Form of Work
Książki
(21)
Czasopisma
(1)
Status
only on-site
(22)
available
(9)
unavailable
(2)
Branch
Magazyny
(2)
Wypożyczalnie
(9)
Czytelnie
(22)
Author
Frączek Zofia
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Lulek Barbara
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Badora Sylwia
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Chodyniecki Dariusz (1963- )
(1)
Chuchra Maria
(1)
Fita Aneta
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nembrini Franco (1955- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Steede Kevin
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Theiss Wiesław (1946- )
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Więczkowska Małgorzata
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Year
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(22)
Audience Group
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Subject
WYCHOWANIE w RODZINIE
(13)
RODZINA
(10)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
RODZICE
(2)
WYCHOWANIE
(2)
ANOREKSJA
(1)
CHŁOPCY
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
INTERNET
(1)
KOBIETA
(1)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
OJCOSTWO
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PILCH, TADEUSZ
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
TELEWIZJA
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
WYCHOWAWSTWO
(1)
Wychowanie
(1)
Subject: time
2001-0
(3)
1989-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-
(1)
Subject: place
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PORADNIKI
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
22 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
"Prezentowana książka porusza wszystkie elementarne aspekty funkcjonowania środowiska wychowawczego rodziny, w ujęciu zarówno historycznym, teoretycznym, interdyscyplinarnym, jak i profilaktyczno-terapeutycznym. Zasadniczą myślą przewodnią Wychowania rodzinnego w teorii i praktyce jest teza, iż pomimo licznych zawirowań, a zwłaszcza zagrożeń społeczno-cywilizacyjnych, pomimo rozwoju koncepcji oraz praktyki funkcjonowania jednostek poza rodziną tudzież w tzw. rodzinach alternatywnych, pomimo pewnych symptomów tzw. kryzysu rodziny itd. itp., klasyczna rodzina składająca się z mężczyzny i kobiety oraz przynajmniej jednego dziecka, wydaje się stanowić ciągle - przynajmniej w europejskim kręgu kulturowym - statystyczną większość. I nic nie wskazuje na to - sądząc chociażby na podstawie preferencji rodziny jako wartości przez kolejne pokolenia młodzieży - aby stan ten miał ulec zasadniczej zmianie. Jak pisze jeden z autorów tej publikacji, iż im bardziej ludzie czują się w swojej codziennej egzystencji zagrożeni, zagubieni oraz niepewni, tym bardziej kierują się w stronę rodziny jako swoiście pojmowanej grupy pierwotnej, zapewniającej właśnie poczucie bezpieczeństwa, akceptacji, pomocy i wsparcia oraz możliwości indywidualnego rozwoju. W tym sensie rację ma A.W. Janke, iż każdy z nas jest jakby z natury homo familiaris. Z drugiej strony - na co wskazują również liczne artykuły w niniejszym zbiorze - rodzina jako element systemu społeczno-cywilizacyjnego, podlega różnorakim przeobrażeniom, zarówno jeśli chodzi o strukturę, jak i zakres oraz jakość wypełnianych przez nią funkcji. Zapewne w przyszłości będzie to grupa mniejsza, mniej sformalizowana, ale bardziej spójna, zintegrowana oraz pełniej realizująca zwłaszcza funkcje psychologiczno-edukacyjne. Inne z kolei opracowania wskazują na liczne zagrożenia, a także problemy funkcjonowania współczesnych rodzin polskich: bezrobocie, biedę, alkoholizm, pracoholizm, przemoc, sieroctwo społeczne, niewydolność wychowawczą itd. Swoistym antidotum dla tych problemów jest szereg publikacji na temat koncepcji oraz metod usprawniania podstawowych funkcji rodziny, a głównie na temat działań o charakterze profilaktycznym, poczynając od edukacji w zakresie przygotowania do życia rodzinnego, poprzez rozwój polityki prorodzinnej, aż do bieżącego monitoringu działalności rodziny w środowisku. (Z recenzji Prof. zw. dr hab. Andrzeja Olubińskiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12119 V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13247 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Anoreksja w rodzinie / Beata Szurowska. - Warszawa : Difin, 2011. - 188 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. s. 185-188.
Problematyce zaburzeń odżywiania poświęcono niewiele miejsca w literaturze pedagogicznej. Odczuwalny brak badań pedagogicznych i pogłębionych analiz naukowych, odnoszących się do czynnika rodzinnego w procesie powstawania, rozwoju i leczenia anoreksji, stał się podstawowym wyznacznikiem dla przeprowadzenia badań i napisania tej pracy. Ze względu na jakościowy charakter badań autorka zdecydowała się na liczne cytowanie wypowiedzi osób cierpiących na anoreksję i ich rodziców. Dzięki temu, mimo pewnych uogólnień, można spojrzeć na problem zawarty w temacie pracy przez pryzmat poszczególnych rodzin. Koncepcja badań własnych oparta została na metodach badań jakościowych, którymi objęto 30 rodzin osób cierpiących na anoreksję w całej Polsce. Zamieszkanie i uczestniczenie w codziennym życiu członków rodziny pozwoliło autorce na swobodną obserwację oraz przeprowadzenie wywiadów zarówno z osobami chorymi, jak i ich rodzicami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11984 III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16120 IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16119 IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 333-342.
Celem opracowania jest opisanie poziomu realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczej we współczesnej rodzinie polskiej. . Porównano także poziom opieki i wychowania w środowisku wiejskim i miejskim w związku z utrzymującą się potoczna opinia o istnieniu różnic między tymi środowiskami Wymienionym celom teoretycznym towarzysz cel praktyczny. Czyli ulepszenie rzeczywistości wychowania w rodzinie poprzez sformułowanie konkretnych zaleceń do pracy z rodzicami i dziećmi w mieście i na wsi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11178 V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12217 V.2 [Czytelnia B], 12216 V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Książka w sposób szeroki i wielopłaszczyznowy patrzy na funckjonowanie współczesnych rodzin, przede wszystkim z perspektywy społeczno-edukacyjnej. Podejmuje rozważania wokół problematyki rodziny, jej dziejowego i współczesnego znaczenia dla jednostki i społeczeństwa. Odwołuje się do dwóch generalnych wymiarów zawarych w poszczególnych tekstach. Jeden z nich odnosi się do przeszłości i z tej perspektywy następuje analiza roli rodziny w jej wielowymiarowych kontekstach historycznych. Drugi związany jest ze wspólczesnością i odnosi sie do kondycji rodziny w świecie ponowoczesnym. (fragment Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14292 VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Centrum Badań nad Rodziną ; t. 5.)
Na okł. błędny ISBN.
Publikacja otwiera dyskusję i wskazuje na nowe obszary interdyscyplinarnych dyskusji nad małżeństwem i rodziną. W książce został podjęty problem rodziny w aspekcie jej dobra i wartości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12497 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Biblogr. przy pracach.
Niniejsza książka powstała jako wyraz buntu i niesubordynacji! Z tego też faktu w głównej mierze wynika jej wyjątkowość i niepowtarzalność! Miarą wyjątkowości i niepowtarzalności prezentowanej książki jest przede wszystkim intencja oraz sam fakt jej powstania. Ta wyjątkowa publikacja to zbiór tekstów wielu czołowych przedstawicieli polskiej refleksji pedagogicznej. Powstała dla uczczenia jubileuszu siedemdziesięciolecia urodzin Profesora Tadeusza Pilcha, jednego z niekwestionowanych liderów środowiska pedagogicznego. Nie jest to książka biograficzna, ale dedykowana i poświęcona Życiu i Dziele Osoby wyjątkowej. Profesor z całą pewnością do takich należy - Jego dorobek naukowy i społeczny, sposób przeżywania życia, stosunek do ludzi i ich problemów świadczą o tym najdobitniej. Profesor Tadeusz Pilch to człowiek zawsze uśmiechnięty, życzliwy ludziom, otoczony wielkim szacunkiem. Zgromadził wokół siebie szerokie grono przyjaciół i oddanych współpracowników i właśnie dzięki tym osobom powstała ta wyjątkowa książka. (źródło: http://pedagogium.pl/strona/62/ksiazki/)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13120 IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Zbiór ten powstał z rozważań nad specyfiką wychowania i działań wychowawcy, której to rozpoznanie wydaje się kluczowe w kształceniu nauczycieli. Materiały zamieszczone w tej publikacji mogą być pomocne w wypracowaniu teoretycznych podstaw wychowania, które z kolei mogą okazać się użyteczne dla wychowawców i stać się źródłem refleksji na temat roli wychowawcy w procesie wychowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12205 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15092 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Journal
In basket
Książka profesora Franco Nembriniego jest wspaniałym antidotum na współczesny kryzys ojcostwa i wychowania. Jest ona przede wszystkich bardzo mądrym i aktualnym świadectw życia w rodzinie wielodzietnej, wspaniałego związku między ojcem a synem. Wynika z niej bardzo praktyczna mądrości człowieka dla którego wychowanie stało się misją życiową. Książka pokazuje wszystkim czytelnikom piękno, urok i potrzebę wychowania, budowania relacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16281 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 303-315.
"Zagadnienie badawcze ujęte w temacie opracowania jest zrozumiałe dla przyszłego czytelnika. Można je ująć w pytaniu, na ile różne wiekowo pokolenia cenią rodzinę jako wartość? W założeniu Autorki rozprawy jest teza, że różnią się w ocenie tej podstawowej jednostki życia społecznego [...]. Dla tzw. konstruktywnych cech badań pedagogicznych spośród innych badań społecznych i badań o człowieku, wyróżnia się ich sprawczy, prakseologiczny charakter czy też aspekt moderatywny, a nie tylko diagnostyczny (jak jest, ew. dlaczego tak jest?). Ze spisu treści rozprawy wynika, że na tak widzianych badaniach (zadaniach) Autorka się skupiła. Tak też tendencja ta odciska się w większości prac pedagogicznych [...]. Struktura tekstu odpowiada logice przyjętego postępowania badawczego." Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Kawuli
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12156 VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13278 VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-201.
Celem tej pracy jest zaprezentowanie pedagogiki rodziny jako dyscypliny naukowej i obszaru jej zainteresowań, wskazanie znaczenia rodziny w życiu człowieka, problemów współczesnej rodziny oraz możliwości jej wspomagania, zwłaszcza w sytuacji dysfunkcjonalności wymienionej grupy społecznej, jak też określenie wzajemnych stosunków rodziny i szkoły w kontekście demokratyzowania życia społecznego. Dążono do przedstawienia zarówno rzeczywistości życia rodzinnego, jak też teorii, modelów, koncepcji życia i wychowania w rodzinie. W tym zakresie publikacja stara się wyjść naprzeciw potrzebom studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli i pedagogów pracujących z rodzina,, a także samych rodziców. Zawarte w niej treści mogą przyczynić się do pełniejszego poznania funkcjonowania środowiska rodzinnego i skuteczniejszej pracy z rodziną. Struktura książki jest opracowana w taki sposób, by czytelnik przechodził od zagadnień bardziej ogólnych - teoretycznych ku szczegółowym - praktycznym. Poszczególne rozdziały stanowią oddzielne, choć komplementarne ujęcie treści związanych z rodziną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11254 V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12344 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12440 VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. 558-559.
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem opracowań autorskich wielu znaczących polskich psychologów, którzy na podstawie własnych badań bądź odnosząc się do światowej literatury przedmiotu, starają się wyjaśnić funkcjonowanie człowieka w złożonych i trudnych rolach małżeńskich i rodzicielskich. Pracę podzielono na dwie części. Pierwszą poświęcono zdrowotnym aspektom życia małżeńskiego, drugą zaś zdrowotnym aspektom rodzicielstwa. Zaprezentowane w niniejszej książce zagadnienia z pewnością nie wyczerpują problematyki dotyczącej zdrowotnych aspektów życia małżeńskiego i rodzinnego, ale podkreślają złożoność, różnorodność oraz psychologiczne konsekwencje choroby dla jakości życia człowieka. (fragment Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14068 XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Zamieszczone w książce teskty zawierają interdyscyplinarne refleksje na temat rodziny i jej niewątpliwego znaczenia dla rozwoju jednostki i współczesnego społeczeństwa. Zawarte w niej rozważania odwołują się do dwóch generalnych wymiarów. Pierwszy dotyczy problemów i zagrożeń, które współcześnie stają przed rodziną. Drugi dotyczy dylematów, przed których rozwiązaniem współczesna rodzina nie może się uchylić. Dotykają one m.in. aktualnych stylów wychowania, miejsca religii we współczesnej rodzinie czy pytań o bycie autorytetem dla swoich dzieci. (fragment Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14293 VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest poświęcona zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną. Tom siódmy składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. W czwartej części autorzy poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15957 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia wychowawcza. [T.] 2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7, 2 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 309, [2] s. : rys. ; 24 cm.
Tom drugi jest poświęcony zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.15058 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15057 III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15956 III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Mimo, że rodzice pragną jak najlepiej wychować swoje dzieci, czasem popełniają poważne błędy wychowawcze. Autor w bardzo przystępny sposób opisuje metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z rodzicielstwem i pisze o prawach najważniejszych: jak kochać dzieci takimi, jakie są; w jaki sposób ustrzec się przed realizowaniem przez nie własnych marzeń; jak rozmawiać i słuchać; w jaki sposób mądrze zaprzyjaźnić się z własnym dzieckiem, nie tracąc autorytetu rodzica. Dzięki przykładowym dialogom i opisanym sytuacjom ma się wrażenie, iż autor pisze do nas i o nas. Lektura książki przekonuje, że możemy być wspaniałymi rodzicami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1862 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Centrum Badań nad Rodziną ; t. 11.)
Bibliogr. przy pracach.
Na przestrzeni dziejów przemoc i agresja miały różne oblicza, związane z rozumieniem człowieka: kobiety i mężczyzny, ich płciowości, ich miejsca i roli w życiu społeczno-politycznym, w życiu małżeńskim i rodzinnym; z koncepcja wychowywania dzieci i młodzieży; z podejściem do osób niepełnosprawnych; z właściwym spojrzeniem na porządek moralny, naturalny, ale również nadprzyrodzony i wieczny. Współczesna cywilizacja staje wobec tych samych zagadnień z przeszłości. Dołączają jednak inne związane z rozwojem technologicznym i globalizacją. Środki, którymi tworzy człowiek współczesna kulturę i posługuje się w budowaniu ä globalnej wioskiö, służą niestety także do takich zachowań, jak przemoc i agresja. Na przestrzeni dziejów środki te się zmieniały: od werbalnych, niewerbalnych i fizycznych, po najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne, prowadzące do przemocy wirtualnej. Przemoc, zarówno realna, jak i online, dotyka całych rodzin: dzieci, młodzieży i dorosłych, a poprzez rany, jakich doświadcza cała rodzina, przemoc dotyka całych społeczności. W szczególnie trudnej sytuacji są dzieci, które są ofiarami, świadkami i niejednokrotnie sprawcami przemocy. Doświadczenia przemocy maja wpływ na całe życie dzieci, na postrzeganie świata, w tym małżeństwa i rodziny, na rozumienie własnego powołania do budowania kultury żucia i miłości. ( ze Wstępu - Jarosław Jęczeń, Maria Chuchra )
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12107 VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13218 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Szkice do teorii wychowania kreatywnego / Andrzej J. Sowiński. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 271, [2] s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. publ. A. J. Sowińskiego s. 13-14 i bibliogr. s. 261-271.
Książka poświęcona została niezwykle ważnej problematyce. Walory naukowe, poznawcze i edukacyjne pracy podkreślają autorskie tabele i rysunki. Podejmując ciekawą formę szkicu, Autor w sposób inspirujący skłania do refleksji, dyskusji i dalszych poszukiwań. Przyjęcie przez Autora książki konwencji szkicu skłania nie tylko do kreatywnego pochylenia się nad niezwykle ważną problematyką, ale także inspirująco zachęca do twórczej refleksji oraz do podejmowania autorskich prób realizacji zasygnalizowanych koncepcji w praktyce wychowawczej. (z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13088 V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14177 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again