Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Rewera Mirosław
(1)
Tuziak Arkadiusz
(1)
Tuziak Bożena
(1)
Witkowski Lech (1951- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
AUTORYTET
(4)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WOLNOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
RZESZÓW (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Słowo kluczowe
autorytet
(2)
Internet
(1)
konsumpcjonizm
(1)
ponowoczesność
(1)
rodzina
(1)
rozwój lokalny
(1)
samorząd gminny
(1)
samorząd terytorialny
(1)
społeczność lokalna
(1)
stosunki interpersonalne
(1)
styl życia
(1)
tożsamość
(1)
wartość społeczna
(1)
wolność
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Lech Witkowski w swej nowej książce udowadnia, że pożegnanie z autorytetem (zjawiskiem i pojęciem) jest chyba przedwczesne. We wstępie do Wyzwań autorytetu... zapowiada co prawda, że czas zapotrzebowania na autorytety skończył się, jednak faktycznie – jeśli dobrze odczytuję tę zapowiedź, to nie chodzi o zerwanie z tym problemem, lecz raczej zależy mu na nowym jego odczytaniu, i to w dwóch możliwych warstwach: realnej i semantycznej. Pierwszy zabieg L. Witkowskiego polega na wyrwaniu autorytetu naukom behawioralnym, a więc odcięciu go od sił żywotnych oferowanych przez ten kierunek uprawiania psychologii, który polega na redukowaniu wszystkiego do konkretnych zachowań ludzi i prowadzenia precyzyjnych badań empirycznych (najlepiej eksperymentalnych). Propozycja L. Witkowskiego polega na wprowadzeniu autorytetu w obszar nauk humanistycznych, czyli uznaniu, że zjawisko to ma genezę kulturową, a tym samym jest bardziej płynne, bardziej uwarunkowane tradycją historyczną, bardziej wysycone wartościami, niż chcieliby to zaakceptować przedstawiciele nauk behawioralnych. Drugi zabieg na autorytecie polega na nadaniu temu pojęciu nowego znaczenia. Mówiąc krotko i konkretnie, chodzi o potraktowanie autorytetu jako soczewki, która pozwala ludziom lepiej orientować się w otoczeniu społecznym, pewne rzeczy wyodrębniać z niego wyraziście, a inne ignorować, przetwarzać informacje o świecie zgodnie z tym, co widzimy w tym „szkle powiększającym” autorytetu. Chcąc jak najlepiej oddać to oryginalne podejście: autorytet jest generatorem znaczeń społecznych, który pozwala z nieograniczonej liczby sensów możliwych do wydobycia z rzeczywistości uznać za własne tylko niektóre z nich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8354 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9727.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9726.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W ostatnich czasach myślenie o autorytecie przechodzi swoistą transformację. Zwłaszcza myślenie o autorytecie w wychowaniu i nauczaniu. Można powiedzieć, że dawniej było łatwiej. Określone osoby, często z racji pełnionych funkcji, zasługiwały na miano autorytetu i przez większość im współczesnych tak były postrzegane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8731.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej prezentowane są zagadnienia wolności jako wartości indywidualnej i społecznej. W drugiej omówione jest znaczenie autorytetów i ich wpływ na wychowanie i rozwój współczesnej rodziny. Część trzecia omawia style życia i kierunki, jakie mogą kształtować postawę współczesnego człowieka. Książka ta jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: teoretyków z dziedziny psychologii, socjologii, pedagogiki i filozofii, a także do praktyków takich, jak: rodzice i wychowawcy, nauczyciele, lekarze, pracownicy socjalni, terapeuci itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11513.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-339.
Rozpoznanie znaczenia czynnika autorytetu gminnych władz samorządowych dla rozwoju wiejskich społeczności lokalnych może prowadzić do zmiany perspektywy w myśleniu o samorządzie. Oparte na autorytecie przywództwo jest niezbędne do ukierunkowanego i dynamicznego rozwoju społeczności lokalnej. Zrealizowane w podkarpackich gminach badania, będące empiryczną egzemplifikacją problematyki podjętej w tej pracy, ukazały m.in. znaczenie roli przedstawicieli władz samorządowych jako lokalnych liderów, których pożądaną, a nie zawsze w wystarczającym stopniu rozwiniętą cechą jest umiejętność sieciowej współpracy, tworzenia koalicji, mobilizowania wewnętrznych i zewnętrznych zasobów dla przyspieszenia procesów rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14269.VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15170.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej