Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(6)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Górski Adam (1979- )
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Racław Mariola
(1)
Winter Matt
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Żuchowska-Skiba Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
AUTYZM
(5)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(4)
Autyzm
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
CHORZY w RODZINIE
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Prawo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Szacunek
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia zabawą
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
autyzm
(8)
terapia
(5)
dziecko autystyczne
(3)
Mechanizm Teorii Umysłu
(1)
diagnoza
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
integracja sensoryczna
(1)
nauczanie
(1)
nauka
(1)
odpowiedzialność karna
(1)
praca domowa
(1)
prawo
(1)
rozwój dziecka
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
symptom ASD
(1)
szkoła
(1)
umiejętności społeczne
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wykluczenie
(1)
zaburzenia
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zespół Aspergera
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka w wielu szczegółowych kwestiach przybliży Czytelników do granicy zrozumienia autyzmu. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Artykuły mają charakter przeglądowy bądź są oparte na badaniach własnych autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11171.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Pięć aneksów, sześć załączników
Książka stanowi obszerną syntezę informacji dotyczących zaburzenia autystycznego. Autor opisuje szczegółowo rozwój poglądów na autyzm formułowanych przez badaczy, pedagogów i lekarzy oraz omawia aktualną wiedzę na jego temat. Duża część książki poświęcona została metodom terapeutycznym i ich opisom oraz omówieniu roli rodziców w terapii. Autor opisuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania dziecka autystycznego w szkole specjalnej i problemami związanymi z nauczaniem ich niektórych przedmiotów, a także rolą terapeutyczną poszczególnych dyscyplin. Osobne rozdziały zostały poświęcone zaburzeniom semantyczno-pragmatycznym, funkcjonowaniu placówek edukacji specjalnej i przykładom ćwiczeń wykorzystywanych w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3078 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.3077.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4082.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-193.
Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju. Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie – dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych. Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8103.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9453.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 46-52.
Książka „ZESPÓL ASPERGERA. Co nauczyciel wiedzieć powinien” ma na celu dostarczenie czytelnikowi streszczenia dostępnej obecnie, istotnej z punktu widzenia nauczyciela, wiedzy na temat Zespołu Aspergera, również umożliwienie mu lepszego zrozumienia uczniów z Z.A., a także podsunięcie szybkich podpowiedzi i praktycznych pomysłów, które można natychmiast wykorzystać w klasie. W rozdziale 1. podano krótką charakterystykę zaburzenia, jakim jest Zespól Aspergera, natomiast w drugim opisano, jakie symptomy może przejawiać dziecko, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji społecznych, możliwości uczenia się oraz strony fizycznej i zmysłów. Kolejne rozdziały zawierają już samą praktykę, np. strategie, jakie można zastosować w klasie, sposoby pomocy dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych, zasady korzystania z boiska szkolnego, metody pomocy dziecku w nauce i pracach domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1449.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1448.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wydanie 5. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 210 stron : ilustracje ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: autyzm terapia
Bibliografia strony: 187-210.
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17936 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19452.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19451.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka pokazuje aktualny stan problematyki autyzmu, który wciąż jest wyzwaniem dla nauki i dla praktyki społecznej. W zbiorze znalazły się zarówno artykuły zawierające teoretyczne propozycje rozumienia istoty, genezy i terapii wczesnodziecięcego autyzmu, jak i praktyczne próby pomocy medycznej, psychologicznej i pedagogicznej dzieciom autystycznym lub z cechami autyzmu i ich rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3815.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu. Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21061.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21060.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm a prawo / redakcja naukowa Adam Górski, Błażej Kmieciak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 212 stron ; 23 cm.
Bibliografia przy pracach.
Autyzm a prawo jest pierwszym na polskim rynku opracowaniem odnoszącym się do problematyki poszanowania praw i wolności osób doświadczających zaburzen rozowjowych, w tym zwłaszcza zaburzeń autystycznych. Publikacja w sposób bezpośredni odnosi sie przede wszystkim do problematyki prawnej. tym samym czytelnik będzie miał możliwość zapoznania się w sposób szczególny z takimi zagadanieniami, jak: ubezwłasnowolnienie, niepoczytalnośc, przymusowa hospitalizacja oraz stosowanie przymusu bezpośredniego. tematy te skupiają się na jednym typie dysfunkcji, jakimi sa zaburzenia ze spektrum autyzmu. Nalezy dodać, iz choć monografia ta bazuje w znacznej mierze na dorobku nauk prawnych (głównie prawie cywilnym, karnym i rodzinnym), to jednoczesnie wzbogacona jest o uwagi oraz refleksje prezentowane przez praktyków na co dzień pracujących z osobami, u których rozpoznano wskazane zaburzenie, będące nadal tajemnica w wielu obszarach nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22561.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22560.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej