Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Furman Wojciech (1946- )
(1)
Grabowski Rafał Dominik (1966- )
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Kakareko Ksenia
(1)
Kobylińska Zdzisława (1965- )
(1)
Kononiuk Tadeusz
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Pleszczyński Jan (1958- )
(1)
Rogala Piotr
(1)
Sareło Zbigniew (1949- )
(1)
Sobczak Jacek (1946- )
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Thompson Kenneth (1937- )
(1)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(1)
Wrońska Marta (nauki pedagogiczne)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Kiribati
(1)
Język
polski
(9)
Temat
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(7)
DZIENNIKARZE
(2)
Dziennikarze
(2)
Etyka dziennikarska
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
DZIENNIKARSTWO
(1)
DZIENNIKARSTWO OBYWATELSKIE
(1)
Dziennikarstwo
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
EROTYZM
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
FILM
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
INTERNET
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PORZĄDEK SPOŁECZNY
(1)
Prawo prasowe
(1)
Tabloidyzacja
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
Wolność słowa
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PUBLICYSTYKA POLSKA
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
etyka
(3)
dziennikarstwo
(2)
dziennikarz
(2)
etyka dziennikarska
(2)
media
(2)
media masowe
(2)
Internet
(1)
Unia Europejska
(1)
blog
(1)
cultural regulation
(1)
culture
(1)
cyberkultura
(1)
człowiek
(1)
deontologia dziennikarska
(1)
dziennikarstwo obywatelskie
(1)
dziennikarze
(1)
e-learning
(1)
ekorozwój
(1)
ethics
(1)
film
(1)
globalization
(1)
jakość życia
(1)
konsumpcjonizm
(1)
kultura masowa
(1)
manipulacja
(1)
mass media
(1)
moral aspects
(1)
multiculturalism
(1)
national culture
(1)
nauki społeczne
(1)
radio
(1)
regulation
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
sexual moralities
(1)
social aspects
(1)
telewizja
(1)
tożsamość
(1)
wartości
(1)
wiedza
(1)
ład społeczny
(1)
środki masowego przekazu
(1)
życie społeczne
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nicią przewodnią całej publikacji wydaje się być pewien wzorzec człowieka, którego jednak w pracy nie naszkicowano, pozostawiając to Czytelnikowi, zapraszając go do samodzielnych przemysleń. Będzie on więc musiał zastanowić się nad podstawowymi wartościami czy postawami rzeczników "nowego świata" i "nowego czlowieka ". A skoro wiedzę o wartościach zdobywa się przez porównanie ich - również w aspektach praktycznych konsekwencji wynikających z ich uznania - z odpowiadającymi im anty-wartościami, to krytycznie myślący czytelnik omawianych tekstów stanie przed poważnym zadaniem, sprowadzającym się do odnalezienia wartości na tle antywartości lub antywartości na tle wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12383.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor książki próbował ukazać, że zasady moralne, które należy respektować w posługiwaniu się środkami masowego przekazu, odnajdujemy w relacji osoby do mediów. Celem tych ostatnich, jak i samego komunikowania w ogóle, jest służenie rozwojowi osoby i jedności między ludźmi. Tak więc nawet tak fundamentalne zasady jak prawda i wolność odnajdują swe konkretyzacje poprzez odniesienie do celu komunikowania. Ten ostatni jest zasadniczym kryterium etycznej oceny wszelkich form rozpowszechniania i odbioru informacji, w tym także za pośrednictwem najnowszych technologii, a więc np. Internetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5599 [Magazyn 1], 3982.VI.11 [Magazyn 1], P.2831 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2830.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3983.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Za treściami upowszechnionymi przez media stoją przede wszystkim ludzie i oni opracowują najważniejsze scenariusze oraz metody wpływu na społeczeństwo. Z tej racji walory duchowe, moralne i intelektualne dziennikarzy prasy, radia i telewizji oraz współpracujących z nimi twórców kultury są zawsze nie do przecenienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.221.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etyka dziennikarska i dziennikarstwa / Jan Pleszczyński. - Warszawa : Difin, 2015. - 284 strony ; 23 cm.
Bibliografia strony 271-278. Indeks.
Książkę adresuję głównie do studentów dziennikarstwa, ale nie tylko. Mam nadzieję, że poszerzy ona horyzonty intelektualne i profesjonalne także młodych praktyków dziennikarstwa, którzy już studia ukończyli; przynajmniej tych, którzy nie traktują dziennikarstwa jako zwykłej pracy ani nie trafili do mediów tylko na krótko – z chwilowego braku innych możliwości i pomysłów na życie. W książce kładę mocny nacisk na filozofię – etyka jest przecież filozofią – ale raczej wskazuję problemy niż jedynie słuszne rozwiązania. Mam nadzieję, że po lekturze każdy choć na moment się zawaha, zanim z niewzruszonym przekonaniem o własnej racji i wyższości moralnej wypowie jakieś twarde potępienie. Sam też staram się nie moralizować i nie pouczać. przez wiele lat pracowałem etatowo w mediach i wiem, jak denerwujące potrafią być uwagi ludzi z zewnątrz, spoza środowiska, którzy nie znają wcale, albo słabo i na dodatek nie z własnego doświadczenia, realiów profesji dziennikarskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22430.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22429.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
This text outlines the ways in which contemporary trends - political, social and economic - give rise to public debates about policies concerned with culture. A range of theoretical issues are explored and three key arenas of contested regulation are discussed: sexuality, globalization and multiculturalism. Sexuality poses issues of control of representations, pornography and censorship. Globalization raises questions of national identity and cultural imperialism. Multiculturalism challenges existing models of cultural identity and citizenship. Through these three central cases, major contests around the public defining of culture, identity and difference are clarified.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11265.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 3)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie III zaprezentowano fakty i poglądy dotyczące wybranych zagadnień związanych z edukacją dla zrównoważonego rozwoju społecznego. Przedstawiono istotę ładu społecznego oraz podstawy aksjologiczne edukacji - problemy aksjologii rozwoju w programach kształcenia, problem "rozmytej" aksjologii w systemach edukacyjnych oraz niełatwe dylematy związane z konfrontacją rozszerzonej wizji edukacji dla zrównoważonego rozwoju z egocentryczną rzeczywistością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11851.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla każdego rozsądnie postrzegającego współczesny świat dziennikarza, polityka, medioznawcy, czy po prostu człowieka, jest rzeczą bezdyskusyjną, że media są coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa. Co więcej, odgrywają one coraz poważniejszą rolę w życiu politycznym, dla wielu odbiorców są głównym źródłem wiedzy o kraju i świecie i w dużym stopniu wpływają na ludzką świadomość, sposób myślenia, opinie, oceny, postawy i zachowania. Dlatego tak ważne jest, aby medialny przekaz był rzetelny i obiektywny, gdyż tylko wtedy odbiorcy mogą mieć do dziennikarzy zaufanie, a dziennikarze mogą odczuwać satysfakcję, że na to zaufanie rzeczywiście zapracowali. Przypuszczam, że recenzowana praca zainteresuje stosunkowo szeroki krąg odbiorców, począwszy od politologów, medioznawców, socjologów, kulturoznawców aż po praktyków życia politycznego, dziennikarzy, nauczycieli czy po prostu osoby zainteresowane zmieniającą się rzeczywistością, funkcjonowaniem mediów i pracą dziennikarzy. Dlatego też z pełnym przekonaniem rekomenduję wydanie tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15518.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang.
Proponowana Czytelnikom monografia, powstała dzięki zaangażowaniu wieloautorskiego zespołu współpracowników, poświęcona jest wielu kwestiom szczegółowym, poddanym naukowej obserwacji badaczy reprezentujących odrębne szkoły naukowego myślenia, stosujących różne metodologie, przy wspólnym obiekcie, jakim stał się Internet, nowe media oraz zagadnienia związane ze współczesnym dziennikarstwem i komunikacją społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10918.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fundamenty zawodu dziennikarza / Ksenia Kakareko, Tadeusz Kanoniuk, Jacek Sobczak. - Wydanie I. - Poznań ; Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum, 2019. - 329, [4] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 309-325.
Znakomici prawnicy i medioznawcy: Ksenia Kakareko, Jacek Sobczak, Tadeusz Kononiuk – autorzy książki pt. Fundamenty zawodu dziennikarza nie tylko wskazują w swej pracy na korzenie dziennikarstwa, ale porządkują wiedzę o nim, mówią o jego współczesnej kondycji. Powiedzieć o tej książce, że jest interesująca i potrzebna dla dziennikarzy oraz studentów dziennikarstwa to za mało. To prawdziwa BIBLIA – w najlepszym tego słowa znaczeniu – dla osób zajmujących się dziennikarstwem w czasach, gdy przestały się liczyć dobre obyczaje, rzetelne zbieranie materiału, informowanie, a górę biorą pośpiech, kompilatorstwo, niezdrowa konkurencja, uleganie przez dziennikarzy wpływom polityków. Autorzy w przystępny sposób omawiają problemy, z którymi nie umieją sobie poradzić dziennikarze, zagubieni we współczesnym świecie, niemający pojęcia jak odróżnić dobro od zła. To solidne studium prawno-medioznawcze oparte na bogatej literaturze przedmiotu, orzecznictwie sądowym, a przede wszystkim na praktyce i doświadczeniu zawodowym Autorów. Prof. zw. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Śląski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22451.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22450.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej