Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(1)
Autor
Batorowska Hanna
(2)
Drzewiecki Marcin (1948- )
(1)
Kamińska-Czubała Barbara (1955- )
(1)
Kubów Stefan (1948- )
(1)
Mierzejewski Donat Jerzy (1959- )
(1)
Ochodek Bolesław
(1)
Piotrowska Renata (1981- )
(1)
Staniów Bogumiła
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(7)
UŻYTKOWNICY INFORMACJI
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
OŚRODKI INFORMACJI
(2)
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE
(2)
BIBLIOTEKI AKADEMICKIE
(1)
BIBLIOTEKI PUBLICZNE
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
INTERNET
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Słowo kluczowe
biblioteka szkolna
(3)
edukacja czytelnicza
(2)
nauczyciel
(2)
Unia Europejska
(1)
bibliotekarstwo
(1)
biblioterapia
(1)
czytelnik
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja medialna
(1)
kompetencje informacyjne
(1)
obsługa bibliotecza
(1)
organizacje międzynarodowe
(1)
przysposobienie biblioteczne
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
uczeń
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 128)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Książka autorstwa dr hab. Bogumiły Staniów prof. Uniwersytetu Wrocławskiego, jest swoistą encyklopedią bibliotekarstwa szkolnego. Zawiera najważniejsze kwestie związane z podstawami prawnymi i standaryzacją, profesją nauczyciela bibliotekarza, a także miejscem i znaczeniem współpracy biblioteki szkolnej ze środowiskiem. Biorąc pod uwagę duże zróżnicowanie stanu skomputeryzowania bibliotek szkolnych, Autorka omawia procesy biblioteczne oraz wskazuje na najważniejsze zagadnienia związane z tymi procesami w zautomatyzowanej bibliotece. Biblioteka szkolna poszukuje dzisiaj dla siebie odpowiedniego miejsca w strukturze szkoły, otoczenia innych instytucji edukacyjnych i bibliotek. Postęp technologii informacyjnej, atrakcyjność mediów i coraz łatwiejszy do nich dostęp powodują, że musi ona stać się dla uczniów i nauczycieli miejscem atrakcyjnym, konkurencyjnym, przyciągającym. Na naszych oczach zmieniają się wszystkie biblioteki. Naturalne jest, że i biblioteki szkolne szukają w zmieniającym się świecie nowej formuły istnienia, nowej tożsamości, nowych organizacyjnych kształtów. Jest to wskazane również ze względu na konieczność promowania książki, czytania i korzystania z bibliotek wobec upowszechniania się mediów elektronicznych i zmniejszonej aktywności czytelniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13734.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej, której celem było ukazanie dotychczasowego zastosowania dorobku nauki w praktyce terapeutycznej bibliotekarza, który można wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz zainspirowanie środowiska nauczycieli bibliotekarzy do korzystania zeń, także twórczego rozwijania go.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3604.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Biblioteki współczesne to instytucje, których głównym celem jest pomoc i przewodnictwo w poznaniu wiedzy i kultury dawnych i współczesnej cywilizacji. Poza tradycyjnymi zadaniami polegającymi na gromadzeniu, opracowaniu i udostępnieniu zbiorów, biblioteki stają się centrami informacji, wykorzystującymi technologie informacyjne oraz zasoby informacji udostępnione przez internet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6087.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 107)
Bibliogr. s. 457-500. Indeksy
Publikacja zawiera m.in. odpowiedzi na pytania: jak należy rozumieć kulturę informacyjną w edukacji, czy faktycznie istnieje zapotrzebowanie na jej rozwój w środowisku szkolnym, jakie należy podejmować działania praktyczne, aby szkoła kształciła dojrzałych informacyjnie członków społeczności lokalnej, w jakim kierunku powinny rozwijać się biblioteki szkolne, by wspierać szkołę w krzewieniu kultury informacyjnej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9378.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka)
Niniejsza książka skierowana jest do szerokiego grona czytelników. Odbiorcy to nie tylko bibliotekarze bibliotek szkolnych, pedagogicznych, publicznych oraz inni pracownicy z sektora oświaty i kultury. Do lektury tego eseju zapraszam przede wszystkim administrację oświaty, jej decydentów, władze samorządowe, lokalne, którym podlega terenowa oświata oraz tych wszystkich, dla których sprawy kultury, książki, mediów, bibliotek dla dzieci i młodzieży nie są bez znaczenia. Bibliotekarze znajdą tu katalog spraw zawodowych, który zajmuje ich codziennie. Starałem się przedstawić go w sposób jasny, klarowny, wyznaczając jednocześnie pewne pola działalności na przyszłość. Drugiej grupie odbiorców, po lekturze, niewątpliwie będzie łatwiej zrozumieć pracę bibliotekarza, tak powszechnie ocenianą jako cichą i spokojną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5312.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 123)
Bibliogr. s. 133-153.
Przedmiotem publikacji są zagadnienia związane z edukacją informacyjną. Za główny cel autorka przyjęła ustalenie, w jakim stopniu polski system oświaty dostosowuje się do ogólnoświatowych tendencji kształcenia idealnych użytkowników informacji. Jednym z założeń było przedstawienie krajowych i międzynarodowych standardów przygotowywanych z myślą o dzieciach i młodzieży w wieku szkolnym. Opierając się na dokumentach, stanowiących fundament polskiej edukacji oraz analizie podręczników, autorka ukazała, w jakim stopniu treści różnych przedmiotów uwzględniają konieczność przygotowania uczniów do poszukiwania i wykorzystywania informacji. Zwróciła także uwagę na miejsce, jakie w procesie edukacji informacyjnej przypadło bibliotekarzowi i bibliotece szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12254.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2729 [Magazyn 2] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej