Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Jastrzębski Włodzimierz (1939- )
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
POLITYKA
(1)
Patriotyzm
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie obywatelskie
(2)
edukacja patriotyczna
(1)
konsumpcjonizm
(1)
moralność
(1)
nacjonalizm
(1)
patriotyzm
(1)
polityka
(1)
ponowoczesność
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
życie publiczne
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 222-238.
Publikacja porusza tak ważne, trudne i współcześnie różnie rozumiane kwestie jak patriotyzm i wychowanie w duchu wartości patriotycznych. Dedykowana jest nauczycielom, pedagogom, wychowawcom, a także bezpośrednio młodzieży i innym pasjonatom historii. Wypełnia w pewnym zakresie wciąż jeszcze istniejącą luką w dostępności podręczników do wychowania patriotycznego w szkołach. Autorzy przywołują szereg wydarzeń historycznych, w których Polacy wykazywali się odwagą, determinacją i siłą swojej postawy patriotycznej (np. powstania narodowe, dyplomatyczne działania na rzecz niepodległej Polski, formacje zbrojne, walka o granice państwowe etc.). W książce przedstawiono niegdyś obowiązujące rodzaje wychowania wpływające na kształtowanie się postaw (socjaldemokratyczne, narodowe i państwowe, wychowanie obywatelskie, społeczne), przywołano dawne i obecne znaczenie edukacji patriotycznej (rola rodziny w wychowaniu, istota edukacji patriotycznej w społ. obywatelskim). Omówiono działania szkolne w zakresie wychowania patriotycznego (kółka patriotyczno-historyczne, program innowacji pedagogicznej itp.) czy wychowania obywatelskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22573.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22572.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej