Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(19)
Status
only on-site
(18)
available
(13)
Branch
Magazyny
(5)
Wypo┼╝yczalnie
(8)
Czytelnie
(18)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szu┼Ťcik Urszula
(3)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
B┼éeszy┼äski Jacek (1963- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(1)
Ga┼║dzik Tadeusz Szymon (1954- )
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kisiel Bo┼╝ena
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Matczak Anna
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz El┼╝bieta Maria
(1)
Niemczy┼äski Adam (1942- )
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Trempała Janusz
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Wi┼Ťniewska Marta
(1)
Zawi┼Ťlak Beata
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Year
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
NAUCZANIE POCZ─äTKOWE
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
DZIECKO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
CHOROBY CYWILIZACYJNE
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Logopedia
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
RODZICE
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
19 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 63-64.
Celem publikacji jest wielop┼éaszczyznowe przedstawienie problematyki zwi─ůzanej z dzieckiem autystycznym. W pierwszej cz─Ö┼Ťci publikacji om├│wione zosta┼éy merytoryczne opracowania dotycz─ůce uregulowa┼ä prawnych niepe┼énosprawno┼Ťci, problematyki autyzmu oraz metod wspomagania rozwoju dziecka. W drugiej cz─Ö┼Ťci autorka prezentuje indywidualny przypadek swojego dziecka, dotkni─Ötego autyzmem, charakteryzuje wykorzystywane metody pracy, leczenia i rehabilitacji. Ksi─ů┼╝ka jest odbiciem wiedzy, do┼Ťwiadcze┼ä, dylemat├│w osobistych i emocjonalnych prze┼╝y─ç autorki dotycz─ůcych funkcjonowania w rodzinie z dzieckiem autystycznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest wsp├│┼édzia┼éanie szko┼éy specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospo┼éecznego i kulturalnego dziecka lekko upo┼Ťledzonego umys┼éowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach ┼╝ycia dzieci upo┼Ťledzonych umys┼éowo i ich rodzin wydaje si─Ö zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podj─Öte w publikacji badania stanowi┼éy pr├│b─Ö odpowiedzi na nast─Öpuj─ůce pytanie: Jakie s─ů realne mo┼╝liwo┼Ťci stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upo┼Ťledzonego umys┼éowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach spo┼éecznych i o┼Ťwiatowych poprzez optymalizacj─Ö wsp├│┼édzia┼éania szko┼éy specjalnej i rodziny? Opracowanie sk┼éada si─Ö z cz─Ö┼Ťci teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W cz─Ö┼Ťci teoretycznej znajduje si─Ö analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem zagadnie┼ä dotycz─ůcych roli rodziny, szko┼éy i grupy r├│wie┼Ťniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospo┼éecznego i kulturalnego dziecka upo┼Ťledzonego umys┼éowo w stopniu lekkim, a tak┼╝e istoty upo┼Ťledzenia umys┼éowego. Cz─Ö┼Ť─ç metodologiczna prezentuje konceptualizacj─Ö bada┼ä empirycznych. Zastosowane rozwi─ůzania metodologiczne pozwoli┼éy na hipotetyczne sformu┼éowanie kierunk├│w aktywno┼Ťci szko┼éy specjalnej i rodziny s┼éu┼╝─ůcej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upo┼Ťledzonego umys┼éowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie g┼é├│wnych za┼éo┼╝e┼ä programu optymalizacji wsp├│┼édzia┼éania tych dw├│ch ┼Ťrodowisk wychowawczych. W cz─Ö┼Ťci empirycznej znajduje si─Ö analiza uzyskanych wynik├│w bada┼ä, przeprowadzonych w ┼Ťrodowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upo┼Ťledzonego umys┼éowo w stopniu lekkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9116 IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10743 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
S┼éownik zawiera has┼éa z zakresu: wielospecjalistycznej diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z r├│┼╝nymi rodzajami i stopniem niepe┼énosprawno┼Ťci; patologii i profilaktyki zaburze┼ä rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej os├│b niepe┼énosprawnych; spo┼éecznego funkcjonowania os├│b niepe┼énosprawnych w r├│┼╝nych ┼Ťrodowiskach ┼╝ycia; regulacji prawnych dotycz─ůcych tych os├│b.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14174 I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 65-67.
Ksi─ů┼╝ka jest zbiorem do┼Ťwiadcze┼ä zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje do┼Ťwiadczenia, kt├│re zdoby┼éa (i nadal zdobywa) jako matka niepe┼énosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z g┼é─Öbokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdy┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç ksi─ů┼╝ek dost─Öpnych na rynku dotyczy zagadnie┼ä teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, kt├│ra prosto, w zintegrowany spos├│b przekazywa┼éaby podstawow─ů wiedz─Ö na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepe┼énosprawnego. Niniejsza ksi─ů┼╝ka znakomicie wype┼énia t─Ö luk─Ö. Zawiera bowiem kr├│tkie wprowadzenie teoretyczne, po kt├│rym nast─Öpuje zasadnicza cz─Ö┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki - proste i czytelne wskaz├│wki, jak pom├│c dzieciom nauczy─ç si─Ö wielu umiej─Ötno┼Ťci niezb─Ödnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury post─Öpowania zweryfikowane w praktyce, a tak┼╝e post─Öpowanie na wypadek problem├│w z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwi─Öz┼éy i klarowny j─Özyk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9066 IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10656 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z bada┼ä i analiz ujmuj─ů r├│┼╝norodne aspekty oddzia┼éywa┼ä wobec os├│b wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmuj─ů zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzaj─ůce do poszerzenia wiedzy spo┼éecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na r├│┼╝nych etapach ┼╝ycia jednostki, tak┼╝e w okresie starzenia si─Ö i staro┼Ťci. Uwzgl─Ödnia si─Ö tu r├│wnie┼╝ problemy mniejszosci, w tym os├│b niepe┼énosprawnych fizycznie i intelektualnie, os├│b o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukuj─ů dr├│g do integracji z tymi osobami, normalizacji warunk├│w ich ┼╝ycia i edukacji, jak i sposob├│w eliminowania stereotyp├│w, marginalizacji czy spo┼éecznego wykluczenia os├│b z niepe┼énosprawnosci─ů. Podejmuje si─Ö r├│wnie┼╝ problematyk─Ö r├│┼╝nego rodzaju oddzia┼éywa┼ä wspieraj─ůcych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzgl─Ödnia wag─Ö indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13843 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny ; t. 1, r. 2011)
Ksi─ů┼╝ka stanowi zbi├│r pogl─ůd├│w zar├│wno teoretyk├│w, jak i praktyk├│w kszta┼étowania i rozwijania zdolno┼Ťci oraz pracy z uczniem zdolnym. Sk┼éada si─Ö z czterech cz─Ö┼Ťci. Pierwsza zawiera systemowe uj─Öcie problematyki wsparcia ucznia zdolnego w aspekcie teorii i praktyki edukacyjnej. W cz─Ö┼Ťci drugiej zgrupowano prace ukazuj─ůce problemy ucznia zdolnego we wsp├│┼éczesnym spo┼éecze┼ästwie. Ucze┼ä zdolny w szkole i przedszkolu to tematyka trzeciej cz─Ö┼Ťci, natomiast ostatnia zawiera problematyk─Ö funkcjonowania ucznia zdolnego w rodzinie i szkole. Wszystkie prace maj─ů ujednolicon─ů form─Ö, tzn. ka┼╝dy tekst poprzedzony jest s┼éowami kluczowymi oraz streszczeniami w j─Özyku polskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13527 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozwa┼╝ania podj─Öte w pracy s─ů kontynuacj─ů zagadnie┼ä dotycz─ůcych pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. W pierwszej Czytelnicy mog─ů znale┼║─ç autorskie propozycje dotycz─ůce m.in. wsp├│┼éczesnych wyzwa┼ä dla szko┼éy i nauczyciela w kontek┼Ťcie przygotowania dzieci do uczenia si─Ö przez ca┼ée ┼╝ycie, oceny (nie)gotowo┼Ťci szko┼éy na przyj─Öcie najm┼éodszego ucznia oraz sposob├│w zapobiegania i przeciwdzia┼éania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna cz─Ö┼Ť─ç zawiera zar├│wno teoretyczn─ů, jak i praktyczn─ů egzemplifikacj─Ö zagadnie┼ä zwi─ůzanych z edukacj─ů nauczycieli realizowan─ů przez naszych po┼éudniowych s─ůsiad├│w. Tom zamyka cz─Ö┼Ť─ç b─Öd─ůca prezentacj─ů wynik├│w bada┼ä prowadzonych w┼Ťr├│d student├│w kierunk├│w pedagogicznych. Zamieszczone w tej cz─Ö┼Ťci opracowania skupiaj─ů si─Ö g┼é├│wnie na kwestiach dotycz─ůcych roli i zada┼ä wsp├│┼éczesnego nauczyciela oraz potrzeby i mo┼╝liwo┼Ťci wychowania mi─Ödzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14441 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. 131-135.
Weronika Sherborne (1922 - 1990) wypracowa┼éa system ─çwicze┼ä j zabaw ruchowych - Ruch Rozwijaj─ůcy (Developmental Movement) nastawiony na rozwianie, obok sfery motorycznej. takich cech, jak:: poczucie w┼éasnej warto┼Ťci i pewno┼Ťci siebie, poczucie bezpiecze┼ästwa, odpowiedzialno┼Ť─ç,-), wra┼╝liwo┼Ť─ç, umiej─Ötno┼Ť─ç nawi─ůzywania kontakt├│w z drug─ů osob─ů. Autorki ksi─ů┼╝ki, kt├│ra stanowi pomoc metodyczna dla nauczycieli, psycholog├│w i wychowawc├│w a tak┼╝e jest przewodnikiem dla rodzic├│w, prezentuj─ů Ruch Rozwijaj─ůcy jako metod─Ö szczeg├│lnie przydatn─ů w pracy z dzie─çmi nadpobudliwymi, agresywnymi, l─Ökliwymi oraz przejawiaj─ůcymi g┼é─Öbsze zaburzenia rozwojowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10852 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja ma┼éego dziecka" otwiera kolejne opracowania po┼Ťwi─Öcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego ┼╝ycia na poszczeg├│lnych etapach rozwoju. W tomie zosta┼éy poruszone zagadnienia zwi─ůzane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia si─Ö dziecka. Opracowania zosta┼éy podzielone na dwie cz─Ö┼Ťci: pierwsz─ů zatytu┼éowan─ů "Wspomaganie rozwoju i uczenia si─Ö ma┼éego dziecka" i cz─Ö┼Ť─ç drug─ů: "Konteksty wychowawcze ─ż ku pedagogice wsp├│┼ébycia". Artyku┼éy prezentuj─ů rozwa┼╝ania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kszta┼écenia og├│lnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub spo┼éecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14440 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe za┼éo┼╝enia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz pr├│buje okre┼Ťli─ç zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w uj─Öciu okre┼Ťlonych teorii i koncepcji bada┼ä w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Cz─Ö┼Ťc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych ┼Ťrodowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11173 V.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12209 V.9 [Czytelnia B], 12208 V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy ksi─ů┼╝ki rozwa┼╝aj─ů jak we wsp├│┼éczesnym ┼Ťwiecie zapewni─ç r├│wne miejsce osobom z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů w┼Ťr├│d pe┼énoprawnych, stawiaj─ů pytania dotycz─ůce zada┼ä pedagogiki specjalnej: czy g┼é├│wnym terenem jej dzia┼éa┼ä powinny by─ç instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, kt├│ry chce pracowa─ç w nurcie og├│lnodost─Öpnej edukacji ma by─ç uto┼╝samiany przede wszystkim z nauczycielem wspieraj─ůcym, jak i gdzie mo┼╝na wykorzysta─ç jego profesjonaln─ů wiedze i umiej─Ötno┼Ťci, co nale┼╝y zmieni─ç w kszta┼éceniu pedagog├│w specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů to obecnie najwa┼╝niejsze zadania?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12483 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 461-513 i przy rozdz. Indeksy.
Podr─Öcznik jest obszernym kompendium wsp├│┼éczesnej wiedzy psychologicznej dotycz─ůcej rozwoju cz┼éowieka. Obejmuje historyczne, teoretyczne i metodologiczne podstawy rozumienia psychicznego rozwoju oraz szczeg├│┼éow─ů charakterystyk─Ö poszczeg├│lnych okres├│w ┼╝ycia. Ponadto przedstawia wa┼╝ne zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej - w edukacji, opiece psychologicznej oraz w psychologicznej diagnostyce i terapii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11177 III.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12215 III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka jest kontynuacj─ů refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyk─ů przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w r├│┼╝nych obszarach dzia┼éa┼ä pedagogicznych. Publikacja sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i mo┼╝liwo┼Ťci dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii wsp├│┼éczesnych ekspert├│w edukacji. W cz─Ö┼Ťci drugiej podniesiono problem stymulacji tw├│rczo┼Ťci dziecka poprzez rozw├│j jego do┼Ťwiadczenia poznawczego i praktycznego. Cz─Ö┼Ť─ç trzecia tomu prezentuje rozwa┼╝ania, kt├│re dotycz─ů potrzeb edukacyjnych dziecka niepe┼énosprawnego i wynikaj─ůcych z tego ┼Ťci┼Ťle okre┼Ťlonych metod pracy z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14438 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
W ksi─ů┼╝ce om├│wiono zagadnienia: niepe┼énosprawno┼Ť─ç i wychowanie do integracji w ┼Ťwietle wyzwa┼ä wsp├│┼éczesno┼Ťci, rodzina w wychowaniu dziecka niepe┼énosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepe┼énosprawnych o zr├│┼╝nicowanych potrzebach edukacyjnych i mo┼╝liwo┼Ťciach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepe┼énosprawnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3301 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka podejmuje zagadnienie fizjoterapii w leczeniu i profilatyce chor├│b cywilizacyjnych. Omawia problemy stosowania fizjoterapii w leczeniu chor├│b narz─ůd├│w ruchu, pediatrii i neonatologii, po zabiegach ortopedycznych, w chorobach uk┼éadu nerwowegooraz chorobach serca i naczy┼ä. Poza tym przybli┼╝a wybrane formy metod fizykalnych, jak ┼Ťwiat┼éolecznictwo i krioterapia. Opisuje r├│wnie┼╝ znaczenie sportu w rehabilitacji na przyk┼éadzie narciarstwa i nordic walking.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15791 XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 211-[214].
Ksi─ů┼╝ka jest przeznaczona dla rodzic├│w i wychowawc├│w najm┼éodszych dzieci specjalnej troski. Pokazuje, jak wa┼╝na jest sprawa prze┼╝y─ç i postaw ich rodzic├│w i jaki ma wp┼éyw na skuteczno┼Ť─ç terapii. Autorzy omawiaj─ů potrzeby dzieci niepe┼énosprawnych i metody aktywizuj─ůce ich rozw├│j.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3296 III.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2101 III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana monografia stanowi pr├│b─Ö refleksyjnego uj─Öcia zagadnie┼ä zwi─ůzanych z wychowaniem, profilaktyk─ů oraz terapi─ů, wchodz─ůcych w zakres badawczy nauk pedagogicznych, a w szczeg├│lno┼Ťci pedagogiki spo┼éecznej, pedagogiki zdrowia, a tak┼╝e pedagogiki resocjalizacyjnej. Publikacja jest podzielona ze wzgl─Ödu na poruszan─ů tematyk─Ö na trzy cz─Ö┼Ťci. Pierwsza cz─Ö┼Ť─ç jest po┼Ťwi─Öcona wybranym zagadnieniom wychowania, opieki i rozwoju. Cz─Ö┼Ť─ç druga prezentowanej publikacji jest po┼Ťwi─Öcona problemom wsp├│┼éczesnej szko┼éy w aspekcie zagro┼╝e┼ä i wyzwa┼ä, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem jej roli w propagowaniu zachowa┼ä prozdrowotnych. Autorzy tekst├│w zebranych w trzeciej cz─Ö┼Ťci publikacji skupili si─Ö na tematyce oddzia┼éywa┼ä resocjalizacyjnych. Jej przes┼éaniem wiod─ůcym jest wyeksponowanie kwestii zwi─ůzanych z profilaktyk─ů i resocjalizacj─ů w ┼Ťrodowisku otwartym oraz zak┼éadowym, uj─Ötych w spos├│b teoretyczny, metodologiczny oraz praktyczny. Wielow─ůtkowa refleksja odnosi si─Ö do r├│┼╝nych zjawisk z obszaru patologii i niedostosowania spo┼éecznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12319 V.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13466 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Czym jest rozw├│j psychiczny cz┼éowieka? Jakie s─ů czynniki tego rozwoju? Oto podstawowe pytania na kt├│re daje odpowied┼║ ta ksi─ů┼╝ka. Dalej om├│wiony jest rozw├│j czynnik├│w poznawczych, takich jak: postrzeganie, my┼Ťlenie i pami─Ö─ç. Nast─Öpstwem tego jest rozw├│j emocjonalny i spo┼éeczny oraz rozw├│j osobowo┼Ťci. Wszystko to zwi─ůzane jest z rozwojem cz┼éowieka, poczynaj─ůc od niemowl─Öctwa, poprzez wiek przedszkolny, m┼éodzie┼äczy a┼╝ do doros┼éo┼Ťci. W ksi─ů┼╝ce zgromadzono kompendium wiedzy, niezb─Ödnej nauczycielowi w pracy wychowawczej, st─ůd podtytu┼é "Podr─Öcznik dla nauczycieli". Na marginesie wypada tylko doda─ç, ┼╝e jest to skr├│cona i uwsp├│┼écze┼Ťniona wersja popularnego podr─Öcznika A. Matczak i Z. W┼éodarskiego "Wprowadzenie do psychologii", na kt├│rym wychowa┼éy si─Ö ca┼ée pokolenia nauczycieli.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2566 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4615 III.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.4614 III.2 [Czytelnia B], P.1289 III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziach
Artyku┼éy naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmuj─ů niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen┬şcji, kt├│ry pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci: w pierwszej zosta┼éy zgrupowane artyku┼éy dotycz─ůce za┼éo┼╝e┼ä teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej cz─Ö┼Ťci skupiono si─Ö na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieci┼ästwa; trzeci─ů cz─Ö┼Ť─ç po┼Ťwi─Öcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19502 IV.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19501 IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again