Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Harciarek Michał
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Mikołajczak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Morrow Lisa
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Pisula Ewa
(1)
Walewska Katarzyna
(1)
Waliś Robert
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Winter Matt
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Zespół Aspergera
(3)
DZIECKO
(2)
Autyzm
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
UCZUCIA
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZESPÓŁ ADHD
(1)
ZESPÓŁ ASPERGERA
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Słowo kluczowe
zespół Aspergera
(10)
autyzm
(7)
dzieci
(4)
terapia
(3)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(3)
ADHD
(2)
integracja sensoryczna
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
Internet
(1)
choroba przewlekła
(1)
choroby psychosomatyczne
(1)
choroby sercowo-naczyniowe
(1)
choroby układu nerwowego
(1)
dyslalia rozszczepowa
(1)
dziecko autystyczne
(1)
homoseksualizm
(1)
jadłowstręt psychiczny
(1)
kampania społeczna
(1)
kazirodztwo
(1)
kształcenie
(1)
maltretowanie fizyczne
(1)
migrena
(1)
moczenie mimowolne
(1)
młodzież
(1)
narkotyki
(1)
nauka
(1)
neurodydaktyka
(1)
neuroonkologia
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
padaczka
(1)
portal społecznościowy
(1)
praca domowa
(1)
próba samobójcza
(1)
psychologia rehabilitacyjna
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rodzina
(1)
rodzina zastępcza
(1)
rozszczep podniebienia
(1)
rozszczep wargi
(1)
rozwój psychiczny
(1)
schizofrenia wczesnodziecięca
(1)
szkoła
(1)
tiki
(1)
trudności w uczeniu sie
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
ubóstwo
(1)
uczeń
(1)
umiejętności społeczne
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
uraz mózgu
(1)
uzależnienie
(1)
wodogłowie
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wychowanie
(1)
wykorzystywanie seksualne
(1)
zaburzenia dysocjacyjne
(1)
zaburzenia emocjonalne
(1)
zaburzenia komunikacyjne
(1)
zaburzenia lękowe
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zaburzenia mózgowo-naczyniowe
(1)
zaburzenia nastroju
(1)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia przetwarzania słuchowego
(1)
zaburzenia psychosomatyczne
(1)
zaburzenia psychotyczne
(1)
zaburzenia snu
(1)
zaburzenia społeczne
(1)
zaburzenia zdolności niewerbalnego uczenia się
(1)
zespół Tourette'a
(1)
żarłoczność psychiczna
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko z zespołem Aspergera / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2015. - 143 strony : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 135-143.
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starałam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice. Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18430.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18429.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 151-152.
Książka dostarcza wiedzy o sposobach radzenia sobie z dzieckiem autystycznym w życiu codziennym oraz zapewnienia jemu i sobie radości ze wspólnego funkcjonowania przez wzajemnego osiągania sukcesów. Zawiera analizę indywidualnych przypadków, z którymi autorka spotkała się podczas swojej pracy terapeutycznej, m.in. opis i analizę przypadku chłopca autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, analizę indywidualnego przypadku chłopca z zaburzeniami przystosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18500.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18499.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla wszystkich rodziców i nauczycieli mających do czynienia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) i pokrewnymi zaburzeniami. Głównym zadaniem niniejszej książki jest przekazanie najnowszej wiedzy oraz pokazanie różnych sposobów na aktywną pomoc dzieciom i młodym osobom dorosłym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4800.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5168.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 46-52.
Książka „ZESPÓL ASPERGERA. Co nauczyciel wiedzieć powinien” ma na celu dostarczenie czytelnikowi streszczenia dostępnej obecnie, istotnej z punktu widzenia nauczyciela, wiedzy na temat Zespołu Aspergera, również umożliwienie mu lepszego zrozumienia uczniów z Z.A., a także podsunięcie szybkich podpowiedzi i praktycznych pomysłów, które można natychmiast wykorzystać w klasie. W rozdziale 1. podano krótką charakterystykę zaburzenia, jakim jest Zespól Aspergera, natomiast w drugim opisano, jakie symptomy może przejawiać dziecko, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji społecznych, możliwości uczenia się oraz strony fizycznej i zmysłów. Kolejne rozdziały zawierają już samą praktykę, np. strategie, jakie można zastosować w klasie, sposoby pomocy dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych, zasady korzystania z boiska szkolnego, metody pomocy dziecku w nauce i pracach domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1449.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1448.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka niniejszej publikacji [...] dotyka między innymi dylematów diagnostycznych na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno-pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom występującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Każdy artykuł podaje terminologię, ewolucję definicji wybranych zaburzeń, kryteria diagnostyczne oraz obszar objawów dla omawianych jednostek." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12136 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13256.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zaletą publikacji (...) jest ponadczasowa wartość zaprezentowanych w niej zagadnień i przystępność treści. Czytelnik szukający odpowiedzi na elementarne pytania: "dlaczego warto stymulować rozwój dzieci i młodzieży?" "jakie jest znaczenie rodziny i innych środowisk wychowawczych dla prawidłowego rozwoju dziecka?" (...], "jakie są determinanty skuteczności pracy edukacyjnej wobec dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, ale także wychowanków ze specjalnymi potrzebami?" - z pewnością znajdzie je w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17078.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W książce starannie omówiono, uporządkowano i usystematyzowano bardzo szeroką i zróżnicowaną wiedzę tworzącą przedmiot neuropsychologii medycznej. Czytelnicy znajdą w publikacji aktualne i nowatorskie wiadomości umożliwiające zrozumienie różnych chorób i zaburzeń oraz ich skutków neuropsychologicznych oraz ważne dane bibliograficzne zachęcające do dalszych poszukiwań. Tom I zawiera informacje nt.: pierwotnych chorób układu nerwowego (padaczka, urazy mózgu, neuroonkologia, zanik wieloukładowy), chorób sercowo-naczyniowych (choroby sercowo-naczyniowe a funkcje neuropoznawcze, choroby i zaburzenia mózgowo-naczyniowe, migrena i klasterowe bóle głowy, zaburzenia układu oddechowego), zaburzeń rozwojowych i genetycznych (mózgowe porażenie dziecięce, autyzm i zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna, wodogłowie, trudności w uczeniu się, zaburzenia płatów czołowych w neuropsychologii dziecięcej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14270.XVIII.1.8. [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15171.XVIII.1.8. [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest adresowana do psychologów, rehabilitantów, pediatrów, psychiatrów, lekarzy rodzinnych, pielęgniarek środowiskowych, pracowników socjalnych, pedagogów, terapeutów zajęciowych, nauczycieli, logopedów, doradców zawodowych oraz wszystkich osób zainteresowanych szeroko pojętą problematyką rehabilitacji. Wspólnym elementem zaprezentowanych w niej artykułów jest przyjęty przez autorów sposób myślenia o osobach z niepełnosprawnością czy przewlekłą chorobą, uwzględniający perspektywę widzenia świata i własnego w nim miejsca tych osób oraz poszukiwanie możliwości podnoszenia jakości ich życia, a także wspierania naturalnego dążenia do rozwoju poprzez działania interdyscyplinarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12435.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pediatry, ISSN 0303-7827 ; 49)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W dzisiejszych czasach określenie ädziecko sprawiające problemyö jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko äsprawiające problemyö, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13863.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14824.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej