Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(51)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(46)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(28)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(48)
Autor
Panasiuk Aleksander (1965- )
(4)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(3)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Goranczewski Bolesław (1965- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Mucha-Szajek Ewa
(2)
Ozimek Irena
(2)
Siwiński Wiesław (1934- )
(2)
Szeliga-Duchnowska Anna
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Balińska Agata
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Buko Jacek
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Cybula Piotr
(1)
Czarniecka-Skubina Ewa
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Dąbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Gotowt-Jeziorska Alicja
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Janicka Joanna (1959- )
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Kosmaczewska Joanna
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Krupa Jan
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Kłosiński Kazimierz Albin (1940- )
(1)
Lisowski Michał
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Mogiła-Lisowska Jolanta
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Nowak Dorota
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Pawłowski Rafał (nauki kultury fizycznej)
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Sidorkiewicz Marta
(1)
Sieczko Anna (ekonomia)
(1)
Sierpińska Anna
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sitek Magdalena
(1)
Sobczyk Mieczysław (1945- )
(1)
Szczepanowski Adam Edward (nauki ekonomiczne)
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Wajda Krystyna
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Zawadka Jan
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Ćwiklińska Jolanta n
(1)
Łopaciński Krzysztof
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
TURYSTYKA
(27)
USŁUGI
(10)
Turystyka
(7)
ODPOCZYNEK
(4)
AGROTURYSTYKA
(3)
HOTELARSTWO
(3)
BIURA PODRÓŻY
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
WIEŚ
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
CONTROLLING
(1)
ETYKA
(1)
GASTRONOMIA
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERNET
(1)
Jakość usług
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRAJOBRAZ KULTUROWY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
MIASTA
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
OCHRONA KONSUMENTA
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
Organizacja
(1)
POPYT
(1)
PRAWO OCHRONY ŚRODOWISKA MIĘDZYNARODOWE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
Prawo
(1)
Rynek pracy
(1)
TURYSTYKA BIZNESOWA
(1)
TURYSTYKA KONGRESOWA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
UBEZPIECZENIA
(1)
USŁUGI ELEKTRONICZNE
(1)
Usługi turystyczne
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WSPÓŁPRACA TRANSGRANICZNA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (TQM)
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Dane statystyczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
usługi turystyczne
(51)
turystyka
(29)
rynek turystyczny
(11)
agroturystyka
(10)
produkt turystyczny
(10)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
ruch turystyczny
(8)
gospodarka turystyczna
(7)
hotelarstwo
(7)
marketing
(7)
turystyka biznesowa
(6)
turystyka kulturowa
(6)
turystyka wiejska
(6)
biuro podróży
(5)
funkcje turystyki
(5)
promocja
(5)
rekreacja
(5)
turystyka międzynarodowa
(5)
zarządzanie jakością
(5)
organizacja turystyczna
(4)
turystyka alternatywna
(4)
turystyka etniczna
(4)
turystyka krajoznawcza
(4)
turystyka kwalifikowana
(4)
turystyka morska
(4)
turystyka zdrowotna
(4)
usługi hotelarskie
(4)
Unia Europejska
(3)
badania marketingowe
(3)
dysfunkcje turystyki
(3)
gastronomia
(3)
globalizacja
(3)
konkurencyjność
(3)
markowy produkt turystyczny
(3)
obszary wiejskie
(3)
pilot wycieczek
(3)
polityka turystyczna
(3)
popyt turystyczny
(3)
turystyka kongresowa
(3)
turystyka kosmiczna
(3)
turystyka lokalna
(3)
turystyka miejska
(3)
turystyka motywacyjna
(3)
turystyka polonijna
(3)
turystyka religijno-pielgrzymkowa
(3)
turystyka socjalna
(3)
turystyka sportowa
(3)
turystyka uzdrowiskowa
(3)
turystyka weekendowa
(3)
turystyka zrównoważona
(3)
Internet
(2)
atrakcyjność turystyczna
(2)
baza noclegowa
(2)
czynniki rozwoju
(2)
ekonomika
(2)
ekoturystyka
(2)
historia
(2)
informacja turystyczna
(2)
innowacyjność
(2)
jakość usług
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
konsument
(2)
marketing relacji
(2)
marketing terytorialny
(2)
marketing usług
(2)
niepełnosprawni
(2)
ochrona konsumenta
(2)
pośrednictwo turystyczne
(2)
prawo
(2)
prawo turystyczne
(2)
przestrzeń turystyczna
(2)
region turystyczny
(2)
rezerwacja hotelowa
(2)
rezerwacja lotnicza
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
rynek usług
(2)
strategia marketingowa
(2)
turystyka konna
(2)
turystyka medyczna
(2)
ubezpieczenie
(2)
usługi bankowe
(2)
usługi finansowe
(2)
usługi gastronomiczne
(2)
usługi logistyczne
(2)
usługi pocztowe
(2)
usługi telekomunikacyjne
(2)
zagospodarowanie turystyczne
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(1)
Polska
(1)
Porozumienie w Sprawie Handlowych Aspektów Własności Intelektualnej (TRIPs)
(1)
SPA
(1)
Układ Ogólny w Sprawie Handlu Usługami (GATS)
(1)
Zielone Szlaki
(1)
aktywność turystyczna
(1)
architektura krajobrazu
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bankowość elektroniczna
(1)
bilans turystyczny
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 221-234.
