Form of Work
Książki
(770)
Publikacje naukowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(2)
Czasopisma
(1)
Proza
(1)
Status
only on-site
(726)
available
(626)
unavailable
(52)
unknown
(23)
Branch
Magazyny
(220)
Wypożyczalnie
(469)
Czytelnie
(738)
Author
Sułkowski Łukasz
(8)
Ciekanowski Zbigniew
(6)
Juchnowicz Marta (1948- )
(6)
Mruk Henryk
(6)
Sałbut Bartosz
(6)
Ehrlich Andrzej
(5)
Halemba Piotr (1966- )
(5)
Kubisiak Paweł
(5)
Szymonik Andrzej
(5)
Armstrong Michael (1928- )
(4)
Janasz Krzysztof
(4)
Jemielniak Dariusz
(4)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(4)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(4)
Kunasz Marek
(4)
Kęsy Marcin
(4)
Marszałek Maciej
(4)
Opolski Krzysztof
(4)
Penc Józef (1939- )
(4)
Raczkowski Konrad
(4)
Sobolewski Grzegorz
(4)
Szczepańska Katarzyna
(4)
Trocki Michał (1945- )
(4)
Baruk Jerzy
(3)
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Bitkowska Agnieszka
(3)
Bugdol Marek
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gołębiewski Jan
(3)
Gryz Jarosław
(3)
Grzywacz Jacek
(3)
Głowacka Maria Danuta
(3)
Jarecki Wojciech
(3)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(3)
Korzeniowski Leszek (zarządzanie)
(3)
Kowalczewski Wiesław
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Kożusznik Barbara
(3)
Leszczyński Marek (ekonomia)
(3)
Maciąg Justyna
(3)
Mazurek-Kusiak Anna K
(3)
McGee Rita
(3)
Mojs Ewa
(3)
Mrozowicz Kazimierz
(3)
Nogalski Bogdan (1946- )
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Perechuda Kazimierz
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Sienkiewicz Piotr (1945- )
(3)
Sienkiewicz-Małyjurek Katarzyna
(3)
Sierpińska Maria (1950- )
(3)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Skowronek-Mielczarek Anna
(3)
Stępniewski Jan
(3)
Wirkus Marek
(3)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(3)
Adamik Anna
(2)
Austen-Tynda Agata
(2)
Balcerzak Adam P
(2)
Bartkowiak Piotr
(2)
Bisaga Anna
(2)
Blaik Piotr
(2)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(2)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(2)
Borys Tadeusz (1945- )
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(2)
Cannon James (1947- )
(2)
Ciechomski Wiesław
(2)
Cieślikowski Krzysztof
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Czakon Wojciech
(2)
Czerska Małgorzata
(2)
Czupryna Antoni
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Doligalski Tymoteusz
(2)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(2)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(2)
Eaton David
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Fertsch Marek
(2)
Filipowicz Grzegorz
(2)
Galicki Jan
(2)
Gonciarski Wiesław
(2)
Goranczewski Bolesław (1965- )
(2)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Gołąbeska Elżbieta
(2)
Graczyk Krzysztof
(2)
Grocki Romuald
(2)
Grucza Bartosz
(2)
Gumieniak Agata
(2)
Górczyński Robert
(2)
Hadzik Andrzej
(2)
Hajdas Monika
(2)
Houston Joel F
(2)
Ignacy Jarosław
(2)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Year
2020 - 2021
(4)
2010 - 2019
(619)
2000 - 2009
(143)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(61)
Country
Poland
(770)
unknown (km)
(1)
Language
Polish
(768)
English
(1)
Sandawe
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(24)
Menedżerowie
(6)
Bankierzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Hotelarze
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Subject
ZARZĄDZANIE
(137)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(119)
KADRY
(78)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(37)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(36)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(34)
INNOWACJE
(31)
SŁUŻBA ZDROWIA
(30)
TURYSTYKA
(30)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(26)
MARKETING
(24)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(24)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(23)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(22)
Zarządzanie
(17)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(15)
ORGANIZACJA
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(15)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(14)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(12)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(12)
Przedsiębiorstwo
(11)
Zarządzanie kryzysowe
(11)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(9)
MOTYWACJA PRACY
(9)
ORGANIZACJE
(9)
USŁUGI
(9)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(9)
MARKETING PARTNERSKI
(8)
MENEDŻEROWIE
(8)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(8)
ZNAKI TOWAROWE
(8)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(8)
Bezpieczeństwo narodowe
(7)
FIRMA (nazwa)
(7)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(7)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(7)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(7)
SZPITALE
(7)
ADMINISTRACJA
(6)
BUDOWNICTWO
(6)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(6)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(6)
SPORT
(6)
ZDROWIE PUBLICZNE
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
BEZPIECZEŃSTWO
(5)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(5)
Bezpieczeństwo publiczne
(5)
EKONOMIA
(5)
FINANSE PUBLICZNE
(5)
Innowacje
(5)
LOGISTYKA
(5)
MIASTA
(5)
PRACA
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
PRZYWÓDZTWO
(5)
SYSTEM OBRONNY PAŃSTWA
(5)
SZKOLNICTWO
(5)
TRANSFER TECHNOLOGII
(5)
Turystyka
(5)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(4)
BANKI
(4)
DECYZJE
(4)
FINANSE
(4)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(4)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(4)
KONKURENCJA
(4)
KRYZYS GOSPODARCZY
(4)
KULTURA
(4)
MARKETING STRATEGICZNY
(4)
MARKETING TERYTORIALNY
(4)
Marketing
(4)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(4)
PODRĘCZNIKI
(4)
POLSKA
(4)
PRODUKCJA
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
ROZWÓJ REGIONALNY
(4)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(4)
Startup
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
ZDOLNOŚCI
(4)
AGROTURYSTYKA
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
BIBLIOTEKARSTWO
(3)
BUDŻETY TERENOWE
(3)
CONTROLLING
(3)
Decyzje
(3)
EKOROZWÓJ
(3)
GOSPODARKA
(3)
GOSPODARKA TERENOWA
(3)
INFORMACJA
(3)
INFORMATYKA
(3)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KULTURA FIZYCZNA
(3)
OCENY PRACOWNIKÓW
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
OUTSOURCING
(3)
Subject: time
2001-
(52)
2001-0
(30)
1989-
(18)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(15)
POLSKA
(8)
Europa
(2)
Azja
(1)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(159)
PODRĘCZNIKI
(73)
Monografia
(18)
Podręcznik
(17)
PORADNIKI
(13)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(11)
Materiały pomocnicze
(11)
Praca zbiorowa
(8)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(5)
Opracowanie
(4)
Raport z badań
(4)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(3)
Poradniki
(3)
BLOGI
(2)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(2)
Poradnik
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
SŁOWNIKI POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(38)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(19)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
771 results Filter
Book
In basket
Biała księga zarządzania / Tadeusz Gospodarek. - Warszawa : Difin, 2018. - 486 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 467-486.
Po raz pierwszy na rynek trafia monografia, która dotyczy pomiaru w zarządzaniu oraz opisu metod teoretycznych w zastosowaniu praktycznym optymalizacji prowadzenia biznesu. Treści zawarte są na tyle uniwersalne, że przez długi okres czasu nie ulegną dezaktualizacji. Zaproponowane modele postępowania w konkretnych problemach zarządzania wynikają na ogół z dobrych praktyk stosowanych przez czołowe organizacje. Monografia wnosi również duży ładunek teoretyczny wynikający z interdyscyplinarnego podejścia do zagadnień teorii zarządzania. Przede wszystkim porządkuje wiedzę w zakresie modelowania na poziomie ontologicznym i epistemologicznym. Ukazuje nowe ujęcie podejścia systemowego do działalności gospodarczej. Omawia korelacje pomiędzy pomiarami makro i mikro. Treść opiera się na 300 pozycjach literaturowych, w większości nowych i dostępnych w internecie. W ten sposób piszący opracowania zyskują szybki dostęp do wiedzy i cytowań. Posiadanie tej pozycji umożliwia szybkie dotarcie do praktycznych rozwiązań problemów złożonych zarządzania, dlatego warto ją mieć pod ręką.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17902 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17901 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: zarządzanie
Tyt. oryg.: Managing, 2009.
Bibliogr. s. 313-327. Indeks.
Autor prezentuje model skutecznego zarządzania silnie zorientowanego na praktykę, uzupełniając go obserwacją dwudziestu dziewięciu menedżerów z różnorodnych organizacji i branż w czasie jednego typowego dnia ich pracy. Wyciągając wnioski z tych obserwacji i zestawiając je z własnym rozumieniem istoty zarządzania, Mintzberg przedstawia między innymi: czynniki, które jego zdaniem są naprawdę istotne w procesie zarządzania, typologię różnych postaw wobec zarządzania, najważniejsze problemy, z którymi musi się zmierzyć każdy menedżer i sposoby ich rozstrzygania, charakterystykę skutecznego zarządzania, które nazywa zarządzaniem zaangażowanym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12282 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13409 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 1129-1132.
Jeden z najlepszych podręczników do nauczania statystyki na wydziałach zarządzania i ekonomii. Nowe wydanie, podobnie jak poprzednie, zachowuje swój uniwersalny charakter, utrzymując pozycję lidera w międzynarodowych aspektach biznesu. Ambicją Autorów było stworzenie książki, która nie tylko wyjaśnia myślenie statystyczne i idee wnioskowania statystycznego, ale również osadza statystykę w rzeczywistym świecie - stąd dużo w niej przykładów z takich dziedzin, jak: finanse, zarządzanie, transport, turystyka, księgowość, administracja publiczna, ekonomia, produkcja. Dodatkowo, w nowym wydaniu zwiększono nacisk na wszechstronne zastosowania statystyki oraz uwzględniono wiele zadań dotyczących rzeczywistych problemów. Ogromną zaletą podręcznika jest połączenie zagadnień teoretycznych i praktycznych ze statystycznym programem komputerowym MINITAB (przy zachowaniu odwołań do Excela).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17683 XIV.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Książce nadano konwencję "ABC", rozumianą jako encyklopedyczne podejście do wybranej problematyki. Zaproponowany układ treści zapewnia łatwość w korzystaniu z opracowania. Książka stanowi kompendium wiedzy o poszczególnych koncepcjach i metodach, jednocześnie wskazując źródła umożliwiające bliższe zapoznanie sie z konkretnym narzędziem zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7041 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7869 IX.4 [Czytelnia C], 7868 IX.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3438 [Magazyn 1], P.3437 [Magazyn 1], 4232 [Magazyn 2] (3 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania.)
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Organizacja bez wyraźnie obranej strategii biznesowej szybko pogubi się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Odpowiednia koncepcja działania wskaże drogę do celu ludziom pracującym w przedsiębiorstwie, jednocząc ich wysiłki i możliwości. Zatem siłą każdej organizacji, niezależnie od jej rozmiaru czy branży, jest potencjał do tworzenia nowych pomysłów lub wykorzystania rozwiązań już istniejących, które mogą dać początek lokalnej ekspansji organizacji, a później nawet na miarę globalną. O tym oraz o innych problemach współczesnego zarządzania - w poniższych rozdziałach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15674 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf., 21-22 października 2013 r., Warszawa.
Bibliogr. s. 235-252.
Po kryzysie finansowym, termin sustainability nie tylko zagościł na dobre w świecie biznesu i finansjery, ale jego znaczenie stało się także obszarem intensywnych eksploracji naukowych. Cieszy fakt, że w polskim środowisku można mówić już o strategii badań nad sustainable enterprises, czego kolejnym przykładem jest niniejsza publikacja. Zarówno w teorii, jak i w praktyce, koncepcje sustainability lub sustainability enterprises, odwołują się do sposobu działania przedsiębiorstw, które elastycznie i dynamicznie, nieustająco dostosowują się do potrzeby wprowadzania zmian, przezwyciężania trudnej sytuacji rynkowej, tworzenia warunków, które zapewniałyby ich funkcjonowanie nawet w sytuacji chaosu. Takie podejście do wyzwań to szansa powrotu przedsiębiorstw na ścieżkę szybkiego wzrostu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15636 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Praktyczne aspekty zarządzania procesami / Marek Kunasz. - Szczecin : Economicus, 2010. - 79, [2] s. : il. ; 24 cm.
Niniejsza publikacja zawiera zbiór pytań testowych, zadań oraz pytań problemowych do samodzielnego rozwiązywania. W publikacji zawarto także zestaw przykładów i studiów przypadków, pozwalających na lepsze zrozumienie omawianej problematyki. Prezentowana publikacja stanowi uzupełnienie monografii "Zarządzanie procesami".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12170 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 92.
Celem publikacji jest ukazanie istoty i struktury funkcjonalnych informatycznych systemów wspomagających zarządzanie na przykładzie modułu IFS Dystrybucja i IFS Produkcja Zintegrowanego Systemu Zarządzania IFS Applications. Poszczególne zagadnienia są omawiane w sposób logiczny i systematyczny. Dzięki temu publikacja może być wykorzystana do ćwiczeń laboratoryjnych z dziedziny zastosowań informatycznych systemów zarządzania w praktyce. Opracowanie umożliwia nauczenie finalnego użytkownika posługiwania się tego typu systemami. Początkowy rozdział stanowi przedstawienie rodziny produktów IFS. Pozostałe części, to materiały do przeprowadzenia ćwiczeń laboratoryjnych z wykorzystaniem zintegrowanego systemu zarządzania IFS Applications.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14658 [Magazyn 1], P.14657 [Magazyn 1], P.14656 [Magazyn 1], P.14655 [Magazyn 1], P.14654 [Magazyn 1], P.14653 [Magazyn 1], P.14652 [Magazyn 1], P.14651 [Magazyn 1], P.14650 [Magazyn 1], P.14649 [Magazyn 1], P.14648 [Magazyn 1], P.14647 [Magazyn 1], P.14646 [Magazyn 1], P.14645 [Magazyn 1], P.14644 [Magazyn 1], P.14643 [Magazyn 1], P.14642 [Magazyn 1], P.14641 [Magazyn 1], P.14640 [Magazyn 1], P.14639 [Magazyn 1], P.14638 [Magazyn 1], P.14637 [Magazyn 1], P.14636 [Magazyn 1], P.14635 [Magazyn 1], P.14634 [Magazyn 1], P.14633 [Magazyn 1] (26 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14632 IX.11 [Wypożyczalnia C], P.14631 IX.11 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15473 IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
Zarządzenie jest kluczem do sukcesu i to niezależnie od tego, czy przedsiębiorstwo na rynku ma pozycję wiodącą, czy rzuca rynkowi nowe wyzwania, czy dopiero rozpoczyna działalność. Autor przedstawia koncepcje zarządzania strategicznego i daje konkretne odpowiedzi na pytania: co sprawia, że współczesne przedsiębiorstwo musi odznaczać się ekspansywnością, innowacyjnością i długofalowością w myśleniu i działaniu? jak ma się zachowywać nowoczesny menedżer, aby mógł panować nad burzliwym otoczeniem i radzić sobie z coraz trudniejszą przyszłościąw jaki sposób ma tworzyć wygrywające strategie, aby zapewnić swojej firmie powodzenie na rynku i w otoczeniu? Ta książka pokazuje dobre zarządzanie, zarządzanie dla przyszłości, pobudzające siłę wyobraźni i kreatywność menedżera.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2352 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
Książka w przystępny sposób opisuje zasady, sposoby budowy i wdrażania konkretnych strategii w poszczególne dziedziny działalności firmy. Taki proces pozwala zwiększyć zdolność adaptacji przedsiębiorstwa do zmieniającego się i niepewnego otoczenia. Autor prezentuje podejście strategiczne do takich dziedzin, jak: marketing i jego wyzwania; kreowanie innowacji; gospodarowanie zasobami pracy; ochrona środowiska. Właśnie te dziedziny są w praktyce zarządzania najważniejsze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2353 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1349 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Vademecum Menedżera)
Publikacja prezentuje sprawdzone w praktyce metody analizy strategicznej. Pomaga stworzyć odpowiedni model funkcjonowania przedsiębiorstwa, wiążący bieżącą efektywność z działaniami strategicznymi i pozwalający zachować integrację systemu ze strukturami rynku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4591 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
Zarządzanie nie jest pojęciem łatwo definiowalnym. Wszyscy „czują”, na czym ono polega, ale mało kto wie, jak to robić. Dodatkowo wraz ze zmianami otoczenia zmieniają się i warunki zarządzania. Firmy przybierają inny kształt organizacyjny, co wymusza stosowanie odmiennych narzędzi zarządzania. Właśnie te nowoczesne formy organizacyjne i narzędzia zarządzania są omówione w niniejszej książce. Menedżer zależnie od własnej diagnozy stanu organizacyjnego przedsiębiorstwa sam musi dobrać zestaw pasujący do jego sytuacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1755 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: marketing ; zarządzanie
Bibliogr. s. 234-249.
Zarządzanie i marketing to obszary wiedzy cechujące się niezwykłą witalnością i dynamiką rozwojową. Mnogość powstających w ich ramach konceptów, zastosowań, dobrych praktyk jest ogromna. Praca ma za zadanie pokazać owe ważniejsze obszary współczesnego zarządzania i marketingu i ich perspektywy rozwojowe. Pierwsze dwie części pracy zostały poświęcone aspektom ogólnym, metodycznym zarządzania i marketingu, szczególnie ważnym, kiedy rozpoczyna się pracę w danym obszarze nauki i należy znać jej korzenie, perspektywy badawcze, ale i ograniczenia. Dwa kolejne rozdziały poświęcone są kluczowym, rozwijającym się dynamicznie obszarom badawczym w ramach obydwu nauk. Znajdziemy w niej tak fragmenty przeglądowe, metodyczne, traktujące o trendach rozwojowych bądź takie, które mają charakter swoistych podsumowań wieloletnich badań własnych w obszarach takich jak: zarządzanie rozwojem pracowników, kulturą organizacyjną, wartość przedsiębiorstwa, wymiana informacji i komunikacja biznesowa, wartości w marketingu, społeczna odpowiedzialność, marketing internetowy i mobilny.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16138 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16137 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
Prezentowane w książce metody i techniki zarządzania powinny być przydatne w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Ich wykorzystanie zaś powinno zaowocować wzrostem produktywności zasobów, a w rezultacie poprawą wyników ekonomicznych przedsiębiorstw. Książka uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1742 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia na stronach 107-110.
Autorzy podjęli próbę ukazania ewolucji zarządzania od końca XIX do początku XXI wieku. Dzielą opisywany okres na trzy różniące się etapy - industrialny, modernistyczny i informacyjny. W przystępny sposób przedstawiają, jak zmiana warunków zewnętrznych skutkowała ewolucją narzędzi zarządzania w przestrzeni organizacyjnej. Wychodząc od zmian technicznych, poprzez zmiany społeczno-gospodarcze, prezentacja organizacji osadzona jest w szerszym kontekście. Czytelnik może więc poznać zarówno logikę otoczenia, uczestników organizacji, jak i ich wpływ na logikę jej funkcjonowania. Proponowany model wsparty jest przez jasny i uporządkowany wywód, znajdujący odbicie w strukturze. Rozdziały poświęcone zarządzaniu w przestrzeni organizacyjnej w każdym z okresów powielają logiczną strukturę - w każdym, poza nakreśleniem tła technologiczno-społeczno-gospodarczego, zobrazowane są zmiany zachodzące w obszarze struktury, strategii i kultury organizacyjnej charakterystyczne dla danego okresu. Podstawą do wyodrębnienia okresów poza zmianami technologicznymi jest też odrębna logika kierująca zarządzaniem - czytelnik obserwuje, jak w wyniku rozwoju technologicznego i społecznego w organizacjach zachodzi ewolucja, a najważniejszym instrumentem zarządzania staje się odpowiednio: struktura, strategia i wreszcie kultura. Zmiana ta znajduje odbicie w przejściu od prymatu wydajności, przez prymat konkurencyjności, do obowiązującego dziś prymatu przedsiębiorczości. Na uwagę zasługuje szczególnie opis okresu informacyjnego, który wymusza swoistą syntezę, na pierwszy rzut oka sprzecznych, rozwiązań przyjętych we wcześniejszych okresach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17063 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17062 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 117-[121].
Rola pracy magisterskiej jest nie do przecenienia i generalnie istnieją dwie oceny tej pracy, wystawiane przez samego studenta. Z pierwszą oceną mamy do czynienia wówczas, gdy student jest zadowolony (a czasami dumny) ze swojej pracy, oprawia ją z pietyzmem, stawia na półce w bibliotece, aby później chwalić się nią przed dziećmi. Natomiast, gdy student wystawi sobie drugą ocenę, wówczas nieśmiało i z zakłopotaniem przedstawia do oceny swoją pracę recenzentom, aby później jak najszybciej wyrzucić ją do kosza i o niej zapomnieć. Pisząc ten poradnik, staraliśmy się dostarczyć studentowi podstawowe informacje, niezbędne, aby mógł sobie wystawić pierwszą z wymienionych ocen, i mamy nadzieję, że właśnie takie oceny będą otrzymywali czytelnicy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11013 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11012 V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11985 V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
W niniejszym opracowaniu podjęta została tematyka dotycząca pojęcia marketingu terytorialnego opartego na wiedzy, który zakłada aktywne działania jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów w procesie tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach oraz wsparcie procesu rozwoju lokalnego i regionalnego.Autorzy rozdziałów prezentują wiedzę obejmującą zarówno nauki o zarządzaniu, jak i nauki ekonomiczne, co pozwoliło kompleksowo przedstawić znaczenie marketingu terytorialnego opartego na wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.14334 XIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15243 XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress)
Jesteś przedsiębiorcą? Masz innowacyjny produkt i chcesz wejść z nim na rynek? Możesz wybrać jedną z dwóch dróg: tradycyjną, opartą na odwiecznych mądrościach starych mistrzów, albo nowoczesną, z użyciem modelu Lean Startup. Jeśli wybrałeś pierwszy sposób - zmień lekturę, jeśli drugi - gratulacje! W tej książce znajdziesz kompletny proces analityczny, od generowania pomysłów po przygotowanie zestawienia produktu i rynku. Dowiesz się z niej, jak zweryfikować swój pomysł, znaleźć odpowiednich klientów, zdefiniować ostateczną wersję produktu, zarobić na swojej działalności i ją wypromować. Znajdziesz tu konkretne i przydatne informacje, oparte na ponad trzydziestu analizach przypadku, bez których nie może się obejść żaden przedsiębiorca. Książka jest skierowana również do analityków internetowych i analityków danych, ponieważ pozwala powiązać efekty ich pracy z rozważaniami biznesowymi. Zamieszczone tu treści zainteresują też ludzi zaangażowanych w rozwój produktu, zarządzanie nim, marketing, PR oraz działalność inwestycyjną, ponieważ dzięki nim łatwiej będzie im zrozumieć i oceniać startupy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17784 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 19117 IX.5
Brak informacji o dostępności: sygn. 19118 IX.5
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-212.
Książka prezentuje alternatywne ujęcia tradycyjnych tematów teorii organizacji: władza i racjonalność, przywództwo i zmiana, technika i porozumiewanie się. Uzupełnione są one nowszymi zagadnieniami, takimi jak globalizacja i wiedza narracyjna. Dominująca perspektywa to połączenie teorii neoinstytucjonalnej, konstruktywizmu i teorii aktora-sieci. Przedstawione w książce teorie ilustrowane są licznymi studiami przypadku. Uznanie roli aktorów społecznych jako wyzwalaczy lub hamulcowych aktualizacji złożonych procesów organizowania, ludzkie interakcje z władzą w tle, niezdeterminowane drogi porządkowania organizacji, wyjście poza racjonalność zakorzenioną w klasycznej myśli ekonomicznej – wszystko to powoduje, że fascynująca i oryginalna książka prof. B. Czarniawskiej jest ważnym źródłem mądrości dla poszukujących czegoś więcej niż powierzchowne odpowiedzi na pytania dotyczące współczesnego zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9936 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11573 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again