb─Ödn─ů umiej─Ötno┼Ťci─ů, szczeg├│lnie w przypadku os├│b, kt├│rych praca wymaga sta┼éego obcowania z lud┼║mi. Posiadanie odpowiednio wysokich kompetencji psychospo┼éecznych to wa┼╝ny wyznacznik efektywno┼Ťci w sytuacjach zawodowych, bowiem tzw. kompetencje mi─Ökkie s─ů tak samo potrzebne, jak twarde kompetencje specjalistyczne. Obecnie do kompetencji mi─Ökkich przyk┼éada si─Ö coraz wi─Öksz─ů wag─Ö i s─ů one mocno doceniane na rynku pracy, a w niekt├│rych zawodach nale┼╝─ů wr─Öcz do kompetencji kluczowych. Edukacja nastawiona na trening kompetencji psychospo┼éecznych wymaga pracy w formie warsztatowej, w kt├│rej cz┼éonkowie grupy ucz─ů si─Ö przede wszystkim dzi─Öki swej aktywno┼Ťci wewn─Ötrznej i zewn─Ötrznej. Specyfika metod stosowanych podczas warsztat├│w oraz wysoki stopie┼ä aktywno┼Ťci uczestnik├│w sprzyjaj─ů skutecznemu rozwijaniu dyspozycji osobowo┼Ťciowych i spo┼éecznych. Dochodzi tu zar├│wno do nabywania przez nich wiedzy, przekona┼ä, umiej─Ötno┼Ťci i sprawno┼Ťci, jak i kszta┼étowania potrzeb i postaw oraz poczucia odpowiedzialno┼Ťci za efekty pracy. Na zaj─Öciach warsztatowych, za pomoc─ů psychoedukacji opartej na modelowaniu, odgrywaniu r├│l oraz udzielaniu informacji zwrotnych, pobudzana jest aktywno┼Ť─ç emocjonalna, poznawcza i dzia┼éaniowa. Warsztaty pozwalaj─ů na uj─Öcie uczenia si─Ö jako procesu dynamicznego, przebiegaj─ůcego etapowo. S─ů najskuteczniejsz─ů form─ů tzw. strumieniowania umiej─Ötno┼Ťci. Niniejsze opracowanie stanowi baz─Ö teoretyczn─ů niezb─Ödn─ů do ugruntowania i dope┼énienia wiadomo┼Ťci przekazywanych studentom podczas zaj─Ö─ç realizowanych w ramach przedmiot├│w: warsztaty rozwoju kompetencji psychospo┼éecznych oraz psychospo┼éeczne uwarunkowania pracy z klientem. Jest tak┼╝e adresowane do os├│b zainteresowanych rozwojem osobistym, pragn─ůcych ┼Ťwiadomie budowa─ç i ulepsza─ç swoje kontakty z lud┼║mi. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z sze┼Ťciu rozdzia┼é├│w, w kt├│rych zosta┼é zawarty przegl─ůd literatury dotycz─ůcej kompetencji odpowiedzialnych za funkcjonowanie cz┼éowieka w relacjach interpersonalnych, zar├│wno w codziennych sytuacjach ┼╝yciowych, jak i w odniesieniu do efektywno┼Ťci zawodowej. Struktura opracowania wynika z dokonanej przeze mnie klasyfikacji sk┼éadnik├│w kompetencji psychospo┼éecznych (Romanowska-To┼é┼éoczko, 2018). W pierwszym rozdziale przedstawiam i wyja┼Ťniam koncepcje r├│┼╝nych autor├│w dotycz─ůce element├│w tworz─ůcych struktur─Ö kompetencji psychospo┼éecznych. W kolejnych rozdzia┼éach omawiam specyfik─Ö oraz uwarunkowania umiej─Ötno┼Ťci sk┼éadowych tych┼╝e kompetencji. Wskazuj─Ö r├│wnie┼╝ narz─Ödzia badawcze s┼éu┼╝─ůce do pomiaru opisywanych w┼éa┼Ťciwo┼Ťci. Ostatnia cz─Ö┼Ť─ç dotyczy syndromu wypalenia zawodowego oraz znaczenia kompetencji mi─Ökkich w zapobieganiu i niwelowaniu jego skutk├│w. Ka┼╝dy rozdzia┼é zako┼äczony jest zestawem zada┼ä do wykonania maj─ůcych na celu utrwalenie i zastosowanie zdobytej wiedzy. Na bazie tre┼Ťci zawartych w opracowaniu oraz indywidualnych, ┼╝yciowych do┼Ťwiadcze┼ä uczestnik├│w prowadzone s─ů ─çwiczenia praktyczne, podczas kt├│rych studenci rozwijaj─ů swoje umiej─Ötno┼Ťci konstruktywnych zachowa┼ä w sytuacjach spo┼éecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19893.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ex Libris Pracownika Socjalnego)
Superwizja, kt├│rej po┼Ťwi─Öcona jest publikacja, jest uznana w mi─Ödzynarodowym dorobku pracy socjalnej za szczeg├│ln─ů metod─Ö usprawniania realizacji cel├│w instytucji pomocy spo┼éecznej i profesjonalnego doskonalenia pracownik├│w socjalnych. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z 2 cz─Ö┼Ťci - teoretycznej i praktycznej. W pierwszej zaprezentowano przegl─ůd stanowisk naukowych na temat superwizji. Autorzy wyja┼Ťniaj─ů, czym jest superwizja pracy socjalnej. Ukazuj─ů wyniki bada┼ä empirycznych. W cz─Ö┼Ťci drugiej pokazano praktyczne przyk┼éady stosowania superwizji w pracy socjalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15083.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again