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo: normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych itd., metody projektowania, pomiaru i standaryzacji jakości oraz wzbogacili je o najbardziej aktualne i nowatorskie, jak chociażby Design Thinking, czy propozycja sekwencji obsługi klienta z zastosowaniem autorskiej instrukcji postępowania. Większość opisywanych metod i narzędzi poparta została przykładami praktycznymi. Książka ma charakter uniwersalny, do wykorzystania przez studentów kierunków turystyka, rekreacja, zarządzanie oraz innych, jak również praktyków (personel zarządzający i wykonawczy, zajmujący się szeroko rozumianą obsługą ruchu turystycznego i rekreacją, a także właścicieli tych podmiotów).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17585 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18807.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18806.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-196, netogr. s. 197-198.
Niniejsza publikacja powstała w oparciu o wieloletnie obserwacje rynku turystyki biznesowej na świecie, a także kontakty autora z przedsiębiorstwami, organizacjami branżowymi oraz administracją samorządową i państwową. W wyniku prowadzonych badań własnych, a także uczestnictwa w wielu projektach badawczych, zebrano i uporządkowano wiedzę nt. turystyki biznesowej, jej powiązań z gospodarką, jej miejsca na rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15321.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka biznesowa / Marta Sidorkiewicz. - Warszawa : Difin, 2011. - 244 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 229-244.
Niniejsze opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki turystyki biznesowej w formie zwartej. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty turystyki biznesowej, jej form, rynku oraz determinant, które warunkują jej rozwój. Autorka ponadto przedstawia studium przypadku, dotyczące turystyki biznesowej w województwie zachodniopomorskim. Treść pracy może być wykorzystana przez podmioty mające wpływ na regionalny rynek turystyczny w celu wskazania na potencjał turystyki biznesowej w rozwoju gospodarki turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11435 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11434.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12655.XX.1.2 [Czytelnia B], 12656.XX.1.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia. strony 221-234.
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo: normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych itd., metody projektowania, pomiaru i standaryzacji jakości oraz wzbogacili je o najbardziej aktualne i nowatorskie, jak chociażby Design Thinking, czy propozycja sekwencji obsługi klienta z zastosowaniem autorskiej instrukcji postępowania. Większość opisywanych metod i narzędzi poparta została przykładami praktycznymi. Książka ma charakter uniwersalny, do wykorzystania przez studentów kierunków turystyka, rekreacja, zarządzanie oraz innych, jak również praktyków (personel zarządzający i wykonawczy, zajmujący się szeroko rozumianą obsługą ruchu turystycznego i rekreacją, a także właścicieli tych podmiotów).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18570.XX.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18569.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja zawiera artykuły dotyczące: wpływu działalności marketingowej na turystykę; uwarunkowań rozwoju turystyki w ujęciu regionalnym i lokalnym ; czynników decydujących o rozwoju uslug turystycznych ; funkcji przestrzeni turystycznej w rozwoju rodzajów i form turystyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15245.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-255.
Punktem wyjścia do rozważań teoretycznych było odniesienie turystyki do rozwoju obszarów wiejskich oraz określenie jej znaczenia w rozwoju wielofunkcyjnym. Zaproponowano autorską typologię gmin, która następnie stała się podstawą do weryfikowania przedstawionych w pracy hipotez. Określono zależności między czynnikami opisującymi typ gminy a rozwojem turystyki, wskazując przy tym czynniki te jako determinantę rozwoju turystyki. Zaprezentowano empiryczną ilustrację ekonomicznych efektów rozwoju turystyki w poszczególnych typach gmin. Ukazano turystykę jako bodziec zróżnicowanych w poszczególnych typach gmin zmian strukturalnych obserwowanych w lokalnej gospodarce. W podsumowaniu zamieszczono konkluzje dotyczące całości pracy oraz jej aplikacyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14362.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15266.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ochrona środowiska stanowi obszar działalności UE ściśle zintegrowany z gospodarką. Ewolucja polityki ekologicznej ostatnich trzydziestu lat ukształtowała spójny system wspólnotowego prawa ekologicznego. System ten przenika do wielu dziedzin, w wyniku czego powstają liczne regulacje wspólnotowe, dotyczące przemysłu, transportu czy turystyki. Praca dotyczy więc niezmiernie aktualnego problemu - ochrony środowiska w sektorze usług turystycznych. Jak zaznacza Autorka: "Sektor turystyczny jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorem gospodarki nie tylko europejskiej, ale i światowej". Opracowanie prezentuje nie tylko walory naukowe, ale stanowi równocześnie wkład do dyskusji nad nowymi koncepcjami działania tego sektora, którego funkcjonowanie powoduje daleko idące zmiany w środowisku naturalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7147.XVII.1 [Magazyn 1], P.5834 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5651.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7233.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Prace badawcze w turystyce)
Ideą opracowania jest dostarczenie aktualnych i najważniejszych informacji o relacjach między podażą i popytem na pracę w sektorze usług turystycznych w Polsce. Po stronie podaży badania objęły analizę stanu, struktury, i poziomu kwalifikacji zatrudnionych, po stronie popytu - analizę chłonności branżowego rynku pracy. Opracowanie składa się z 8 rozdziałów, zakończenia i syntezy. Każdy rozdział kończy się podsumowaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-194.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków turystyki i hotelarstwa, a także dla praktyków i osób zainteresowanych wykorzystaniem oprogramowania wspomagającego dystrybucję usług turystycznych. Zaprezentowany zakres materiału obejmuje szczegółowe omówienie podstawowych funkcjonalności i usług oferowanych przez współczesne systemy rezerwacji, na przykładzie systemu AMADEUS, który jest jednym z czołowych Globalnych Systemów Dystrybucyjnych (GDS). Prezentowany materiał zawiera obszerne wprowadzenie do obsługi systemu AMADEUS, opisuje także wykorzystywanie w praktyce modułu rezerwacji lotniczych, hotelowych oraz samochodowych tego systemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11078.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12035.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 86-90.
Celem opracowania jest zaprezentowanie tematyki wartości dla klienta w sektorze usługowym na przykładzie usług turystycznych. W publikacji Czytelnik znajdzie charakterystykę pojęć i składników koncepcji wartości dla klienta, ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych, przedstawienie metodyki badań wartości dla klienta oraz przeprowadzenie analizy wartości dla klienta w świetle wyników badań empirycznych. Praca składa sie z trzech rozdziałów i jest przeznaczona dla studentów kierunku turystyka i rekreacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11872.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13052.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie / red. nacz. Magdalena Kowalska-Musiał ; 66)
Praca, dotycząca zastosowania w praktyce kontrolingu w przedsiębiorstwach hotelowych jest unikatową i niezwykle użyteczną książką w praktyce zarządzania na trudnym współczesnym rynku turystycznym. Niewątpliwie mocną stroną dużej części tekstu Książki jest erudycja Autorki w stosowaniu terminologii profesjonalnego zarządzania hotelami. Na podkreślenie zasługuje rzetelność oferty zastosowania kontrolingu, zwłaszcza finansowego w efektywnym zarządzaniu hotelami przedstawionej w książce właścicielom, menedżerom i studiującym na kierunkach zarządzanie w turystyce, rachunkowość i finanse czy turystyka. Jest to oferta tym cenniejsza, że pojawia się na rynku akurat w okresie dużych wyzwań i zaostrzonej walki o przetrwanie przedsiębiorstw "hotelarskich w biznesie turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8942 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10510.XX.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10509.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 229-242.
Od współczesnych menedżerów działających w branży turystyki i rekreacji wymaga się. profesjonalnej wiedzy w zakresie nowoczesnych metod zarządzania pozwalających na zwiększenie konkurencyjności, zyskowności organizacji, poprawy satysfakcji pracowników i klientów. Celem opracowania jest dostarczenie wiedzy z zakresu metod, technik narzędzi zarządzania jakością przydatnych w pracy w organizacjach działających w obszarze turystyki i rekreacji. Mając na uwadze fakt, iż rynek usług w tym obszarze jest menedżera niezwykle zróżnicowany zarówno po stronie popytu, jak i podaży, w opracowaniu skupiono uwagę na przybliżeniu uniwersalnych zasad, metod, technik i narzędzi zarządzania jakością usług. Publikacja składa się z czterech rozdziałów, w których poruszono szeroki zakres problematyki zarządzania jakością w sektorze usług. Wskazano na specyfikę kształtowania jakości usługi turystycznej i rekreacyjnej z uwagi na ilość podmiotów biorących udział w łańcuchu kreowania wartości dla klienta. Omówiono przesłanki i proces rozwoju normalizacji oraz wymagania norm tj. ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, PN-N 18001:2004, HACCP oraz ISO 22000:2005. Przybliżono również problematykę integracji systemów zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11854.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja analizuje niezmiernie istotny dla branży turystycznej związek między czynnikami determinującymi jakość usług, a doskonaleniem systemu informacyjnego. W książce zwraca sie też uwagę na konieczność aktywnej współpracy samorządu turystycznego z ogranami terenowej administracji rządowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5762 [Magazyn 1], P.5130 [Magazyn 1], 7463 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7210.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6245.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X. Biblioteka Nauk o Zarządzaniu)
Bibliogr. s. 189-198 i przy rozdz.
W publikacji zanalizowano uwarunkowania sprzyjające i utrudniające organizację turystyki osób niepełnosprawnych. Z uwagi na interdyscyplinarność turystyki wieloaspektowe przeanalizowanie wybranego problemu nie jest sprawą łatwą. Część książki została poświęcona uwarunkowaniom turystyki osób niepełnosprawnych a część druga jest analizą wpływu niepełnosparwności na specyfikę organizacji usług turystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9036.XIX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10610.XIX.6 [Czytelnia B], 10611.XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje zarówno naukowe spojrzenie na sytuację kryzysową w turystyce, jak i przykłady praktycznych rozwiązań wyjścia z tej sytuacji. Autorzy zamieszczonych tekstów odnieśli się w szczególności do następujących zagadnień: analizy kryzysu w gospodarce światowej i jego skutków w gospodarce turystycznej w Polsce, rozważań nad współzależnością sfery gospodarki turystycznej z innymi sferami gospodarki i oddziaływaniami gospodarczej kondycji ekonomicznej na gospodarkę turystyczną, diagnostyki stanu faktycznego gospodarki turystycznej w dobie kryzysu (ze szczególnym uwzględnieniem usług hotelarskich), identyfikacji czynników determinujących wielkość ruchu turystycznego i aktualnych uwarunkowań rozwoju turystyki, możliwości minimalizowania negatywnych skutków kryzysu i przykładów dobrych efektów współpracy partnerów rynku turystycznego, prognozowania zjawisk na rynku usług turystycznych. Książka prezentuje wybrane opinie, wyniki badań, dywagacje oraz próby wskazania niezbędnych rozwiązań w sytuacji turystyki w warunkach światowego kryzysu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13050.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros. Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. s. 226-233 i przy pracach.
W monografii przedstawiono 26 artykułów dotyczących szeroko rozumianych uwarunkowań rozwoju turystyki, która wywiera istotny wpływ na inne obszary działalności człowieka. Celem publikacji jest przedstawienie problemów związanych z rozwojem turystyki w mieście oraz kształtowaniem edukacji w tym zakresie. Autorzy artykułów zwracają uwagę na aspekt gospodarczy turystyki i jej usługowy charakter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11862.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 229-238.
Kształtowanie rozwoju turystyki wymaga nie tylko znajomości istoty produktu turystycznego, ale również zaangażowania wielu podmiotów zarówno publicznych, jak i prywatnych. Istotną rolę w tym procesie odgrywają organy administracji publicznej różnych szczebli, które posiadają szeroki zakres kompetencji, umożliwiający im skuteczne oddziaływanie na warunki rozwoju turystyki. Coraz bardziej przez turystów doceniana jest atrakcyjność lasów. Las jest jednym z podstawowych elementów przestrzeni rekreacyjnej. Turystyka i rekreacja na terenach leśnych, ze względu na konieczność ochrony środowiska przyrodniczego oraz potrzebę realizowania przez lasy celów produkcyjnych, nie może rozwijać się jednak w sposób żywiołowy, niekontrolowany. W związku z coraz większym zagęszczeniem ruchu turystycznego i niewłaściwym często sposobem postępowania turystów obserwowane są niekorzystne zmiany w siedliskach leśnych, powodowane przez turystykę i rekreację. Turystyka to niestety także możliwość wystąpienia zagrożeń zdrowotnych, związanych zwłaszcza z obszarami niezurbanizowanymi. Również woda i obiekty hydrograficzne są podstawą turystyki wypoczynkowej, stanowiąc element krajobrazu decydujący o jego urozmaiceniu i walorach estetycznych. Walory przyrodnicze rzek i ich dolin są atrakcyjne dla rozwoju różnych przestrzennych form turystyki i rekreacji, w tym m.in. turystyki wypoczynkowej, możliwości organizowania spływów kajakowych, żeglarskich czy też uprawiania wędkarstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11243.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12329.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest wskazanie podstaw do określenia parametrów (postulatów) jakościowych, opisujących poszczególne grupy usług turystycznych, z uwzględnieniem uwarunkowań i specyfiki ich świadczenia. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano zagadnienia doboru mierników jakości usług turystycznych odpowiednio dla przewoźników turystycznych, hotelarstwa i gastronomii, biur podróży i pozostałych form obsługi ruchu turystycznego. Podjętą problematykę wsparto konkretnymi empirycznymi przykładami badań. Wyniki przeprowadzonych badań pierwotnych i wtórnych pochodzą z lat 2004 i 2005.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15192 [Magazyn 1], P.4894 [Magazyn 1], P.15194 [Magazyn 1], P.15193 [Magazyn 1], P.15191 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5331.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5330.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ubezpieczenia w turystyce i rekreacji / Mieczysław Sobczyk. - Warszawa : Difin, 2013. - 256, [2] s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 249-254.
Książka skupia się na ubezpieczeniach, jako formie finansowania i zarządzania ryzykiem oraz niwelowania negatywnych skutków następstw zdarzeń losowych, również w turystyce. Składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy wyjaśnia podstawowe pojęcia i definicje funkcjonujące w sferze ubezpieczeń. W rozdziale drugim położono nacisk na wyjaśnienie pojęcia ryzyka ubezpieczeniowego i jego rodzajów. W trzecim rozdziale skupiono się na wykorzystaniu rachunku aktuarialnego, którego ogólnym celem jest ustalenie wysokości składki ubezpieczeniowej. W czwartym, ostatnim rozdziale dokonano opisu produktów ubezpieczeniowych skierowanych do podmiotów świadczących usługi na rynku turystyczno-rekreacyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14346.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Usługi turystyczne : komentarz / Piotr Cybula. - Stan prawny na 1 września 2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2012. - 545 s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
W komentarzu omówiono wszystkie najważniejsze problemy związane z ustawą o usługach turystycznych, w tym dotyczące takich zagadnień jak: ochrona klienta biura podróży, zasady pełnienia funkcji przewodnika turystycznego i pilota wycieczek, usługi hotelarskie. W publikacji uwzględniono aktualne orzecznictwo sądów, w tym Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzje Prezesa UOKiK, a także raporty UOKiK, NiK oraz rozporządzenia wykonawcze do komentowanej ustawy. Komentarz zawiera liczne wskazówki dotyczące prawidłowej praktyki w działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych, a także omawia błędy, których powinno się unikać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13712.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej